[SGW] Kanshebbers Nederlands Kampioenschap!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

g0otje

Re: Kanshebbers Nederlands Kampioenschap!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:31

of 3

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:35

anouk elferink!!ook kanshebber, heeft nairobie van mech

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:36

Karlijn Vos met Obiku was vorig jaar 3e in het L, Rob Knoops 7e.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:37

was nienke niet 3de? of bedoel je niet het nk

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:38

Klopt. Nienke was 3e, Karlijn 2e.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:40

madeleine brugman doet ook mee in het m en z geloof ik!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:47

Ik ben even weg en we zitten op pagina 3!

Een lesgenootje van mij maakt denk ik ook wel kans in het L, Jeanette van der Biezen met Ippon! Ze rijdt vaak prijzen!

Edit: zie dat ze ook 14e staat in de VLV lijst.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:12

ik wacht toch nog even de lijsten af.
Mijn favoriet in het M is patsmu met Merato!! hihi
En hopelijk ook in het Z met Ires, als afscheid.....

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:14

Wha hahaha, Sabine franken in het Z??? Heb je mij ooit zien springen??? En de dressuur sta ik nooit bovenaan, meestal in de bovenste middenmoot...... Maja, laten we het hopen Slapen (dream on). Mijn laatste cross met Jupiter Huilen , ik zal er maar niet op rekenen.....

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 14:14

Lielle schreef:
Karlijn Vos met Obiku was vorig jaar 3e in het L, Rob Knoops 7e.

obiku wordt nu gereden door Milou scheurs...

waarom je laatste cross met jupiter dan sabine??

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:15

Denk ook niet dat Sabine het gaat winnen, zijn betere kanshebbers waaronder de profs met andere paarden, fijn dat Sabine dit zelf nog even toegeeft Knipoog

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:19

Ik krijg het een beetje druk, ga een huis bouwen en er staat een 2,5 jarige jonge van Tenda op me te wachten. Ik vind het wel erg jammer ,maar soms moet je keuzes maken.... al deed ik dat liever niet. Jupiter is een echte schat, geeft me altijd zo'n kick in de cross...

Trouwens mijn ideee:
L geen idee, heb ik me weinig mee bezig gehouden maar denk dat Suzanne wel kan knallen
M, margo, Edith of Nienke
Z, geen idee wie er mee rijden..

Maar zoals Margo al zei wint er vaak iemand waar je het niet van verwacht, het moet maar net lopen op zo'n dag.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:38

Dat is nog altijd zo geweest alles moet kloppen op zo'n dag.. Ik hoor ze nog zeggen op het Ek in 2003 die en die waren kanshebbers nou er is heel iets anders uit de bus gekomen.
Kijk ook maar na het Boekelo die hele top na de dressuur was door elkaar gehutseld en na de het springen nog eens een keer...
je moet gewoon geluk hebben en je kunt ng zo'n goede dressuur proef rijden als de jury er niet mee eens is en je krijgt je punten niet.. ben je ook nergens... Het springen en de cross heb je meer zelf in de hand samen met je paard....

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:47

ach we gaan er met zn allen gewoon een mooie wedstrijd van maken.
ik hoop dat ik bovenaan blijf in de vive la vie dat vind ik belangrijker dan het nk (kan ik het geld gebruiken om mijn vrachtwagen op de knappen) !!!
Maar er moeten wel een paar bokkers in de prijzen rijden hoor!!:D

Man0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:27

het is net wat margo zegt denk ik als nienke der dag heeft kan ze er gerust wel eens tussenuit gaan met de titel maar aangezien ze dit jaar niet constant is geweest zowel op het water als trakheners denk ik dat margo wel kans maakt

Man0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:29

en anouk ook denk ik dat ze kans maakt maar zij heeft al een ervaren paard dus ik weet niet of je dan echt NK kampioen wordt als jullie snappen wat ik bedoel ik denk dat je veel blijer bent als je een jong paard of onervaren paard aan het opleiden bent dan dat je een kant en klaar beestje krijgt (is ook wel lekker) maar toch

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:49

hmmm mijn idee...
alhoewel ik niet altijd alles even goed mee krijg..

L: idd Angelina van Steenhoven, Eventinggek, Ibonn, en ik moet zeggen dat Madeleine ik ook wel een goede kans geef om hoog te eindigen als het allemaal mee zit, maar dat vindt ze zelf van niet Knipoog
M: Patsmu, Margo, Sabine kan ook een goede kans maken als het water goed gaat!
Z: Volgens mij zijn er in het hele seizoen nog niet echt uitschieters geweest of wel? Hier durf ik dan ook niks over te zeggen....

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 17:06

Man0n schreef:
en anouk ook denk ik dat ze kans maakt maar zij heeft al een ervaren paard dus ik weet niet of je dan echt NK kampioen wordt als jullie snappen wat ik bedoel ik denk dat je veel blijer bent als je een jong paard of onervaren paard aan het opleiden bent dan dat je een kant en klaar beestje krijgt (is ook wel lekker) maar toch

ik moet je verhaal wel drie keer lezen omdat het zo;n lange zin is. maar begrijp ik nou goed dat je bedoeld dat: wanneer je een ervaren paard hebt en je wordt Nederlands Kampioen dat dat niet zo bijzonder is als wanneer je een paard zelf hebt opgeleid?

ik zal wel bevooroordeeld zijn omdat ik zelf een ervaren paard heb, maar als ik vorig jaar kampioen was geworden was dat net zo'n mooie ervaring als wanneer ik dat eerder met mn pony had!! het is heus niet zo dat het allemaal wel vanzelf gaat als je paard ervaring heeft. klein voorbeeldje: peter v kemenade met James Bond. rijdt heel goed en constant met hem, maar heeft nog nooit een eerste plek gehaald...

nog een verzoekje aan manon om wel hoofdletters en/of punten te gebruiken na een zin, het wordt een beetje onduidelijk zo...

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:03

anouk elferink!!ook kanshebber, heeft nairobie van mech

Ik denk het niet,die is veels te hard gegaan in het L.Ieder weekend bijna op wedstrijd.Bovendien zag ik haar afgelopen weekend in het M op de startlijst staan als ik het goed heb.

Arkos en Chantal doen het ongetwijfeld goed in de dressuur en de cross maar hebben wel eens een balk als het erg druk is op het los rij terrein.

Bij de ponys ga ik er vanuit dat Abbe de Jonge gaat winnen met Jordy of hij moet wel heel gek doen.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:05

taormina schreef:
Bij de ponys ga ik er vanuit dat Abbe de Jonge gaat winnen met Jordy of hij moet wel heel gek doen.

Dat durf ik nog niet te zeggen..
In de dressuur wordt Jordy nog wel eens heet, en springen gaat ook niet altijd foutloos..
Ik hoop het wel eigenlijk, hij verdiend het zeker!
Maar in Neede stond Nicole Timmerhuis ook boven hem..

Man0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 08:55

Nee jiska zo bedoel ik het eigenlijk niet..Ik denk dat je je eigen een stuk safer voelt omdat je paard al meer gelopen heeft. Kijk james bond die heb ik zelf ook een tijd gereden nou ik kan jou vertellen dat dat alleen maar zitten is hoor. Dus met zo'n paard is het veel makkelijker om boven aan te rijden dan dat je een paard hebt waar je echt aan moet werken om hem rond te krijgen en dan heb ik het ook voornamelijk over de lagere klasses. Want jij rijdt Z maar ieder paard dat z loopt heeft al ervaring. Maar als jij b.v. Margo neemt die starte vorig jaar pas de eerste keer met Tino en dan moet ze nu ook tegen Nairobie. Terwijl anouk al meer gereden heeft en Nairobie ook. Ik weet ook wel dat er moeilijke paarden tussen zijn die al meer gelopen heeft maar ik spreek nu uit de ervaringen die ik met ervaren paarden heb.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:13

Ik wil eigenlijk eerst de startlijsten zien voordat ik me echt een mening kan vormen, want nu weet ik helemaal niet wie er meedoet.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:24

Scum schreef:
Ik wil eigenlijk eerst de startlijsten zien voordat ik me echt een mening kan vormen, want nu weet ik helemaal niet wie er meedoet.

lijkt mij ook een goed idee

Man0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:30

Ja vindt ik ook ik zit nog niet lang bij de paarden maar in de m weet ik wel dat Nienke en Margo afwisselend met de prijzen er vandoor gaan.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:31

Man0n schreef:
Ja vindt ik ook ik zit nog niet lang bij de paarden maar in de m weet ik wel dat Nienke en Margo afwisselend met de prijzen er vandoor gaan.

Niet alleen die 2,
Martijn Bazelmans en ook Patsmu doen regelmatig goed mee in de bovenste plekken