[SGW] Wat wordt de beste cross van 2006?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jiska

Re: Wat wordt de beste cross van 2006?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:27

Nederlandse wedstrijd: Gorssel omdat ik een oefenrondje mocht rijden...
maar buiten dat vind ik: Bathmen
FEI: Radolfzell (D)
Belgie: arville en nokere

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:32

Minderhout en Hooge Mierde hebben gewonnen voor mij

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 09:01

Ik vond Barchem het mooist! Goed georganiseerd, en erg mooie cross, waarbij je net even iets meer kon doen. ( Het L heb ik het dan over) Het dressuurterrein en het springparcours vond ik ook mooi.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 14:49

Princenhage
Dressuurterreinen prima, maar ik startte wel als 3e. Springparcours wat licht voor een NK, mooi verzorgde cross te makkelijk (achteraf gezien), zeker voor een NK. Secretariaat prima, alleen het naar achteren schuiven van zoveel combinaties vind ik niet kunnen. Goed

Ik kom op Maarsbergen als beste cross.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:38

Jiska schreef:
Nederlandse wedstrijd: Gorssel omdat ik een oefenrondje mocht rijden...
maar buiten dat vind ik: Bathmen
FEI: Radolfzell (D)
Belgie: arville en nokere

nokere *LOL* leuk Haha! (ben van Waregem Knipoog )
Nokere is altijd leuk om te kijken en van sfeer Vork.Het zal dus zekers ook leuk crossen zijn, maar daar kan ik niet over mee spreken Knipoog

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:46

Mijn hoogte punt was de NK in Princenhage en ook wel het winnen van het 'Bollert Brons' in Neede. Het beeldje staat op een mooi plaats op de kast. De mooiste dressuurring kwam ik tegen bij Breda Hippique (he Lielle Knipoog ).

Voor wat betreft organisatie vond ik Casterray en Chaam goed georganiseerd. Chaam was tevens mijn diepte punt. Twee paarden op de trainer en geen cross kunnen rijden. Huilen Ysselsteyn is ook aan goede opmars bezig. Wat ik daar heel prettig vond was dat alles dicht bijelkaar stond. De kwaliteit van de wedstrijd en metname de cross is daar continue aan het verbeteren.

Jammer dat ik in Ede niet heb kunnen starten omdat ik dat een prachtig terrein vind.

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:04

[b]Hattem

Een prachtig terrein,alles bij elkaar,goede organisatie.
De cross door een mooi afwisselend landschap,bos,weide vlak en glooiend terrein.En een zeer duidelijke omschrijving bij de hindernissen.

De tegenvaller dit jaar vind ik Diepenheim,start te ver weg en onduidelijke aanduidingen bij de hindernissen.Ook klopte de afstanden in de cross niet overal.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:10

Beste cross van 2006: Voor mij denk ik ook Hattem, erg goed georganiseerd en alles niet zover uit elkaar Lachen
Mooie cross ook vond ik Ja

Maarsbergen vond ik ook erg goed trouwens, maar daar is het zo ver uit elkaar Scheve mond

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:17

maarsbergen vond ik voor het z heel raar. eerste 10 hindernissen in de 1e KM en daarna erg grote stukken juist weer. was ook maar 1 foutloze en de tijd was niet te halen. als 1na laatste sprong vond ik die dikke afsprong ook niet mooi. je lande in de struiken en op een hele harde grond...

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:32

Nu het cross seizoen voorbij is zal ik ook even mijn mening geven Knipoog

Westerbork: Het dressuurterrein matig, het gras was erg lang. Springterrein was goed, alhoewel de ruimte voor het losrijden wel erg klein was. De cross had wat selectiever mogen zijn, ik vond dat er teveel enkelvoudige hindernissen in zaten, ook voor de L. De organisatie was goed, helemaal knap omdat ze voor het eerst een SGW organiseerden! Over de bodem valt niet veel te zeggen, er was echt heel veel neerslag gevallen en het goot de hele dag door. Redelijk goed

Maarsbergen: Een prachtige, unieke locatie! De afstanden tussen de terreinen waren wat groot maar dat werd prima opgelost door gratis vervoer. Het dressuur- en springterrein was prima voor elkaar. De cross vond ik echt mooi, wel pittig voor de B (volgens mij ook voor de andere klassen), maar wel goed te doen. Het viel me op dat de cross echt heel mooi aangekleed was, daar was veel aan gedaan. Organisatie was ook goed. Wat mij betreft wordt hier een keer het NK gehouden. Goed

Gorssel: Dressuurterrein was goed, genoeg ruimte om los te rijden. Het springen lag te afgelegen, verder vond ik het springen goed. De cross vond ik voor de L in het begin best pittig, daarna was het juist meer een kwestie van uitrijden (zoals een paar van jullie ook al zeiden). Over het algemeen vond ik de cross goed, organisatie was ook prima. Redelijk goed

Hattem: De dressuur was nu op een andere plek, verder van de start en finish van de cross. Daar was ik in ieder geval erg blij mee Lachen. Het terrein was ook goed. Het springterrein was ook goed, wel vind ik de ruimte voor het losrijden wat klein, mede door de laaghangende takken. De cross was echt goed, een mooie kampioenscross. De bodem was ook overal goed. De organisatie vond ik top, aangezien het een flink gepuzzel moet zijn geweest om het zoveel combinaties die voor verschillende kampioenschappen rijden naar de zin te maken. Wat mij betreft een kandidaat voor het NK 2007. Zeer goed

Nijeberkoop: Het dressuurterrein vond ik nou niet echt geweldig: bouwland wat op veel stukken ook nog best zwaar was. Het springterrein vond ik goed, wel had het parcours wat hoger mogen staan, zeker gezien het een kampioenschap was. Voor de L stond er nog geen normaal B-parcours. De cross was behoorlijk pittig voor de L, wel kampioenschapswaardig , maar misschien zouden ze wat meer technischere hindernissen kunnen gebruiken in plaats van alleen dikke robuuste hindernissen. De organisatie was prima. Redelijk

Man0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:59

Ik heb nu even geen tijd om alles af te gaan dat komt nog wel als ik ze allemaal nog weet heb niet zo'n goed geheugen maar ik kies persoonlijk voor Ysselstein omdat ik dat een uitdagende cross vind lekker gebouwd en er wordt ook echt wat van je gevraagd jammer alleen dat de tijd zo krap stond

Man0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:59

foutje zo ruim stond