[SGW] SGW Ede: wedstrijdverslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Crossje

Re: SGW Ede: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:24

Ik heb vorig weekend in de CCI2 gereden met 2 paarden. Na het dressuur stond ik met 48% 1e met mijn kingetje. Met rush stond ik ook erg goed(50.1). De cross ging met beide ook erg goed. Rush heb ik rustig gereden en had op de 1na laatste hindernis een langsloper. dat was jammer, want dat had niet gehoeven. King was foutloos en had erg hard gelopen. Na de cross stonden we nog steeds eerste voor het NK young riders. Jammer genoeg had ik in het springparcours een paar tijdsfouten en toen zakte ik net af naar een 2e plek. Hier ben ik ook erg tevreden mee, want we hebben wel onze kwalificatie voor het EK young riders in tsjechie behaald. Nu op naar breda! Daar moeten we nog 1 keer laten zien wat we kunnen!

Woensdag heb ik ook met 1 paard (rudie)in het Z gestart. deze heb ik nog niet zo lang en we moeten nog een beetje een team worden. dressuur ging goed en de cross ook wel, maar het springen moet nog aan gesleuteld worden!! maar dit komt wel goed!

Nou dit was mijn verslagje!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:47

Wat een leuke verslagen allemaal!

Ik ben ook weer teug uit Ede. Met dressuur zat ik er veel te vroeg op, heb wel veel tijd nodig maar het liep ook nog behoorlijk uit. Dressuur vond ik zelf wel fijn gaan, mijn ouders vonden het wat minder en de jury ook Tong uitsteken. Ik had 177 punten, dus was ook niet bijster hoog.
Met springen ging het goed Lachen Had wel een beetje hoog tempo voor zo'n parcoursje, maar was mooi foutloos.
Daarna moest ik de cross in, Sunny voelde erg goed aan, was mooi fel. Het begin ging ook meteen fijn, maar op de derde water (na de verplichte doorgang), schrok Sunny opeens van het water en stopte. Daarna opnieuw aangereden en wel gewoon erover. Ik denk echt dat het haar even overviel. Voorderest van de cross echt super. kwam er alleen op de helft achter dat ik mijn klok vergeten was aan te zetten, heb op het laatst best rustig aan gedaan, maar volgens mij toch veel te snel. Ik vond het echt zo dom van mezelf, maar beter dat ik het nu een keer vergeet dan als ik er super voor sta. Al met al was ik wel supertevreden, want het gaat allemaal zo simpel, het stelt echt geen zak voor met Sunny Haha!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:47

oliebol ik had net een heel verslag getypt maar nu is het weg..

Bashuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:10

oke hier een kort verslagje van mij.

Dressuur ging niet helemaal lekker. Bij het opstappen een hoop gebok gestier en gestuiter ( misschien heeft iemad mij bij de trailers zien stuiteren? Knipoog ) Daardoor waren we samen te gespannen en dat kwam duidelijk naar voren in de dressuurproef( toch al niet ons sterkste punt.. )

Springen ging wel redelijk. Afgelopen tijd ging het springen helemaal niet en eindigden we telkens met 4 balken maar vandaag hadden we maar 2 balken en liep hij sinds tijden weer heel fijn in het parcours

De cross ging super. Helaas een langsschieter op 14 ( stijl omhoog en dan die haag rechtsboven .. ) ik kwam er goed op aan en had een goeie vaart alleen vergat hem links te sluiten en bij het aanspringen bedacht hij zich toch en schoot naar links Tong uitsteken boefje....
verder had ik iets te snel gereden.. kwam voor hindernis 20 aan en zag op mijn horloge dat ik nog 1.44 had .. OOPSIE, toen maar in een handgalopje over de rups en zo in een handgalopje verder gegaan en een heeeeeeeeele grote boog gemaakt voordat ik door de verplichte doorgang ging en toen hindernis 21 gesprongen en keurig op tijd Lachen

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten !

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:13

Heb ook nog wat bokkers gemeet Haha!
Simmie, Lielle, Reeskees en Canter. Haha!
Bij Canter had ik nieuwe strijklappen voor in de cross gekocht, helaas waren ze na de cross stuk, waarschijnlijk een productiefout. ik kreeg meteen nieuwe. Nogmaals bedankt voor deze goede service!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:16

Ik ben volgens mij een monoloog bezig, maar er staat nog een onwijs lieve foto van Sjuul, Snorretje, Diesel en mij op de paul van oers site op pagina 22/23 ofzo. Snorretje en Diesel zijn de hondes van mij en Sjuul. Ik weet niet hoe ik hem hierop kan zetten dus jullie moeten zelf maar even gaan kijken Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:30

Gefeliciteerd Laraine Knipoog

Renske, hebben jullie nog niet bijna de punten voor het M?

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:38

Scum: Nee dit was pas mijn tweede L - wedstrijd Knipoog In Castenray was mijn eerste, maar met hoeveel punten mag je eigenlijk over? Ik ga zoiezo dit najaar ook nog helemaal L rijden. Mooi ervaring op doen, zowel voor mij als voor het paard.

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:42

Haha ik ga je meteen zoeken Renske! Lekker dat je cross zo goed liep..
En ach, dressuur is ook moeilijk :S

Margot, super hoor! Het gaat ook om zoveel meer dan alleen een eerste prijs, en je hebt het toch even mooi geflikt. (Jullie eigenlijk)

Bashuk, je moest iig niet nog racen op het eind! Dat is vervelender! Knipoog

Marieke, ziet er goed uit! Ik heb hetzelfde shabrak, ben het nu aan het oppimpen met knalroze Tong uitsteken

Ik wilde nog meer mensen iets zeggen maar ik ben het kwijt..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:47

Leuke verslagen allemaal Ja
Ga zo wel even op zoek naar de foto's van Snorrie Tong uitsteken
Marieke jij had ook mooie foto's zeg *LOL*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:50

Doei!

Ik ben ook helemaal blij. Heb net even snel bijgelezen maar reageren wordt morgen pas *LOL*

Pablo had een aardige dressuurproef gelopen (6e oid met 191), sprong echt heel fijn foutloos en ging als een streep door de cross. Ik had al besloten niet voor het L tempo te gaan, maar wat meer door te rijden en ik had dus na het laatste water nog ruim 2 minuten over Bloos! Toen maar iets rustiger gereden en uiteindelijk zo'n anderhalve minuut te snel binnen Bloos! Maar heel erg dik tevreden, en op naar Maarsbergen in het M.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:51

Ik heb hem gevonden *LOL*

Afbeelding

Jeetje Lielle wat ben jij snel zeg Wow!
Fijn dat het zo lekker ging Lachen

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:52

Lielle: Pablo zag er ook nog erg fit uit na de cross. Haha!

Vief: dankje voor de foto Lachen

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:53

Leuke verslagen!! Enne iedereen gefeliciteerd hoor Haha!! Klinkt allemaal als een geslaagde dag he!!
Leuke foto Vief Haha!!

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:55

Zo Lielle, wat super! Je reed L HC toch?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:57

Klopt Andrea.

Renske, volgens mij had hij nog wel een cross kunnen lopen, hij was absoluut niet moe Haha!

Heel veel bekenden gezien trouwens en Renske voor het eerst *LOL*

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 23:02

jaja Knipoog
Sunny voelde ook nog erg fit. Ik kwam echt net uit de cross. Ik reed naar dat terrein van de dierenarts, om mijn moeder mijn domme stopwatch-actie te vertellen, stond de dierenarts al naast me. Toen had Sunny al 90. Ze is dus lang niet tot het uiterste gegaan Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 23:50

Sim is ook weer terug uit Ede, met een illusie armer. Huilen

Na mijn fijne rit van gister met djin ben ik vandaag niet eens het springparcours rondgekomen met Killea. Boos! Mén wat ben ik boos!
Met inspringen na een vieze weigering lag ik al midden in de oxer.
In de ring ging het goed tot 9. Was een dubbel (steil/oxer). Ik kreeg geen goede afstand op de eerste met als gevolg dat Killea stopte op de 2e. Op zich kan ik haar dat niet echt kwalijk nemen, want ik vergat "door te rijden" na de 1e. Maar aan de andere kant had ze me wel een beetje mogen helpen door een keer groot af te gaan op de oxer. Zo veel bijzonders stond er niet qua hoogte. Maar goed, dat deed ze dus niet en weer pleur ik er af, midden in de oxer.
Opnieuw aangereden, nu zat het goed dus ze sprong. Op de laatste hindernis (10) zat ik helemaal goed qua afstand ed, maar madame dacht "net deed jij het niet, dus nu doe ik het niet", parkeerde beide voorbenen als ankers in de grond. Opnieuw aangereden,precies hetzelfde verhaal. Tingelingeling! Uitgebeld, 3e weigering.
Killea heeft wat klapjes met de zweep gehad Whoosh! en ik reed nogmaals aan op 10. En nu sprong ze dan wel. Maar helaas, geen cross voor mij. Had ook niet zoveel zin meer vond ik met die gemene weigeringen.
Maar goed, teleurgesteld en dus een ilusie armer richting huis gekeerd.
Hopen dat mijn springinstructeur morgen tijd heeft voor een springles Extreme duivel en kijken of ik zondag nog ergens terecht kan voor een springwedstrijd. Dat heeft ze wel verdiend het monstertje. Ik haat haar echt vandaag (morgen zal dat wel over zijn, maar nu nog effe niet).

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 23:51

jeeh simmie, das wel heel "kwalitatief uitermate teleurstellend"

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 23:56

CarpeDiem schreef:
jeeh simmie, das wel heel "kwalitatief uitermate teleurstellend"

Best wel ja....

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 00:11

Ah Sim, wat k lote!!!! Dan zóu je zo'n beest toch he!! En hoog stond het inderdaad helemaal niet. Ben benieuwd wat je instructeur zegt...ik heb zelf nog nooit een paard gehad dat weigerde, maar het lijkt me killing voor je zelfvertrouwen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 00:14

Net al telefonisch gezegd Sim, maar wat ontzettend K* idd. Na de opsteker van Djin is dit dan weer even minder. Hopelijk kan je instructeur er iets mee morgen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 00:17

Ja ik hoop dattie morgen tijd heeft en anders zaterdag vast wel! Voorlopig krijgt Killea straftraining. Tong uitsteken

Er staan wel leuke foto's van mij en djin in Ede op de site van PvO. Pag 18 en 19

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 01:17

Leuk om alle verslagen te lezen.
Simmie, goed van Djin en balen van Killea.
Lielle, ik had het al gezegd maar het zag er echt strak (en loeihard Haha! ) uit.
Laraine, op naar de 2*
Marieke, gefeliciteerd met je foutloze cross.
renskek, fijn dat je cross zo goed ging. jammer van de langsloper.

Mijn verslagje:
Dressuur ging netjes, 5e met 204 punten. Ik snapte het commentaar op het protocol alleen niet helemaal: 'niet zadel lichten' en 'kijkt naar beneden - cijfer 4'
Springen ging voor onze doen niet slecht. Enkele konijnen-sprongen, maar toch ook enkele sprongen die helemaal klopten. Foutloos binnen de tijd.
Toen de cross; ik was niet eens echt nerveus, maar vreesde natuurlijk wel een beetje voor het water. Tot en met de sprong voor het water ging het perfect! Maar toen het water: Oeste stopt.... toen bleek degene voor mij daar ook nog te staan en zij reed meteen aan toen ik wegdraaide. Zij ging er met pijn en moeite uiteindelijk overheen en dat was mazzel voor mij, want Oeste ging er meteen achteraan!! Zij stopte echter meteen....dus Oeste ook (voor de boom voor de volgende sprong)...auw, dat was weigering 2. Toen ben ik om die boom heen gereden, zodat Oeste kon zien dat hij niet het water in hoefde te springen en vanaf daar ging het weer goed. We kregen een lekker ritme. In de kuil verloor ik nog mijn beugels, maar ik heb toch de hindernis genomen Haha! Ging helemaal goed. Water op de terugweg ging ook goed. Het was weer helemaal kicken. Oeste was met dit bit goed te controleren, dus ik durfde hem ook harder te laten gaan. Ik heb de oefencross voor zaterdag maar afgemeld; ik ben tevreden met dit resultaat, maar als bij de eerste keer water die voor mij er niet was geweest, dan was ik bij het water gestrand... Scheve mond

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 01:28

Oh ja, Miss_jumpy: toen ik je aansprak had ik niet door dat je net gestopt was.. sorrie.