[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 08:40

present. Laquinta springt wel greppels en Raimaer zeker. De greppel in Maarsbergen is berucht *LOL*

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 09:44

Goeiemorgen!

Heerlijk geslapen! Reeskees: mijn oma slaapt bijna de hele dag door.... en 's nachts ook maar heel kort dus wat dat aan gaat heb je gelijk. Maar ik heb mijn uren af en toe heel hard nodig Haha!

Simmie: gelukkig dat het met Djin weer de goede kant opgaat! En ook fijn om te horen dat Killea het zo naar haar zin heeft op het land!

Lielle: hoe is het verder met Raimaer? Ben je al weer aan het rijden?

Ik moet zo werken, maar ik vertrouw er op dat als ik vanmiddag thuiskom hier lekker rustig niet te veel hoef bij te lezen. Ik hoop dat het een beetje droog wordt vanmiddag, dan kan ik nog even met Marple naar het strand. Even lekker uitwaaien samen.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:39

kim heeft 1keer zon ienieminie greppeltje gesprongen bij rob thuis... Die heeft dus nog geen greppel ervaring, maar er zijn er vorig jaar (of ja april dit jaar) toch wel redelijk wat laagvliegende ruiters geweest op dat greppeltje..

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:40

Lielle schreef:
De greppel in Maarsbergen is berucht *LOL*

Nagelbijten / Gniffelen zal kees er maar even op voorbereiden. Moet ik alvast maar taart meenemen...? of klittenband? Clown

edit: begin al 2 topics door elkaar te halen, word al echt een demente bejaarde Nagelbijten / Gniffelen

@Lielle wat leuk dat Raimaer ook weer mee mag naar Maarsbergen. Pakt ze het allemaal weer goed
op?

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:13

Aah, eindelijk een topic naar mijn hartje Haha!
Ik was al afgehaakt aan het einde van het vorige topic en had overigens ook helemaal gemist dat er alweer een nieuwe geopend was Sigaar

Marieke, fijn dat Pico in ieder geval niet hoefbevangen is!

Wij hebben onlangs van een stuk of 10 paarden een haaranalyse laten maken en daar komen ook interessante dingen uit.
De kosten waren 30 euro, en als er behandeling uit voortvloeit kun je de medicijnen (homeopatisch) zelf halen bij de apotheek of DA.
Bijna allemaal hadden ze last van wormen, ondanks een strak ontwormschema.
We hebben ze nu allemaal als ontbijt een wormenspuit gegeven op de nuchtere maag en pas tegen lunchtijd te eten gegeven.
Daarna 2 dagen de stallen helemaal leeg gemest en dan over 2 weken het hele circus nog eens herhalen.
Daarnaast had de mijne last van melanomen (die zijn ook zichbaar), een ontsteking in de hals, teveel maagzuur en herpes.

Weet iemand of de uitslagen van Bathmen nog meetellen voor het NK?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:26

reeskees schreef:
Simmie schreef:
RK: ja, er is een leuke greppel/trakhener in Maarsbergen!

Nagelbijten / Gniffelen ook iemand die voor trekker wil spelen, Kees heeft nl greppelvrees Hamer

ja hoor, mijne gaat wel af, misschien niet vloeiend en de eerste keren zeker niet door de rug Clown , maar ze gaat er wel over

Bento, ik had begrepen dat het wel mee telt. Is mijn enige kans nog om het nk te mogen rijden.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:42

Lukt het jullie om Boekelo via internet te kijken? Ik krijg tot dusverre een foutmelding, vorig jaar heb ik wel gekeken.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:43

Hee Bento, miste je al Knipoog
Klinkt heel erg interessant die haaranalyse, kun je er iets meer over vertellen?

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:52

Ik zie al wat! Is helaas nog niet zo geweldig, maar toch.
Die haaranalyse klint inderdaad spannend, naar wie heb je het opgestuurd Bento?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:57

Ik kom je wel aanmoedigen in P'hage Canter. Zaterdag moeten we in Arendonk rijden en dan wilde ik zondag nog even gaan kijken naar de L paarden in P'hage.

Het is hier prachtig weer. Dadelijk even de paardjes naar buiten doen. Kijken of we nog tijd hebben om op cap en laarzen jacht te gaan. En helaas moet ook het hele huis nog gepoetst worden Boos!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:02

doe nog even een post, want anders komt mn quotum van 5 voor vandaag niet vol Tong uitsteken

Het is hier nu ook heerlijk weer, zonnetje schijnt en het waait hardtttt!! Kees en Miep lopen lekker in de wei uit te waaien.
Net Kees even gereden, Hij is nu al bijna 2 weken achterelkaar lief tijdens het rijden (bijna geen reesneigingen meer Verward Of zou hij alle energie opsparen voor morgen?
Vanmiddag Kjeld nog rijden, eeuhh zwemmen... en met Pim oefenparcours rijden.

Hev fun allemaal vanmiddag Doei!
Laatst bijgewerkt door reeskees op 07-10-06 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:03

Krijg je visite? Haha!

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:05

Je trekt een pluk haar uit de staartwortel en stuurt het op.
In dit geval is het naar iemand in Duitsland verstuurd.
Je vertelt een beetje over het paard erbij, zodat ze gerichter kan zoeken.
In een dag of 5 kun je bellen voor de uitslag.
Ik hoorde dat een bekende fokker uit Ijsselstein ook altijd haaranalyses laat maken voor aankoop van een paard.
We hebben ook al eens een speeksel monster laten maken bij een andere vrouw, dat is nog nauwkeuriger, maar wel duurder.

Er kwam echt vanalles uit, buiten de wormen.
Zoals stofwisselingsproblemen, hartritme storingen, heupproblemen, vitamine tekorten, oorsuizen (piep in de oren) etc.
Bij veel zaken heb je echt herkenning vanuit het gedrag van het paard.
De mijne vind het bijvoorbeeld moeilijk om te buigen in hals. Dank je de koekoek, aangezien daar de onsteking zit Sigaar

Veel plezier in Maarsbergen morgen, gezellig clubje bij elkaar zo te zien Haha!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:08

Bento,
Ik vraag me dan af hoe ze aan een haar kunnen zien waar het paard een probleem heeft.
Wel weet ik dat de vacht een afspiegeling is van hoe een dier zich voelt, maar het localiseren van een probleem....?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:11

Ben ik oud genoeg hier mee te doen?
Dit gaat wel een heel stuk rustiger dan die andere topic...
Iets wat ik wel bij kan houden...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:14

Je bent zo oud als je je voelt Tong uitsteken

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:15

Op dit moment inmiddels 80 dus...

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 14:14

Dat met die haaranalyse ken ik, heeft mijn moeder 4 jaar geleden al laten doen bij mijn merrie. Die was toen zwaar hoefbevangen geweest. Ik geloof dat ze kijken naar alle stoffen die in de haren zitten of zoiets. Zo ontdek je idd wel heel veel dingen. Ja Maar je moet er natuurlijk wel iets mee doen...

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:32

Zie je wel: ik kan nu rustig lezen en we zitten nog steeds op dezelfde pagina als vanmorgen Haha!

Bento: Tijd niet gezien Doei! ik hield het ook allemaal niet meer bij hoor!
Klinkt wel heel apart die haar-analyse! Ik vind het ook wel apart dat ze dan kunnen zeggen waar de onsteking zit, kan me nog wel voorstellen dat ze kunnen zien DAT er een ontsteking zit, maat de plaats!? En jij rijdt toch op een schimmel? Mijn ervaring is dat die bijna allemaal melanomen krijgen, vooral op de staartwortel.

Ben net maar even met Marple het duin in geweest. Naar het strand vond ik net even te lang duren, ik dacht dat het al eerder donker werd, maar ik had achteraf nog best kunnen gaan Clown

Scum: Glimt je huis al weer?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:06

nickeltje, jij bent jonger dan ikke volgens mij Knipoog

Ik heb vandaag gedressuurmutst (hihi , nieuw werkwoord)
had 176 punten, ze was met losrijden paar keer bijna onderuit geschoven, en had dus geen zin meer om dr binnenachterbeen te gebruiken. Moest dr wel ff uitleggen dat t de bedoeling was dat ze voor de witte hekjes links, dan wel rechts ging.. En niet eroverheen sprong Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 23:22

dat haaranalyse klinkt een beetje zweverig, maar goed ik geloof jullie op je woord!!!

vanmorgen met Hercu heerlijk gesprongen in de les. Hercu maakt altijd kleine galopsprongen en er stond nu een dubbel op ruim 3 galopsprongen... Dat was wel goed, want nu moest ik een keer doorrijden!!! En op het laatst stond de hindernis alweer flink hoog... (onder het motto van, het is niet hoog, maar iets hoger dan 80 cm, je komt er wel overheen-peptalk Knipoog)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 01:00

Bento1988 schreef:
Er kwam echt vanalles uit, buiten de wormen.
Zoals stofwisselingsproblemen, hartritme storingen, heupproblemen, vitamine tekorten, oorsuizen (piep in de oren) etc.

Even heel sceptisch: hoe kunnen ze een hartritmestoornis, heupprobleem of oorsuizen vinden in een haar Verward Ik begrijp een heleboel, maar dat kan ik echt niet volgen Bloos

Ontstekingen en stofwisselingsstoornissen, vitaminetekort geloof ik wel in, dat stapelt zich tenslotte op in het lichaam en in haren en nagels is stapeling altijd groter dan in ander weefsel. Maar een lokalisatie van het probleem lijkt me dan ook nog niet direct logisch als ik eerlijk ben...

Ik meld me ook in dit topic. Andere topic kan ik nauwelijks bijhouden naast mijn co-schappen, sla meestal een blz of tien over Clown

Canter: dat gaat weer de goede kant op zo te horen! Haha!

Simmie: ik had het ook even gemist geloof ik Bloos Gelukkig dat het weer beter gaat met Djin!
En super dat killea nog steeds zo happy is op haar landje Ja

Ik heb gewerkt vandaag en ben verder erg druk Bloos Morgen maar weer eens een rondje springen met Ot, kijken of het wil lukken. Hoef niet zo vroeg weg dus kan 's ochtends even opruimen op stal(mestboer is geweest vrijdag Knipoog ) en hopelijk vast wat aan mijn presentatie beginnen.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 01:08

Je hoeft ons niet te vertellen dat je druk bent Gomir, meldt het maar een keer als je het een dagje wat rustiger hebt. Clown

Succes morgen met Ot, doe je M-HC en Z?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 01:16

Dat gaat nog wel een week of drie duren Canter Clown

Is wel de bedoeling, maar als het M niet wil dan start ik geen Z. Misschien dat ik dan nog een rondje M rij ofzo.
Vorig weekend sprong hij superfijn in het M en kwam ik in het Z tot hindernis 3 dus ik zie het helemaal zitten morgen...Bloos

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 01:18

Gewoon doen waar je je lekker bij voelt, dan komt het vertrouwen vast ook weer terug. Ja
En nou slapen jij! Haha!