[SGW] SGW Gorssel: wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hesterv

Re: SGW Gorssel: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:52

Zal ik ook maar even Knipoog

Reeskees heeft me net thuis afgezet. Die zal dr verhaaltje zelf nog wel neerzetten denk ik!

Met mij ging dressuur gewoon gewoontjes, lLars liep zn proefje. 203 pnt. Altijd fijn.

Met springen liet ie zich super rijden en foutloos Lachen

In de cross was ik zo stom om lángs hindernis 7 te rijden.... Koe daarna weer snel teruggereden en larsje pakte hem top! Hij hoestte nog wel wat onderweg... Ach gut Dus voorlopig maar even geen wedstrijden. We zijn maar voor de prijsuitreiking weggegaan ivm de lange weg.

Ook nog mensjes gemeet!!! Bento (ik stond de hele tijd bij Reeskees waarschijnlijk Knipoog ) Canter uiteraard uiteindelijk nog écht. en Bitwise nog even aangesproken: " mag ik wat vragen?? Bent u van bokt Clown "

En het slapen in de ons 2pers. appartement zeeer gezellig maar aardig frisjes! Maar daar zul je RK verder nog wel over horen Dromen

Groetjes!!
PS Foto's van Ineke en mij komen uiteraard zsm

@Vief: superleip filmpje!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:52

Leuk muziekje he Biem?
Ben al druk aan het zoeken naar kürmuziek en download daarvoor een heleboel instrumentale nummers.
Deze zijn beide van Hans Zimmer, het laatste nummer heet Zooster Breakout Lachen

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:53

Vief: ja haha Knipoog Past altijd leuk bij die filmpjes Knipoog

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:53

ohja, als iemand de uitslagen van de L pony's toevallig weet Clown welkom welkom Knipoog

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:54

Hester toch Tong uitsteken

Je dressuur ging wel lekker zag ik aan je punten Knipoog

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:00

Haha Hester, jij zegt ook niet even wie je bent Knipoog
Fijn dat je zo goed gereden hebt!

Uitslagen heb ik nog niet online gezien.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:04

chantal leuke foto van legigi op het water!! haha hij kijkt echt superblij! Lachen

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:04

L0ve; Super van je 1e plaats! Fijn dat Tino nu ook weer goed aanvoelde!

missjumpy; nogmaals, balen van je 2 weigeringen, hopelijk gaat het de volgende keer weer beter Ja

reeskees; je "tring,want ik heb geen bel" met de fiets werkte goed Haha!
De andere versie was "tingdong,want ik heb geen bel" (was jij dat eventinggek?)

Marieke; nog maar even op het water oefenen met Wuppie dan Ach gut
Ik blijf het een erg gaaf beest vinden!

Vief/Kim; leuk filmpje, jammer van de weigering in het springparcours..

De rest ben ik alweer ongeveer vergeten Bloos
Iig diegenen met winstpunten gefeliciteerd,
en voor de anderen; niet treuren, dooroefenen en op naar de volgende cross! Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 23:45

rivellalight schreef:
Hoe is het trouwens met dat meisje wat bij de finish is geraakt/getrapt door een bont paard??? Hoorde dat haar been was gebroken?? Hoop het niet voor haar... Was rond half 2, tien over half 2 gebeurd..

Dit had ik net geplaatst in het HK-endurancetopic:

Endurance - voor als je niets anders kunt
Karin schreef:
We waren er overigens getuige van hoe een van de veterinair studenten werd getrapt toen ze na de finish een paard wilde tellen. Paard haalde waarschijnlijk uit naar een vlieg onder zijn buik en bij het neerzetten van zijn been raakte hij dat meisje. We hoorden echt *pats* en vervolgens viel ze op de grond, waar ze bleef liggen. Gelukkig kreeg ze meteen hulp en ik ben naar haar collega bij de voorkeuring gerend en heb gevraagd of zij met de portofoon de EHBO wilde oproepen.

Heb later nog ff aan die collega gevraagd hoe het ging: dat meisje bleek een gebroken enkel te hebben en was op dat moment nog in het ziekenhuis... Volgens mij was het geen vet die ook wel eens bij de endurance is (althans ik herkende haar niet) maar ze kennen haar ongetwijfeld bij de Solleysel. Zal in Groesbeek nog wel even vragen of ze weten hoe het met haar gaat, ik vond het echt zo enorm sneu voor haar... Risico van het vak zou je het kunnen noemen, maar toch...

Lielle, het was niet EWF, maar een vosbont paard.

Anyway, ik was dus ook in Gorssel, met mijn zusje mee. Tara's debuut in de B is goed verlopen, maar dat zal ze ongetwijfeld zelf komen vertellen met foto's op HAW. Knipoog

Ik heb Jitske nog voorbij zien komen in de cross, die kwam langs ons galopperen toen we net aan het verkennen waren. En het was dus wél Canter met haar winkeltje, had ik het toch goed gezien. Haha!

En ik vond het iig een mooie cross! Leuk om ook eens rechtsom te gaan. Bij de prijsuitreiking werd gezegd dat deze cross het examenstuk was van de betreffende crossbouwer (en hij is geslaagd). Ik vond de sauna erg origineel en het water lag er ook weer mooi bij. Ja

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 05:49

Vreemd dat ie dan geslaagd was, de afstand op het water klopte helemaal niet en de dubbel bij 16/17 is zelfs gedeeltelijk verwijderd omdat de afstand zo slecht was, die was nl 10 meter.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 06:32

Ik ben het niet helemaal met je eens Marieke, bij mij klopte de afstand op het water prima!! (oxer insprong dan he) Ik denk dat de mensen die moeite hadden met die afstand of veel te hard inkwamen of juist paarden hadden die veel terug kwamen.
(is mijn gevoel dan bij die sprong he!!!)

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 06:35

Andrea, goed gedaan zeg, voor je debuut OK dan!

Marieke, ik weet het ook niet goed. Os is nog al snel zenuwachtig maar in plaats van druk te worden lijkt het meer of ie een soort afslaat. Dan kan ik er gewoon bijna niet aankomen. Als ie schrikt of iets raars ziet, dan is het net of ie mij niet meer opmerkt. Maar ja, het is een periode veel beter gegaan en heb nu over twee weken alweer wedstrijd dus hoop er zo weer door te komen.
Jij hebt wel een leuke foto!! Die Wup ziet er echt blij uit Haha!

Wat een naar verhaal van die da met gebroken enkel.

Bento, ook een leuke foto! En goed gereden, je bent trouwens niet de enige die fout ging bij 4, dat heb ik zondag ook een keer gehoord en met het lopen keek ik ook eerst verkeerd. Die M sprong lag ook iets mooier op de route trouwens! Maar verder echt goed gereden dus!!
Alternatief bij 5 stond een eind voor de wal, links. Die zou je dan de andere kant op moeten springen, een boom!

LOve, dank je, daar ga ik ook maar vanuit!

Vief en Kim, leuk filmpje! Goed gereden kim!

Hester, jammer van 7. Toch te lang in de zon zitten dommelen…. Clown Maar verder goed gereden!! En goede dressuurpunten!

Oh, en inderdaad, die afstand van 15 - 16 klopte ook voor ons niet, met twee stijlsprongen werd het 12 meter dus 16 was er uit gehaald.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 06:43

waren dat die 2 oxers voor het m?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 06:47

ja, vlak voor de spoorbaan!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 06:59

ja klopt, maar die afstand stond voor 2 oxers al ruim!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 07:22

moesten jullie wel gewoon 2 oxers springen? Wij hadden daar nog maar 1 sprong.

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 07:24

Mijn verslag van resultaten zondag in Gorssel.

Om te beginnen om 4.30 mijn bed uit om op tijd op de wedstrijd te gaan. 2 paardjes in de trailer gezet en aan de reis begonnen. Moest eerst mijn L paard rijden. Ik naar de dressuur, maakt mijn paard een gekke bokkesprong ik mijn duim uit de kom auw auw. Boos! Huilen Toch maar naar de EHBO voor ijs maar die was er dus nog niet. ik maar terug naar de dressuurring, moest ik gelijk rijden, ging dus niet resulteerde dus in 161 (oei) punten en 1 na laatste plaats. Is even slikken. Maar na 1 balk in het springen en een foutloze cross, heeft het weer een beetje goed gemaakt. UIteindelijk nog 16de geworden van de 26.

Na de cross vlug mijn paardje verzorgt de ander opgezadeld en mee gedressuurd. Ging wel lekker, beetje weinig tijd maar dat maakt bij dit paard niet zoveel uit. 191 punten dus dik tevreden. Springen en de B cross foutloos gereden en volgens mijn klok dik binnen de tijd. Ik naar de jury bij de finisch, die zei je bent een minuut buiten de tijd. Ik zo dat kan helemaal niet, dus ik protest ingediend bij het secretatiaat, maar was niet de enige.

Dus na heel lang wachten de uitslag, nou toch nog moooie 4de plaats. Haha! Dus niet voor niets gewacht. Nou om 19.15 naar huis gereden en was om 21.15 eindelijk thuis. Was me wel een dagje mar heb er wel van genoten.

Op naar de volgende wedstrijd.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 07:35

Mijn verslag van Gorssel.

Om 4 uur opgestaan en om 5 uur aangereden met 5 paarden.Hadden op vrijdag al cross gelopen.

Z dressuur kon veel beter, een paar kleine foutjes. Stond 3e na dressuur. Springen 1 fout en de cross foutloos maar niet voor de tijd gereden. Was zijn 1e cross voor dit seizoen dus gewoon een mooi rondje gereden. Stond uiteindelijk nog 8e.

Merato zijn M debuut. Dressuur ging wel oke kon ook beter. Stond ook 4e ofzo na dressuur. Springen foutloos. Cross pakte ie super aan foutloos wel een paar tijdfouten. Uiteindelijk 3e. Heel tevreden.

Learn Teqgam dresuuur voor zijn doen heel netjes en ontspannen. Middenmoot. Springen ging goed tot de laatste 3 hindernissen, lig ik weer te mutsen 3 fouten.... Cross gewoon netjes rond gereden. Op de punt die nu echt niet moeilijk was liep ie er tot 2 x toe langs... De rest alles netjes pakte super aan....

Ik heb bij het water ook geen problemen gehad. Bij die 2 oxers ook niet. Die 2 witte hekken staan wel krab voor 2 galop sprongen... In het Z moest ie echt een krabbel maken dus in het m rustiger ingereden..

Mijn zusje in het Z was 3e alles foutloos en mijn andere zus in het L dressuur niet goed springen 1 fout en cross wel foutloos... Dus hebben het weer goed gedaan met 5 paarden... Alles is heel paarden mooi fit en lekker gereden.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 07:57

Klinkt als een geslaagde cross in Gorssel Patsmu! Ik heb jou en je 2 zussen zien langs komen op het water, zag er ook goed uit.

Wat betreft de afstand op het water tussen de oxer en de insprong..
Ik heb zaterdag de hele dag als hindernisjury bij het water gezeten en heb dus alle M en Z combinaties voorbij zien komen. Wat mij opviel was het volgende:
De mensen die met een goed tempo aan kwamen rijden en de oxer goed voorwaarts sprongen konden netjes op 1 galopsprong het water in springen. De mensen die daarentegen wat inhielden op de oxer moesten tussen de oxer en de insprong een extra krabbel maken.
Ik vind het dus niet terecht om de schuld helemaal aan de crossbouwer te geven, deze dubbel was gebouwd om voorwaarts doorheen te rijden. Maar wellicht komt ie volgendjaar op 6m te staan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 08:17

Alleen is het wel zo dat je water niet voorwaarts inrijdt maar altijd gesloten. Verkeerd uitgangspunt dus IMO.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 08:17

Toch was die waterinsprong een beste voor het M. Had niet verwacht dat ze die oxer toch lieten staan. Maar goed, uiteindelijk ben ik na 1 stop op die oxer er toch netjes door heen gekomen. En ook ik had geen moeite met de afstand tussen de oxer en de waterinsprong.

Patsmu, volgens mij heb ik jou vrijdag dan het springparcours zien verkennen. Waren jullie met z'n drieen en had jij een spijkerbroek en een groen shirt aan, zo'n beetje begin van de avond? Zo ja, dan heb ik je gezien, twijfelde of jij het was, herken je beter in rijkleding en met helm op. Knipoog

Lielle, daar heb je een punt..........

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 08:31

Als je een stop hebt gehad hebben ze het water natuurlijk al gezien. Als je de eerste keer komt aanrijden, komen de meeste paarden gewoon wat terug. Vind het dan niet logisch om er een heel voorwaartse afstand neer te zetten. Met Pico had het me niks uitgemaakt, die krabbelt altijd zo dat het wel past, maar bij de Z pony's hield ik m'n hart vast!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 08:34

Zo Patsmu, klinkt wel als een erg geslaagde dag! Ben je dan helemaal bekaf na 3 paarden...?? Dat moet volgens mij wel!
Gefeliciteerd met je prijs en winstpunten!

Ik had bij die twee witte hekken trouwens ook een rotafstand op de tweede, zat er veel te dicht onder.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 08:36

Precies wat ik bedoel Marieke.

Die dubbel van die 2 oxers klopte idd ook niet. Dat zou op bijna 12 meter zijn gekomen omdat ze de achterste balk van de eerste oxer gingen weghalen. Ik was ook erg verrast toen ik in de cross ineens geen 2e sprong zag staan.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 08:42

Dat vind ik dus ook niet zo netjes van de parcoursbouwer. Het kan een keer gebeuren dat er tijdens de cross iets moet worden aangepast, maar dat er twee afstanden niet kloppen vind ik eigenlijk niet kunnen. Voor hetzelfde geld gebeurt er iets naars!