[SGW] welke cross/eventing beenbescherming is goed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

floor01

Re: welke cross/eventing beenbescherming is goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 08:45

Eigenlijk ben ik het wel met Sabine eens: voor een B cross niet echt nodig, maar voor het hogere werk zeker wel!

Trouwens ben ik van mening dat geen enkele beenbeschermer steun aan de benen geeft... ze zijn allemaal puur ter bescherming van buitenaf.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 08:46

eens, maar waarom zou je het dan in het B niet gebruiken? Die kans op een val of aantikken is in het B met onervaren net zo goed aanwezig.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 09:53

Eens Lielle.

Floor: het gaat ook om de bescherming buitenaf. Afgelopen zomer in Maarsbergen stopte Online voor een greppel. Bij de stop zat hij bijna op zijn kont. Zijn voorbenen in de rem en zijn achterbenen schoten door. Daarbij is hij met zijn achterste hoeven op zijn voorste pezen gekomen. De plaat in de peesbeschermer was verbrokkeld en het ding was helemaal gescheurd.

Zijn voorbeen was onbeschadigd. Helaas nieuwe voorbeschermers moeten kopen, maar dat deed ik maar al te graag. Moet je je eens voorstellen wat er gebeurd was als hij gewone peesbeschermers om had gehad. Dit was dan een greppel, maar ook voor een gewonere (B)hindernis kan een paard zo in de rem gaan. Of op een andere manier zichzelf raken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 10:51

Ik heb tot nu toe alleen nog maar peesbeschermers voor en hoge strijklappen achter plus springschoenen gebruikt. Nog nergens last van gehad... Ik denk dat westerbork nog een keer met deze bescherming gestart wordt. Als ik dit jaar toch verder ga crossen ga ik denk ik over op echte crossbeschermers.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:58

Ik ben het eens met Scum en Lielle. De kans dat een B (=meestal onervaren) paard zich beschadigt door iets van buitenaf is zeker zo groot als dat zit bij een paard gebeurt dat in het zware werk loopt. Ik kan me ook niet voorstellen dat je met een prettig gevoel je cross in gaat met gewone beschermers.... Maar misschien ben ik net als Lielle een zeikerd.... Bloos

Rowo: Ik zou ook niet nog 1 wedstrijd zonder doen. Ook al is het duur, je vergeeft het jezelf nooit als het net dan mis gaat.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:53

Ik zoek nog crossbeschermers voor en achter, als je alleen voor of achter hebt wil ik het ook graag horen. Maat Cob.(D pony)Wie weet wat? Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:57

SGWOllie schreef:
Ik ben het eens met Scum en Lielle. De kans dat een B (=meestal onervaren) paard zich beschadigt door iets van buitenaf is zeker zo groot als dat zit bij een paard gebeurt dat in het zware werk loopt. Ik kan me ook niet voorstellen dat je met een prettig gevoel je cross in gaat met gewone beschermers.... Maar misschien ben ik net als Lielle een zeikerd.... Bloos

Rowo: Ik zou ook niet nog 1 wedstrijd zonder doen. Ook al is het duur, je vergeeft het jezelf nooit als het net dan mis gaat.

Maar ik zit gewoon met het probleem dat k geen 200 euro heb om zo maar ff crossbeschermers te kopen. T klinkt stom, maar het is gewoon zo. En het is maar de vraag of mijn pa mee wil betalen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:09

Uiteindelijk is een DA rekening vaak hoger dan die 200 euro Lachen. Dat lijkt me een mooi argument om je vader over te halen.

Ik heb ze net wel gekocht. Vorig jaar twee oefencrossjes gereden en dit jaar ga ik de regiotrainingen volgen. Het lijkt me dat je dan toch een reeel risico loopt, bij een oefencrossje kun je altijd nog langs een sprong, terwijl je bij een training juist wat nieuwe sprongen gaat opzoeken en wat andere dingen gaat trainen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:12

Ik weet het wel, jullie hebben ook allemaal groot gelijk. Het is alleen niet ons paard. En als ik er mee aan kom bij mijn oom dan zegt ie toch; dan cross je toch niet.
Ik ga eens rondsnuffelen op het internet....

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:14

Hoi

Ik moet zeggen dat goede beenbescherming echt wel uitmaakt!
Gelukkig nog nooit hele ernstige dingen meegemaakt. Maar ik ben wel blij dat ik goede bescherming heb.
Zelf heb ik de NEW. Bevallen mij zeer goed.

@Rowo, wat betreft de prijs, Canter heeft WoofWear vanaf € 51,60 (weet niet of dat wat is..) per set. Volgende set WoofWear is € 130,50 Een set NEW heb je vanaf € 127,50

Scheelt alweer een paar euries!

http://www.crosscountryshop.de heeft vanaf 1 tot 9 maart 10% korting op alles. Zij hebben ook zo goed als alle merken. Heb ik ook ooit als eens iets besteld. Bijna net zo'n goede service als Canter!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:19

Ik las trouwens dat sommige paarden nog wel eens schuurplekjes krijgen. Dat was geloof ik bij Style of New... Welke waren het? Calypso heeft namelijk een extreem gevoelige huid en erg snel wondjes.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:21

Daar is volgens mij al eens een topic over geweest. Volgens mij waren het de CC boots die vaak schuurwondjes geven.

Met de NEW heb ik het nog nooit gehad in ieder geval!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:21

rowo schreef:
Ik las trouwens dat sommige paarden nog wel eens schuurplekjes krijgen. Dat was geloof ik bij Style of New... Welke waren het? Calypso heeft namelijk een extreem gevoelige huid en erg snel wondjes.

Dat zijn die van CC geloof ik.... schijnen ook niet bij alle paarden netjes te blijven zitten. Ik heb goede ervaringen met Style en NEW. Die van NEW zijn ook nog een beetje betaalbaar.....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:24

Is Style zoveel beter als New dan? Ik ben op de site van Canter Equipment en daar kost een sets Styles 90 euro meer dan de New.

Afbeelding

Afbeelding

Calypso is trouwens bijna 1.80 en Pino 1.69m ongeveer. Dan moet ik vast maat full of niet?
Laatst bijgewerkt door rowo op 01-03-07 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:25

Ik heb zelf de CC boots.
Mijn paard is ook erg gevoelig voor wondjes en dergelijke, maar toch bij deze geen last.
Ik ook wel gehoord dat sommige er geen goede ervaringen mee hadden, maar in mijn ogen is het een kwestie van proberen, geen paardenbeen is hetzelfde!
Misschien is het mogelijk om vooraf af te spreken, mochten ze wondjes geven, retour te brengen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:27

Als ik ze bij Canter zou bestellen is het wel jammer dat ik ze dus niet kan passen...

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:30

Wat het verschil precies is tussen Style en NEW weet ik niet.
Ik vind wel de style zwaarder in gewicht dan de NEW.

Van de NEW heb ik maat medium.

@Rowo: Ik heb zelf een dubbele set van NEW. Als je ze een keer wil passen of uitproberen, dan geef maar een gil. (Haaksbergen - Eibergen is tenslotte te overzien qua afstand).

Canter doet trouwens niet moeilijk over ruilen hoor!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:36

Dat zou helemaal ideaal zijn zeg!! Ik wist niet dat je zo dichtbij mij woonde. HOe heet je al ik vragen mag Bloos
Je hebt dus de maat medium? Full is dus echt groot?

edit: zie nu pas dat er bij jou woonplaats Egg Mountains staat Lachen

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:44

rowo schreef:
Is Style zoveel beter als New dan? Ik ben op de site van Canter Equipment en daar kost een sets Styles 90 euro meer dan de New.

Calypso is trouwens bijna 1.80 en Pino 1.69m ongeveer. Dan moet ik vast maat full of niet?

Heb nu een set Style beschermers maar hiervoor New gehad. Over die New dingen was ik echt niet tevreden en ze gingen mij ook te snel slijten. Style beschermers zijn in mijn ogen steviger. Mijn paarden (1.73 en 1.71.) hebben allebei maat full nodig dus denk Calypso en Pino ook.

simplyberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:52

Voor degene die een beetje goedkoop Style's zoeken. Ik zit weleens op marktplaats te neuzen. Ik kwam toen iemand tegen die een set (rondom) Style's te koop had. 90 euro voor de hele set, volgens mij maat cob, kan ook full zijn. Over de staat van de beenbeschermers weet ik niets. Ik had er zelf wel interesse in, maar ik weet nog niet of ik al wel voor het crossen ga dit jaar. Moet eerst de controle bij het springen nog krijgen en in het B-springen mijn winstpuntje halen.

Dus ik zou zeggen kijk even op marktplaats

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:58

Ben op marktplaats aan het zoeken, maar kan ze niet vinden.

simplyberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:15

ik kan hem wel vinden. als je je email even geeft via een pb. dan stuur ik die advertentie naar je door.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:17

ik heb ook NEWS medium trouwens, voor beide paarden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:22

Ik heb voor beide paarden CC gehad. Ze hebben nog nooit wondjes ervan gehad. Het geval wat ik hierboven beschreef bij het voorbeen van Online was dus ook een CC. En die heeft dus prima zijn werk gedaan.

Daarna moest ik voor de voorbenen dus nieuwe hebben. Dat zijn Styles geworden. Achter heb ik dus nog CC.

Je kunt wel ruilen bij Canter. Ik moest voor Kaatje ook nieuwe hebben, omdat de CC maat Cob van Ienie haar niet paste. Omdat de Styles heel erg duur zijn heb ik Canter even gebeld en beschreven wat voor paard het is. Daarna heeft ze NEW en Sportabac (da's een nieuw merk) opgestuurd. Ik heb ze thuis gepast en de Sportabac zaten haar het beste. Een setje bij mekaar is rond de 140 euro (dus zeker geen 200).

Iemand hierboven vroeg nog naar de maat. Online is 1.83 en die heeft maat L. Bij Kaatje waren NEW maat L veel te groot, maar NEW met bont maat M veel te klein. Van de Sportabac heeft ze maat L. Kaatje is 1.69.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:26

haai voe me ook maar toe..

ik heb die van indra? klopt dat wil allen voor 8er met een staalplaatje er in weten julie nog een goeie??