[SGW] SGW Lisse: Wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peter46

Re: SGW Lisse: Wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:02

Het was weer leuk om jullie te zien rijden tijdens deze SGW.
Ik had mij met camera opgesteld bij de waterbak.

Helaas veel weigeringen. Maar hopelijk heeft het toch wat leuke plaatjes opgeleverd.

Groetjes
Peter

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:04

ik ben benieuwd peter Lachen
Zet je ze hier ook nog neer?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 12:04

Ik zie trouwens dat ik verder nog (veelal wazige) foto's heb van de terreinrit paarden van nummer 52 bij hindernis 3, 54 en 55 bij de waterbak, 57 bij de waterbak (Zamero, ben jij dat?), 58, 59, 61, 62 , 64 (allemaal bij de waterbak) en tenslotte 70 bij hindernis 2.

Mocht hier dus een bokker tussen zitten dan hoor ik het graag, dan plaats ik de foto's Lachen. 62 was toch ook bokker?

Peter46

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:09

AntheaV schreef:
ik ben benieuwd peter Lachen
Zet je ze hier ook nog neer?

De foto's staan inmiddels op de website. http://www.leukopdefoto.nl

ps. als deze reclame niet mag heb ik begrip voor verwijdering van de link.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:10

oke!
dit mag wel volgens mij hoor Knipoog

omax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 14:21

Apple schreef:
Ik zie trouwens dat ik verder nog (veelal wazige) foto's heb van de terreinrit paarden van nummer 52 bij hindernis 3, 54 en 55 bij de waterbak, 57 bij de waterbak (Zamero, ben jij dat?), 58, 59, 61, 62 , 64 (allemaal bij de waterbak) en tenslotte 70 bij hindernis 2.

Mocht hier dus een bokker tussen zitten dan hoor ik het graag, dan plaats ik de foto's Lachen. 62 was toch ook bokker?

Hai, nummer 62 was ik Haha!

Offem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 16:09

Ik reed met mijn pony William in het L /D.... onze eerste cross ooit!!! Met dressuur hadden we een 2e plaatsing, springen foutloos binnen de tijd..... Helaas met de cross wou hij niet door het water en ben er uiteindelijk omheen gegaan Schijnheilig ..... zie juist dat er daar door een fotograaf foto's zijn gemaakt!!! haha!

----
Kyralovertje!!!
Gefeli met je vierde plaats gister!! Goed gereden.... Duivel

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 16:58

Kowloon schreef:
Ik hoor dat meer mensen last hadden van de mensen op en langs de baan. Ik heb me hier behoorlijk aan ge-ergerd. Bij mij liep er iemand vlak om de bocht, het pad was daar best smal. Toen ik er iets van zei, zei ze nog...."ik had je wel gezien hoor". Punt vind ik dat het er om gaat wanneer ik haar zie. En dat je daar gewoon niet hoort te lopen. Prima als er mensen bij een sprong staan, nog beter als er foto's gemaakt worden, maar moeten er nu eerst ongelukken gaan gebeuren voordat mensen bedenken dat het handiger is om het parcours te verkennen als er geen paarden in de baan zijn?
Ik weet niet wie het was, had ook geen tijd voor een formele voorstelling, maar wat mij betreft mogen ze deze mensen uitschakelen van verdere deelname, jouw rit is niet belangrijker dan die van anderen.

Hoi Kowloon. Dat er mensen in je baan lopen voorkom je niet. Ten eerste laten de starttijden het niet altijd toe om te verkennen als er niemand rijdt. En publiek is toch een belangrijke factor, zonder publiek kan je vaak geen wedstrijd draaien.

Ik denk wel dat ze in Lisse meer aandacht moeten besteden aan het publiek. Posters op hoeken van smalle paadjes die kunnen fluiten, en mensen wat meer uitles geven. Maar het hoort er uiteindelijk wel bij. Ik weet dat het vervelend kan zijn, want mensen letten soms ook echt niet op. Als ik in de verte mensen zie geef ik al een gil, dan gaan ze zo aan de kant Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 17:02

Ik denk ook dat er verschil zit in "paardenpubliek" en "gewone wandelaars".

Van mensen die het parcours verkennen of zelf paarden hebben zul je denk ik weinig last hebben, die staan wel op tijd in de bosjes, juist omdat ze weten hoe paarden reageren.

Het Keukenhofbos is ook erg geliefd bij gewone dagjesmensen om te wandelen, dus heb je ook allemaal niet paardgerelateerd publiek dat daar loopt.
En ja, dan heb je dus dat er een mevrouw met een tweepersoons kinderwagen in een felle kleur geel wandelt op het pad tussen start en losrijterrein.
Of kinderen die met hun vader een balletje aan het trappen zijn over het pad heen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:15

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Ik heb foutloos gecrosst!
Zo, dat had ik ook wel even nodig....

Vanmorgen rond 8 uur van stal, wat een luxe. Eerst parcours gelopen, ik vond het weer niet makkelijk. De B vond ik altijd erg makkelijk in Lisse, maar de L lijkt soms wel een niet overal aangepast M parcours...

Paar hindernissen echt aan de maat. Een strohindernis met hout erover heen op zeker 1 meter. Daar heb ik ook wat van gezegd, toen hebben ze de houten planken eraf gehaald... Bleef een joekel van een hindernis. En een dubbel met als tweede een smalletje die enorm breed was met een grasmat bovenop (lekker kijkering). Stond op 3 galopsprongen, voor het alternatief moest je er echt tussen uit. Was ik wel van plan, alternatief te nemen...

Nou ja, eerst dressuur. Losrijden zaten redelijke stukjes bij maar in de proef raak ik het nog een beetje kwijt. 178, goed voor gedeeld 5de. Springen 1 balk. Het waren zeer lange lijnen en zo werd Os steeds een beetje langer. 1 balk viel best nog mee Schijnheilig

Cross begon goed. Na de stop op 1 in gorssel was ik wel erg scherp dus veel been en stem. Os werkte mee en goed over 1 en 2. 3 was een sky-jump, maar de sprong was al halverwege de heuvel naar beneden dus goed teruggereden en hand er aan. Was uiteindelijk een makkie. Daar gingen we lekker verder. 6 was een enorme boom, daar vlogen we. Os galoppeerde ook zo lekker dat ik bij 7 en 8, de dubbel met smalletje en alternatief toch rechtdoor ben gegaan. Was ook goed te doen. Na de afsprong wel alternatief voor de punt genomen want die stond een beetje tegen de heuvel en leek me weer veel kracht te kosten en een simpel alternatief. Dat viel tegen, ik redde de bocht erna niet en stormde zo rechtdoor tegen het dijkje op op de route van de tegenligger (die eraan kwam!). Dus gekeerd, dijkje af en verder, naar grote strohindernis. Daar kwam Os wel terug maar ik kon hem doordrukken. Naar het water was een eind galopperen, veel bochten, Os vond dat wel leuk. Ik had niet het idee dat we hard gingen maar we gingen wel lekker door. Bij water kwam ie wel terug maar bleef doorlopen. Daarna nog een dubbel, een bolletje en een paar enkele sprongen en zo simpel gefinisht. Het was een lange cross, 3400 meter, ideale tijd 7.05! Ik bleek 7.08 te hebben, derde tijd uit de ring. Schijnbaar maakt Os grote sprongen Haha!

Uiteindelijk was ik 5 met 4 prijzen, dat was wel jammer. Zat allemaal erg dicht op elkaar. Had ik de balk niet gehad was ik eerste. Drie seconden sneller crossen en ik had een prijs. Zat maar 0,7 van nummer 4 af. Maar ja, ben toch erg blij en tevreden!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 17:21

Toch een goed resultaat MJ Lachen.

Ik heb vanmiddag nog even de M cross gelopen en dat hele gebeuren met dat smalletje zag er idd lastig uit Scheve mond

omax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:22

apple: bedankt voor de foto's Ja

hij vond het water best spannend haha

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 17:24

En nog een verzoeknummer:

[Edit: foto's weer verwijderd, bleek toch niet de juiste bokker te zijn Lachen ]

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:25

ja, ik vond hem vooral heel erg breed. Smalle hindernissen zijn meestal geen probleem voor mij, maar ja, hij was ook nog zo kijkerig met dat gras erop en echt breed dus je moest toch wel een fijne sprong krijgen. Maar als het dan wel lukt is dat erg leuk!

Ik heb trouwens bento en emmetjes en GvdT gezien vandaag, verder weinig bokkers.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:47

Apple schreef:

Nee dat was ik niet, ik was nummer 37 Knipoog
Hoop wel dat er toch nog iemand meer foto's heeft gemaakt Bloos

Annemoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:21

Apple, bedankt voor de moeite, maar dit ben ik niet: ik was nummer 58 in de B-cross, niet in de terreinrit. Sorry... Ik heb overigens wel dezelfde route genomen als deze nummer 58!
Ik heb zelf wat gemengde gevoelens over de wedstrijd. Vorig jaar had ik terreinrit gereden en dat pakte ze lekker aan, dus ik had verwacht dat ze nu de B ook wel goed zou doen. Blijkt dan toch wel een heel verschil als je drie onderdelen op één dag moet doen! Nu hadden we een mooi dressuurresultaat, maar met springen was ze al gespannen en kijkerig (1 weigering op de laatste) en in de cross hadden we heel veel weigeringen (in het begin steeds twee pogingen per hindernis) Pas na het water kwam ze er een beetje door, en aan het eind ging ze als een speer. Dat viel dus een beetje tegen, maar ja, we hebben tenslotte wel de finish gehaald en alles gesprongen...

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:23

miss_jumpy schreef:
Ik heb trouwens bento en emmetjes en GvdT gezien vandaag, verder weinig bokkers.

Gezellig met het clubje stappen voor de start Haha!

Kwam iets na de waterbak Bento tegen die reed achtermij. Ben maar niet op sleeptouw meegegaan, want was toch al gediskwalificeerd. Don sprong alles braaf maar kreeg haar dat simpele boomstammetje voor de waterbak niet over. Grrr, had datzelfde probleem in Ede ook al en hier juist op geoefend maar blijkbaar niet genoeg. Op een rustig draf en galopje de rest van de cross foutloos verder gereden. Hoogst illegaal ik weet het maar dat besefte ik achteraf pas.

Had mij voorgenomen om op de smalle hindernissen voor de alternatieven te gaan maar Don voelde zo goed aan de we al over de smalletjes waren voor ik het door had. Dat gaf wel weer een goed gevoel. Alleen na de afsprong wel de linker hindernis genomen.

Daarna snel terug naar stal gegaan en Don nog even in het weiland gezet terwijl ik al mijn spullen opruimde.

Mijn andere paard ga ik ook nog wat watertraining geven. Zee loopt hij eigenlijk zo in maar hij vertikte het gisteren in de oefencross om het water in de gaan. Voor de rest superbraaf voor zijn eerste oefencross.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 18:26

Annemoortje, dan haal ik de foto's ook weer weg Haha! Haha!.

EmMetjes, de zee braaf inlopen, maar de waterbak niet was ook mijn ervaring gisteren *LOL*.
Als ik vaker wil gaan crossen dan zal ik dat dus idd ook moeten gaan oefenen Lachen.

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:26

miss_jumpy schreef:
Dat viel tegen, ik redde de bocht erna niet en stormde zo rechtdoor tegen het dijkje op op de route van de tegenligger (die eraan kwam!).

That was me Knipoog had geen last van je hoor.

Jammer dat je net buiten de prijzen viel. Die ene hindernis, die paar seconde...frustrerend.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:33

gefeliciteerd MJ!
jammer dat je net geen prijs hebt, vooral erg frustrerend als je achteraf geweten dat je maar een beetje sneller had gehoeven Clown

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:37

MJ, super gereden. Ik zag je nog voorbij komen bij het eerste smalletje, met de V als alternatief.

Ik vond de cross niet echt moeilijk, heb zowel het L als het M gezien.

Ik vond wel dat de hindernisjury's soms erg slecht waren. Bij hindernis 3 werd er niet gefloten, de poster zat alleen maar te kleppen met een stel vriendinnen en de man die er bij zat had hele verhalen over zijn terreinrit, maar opletten ho maar

Dat vind ik het grootste nadeel van Lisse, het is tijdens de feestweek en er loopt zo veel volk die net aan weet hoe een paard er uit ziet dat het soms maar net goed gaat.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:52

GvdT schreef:
MJ, super gereden. Ik zag je nog voorbij komen bij het eerste smalletje, met de V als alternatief.

Ik vond de cross niet echt moeilijk, heb zowel het L als het M gezien.

Ik vond wel dat de hindernisjury's soms erg slecht waren. Bij hindernis 3 werd er niet gefloten, de poster zat alleen maar te kleppen met een stel vriendinnen en de man die er bij zat had hele verhalen over zijn terreinrit, maar opletten ho maar

Dat vind ik het grootste nadeel van Lisse, het is tijdens de feestweek en er loopt zo veel volk die net aan weet hoe een paard er uit ziet dat het soms maar net goed gaat.

dat idee had ik zaterdag dus ook..............
vond dat in vlietland er echt goede en met een puberleeftijd af hindernisrechters zaten

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:55

eigenlijk is het elk jaar zo in lisse met de hindernisrechters. In vlietland maken ze er echt veel werk van, zitten sowieso 2 mensen per hindernis, en op de woensdag voor de wedstrijd is er al instructuieavond. Op andere wedstrijden vraag je je wel eens af of er wel instructies zijn....

Toch jammer want de mensen hebben een belangrijke functie!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:56

Nelis, de poster waar ik het over had was zeker ouder dan ik ben (33) en dus allang de puberleeftijd ontgroeid Haha!