[SGW] SGW Neede: Wedstrijdverslagen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimdepim

Re: SGW Neede: Wedstrijdverslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:39

Ik had mijn debuut idd anders voorgesteld. We hadden wel opgegeven voor barchem. maar toen kwam er die subli/oxer trofee in ermelo en zouden we daarheen. maar ik ga nu toch naar Barchem. gewoon weer proberen. en het vertrouwen weer terug krijgen Ja

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:41

hahah ja idd:P

nee die wps krijg je niet opzich wel jammer maar anders komen er ook mense alleen voor het springen of dressuur;)

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:04

Ik ben ook weer thuis uit Neede,
en erg tevreden! Lachen

Dressuur was slecht, érg lage punten, 152 Nagelbijten / Gniffelen (jullie vragen je af, hoe kan ze dan ooit erg tevreden zijn Verward nou het zat zo.. vlak voor ik de ring in moest ging mijn neusriem kapot Scheve mond neusriem zakte dus ongeveer tot het bit, Britt vond dat totaal niet fijn, en werd er erg onrustig van, maarja, ik moest de ring al in, maar van de redelijk ontspannen Britt was dus niks meer over Ach gut)
Springen was ik foutloos, ze sprong echt super fijn! Lovers
En de cross eveneens foutloos! En keurig binnen de tijd Lachen (3 sec onder de optimale tijd)
Heb bij 15 bij C wel het alternatief gepakt, die afstanden kon Britt niet halen op in-uit, ze heeft nou eenmaal geen paardengalop Clown (stonden op 4m.)
Voor het springen en de cross had ik overigens een nieuw hoofdstel gekocht, en ik zal vanaf nu ook altijd een reservehoofdstel meenemen (niet dat ik daar vandaag iets aan gehad zou hebben met de dressuur, maar toch)

Kim; ik schrok wel toen je viel, ik keek net naar de springring, en ik zag jou vallen, maar ik zag niet hoe het gebeurde ofzo Nagelbijten / Gniffelen
wel flink balen zeg! Ach gut

Btw: Ik mag alweer Z! Haha! (pony's hoeven maar 4 wp Vork)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:08

wat goed van je springen en cross jitske!
En die dressuur, was dat ook 152 waard, klinkt nl wel heel extreem laag Koe

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:16

Nou, 152 was nogal overdreven van de jury Knipoog
(heb ook anderen zien rijden, en de punten die zij voor hun proeven kregen..)
Maar achja Clown

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:17

ik sprak met 2 vrouwen die reden Z dressuur en deden met die paarden ook mee aan sgw neede en die hadden 169 en 173 als punten Clown

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 19:38

Nou mijn verslagje...

Ik moest gister in alle vroegte al starten(D 9.42u, S 11.14u, C 11.34u). Dressuur liep Igor totaal niet fijn,helemaal niet lekker rond door de hals(zie fotos die Nikki_ eerder in dit topic geplaatst heeft).
Ik had vrijdag al de cross gelopen,maar omdat mijn moeder toen niet mee was geweest deden we meteen na het dressuur,het paard verzorgt te hebben,nog even een snelle wandeling door het crossparcours. Dus in 35 min. hebben we even de gehele cross bewandelt. Op naar de trailer,igor helemaal gereed maken voor de cross. En op naar de springring.
Helaas sprong Igor wat flauwtjes op de eerste hindernis waardoor die balk gelijk al op de grond polfte. Gelukkig bleven de rest van de hindernissen in het parcours netjes in de lepels hangen,dus met een balkje de cross in,vond ik niet zo erg.

Aangezien de start in Gorssel vlekkeloos verliep,had ik hier idem dito verwacht,maar nee helaas. Meastro dacht er toch even anders over en staakte flink voor hindernis 1. Met moeite toch nog over hindernis 1 gekregen,en ja hij kneurde zo over het bruggetje heen...(*waarvoor alle zorgen??*).
Hindernis 2 reed ik zelf denk ik iets te flauw aan waardoor ik weer een weigering moest noteren. Maar goed de rest van de cross verliep goed,ja ook langs de beek, ging het super("zorgen?waarom?"). De afsprong werd ook zonder blik of blozen genomen dus appeltje eitje dacht ik. Dan moet hindernis 13,het smalletje ook wel lukken,maar ook hier,eigen foutje, iets te weinig been en opsluiting van de hand waardoor hij me zo over de buitenschouder langs het smalletje liep,weigering nummer 4... Dus het smalletje van de andere kant gepakt,en dat nam die zo. En tja toen waren wij al bijna gefinisht. En mijn mams was blij dat ik veilig over de finish kwam(*zucht*).

Al met al,pittige cross,maar toch een minder fijn gevoel dan toen in Gorssel...
Op naar Diepenheim. Ja

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:46

Zijn er eigenlijk ook profi foto's gemaakt? Heb eigenlijk nergens een fotograaf gezien, maar was tijdens de hele cross ook wel erg druk bezig met remmen dus heb er niet echt op gelet...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:00

netjes gereden Jitske!
Soms kun je die jurys bij de SGW niet volgen. De ene keer geven ze iedereen een dik winstpunt, en de volgende keer rijd je bijna een verliespunt Tong uitsteken
Maar het gaat om het crossen Tong uitsteken Wel gaaf dat je na 2 wedstrijden in het M alweer door mag naar de Z Tong uitsteken

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:02

Ja die zijn er gemaakt. Je kon ze ook bekijken op het terrein zelf. DAcht dat ze van paardinbeeld waren, maar weet het niet zeker. Misschien dat iemand anders dat weet?

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:42

Kim: Ach gut

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:46

rowo schreef:
Ja die zijn er gemaakt. Je kon ze ook bekijken op het terrein zelf. DAcht dat ze van paardinbeeld waren, maar weet het niet zeker. Misschien dat iemand anders dat weet?

Het was inderdaad paardinbeeld.
Morgen komt mijn verslag, heb ik nu geen puf meer voor. Dromen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 21:49

Simmie schreef:
rowo schreef:

Het was inderdaad paardinbeeld.
Morgen komt mijn verslag, heb ik nu geen puf meer voor. Dromen

Zo te lezen ben je iig heelhuids gefinisht,anders had je dit niet getypt. Tong uitsteken

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:57

Ja heelhuids, maar wel brak, te brak om een heel verslag te typen. Een oneliner gaat nog net.........

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:59

Kim: ik heb je nog even gezien, echt balen joh..
Revanches: jammer van de stopjes, maar DH vast beter! Lachen

Vief: nog gefeli met je prijs!! Lachen

Klein verslagje van ons weekend!
06.20 uur van huis weg, helaas was het toch weer langer rijden dan we dachten, 09.10 uur pas aangekomen. Toen die bak even snel parkeren, geen makkie, we pasten weer eens niet op het 'gewone' parkeerterein Nagelbijten / Gniffelen
Michael helaas maar even losgereden, proef was dan ook wat gespannen..
Springen mooi foutloos.
Na enig gestuiter dan toch nog op tijd van start, en met wat twijfel over 1 het bos in. De rest mooi, alleen een stopje op het smalletje. Zonde! Maar absoluut geen schande, nog maar de 4e cross, en best een pittige voor de B paarden.

Zondag weer om 09.00 uur bij de stallen (we hebben maar weer overnacht Clown )
Lekker losgereden zonder beugels, was de vorige dag érg goed bevallen toen ik haar even reed. En nu ook weer!
In de proef helaas nog wat spanning hier en daar, 172 punten ofzo en net onder het midden.
Springen 1 balk in de dubbel, kwam te groot in. Stom stom..
Cross was gewoon super! Als een kanon van start, bij 4 (steiltje - dikke boom) ook de picknicktafel van het Z meegenomen, kwam veeel mooier uit Tong uitsteken anders moest je zo'n rare bocht maken.
Puntjes super, smalletje super, 3 sprong wat kort onder de 2e, maar ook zonder kleerscheuren door!
toen had ik nog 1 minuut 15 sec. over, even volte gedraaid na de ena laatste. Toch nog 2 sec. te snel. Wat me mijn 4e plaats kostte! Hoe stom, op 2 sec!

Maar ben al helemaal blij over de cross, was denk ik de technisch moeilijkste cross die ik gereden heb, en ging heerlijk! Lachen

Vief dan gisteren gezien, en Lielle vandaag ook nog gespot.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:25

Super Annemieke! Maar dat had ik -te pony- al gemeld Haha!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:27

netjes hoor annemieke. Maar een fijn gevoel is belangrijker dan een prijs vind ik Knipoog

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:48

AntheaV schreef:
netjes hoor annemieke. Maar een fijn gevoel is belangrijker dan een prijs vind ik Knipoog

Aan de big smile op haar gezicht te zien zat het wel goed met dat fijne gevoel *LOL*

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:55

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 07:10

Hee annemiek, goed gereden zeg!!
En dat van die 2 sec. komt me bekend voor, ik was er gister 3 te langzaam waardoor ik 5 (geen prijs) werd ipv 2!
Maar ja, gevoel is toch wel super!
Dus je bent nu al M+4 zeker?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 08:17

Doei! ik was net zo brak als Sim gisteren, kwam pas om 10 uur thuis. Maar dik tevreden, redelijk gedressuurd (183, middenmoot), foutloos (!) gesprongen en het stond echt dik gebouwd, en foutloos binnen de tijd gecrosst. Uiteindelijk 3e en halverwege mijn wp'en doel voor het NK.

Kom nog wel met een wat langer verslag.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:00

Hier dan mijn verslag.

De heenweg was prut. Elke weg die TomTom ons aanwees was afgezet. En nergens stonden borden. Dus uiteindelijk afzetting aan de kant gegooid, en daar door gereden. Er kwamen er nog veel achter ons aan!

Dressuur ging redelijk. Ik vond dat Online soms wat meer buiging mocht hebben en het miste wat impuls. Maar toch 203 pt en voorlopig 3e met een paar anderen.

Cross gelopen. Ik vond het wel een fijne cross voor Online. Er zaten geen greppels en opsprongen in Clown . Hij was wel technisch.
Bitwise had besloten om bij hindernis 4 en 5 gewoon de picknicktafel mee te nemen ipv met een rare bocht te rijden. Verder is hij overal rechtdoor gegaan zonder alternatieven.
Alleen het smalletje heeft hij van de andere kant genomen. Online heeft helemaal geen probleem met smalletjes, maar bij deze zaten er aan de achterkant van die benen aan.

Foutloos gecrosst en 5 sec. binnen de tijd.
Bitwise was uiteindelijk eerste. En ook nog eens de beste L combinatie van de 3 L-ringen, dus kreeg hij een wisselbeker mee. Dat is een heel zwaar bronzen paard.

Foto's heb ik ook nog maar nog ff geen tijd om erop te zetten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:12

Ik zie dat ze de uitslagen ook gewoon verkeerd op internet hebben gezet, met die ex aequo's Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:15

verrassend Knipoog

Overigens telt deze helemaal niet voor de VlV Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:24

Niet? Amaai, dan blijft Bitwise ergens op zijn 397e plaats staan....