[SGW] Nieuwe VlV reglement is beschikbaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Nieuwe VlV reglement is beschikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 15:06

Hoofdletters gelden als schreeuwen op internet, dat is echt onbeleefd.

Ik ben het echt met je eens sfranken, maar ik denk dat er best gedacht mag wordne over de formule. Tenslotte is het reglement ook al 2 * aangepast, dus ook de KNHS en VlV denken erover na. Maar ik vind het echt een top idee, en hier kom je als echte amateur ook nog aan de bak, anders dan in dressuur en springen.

Ik heb weinig reden om deze uit mijn hoofd te leren g0otje, ik ben te oud voor dit initiatief. Maar als je dat handig vind, wil ik best een poging wagen *LOL* Ik had me niet gerealiseerd dat er zoveel in was veranderd, heeft ook niet veel publiciteit gekregen volgens mij.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:09

Owkee Sigaar , ik wil niet schreeuwen en zeker niet onbeleefd zijn Bloos maar door mijn frustratie de caps lock ingeduwd. Maar meen wel wat ik schreef...

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:09

oke Haha!. Die belangenvereniging bestaat al een tijdje volgens mij. Ze organiseren dit weekend inderdaad trainingen van Lucinda Fredericks (ook dit is een initiatief van o.a. Dirk) voor Z combinaties.
Dat is natuurlijk een super initiatief, evenals de vive la vie cup en ik moet Sabine ook wel gelijk geven in haar commentaar want het is wel zo! Er zijn mensen die harstikke hun best doen voor ons en dat is gewoon geweldig OK dan!
Laatst bijgewerkt door g0otje op 12-04-07 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:11

Lielle schreef:
Hoofdletters gelden als schreeuwen op internet, dat is echt onbeleefd.

Ik ben het echt met je eens sfranken, maar ik denk dat er best gedacht mag wordne over de formule. Tenslotte is het reglement ook al 2 * aangepast, dus ook de KNHS en VlV denken erover na. Maar ik vind het echt een top idee, en hier kom je als echte amateur ook nog aan de bak, anders dan in dressuur en springen.

Ik heb weinig reden om deze uit mijn hoofd te leren g0otje, ik ben te oud voor dit initiatief. Maar als je dat handig vind, wil ik best een poging wagen *LOL* Ik had me niet gerealiseerd dat er zoveel in was veranderd, heeft ook niet veel publiciteit gekregen volgens mij.

Haha naja voor mij hoeft het ook niet, want zelfs ik ben hier al te oud voor Huilen , maar als regelementen kenner kan je nu natuurlijk niet achter blijven Clown
Nee volgens mij is er geen publiciteit aangegeven het staat alleen op de site.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 15:13

nou, ik ben ook niet erg op de hoogte van de reglementen voor western en zo, dus het valt allemaal wel mee Knipoog Kwesite van interessegebied Haha!

Maar terug naar de VlV, en wel een OK dan! voor VlV, Dirk en de KNHS Ja

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:09

Lielle schreef:
Wat dat betreft vind ik dat dit systeem de lagere klassen bevoordeelt en in het B (en L) zie je bovendien ook vaak dat het meer een dressuur- dan een crossklassement wordt.

Heb de rest nog niet gelezen, maar ik vind nu met de 20 strafpunten dat er geen sprake is van een dressuurklassement. Je moet zowiezo foutloos rijden in de cross.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:24

Zo, nu heb ik de rest wel gelezen Haha!

Ik vind het ook wel jammer dat de B niet meedoet, want anders had ik nu ook punten gehad Sigaar , maar ik snap het wel. In de B kun je alle crossen wel rijden, in het M/Z doe je dat natuurlijk niet.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:48

Citaat:
Resultaten behaald op nationale federatie wedstrijden in België en Duitsland, welke worden
geaccepteerd door de KNHS voor winstpunten tellen eveneens mee voor de ViveLaVie Eventing
Cup met behoud van de hierboven gestelde eisen.

Heb er van t weekend nog met Lielle over gehad of SGW's in Duitsland meetellen of niet. Bovenstaande komt uit t nieuwe regelement voor 2007. Weet alleen niet of bijv. Keverlaer een nationale federatie wedstrijd is.... Verder is er natuurlijk ook nog de eis dat op de wedstrijd ook de klasse Z verreden moet worden.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:56

Overpelt telt blijkbaar niet mee? Of zijn ze die gewoon vergeten?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 08:59

In Belgie zullen denk ik alleen KBRSF wedstrijden gelden, en de LRV niet.

Toch Dld Suus, dat had ik dus verkeerd onthouden.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:39

Overpelt telt zeker niet mee SGWuppie LRV wedstrijden tellen niet mee, wel van de KBRSF!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:08

ik zie dit nu pas, maar maarsbergen telt dus niet de 29ste mee, beetje jammer want dat start ik

Pukkypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:40

zou het wat zijn om alle klasse te laten mee telleen en dan wel % gezien ?
bv bij 10 deelnemers 1ste plaats 10 punten en bij 25 deelnemes 25 en bij 100, 100 pnt?
( het aantal deelnemers bepaald het aantal punten wat je krijgt?)
dan zijn de ruiters die naar grote wedtrijden gaan waar groot deelnemers veld is niet benaadeeld als ze van de 100 3de worden, (vaak de hogere klasse omdat ze hun paarden niet zo vaak (kunne) inzetten als de lagere klassen)?

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:14

Dat lijkt mij niet direct heel logisch, omdat het maximaal aantal te verzamelen punten per deelnemer dan niet gelijk is. Dit hangt dan af van de klasse en de wedstrijd. De L klasse is volgens mij bijna altijd de grootste klasse. Dat houd dus in dat een L ruiter die bijna alles wint altijd automatisch hoger in de VLV eindigd dan een M of Z ruiter die bijna alle wedstrijden wint.
Volgens mij gaan de 'kleinere' wedstrijden dan ook kopje onder omdat de meeste ruiters dan de grotere wedstrijden gaan starten omdat daar meer punten (groter deelnemersveld) te behalen zijn voor de competitie.