Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maartjuh schreef:Ik heb idd ook geleerd om naar achter te zitten. Heb dat ooit, tijdens Ysselstyen, tijdens een sprong waar je een stukje naar beneden sprong, niet gedaan. Gevolg ==> http://www.paulvanoers.nl/fotoreportage ... age103.htm
[edit] maar miss dat dat ook aan paard en pony ligt. Een paard kan het gewicht van de ruiter misschien beter aan als die naar voren hangt, dan een pony?
Simmie schreef:maartjuh schreef:Ik heb idd ook geleerd om naar achter te zitten. Heb dat ooit, tijdens Ysselstyen, tijdens een sprong waar je een stukje naar beneden sprong, niet gedaan. Gevolg ==> http://www.paulvanoers.nl/fotoreportage ... age103.htm
[edit] maar miss dat dat ook aan paard en pony ligt. Een paard kan het gewicht van de ruiter misschien beter aan als die naar voren hangt, dan een pony?
Ik denk dat dat geen verschil maakt Maartjuh. Op een paard rijden meestal toch volwassenen en op pony's kinderen. Ik denk dat het gewicht van een volwassene op een paard, gelijk staat aan het gewicht van een kind op een pony. (misschien een beetje krom uitgedrukt, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel).
Professor schreef:Lees toch goede boeken over de military, en praat toch niet zo dom.
Lees b.v. het boek van Dr. Rainer Klimke, of Maarten Jürgens.
Citaat:Als ik naar achteren lig ben ik achter de beweeging, mijn paard landt en dan komt nogeens een projektiel in z´n rug geschoten (de ruiter)
Citaat:Dit wat ik over de afsprong verteld heb is niet van mij, dit heb ik geleerd en dat van meerdere goede internationale instrukteurs, zowel in de praktijk als in de theorie.
Citaat:En kom nou niet aan dit zijn beginners fouten van de pony´s
Citaat:Reiner Klimke's six gold and two bronze medals in dressage events stand as the Olympic record for the equestrian events. He won team gold in 1964, 1968 (both aboard Dux), 1976 (riding Mehmed), 1984 and 1988 (both aboard Ahlerich) and the individual gold in 1984 on Ahlerich. His two bronze medals came in the individual event in 1968 and 1976. He also had a fine record at the World Championships, winning six gold medals (two individual [1974 aboard Mehmed, 1982 aboard Ahlerich] and four team [1966, 1974, 1982, 1986]). At the European Championships, he was the individual champion in 1967, 1973, and 1985 and rode on seven winning West German teams. Klimke also competed in eventing early in his career. He was a member of the winning West German three-day event team at the 1959 European Championships, and finished 16th in individual eventing at the 1960 Olympics.
Lielle schreef:Overigens heette de goede man Reiner Klimke maar goed
Romkabouter schreef:IS nog voor mij tijd dan
missmuts schreef:Lielle schreef:Overigens heette de goede man Reiner Klimke maar goed
Dat schrijf ik toch >;)![]()
Simmie schreef:
Lijkt me dat jij zelf zo'n autodidakt bent. Ik quote: "lees toch eens goede boeken".
maartjuh schreef:Ik heb idd ook geleerd om naar achter te zitten. Heb dat ooit, tijdens Ysselstyen, tijdens een sprong waar je een stukje naar beneden sprong, niet gedaan. Gevolg ==> http://www.paulvanoers.nl/fotoreportage ... age103.htm
Scum schreef:
Ik wil er niet aan denken hoe deze sprong zou eindigen als Bitwise hier voorover zou zitten.
De tweede is een dikke 1.60 hoog.........