[SGW] SGW Etten-Leur (2 en 9 april) wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: SGW Etten-Leur (2 en 9 april) wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:14

miss_jumpy schreef:
Ben erg benieuwd naar je foto, maar die krijgen we vast nog wel te zien toch?

Tom heeft wel leuke foto's van mij gemaakt bij het water, zal er vanavond eens wat opzetten.

wordt voor gezorgd Ja

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:15

Cross was zeker pittig, maar er zijn in het M ook veel mensen uitgesloten door een onduidelijke verplichte doorgang.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:22

Laatst bijgewerkt door MJ_ op 02-04-07 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:23

Zo, jullie hebben volgens mij een topdagje gehad daar in EL! Hadden jullie ook wel verdiend na een regenachtig Chaam.... Ja

Janneke: De combinatie op je laatste foto is Angelina van Steenoven met Watermans Odessa.

Ik ga snel even bij de uitslagen op de site kijken, want van die Lielle wordt je ook niet veel wijzer.... Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:24

even heel snel, 2 * foutloos in de cross, 2 * 1 balk met springen, 2 * slecht gedressuurd, en super tevreden.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:26

Lielle schreef:
even heel snel, 2 * foutloos in de cross, 2 * 1 balk met springen, 2 * slecht gedressuurd, en super tevreden.

Je bent in ieder geval erg consequent Haha!
Zo kan je wel makkelijk een verslag schrijven Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:28

Bij Jacobs sta ik er niet op, heb wel MJ op blz 8 gezien. (en zijzelf ook al Knipoog

Verslag komt echt nog, ben even van alles aan het bijwerken.

Raimaer bosuitsprong
http://www.paardensport-fotografie.nl/g ... r07283.jpg

en natuurlijk de foto's van Janneke op de vorige bladzijde

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:37

Super zeg Lielle!! OK dan!

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:01

nou hier mijn verslagje.
We waren om 7 uur aanwezig op het wedstrijdterrein, beetje vroeg nog, maar was redelijk wakker. Eerst mijn L paard gedressuurd, ging wel lekker, alleen bodem van de ring was heel slecht. Had 201 punten, netjes dus. Hierna gesprongen, na mijn 4 balken van chaam zag ik dit niet echt hoopvol in, maar hij deed het goed en waren foutloos. Cross gestart, ging lekker had alleen eens top op de tankval. (tweede sprong). Hij kwam niet uit in zijn afstand en durfde toen niet omhoog te springen. Verder wel foutloos, de brug overgegaan, water ging goed, dus ben best tevreden. Uiteindelijk 9de geworden. Na mijn L-cross gauw mijn paard aan mijn vader gegeven, naar de vrachtwagen gelopen. M paard eraf gehaald en gaan dressuren. Dressuur ging wel aardig, klein beetje spanning maar minder als normaal. 184 punten en stond ergens in de middenmoot. Knipoog
Springen ging absoluut niet, hij was met losrijden al niet te genieten en in het parcours ging hij dan ook al dwars door hindernis 1, 2 en 3. Daarna sprong hij weer redelijk, gevolg toch 4 balken Huilen . toch maar gestart in de cross. Ik heb op me gemak gereden, paardje liep dit keer niet zo hard vanuit zichzelf. Ik heb heel ontspannen gereden, nergens problemen gehad. Tot het puntje. Ik kwam al heel mooi verzameld terug, maar ik kan mijn paard echt niet in de laatste galopsprong nog sturen dus had een langsloper. Daarna in draf aangereden, want had echt zoiets van hier ga je niet nog een keer voor stoppen. Vanuit draf ging het super en zo recht door naar de finish. Uiteindelijk nog 14de geworden, dus mag niet klagen.

Jammer voor diegene die de verplichte doorgang verkeerd hebben genomen. Andere prijswinnaars gefeliciteerd.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:02

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:20

Lielle, dat balkje met Pablo in het springparcour was echt een pechbalkje! Verder ging die wel lekker met springen of niet?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:21

ja, zeker gezien het feit dat hij sinds juli vorig jaar geen springparcours meer had gezien. Ik vond de balk trouwens gewoon een ontzettend lompe fout, volgens mij tilde hij zijn poten niet op.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:22

Marloeske, je had dan toch wel een fijn dagje zo! Beide paarden lekker gecrosst toch?!

Gootje, gefeliciteerd, echt gaaf!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:32

Lielle klopt, hij liet 1 been hangen.. bam daar lag de balk.. Verder was hij mooi voorzichtig!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:33

GvdT: Ik kan me wel voorstellen dat je boos werd hoor, hij lette inderdaad niet zo op!

M_J: Oh dat lichtblauw leek door de zon net wit, heb ik het verkeerd gezien Bloos
Wel mazzel dat je toch nog een winstpunt hebt!

Lielle: Ik denk dat mijn oom je dan nog wel op de foto heeft met pablo, die was vanaf 's morgens vroeg bij de bosuitsprong.

Marloeske: Een stop op de tankval vind ik absoluut geen schande hoor!
Vond hem echt pittig, en alle paarden moesten echt een flinke sprong maken om het te halen.

Margo: goed debuut!

Ik geloof dat er veel waren in het M die de gaffel of de huisjes mee namen..
Die waren nog niet op de hoogte van het nieuwe reglement denk ik.
Zo zie je maar dat het toch handig is die even door te nemen voor het nieuwe seizoen!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:38

Annemieke... Ik was de cross met Linda aan het lopen en was wel op de hoogte van de nieuwe regelementen, maar omdat de rode vlag naast de gaffel stond en de witte vlag een end naast de huisjes dacht ik dat je de gaffel of het huisje dan wel mocht springen.. Maar ook dan niet dus!
Linda is de cross helemaal niet ingekomen, maar gelukkig riepen ze toen wij bij het springen liepen nog om dat je vanaf de M de gaffel en de huisjes niet mocht springen.
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 02-04-07 10:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:41

helemaal eens Sjaan, ik zou die fout ook hebben gemaakt, en ik kende de nieuwe reglementen.

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:46

marog goed debuut Ja Lachen

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:47

Gefeliciteerd voor iedereen die een goede rit heeft gehad.... Toch super als een debuut/hernieuwde start weer goed gaat!!

Ik ben zaterdag ook weer even aan het boscrossen geweest. Hindernissen stelden niet zo heel veel voor, maar toch. Haha! Ook dat gaf weer een lekker gevoel.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:54

Tja als ze die vlaggen zo krom verplaatst hebben, dan kan ik er wel inkomen dat mensen in de war raken!

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:56

ik heb het nog in het regelement opgezocht, maar daar staat die regel nog niet in. Ik kan het alleen terug vinden het in KNHS nieuws van januari 2007. Daar staat het wel in:
" In het regelement wordt opgenomen dat het op straffe avn uitsluiting verboden is om over hindernissen te springen die niet tot de klasse behoren waaraan wordt deelgenomen."

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 11:16

Annemieke: Kilometers maken is gewoon heel belangrijk in de cross, voor alle paarden. Het komt vast goed met Estelle!
MJ: Ik heb je gezien en volgens mij liep Osje harstikke lekker!
Marloeske: Was erg jammer van het springen en het puntje, maar toch lekker gereden denk ik? En Graafje heeft het heel goed gedaan!!
Sjaan: Erg balen van Cheval, is ie nu weer goed>?
Vieva: Ben erg benieuwd naar de foto's
Loesje: Bedankt voor het oppassen op Snoopy!!

Nog even over die fouten die in het m zijn gemaakt. Volgens mij is het regelement duidelijk: Je mag geen hindernissen springen van een andere klasse. Zowel de huisjes als de gaffel waren niet aangemerkt als M of Z hindernis. Het is wel erg balen natuurlijk als je hierop uitgesloten wordt. De verplichte doorgang was ook vreemd afgevlagd moet ik zeggen, maar ik zou zelf nooit een hindernis springen die je niet hoeft te springen.
Laatst bijgewerkt door g0otje op 02-04-07 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 11:19

graafje heeft het echt super gedaan, was voor hem een pittige L-corss. En dat springen vergeten we maar ff heel snel, want het was echt een drama.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:40

Hallo allemaal! Veel positieve en iets mindere verslagen gelezen. Iedereen die prijs had en/of fijn gereden: proficiat! OK dan!

Het weer was gisteren echt perfect en ik heb met Pasjha heerlijk gereden in t M Haha! (behalve dressuur dan haha). Dressuur ging niet lekker, wel nog in de middenmoot. Springen ging heel netjes foutloos. De cross ging ook heel netjes en zelfs helemaal foutloos! Was door alle slingerpaadjes wel bijna aan de opsprong/rots combinatie voorbij gereden maar deze ging wel goed. Picknickplaats, strobalen, tankval, bosuitsprong, water en de punt sprongen erg gaaf! Helaas heb ik me ook laten verleiden door de bordjes van de laatste verplichte doorgang voor t M… Met m’n stomme kop dus de katapult gesprongen en ben dus gediskwalificeerd! Stoom uit je oren Baal echt als n stekker en nog heel wat afgediscussieerd gisteren met andere “lotgenoten”. Verder heb ik ook weer met m’n horloge geprutst: deze stond vanaf ergens bij de waterbak stil op 2.03!! (zal wel ergens tegenaan gestoten zijn). Toen heb ik maar gewoon tzelfde doorgereden. Resultaat: op 6.08 binnen! Koe We zijn dus in ieder geval wel weer fit genoeg Knipoog had geloof ik zelfs nog prijs gehad als ik die katapult niet gesprongen had Sigaar

Ik hou t er maar bij dat Pasjha gisteren echt super gelopen heeft en ik dus nooit meer n hindernis spring die niet afgevlagd staat voor onze klasse (baal wel nog steeds als n stekker).

Had t reglement trouwens wel thuis liggen maar deze wijziging was me niet opgevallen… als ze die stomme bordjes van de doorgang anders hadden gezet was t nooit gebeurd! Daar was de parcourbouwer trouwens ook heel eerlijk in; hij was helemaal niet op de hoogte van t reglementwijzigingen en gaf ook toe dat de bordjes verkeerd stonden. Maar de TA had blijkbaar besloten dat er niks teruggetrokken werd en iedereen het had moeten weten. Nouja, weer wat geleerd dus.

Netjes gedaan Margo! Go jij! Go jij!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:44

Oh wat zonde zeg eventinggek!!
Echt jammer.. maar ach je hebt in ieder geval heel fijn gereden Lachen