[SGW] Tripalon Laren (8 en 9 oktober)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elise01

Re: Tripalon Laren (8 en 9 oktober)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 16:48

nog srry:$:$,, maar nu even in het nederlands (zal ik in vervolg doen hoor:P)voorgaande jaren moest je wel een coupon maar toen telde het nog voor winspunten nu niet:( en toen moest je ook je eigen drs klasee ,, mjah.. volges mij is B cros geen 90 hoor gewone cros mag max 70-80 dus ik denk zoiets.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 16:54

als ik het goed heb gelezen mag je ook een klasse hoger starten dan dat je normaal start op offieciele sgw's ?

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:28

Scum schreef:
Ik denk niet dat je een officiele dressuurcoupon nodig hebt, want je kunt er ook geen winstpunten halen. Maar het zal toch wel in het vraagprogramma staan. Het lijkt me wel slim om van tevoren een paar crosshindernisjes te oefenen. Al zit er niet zoveel verschil tussen het springen over een hindernis en het springen over een boomstammetje.

Wij zijn eruit. Bitwise mag de tripalon rijden met Ienie. Ik hoop dat ik hem dan volgend jaar met Online kan rijden.

bij ons in de buurt zijn geen crosshindernissen dus ik kan niet goed oefenen, maar over een deken springen, waterbak en tonnen is allemaal geen probleem! heeft iemand toevallig nog tips hoe ik thuis kan oefenen, zodat het net een beetje croshindernissen zijn?

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:34

Waar woon je, Shoeve? Het in ov. zijn er best veel hoor, maar je weet het niet altijd

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:37

Shoeve schreef:
elise01 schreef:
k denk B cat E

dus jij moet 90cm?
als ik in de E-groen start moet ik maar 60cm, vind ik zelf eigenlijk heel erg laag, maar als ik dus in de E klasse B start, moet ik dan ook coupons inleveren?

In de SGW is B voor E-pony's max. 80 cm in de cross en max. 85 cm in het springparcours, zie bijlage 4 van het SGW-reglement http://www.knhs.nl/objects/00001080.pdf (dus geen 90 cm zoals in een 'gewoon' B-springparcours).

In het vraagprogramma staat dat je wel een officiële startcoupon moet inleveren. Heb je geen startkaart (en dus ook geen coupons) dan gebruiken ze een kopie van een blanco startcoupon voor je. Althans zo was dat vorig jaar geregeld.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:39

Shoeve schreef:
weet een van jullie of er ook een wal in zit en op en afsprongen?
want die vind ik wel heel erg eng denk ik

Kan ik me niet herinneren van vorig jaar. Er zit er wel eentje rechts in de waterbak, maar daar hoef je (in de B en in het Groen iig) niet overheen, daar kun je gewoon door het water langs.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:39

pietpiraat schreef:
als ik het goed heb gelezen mag je ook een klasse hoger starten dan dat je normaal start op offieciele sgw's ?

Dat zou in het vraagprogramma moeten staan.

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 17:56

je kunt bijv oefenen door paar boomstammen te springen of lijkt het ook al wat anders:p hier bij onze manege is genoeg plek om te oefenen is dit jaar ook wel cros 22 en 23 oktober gaat daar nog iemand heen?? ikke heel misschien

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:59

Je kunt ook wat strobalen neerzetten, emmers, gewoon creatief zijn. Of ga een keer naar het bos, en leg wat takken op een paadje neer (wel opruimen daarna).
Je kunt ook in een hogere klasse starten. Daar is het een oefencross voor. Ik zie nu ook in het vraagprogramma dat je een coupon moet inleveren.

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 18:01

er zijn genoeg manieren om te oefenen duss...

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:03

Serendipity1 schreef:
Waar woon je, Shoeve? Het in ov. zijn er best veel hoor, maar je weet het niet altijd

in twenterand haha
tjah, ik oefen soms wel eens met allemaal dozen op elkaar (net een muur) en met kratten enzo, dat is geen probleem, ik zal even naar de vereniging heenmailen of ik ook zonder startkaart in de klasse B kan starten, want ik vind 60cm in de groen toch wel wat laag (mijn pony trouwens ook, dan tilt ie de benen niet meer op )

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 18:09

ghih.. tjah als die de benen niet optilt schiet het niet egt op.. maar als je B mag moet je waarschijlijk tegen mij:P

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:28

hier even voorbeeld van hoe ik spring op mijn pony, die autobanden die je ziet spring ik ook wel eens overheen.
de foto's zijn al wel van een tijd terug, en hier spring ik ook niet zo heel erg hoog, maar tilt nog wel een beetje zijn benen op haha viewtopic.php?f=10&t=412061&hilit=

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 18:48

wij zetten zelf nog wels parcour in de wei en dan slepen we ook van alles overal vandaan ,, banden.. enz.. (op boerderij wonen kan fijn sijn:))

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:53

ik weet nog niet of ik me opgeef.. 1/2 oktober is Vasse
en 15 oktober Nijeberkoop.. als ik dan Laren ook nog rijd dan wordt het denk ik net iets te veel allemaal..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:05

Ik heb even wat verwijderd. Vriendelijk verzoek om 1-op-1-gesprekken via PB te doen. Bedankt!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:37

Lijkt me echt supergaaf om mee te doen, mn paard vind dat soort dingen echt te gek (zie foto's uit onderschrift). Maar ik weet nog niet zeker of ik meedoe, tis wel ver voor ons... En ergens vind ik het ook wel zo gezellig om met zn 2en te rijden, dus moet ff zien of ik iemand mee krijg. Want MOET je lid zijn van een club?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:55

Je moet een lidnummer hebben bij de KNHS (dus je moet daar geregistreerd staan). Zo'n lidnummer heb je als je lid bent van een LR of PC, van de KNHS Endurancevereniging of van de KNHS Recreatiesportvereniging (als je een ruiterbewijs hebt).

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:03

Royaltjuh schreef:
Lijkt me echt supergaaf om mee te doen, mn paard vind dat soort dingen echt te gek (zie foto's uit onderschrift). Maar ik weet nog niet zeker of ik meedoe, tis wel ver voor ons... En ergens vind ik het ook wel zo gezellig om met zn 2en te rijden, dus moet ff zien of ik iemand mee krijg. Want MOET je lid zijn van een club?

doe je mee in de E-groen of E-B (het is toch een E of een paardje?)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:17

ALS ik mee ga doen, doe ik mee in het Paarden-groen, tis nl een paard

jimmy_denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:41

Ik heb het laatst mee gedaan in 2003, op een pony van iemand anders. Ik vond het erg leuk! Nu is mijn eigen pony er ook klaar voor en ga ik op hem lekker mee doen Ik heb er zin in, ik rij samen met nog 3 meiden de cross.

jimmy_denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:43

Oja en ik ben lid van de recreatiesportvereniging maar ik heb geen ruiterbewijs.

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:01

elise01 schreef:
nog srry:$:$,, maar nu even in het nederlands (zal ik in vervolg doen hoor:P)voorgaande jaren moest je wel een coupon maar toen telde het nog voor winspunten nu niet:( en toen moest je ook je eigen drs klasee ,, mjah.. volges mij is B cros geen 90 hoor gewone cros mag max 70-80 dus ik denk zoiets.

Ja klopt, ik heb ook al meerdere jaren mee gedaan en toen moest je inderdaad in je eigen dresuurklasse starten! En een evt. winstpunt telde dan ook!! (Van de hele wedstrijd, telde dus alleen de dressuur als officieel wedstrijd gedeelte) De rest dus de cross en het parcours waren vrij, dus je mocht starten in welke klasse (hoogte) je maar zelf wilde! En het leuke is dat alles mag, maar niks moet!
Wat we wel opviel is dat de hindernissen van zowel de cross als het springparcours lager zijn dan aangegeven! Het valt mee dus. De eerste 2 keer ben ik B-groen gestart en onderweg 'struikelden' we bijna over de hindernissen, zo laag Het jaar daarna heb ik B gestart en het jaar daarna wilde ik L starten (terwijl ik officieel B springen ben), maar helaas is het toen niet door gegaan ivm het slechte weer en vorig jaar durfde ik het ook niet aan met mijn paard die net hersteld was van spierverzuring. Het terrein was erg nat, blubberig en zwaar. Ik heb me dus op het laatste moment afgemeld. Helaas kan/mag ik door een peesblessure van mijn paard nu nooit meer crossen/ springen!
Maar de paar keer dat ik de tripalon in Laren heb gereden vond ik EN mijn paard helemaal geweldig, het is echt heel erg leuk!

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 08:33

ik heb me ook aangemeld! Voor de B-groen paarden, met een Fries!.
Hij vind springen geweldig en ik crossen, dus dit lijkt me een mooie wedstrijd. een echte cross durf ik met hem niet aan omdat hij nog wel een wat lomp is op sommige hindernissen.
Ik ben er alleen nog niet achter hoe hoog de hindernissen nou zijn. Ik zie het niet in het vraagprogramma staan op startlijsten. Ik hoop niet te laag, want dan springt hij niet meer. (vind hij niet meer de moeite waard om zijn benen op te tillen).
Ik neem aan dat je zonder startkaart alleen maar in de B groen mag starten?. (ik heb wel een startkaart, alleen niet met dit paard)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:56

hou je vast! Cynthia gaat ook meedoen
met Lowara bij de B-groen, wel zo veilig
en marquez1 van bokt wordt mijn teamgenootje met haar meisje
erg spannend zeg! zowiezo maak ik mij geen zorgen om het gewone dressuur en het springen, maar vooral die 10 km.. brr dat lijkt mij wel een beetje spannend, maar je leeft maar 1X toch?
en met mijn multifunctionele Tinker zal het wel goedgaan