[SGW] Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:27

SGWUkkie, IK heb ook lang nodig gehad om vertrouwen te herwinnen.

Ik zou nu niet meer starten als ik er niet volledig aan kan rijden. Want ik weet dat ik ook stops krijg als ik niet 100% kan rijden, daarvoor is het vertrouwen nog niet voldoende bevestigd.

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:34

Ja, dat van het er niet volledig aan kunnen rijden klopt wel, maar ik stond HC ingeschreven en ik wou toch wel graag in ieder geval het rondje rijden om weer wat ritme op te kunnen bouwen. Dat is wel gelukt gelukkig. Het ritme was goed en ik zag de afstanden ook goed. Dus ook al zijn we met aardig wat stops rondgegaan. Het heeft wel een flinke boost in mijn vertrouwen gegeven en ik ben toch wel heel erg tevreden. Ik heb nu voorlopig even niets dus ik ga nu mijn schoenen verbannen en ga voorlopig met laarzen rijden zonder sporen totdat zijn vachtje weer is aangegroeid. Dan kan ik er volgende keer weer zonder angst aan rijden en met vol vertrouwen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:37

Ja, als die plekken nu weer mooi genezen, kan je er echt weer tegen!
Dan kan je vast 20 augustus weer naar Vlietland komen!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 08:50

Mijn verslagje:

Wij zijn zaterdagmiddag richting C'ray vertrokken. Mijn paarden logeerden bij Bitwise en Scum. Zelf hadden we een hotel.

Nadat we de paarden lekker in de wei hadden gezet zijn we richting wedstrijdterrein vertrokken om de cross te verkennen omdat ik daar op zondag geen tijd voor had. Het L vond ik er leuk uitzien en goed te doen. Ik zag nergens problemen (behalve misschien de halve coffin) voor Killea. Het M vond ik ook mooi met een paar leuke technische sprongen er tussen.

Na het eten weer richting de stallen om de paarden te wassen en te vlechten. Daarna richting hotel, heerlijk gedouched (turbodouche) nog wat tv gekeken en daarna .

Om 8.51 uur moest ik met Killea dressuren. Ze liep in de ring wel lekker op zich, maar wel ietwat truttig weer. Het leverde me een 8e plaats op.
Daarna moest ik met Djin dressuren (10 uur). Zij liep een hele fijne ontspannen proef. Zelfs het achterwaarts ging heel goed! Ik stond uiteindelijk 18e na de dressuur. Had iets hoger verwacht, maar goed.

Om half 12 moest ik alweer springen met Killea. Losspringen ging wel aardig, zat nog even te mutsen met de juiste afstand op de oxer, maar dat kwam goed. In de ring had ik een lekker rondje en foutloos binnen de tijd.

De cross ging eigenlijk van een leie dakkie Ze sprong alles eigenlijk heel simpel en fijn. Behalve op de coffin, daar had ze enigszins een aanmoediging nodig op het greppeltje. Met het einde in zicht nog een tandje harder gaan rijden en foutloos gefinished. Ietwat tijdoverschrijding.

Na de cross kwam Renske me nog even gedag zeggen en hebben we even staan babbelen.
Toen de uitslag er was bleek dat ik 5e geworden was, maar tijdens de prijsuitreiking riepen ze om dat er een rectificatie was en bleek ik 4e . Dikkertje Dap heeft goed gelopen en ik ben erg trots op haar.

Djin:
Zoals ik al zei een fijne dressuurproef gereden.

Het losspringen ging niet helemaal lekker. Ze was wat rennerig en steeds op de laatste 2 galopsprongen rende ze onder me uit. Ik heb haar een keer stilgezet voor de hindernis en dat hielp. Ze bleef daarna op me wachten. In de ring gingen haar oren er op en wilde ze maar wat graag. Op zich wel fijn gesprongen maar wel 2 palen. Maar goed, ik merk wel dat ik met djin betere sprongen krijg, dus dat is een fijn gevoel.

Toen de cross. Het was al een poos geleden voor haar, dus extra spannend. We gingen goed van start en ze voelde best fijn aan. Hier en daar moest ik haar wel even tegen houden want ze wilde echt gaan.
Helaas kreeg ik op hindernis 6 zo'n onmogelijke afstand dat dat niet is gelukt. Ik had de keus of om haar verschrikkelijk groot af te laten gaan (geen optie want de landing na de hindernis was een stuk lager) of iets terug en een pasje bij. Omdat djin te gefocused was op de hindernis luisterde ze niet echt en kwamen we te dicht. Ze probeerde nog wel te springen maar dat ging mis en we klapten tegen de hindernis aan en vielen allebei.

Godzijdank heeft djin niets aan de val overgehouden maar ik zit met pijnlijke knieen en een zere pols. Tis balen, maar risico van het spelletje. Ze vroegen of ik nog verder wilde rijden, maar dat ging niet meer lukken met die knieen.
De hindernisrechters en de mensen er om heen hebben mij heel goed opgevangen en geholpen.
Nadat ik even had gezeten en wat had gedronken ben ik richting de DA gelopen om Djin te laten checken, maar ze heeft zelfs geen schaafwondje!

Na een lange dag weer richting Soest vertrokken, Djin's benen thuis nogmaals goed afgespoten thuis en in de klei gezet.
Gisteravond kon ik geen pap meer zeggen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:54

Gefeliciteerd met je 4-de prijs Sim!!
En jammer van je rit met Djin. Gelukkig heeft je paard niks, wel balen van je eigen blessure. Ga je naar de dokter, of denkje dat het wel wegtrekt met een paar dagen?

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 08:58

Ik denk (hoop) dat het wel met een paar dagen over is. Linkerknie gaat al beter en rechts is dik maar kan al wel meer buigen dan gisteren. Het is goed geweest dat ik in beweging ben gebleven gisteren.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:21

Sim, wat ontzettend jammer van je val met Djin. Fijn dat Killea wel heel goed aanpakte en proficiat met je 4e plek, goed hoor!

SGWUkkie, dat klinkt al weer een heel stuk beter. Fijn voor je!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:51

Renske gefeliciteerd!
Balen van je dressuur, maar toch weer goed opgehaald.
de cross is toch het belangrijkste vind ik, als die maar lekker gaat, ben ik meestal al blij (zoals patsmu ook al zei! )

Tantenanie, ook gefeliciteerd.

_Jitske_ ook netjes hoor.
Echt een heeele mooie houding, gelukkig dat er in de L geen stijlpunten zijn

Horsepicture, mooie foto's! ziet er leuk uit.

Patsmu gefeliciteerd!
klinkt goed

SGWukkie, fijn dat je weer wat vertrouwen hebt opgebouwd.

Simmie, gefeliciteerd met Killea!
Echt balen met Djin.. gelukkig heeft ze niets.. en jij beterschap

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:56

MissJumpy: In Vlietland ben ik zeker weer van de partij! Ik vind dat altijd een erg mooie cross.

Simmie: Gefeliciteerd met je 4e plek met Killea
Jammer van je val met Djinny. Dat was wel even schrikken, denk.
Gelukkig heeft Djinny niets. Ik hoop ook dat het allemaal goed gaat met je knieën.

De rest natuurlijk ook allemaal gefeliciteerd

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:07

De bodem is fijn als je als nr 1 van start moet,maar het is jammer dat de fotografen nog niet klaar waren zowel Paul als de andere fotograaf hebben mij gemist met fotograveren.De andere pony staat er wel op

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:25

Volgens mij heb ik patsmu nog helemaal niet gefeliciteerd... Dus nu nog even!!

Dat is inderdaad leuk he, een thuiswedstrijd (tenminste, als het goed gaat!). Dat heb ik in vlietland, kan je later elke hindernis wel met een bekende nabespreken!

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 11:25

Foto's van zaterdag en zondag staan op de website van paul van oers. Ik sta met Killea op pag 2. Bento heb ik ook gespot.

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:46

Ik ga zo foto's kijken.

Gefeliciteerd, Simmie! Wel jammer dat je gevallen bent met Djin. Gelukkig heeft zij niets, maar wel vervelend dat jij pijnlijke knieen en pols hebt. Sterkte ermee.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:51

SGW Ukkie, ik heb je gezien op de coffin. Gelukkig kreeg je hem er nog wel over

_Yvonne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:54

Mijn wedstrijdverslag bij deze:
Het was voor mijn paard zijn allereerste samengestelde wedstrijd. Dressuur ging netjes, stond 5e met 203 punten, springen ging foutloos, over de cross was ik super tevreden, hindernis 1 ging twijfelachtig maar hij ging Had een weigering op hindernis 7, hindernis 12 (voederbak) kon de bocht niet halen omdat hij heel hard over de coffin heensprong toen hij het gat zag haha, en hindernis 13 (huisjes). Maar zijn dus weer een goede ervaring rijker. Stond nog 18e in einduitslag.
Op naar de volgende cross

sfranken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:59

Mijn verslagje.
Zondag eerst met Tenda gereden in de L. Omdat het de laatste tijd niet zo lekker gaat met dressuur toch wat last van spanningen... In het begin liep ze heel slecht maar het werd steeds beter en in de ring was ik toch wel tevreden. Resultaat 6de met 195 punten. Springen ging wel goed (is eigenlijk nooit een probleem voor Tenda) Ook de cross ging fijn. Ze wilde fijn weg en keek eigenlijk nergens naar. Alleen voor de waterbak moest ze zoals altijd even kijken, wat aarzelen en dan uit stilstand erin springen. Helaas werd dat deze keer als weigering geteld. En met 7 sec tijdsoverschrijding was ik supertrots op Tenda, die het als 6 jarige toch maar allemaal voor me doet!!!
In het Z was ik weer superblij met Jupiter. Zelfs de dressuur was ik erg gelukkig mee. Met 128 en 137 punten stond ik 10e. Springen ging hij echt fijn. Ik kwam te hard in de driesprong waardoor B en C eraf gingen. Verder raakte hij niets. Erg knap van mijn eerder zo onvoorzichtige Jupiter. In de cross kwam hij erg terug op hin. 1. Moets hem er echt over duwen, daarna pakte hij super aan en wilde alleen maar vooruit. Op hin. 12 (ABC op de volte waarbij B een smalle waterton was en bij C water uit de boom kwam) brak hij naar links uit op B. Jammer maar geen schande denk ik. Verder foutloos. Was echt helemaal gelukkig want zag er best wel tegenop. Was de moeilijkste Z cross die ik tot nu toe heb gereden. Technisch pittig...
Uiteindelijk stond ik met beide paarden negende.

Ik vond het een prachtige wedstrijd die super georganiseerd was. Kan niet zeggen dat ik het springen zaterdag of zondag te moeilijk vond staan. Hin. 1 in de cross was wel heftig, zeker voor de onervaren paarden.

sfranken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:01

Ps
Ik kan de foto's van Paul van Oers nioet openen?!?

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 12:03

sfranken schreef:
Ps
Ik kan de foto's van Paul van Oers nioet openen?!?

Kon ik eerst ook niet. Moet je even je pop-up blocker checken.

sfranken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:20

ja ja... Zoveel weet ik niet van computers...

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:21

Chrisje_Lanc, heel netjes voor de eerste keer hoor!

Sabine, ook goed
Maar hoe zit dat met de dressuurpunten in het Z?
Zijn die niet heeel erg laag?
Of heb ik nou wat gemist?

sfranken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:23

In de Z proef zijn maar 21 onderdelen. Dus zou omgerekend 126 punten een winstpunt in de dressuur betekenen. Is om het makkelijk te houden......

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:50

sfranken; fijn dat je zelf iig tevreden was, dat is toch het belangrijkst!

Simmie; fijn dat Killea zo goed ging! balen van je val met Djinny, maar gelukkig dat Djinny niks heeft, hopelijk heb jij ook snel geen last meer van je knieen

marjoleine; fijn dat het iig weer goed aanvoelde!

Lielle; balen dat je niet kon starten, hopelijk is Raimear snel weer goed.

Bitwise/Scum; jammer dat het in het springparcours niet erg lekker ging, zou het idd ook nog even aankijken..

Crisje_Lanc; klinkt als een geslaagd SGW-debuut

SGWukkie; fijn dat het qua vertrouwen weer een stuk beter ging! op naar de volgende cross maar weer

breunis; die weigering op de laatste hindernis was erg jammer met je '1e' pony, zag het vanaf het losrijterrein, met je andere pony heb ik je nog voorbij zien komen in de cross, zag er goed uit

Annemiek; mijn houding is deze cross echt vreselijk zie ik op de foto's!
In de B eigenlijk nooit lage stijlpunten gehad
word dus flink aan mn houding werken, mn tenen niet zo naar buiten steken en niet zo ver voorover gaan hangen

(nog iemand vergeten?(A))

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:57

hallo,

ik ben er wezen kijken en ik heb verschillende bokkers gezien waaronder SGWUkkie en Simmie met Killea.

ik heb nog nooit gecrosst en ik was nog nooit bij zo'n wedstrijd geweest dus toen ik er langs reed dacht ik: daar ga ik even kijken...

ik heb de L-cross gelopen en ik moet zeggen, het viel me reuze mee, ik had gedacht dat het veel moeilijker zou staan, meer op en afsprongen enzo, het enige waarbij ik zoiets had van hmmm....ik weet niet of mijn paard dat wel springt, was bij hindernis 3, de kromme oxer, die stond net om het hoekje en hindernis 14, de coffin. Bas Janssen ging daar ook in de stop, althans...zijn paardje (echt een kleintje btw), hij had daar 3 weigeringen en bij de derde weigering viel hij, nouja viel...hij schoof voorover van de hals af en nam onderweg het hoofdstel mee, was een komisch gezicht moet ik zeggen, hij schoof er in slow-motion vanaf, gelukkig niks ernstigs...

ik heb een tijdje bij die ½ coffin gestaan en daar gingen er meerdere op in de fout, ook heb ik nog even bij de picnick banken en de olifantenrug gestaan.

voor wie denkt me gezien te hebben, ik had een donkerblauwe rijbroek aan met een felgroen shirtje, ik was er tot 12.30 uur ongeveer, daarna moest ik gaan, verjaardag helaas...

@SGWUkkie
ik heb jouw nog zien inspringen, ik stond op de hoek van de inspring ring bij die legertruck die er stond.

al met al vond ik het super om te zien en ik ga het zeker ook een keer proberen zodra mijn paard er klaar voor is, dwz, zodra ik ook wat springwedstrijden met hem heb gedaan.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:59

Bas ken ik wel, balen voor hem dat hij weer uitgesloten was,
klinkt als zo'n zelfde val als hij laatst had met de training bij een greppel

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 15:04

Bas ken ik ook wel. Laatst (maart) trainde hij mee in Ysselsteyn in hetzelfde groepje als waar ik in zat. Daar had hij ook al problemen op de greppel van de coffin.