[SGW] SGW Alphen Chaam 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:39

3 weken geleden terug al gemaild, maar ik verwacht inderdaad nog een antwoord. Ook op de vraag of ik mijn inschrijfgeld nog terug krijg. Ik was namelijk eerst geen wachtlijst ruiter. Iets met aanmeldingen uit Brabant hebben voorrang gekregen en dus uit andere provincies eraf gehaald.

Sim schreef:
Kris schreef:
Mail verzonden met de vraag hoeveelste ik ongeveer op de wachtlijst sta. 10e maak je nog kans, 30e kan ik vergeten en dus wil ik in dat geval iets anders plannen. Komt helaas geen reactie op mijn mail.

Ik denk dat ze nu heel druk zijn met de wedstrijd van komend weekend. En dan vooral ook met alle mails die nav de voorlopige startlijst binnen komen.
Ze antwoorden vast zodra jou mail aan de beurt is.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:06

De weersvoorspelling geeft in de nacht van zaterdag op zondag -6 En zondagochtend nog -3 oplopend naar +2 in de middag.
Maar wel droog.
Ik herinner me nog een zondagochtend met een pak sneeuw waarop alles afgezegd moest worden

Anoniem

Re: SGW Alphen Chaam 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:12

De weersvoorspellingen beloven niet veel goeds... het gaat weer flink vriezen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:15

die kan ik me ook nog goed herinneren esje :-) ik zat de dag ervoor als hindernisrechter bij de waterbak, in een sneeuwstorm. Nog wat langer geleden is het een keer afgelast omdat de dressuurringen bevroren waren en ik heb ook wel eens in een hagelbui gedressuurd.

Crossen in maart is niet leuk :D

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:52

Lielle schreef:
die kan ik me ook nog goed herinneren esje :-) ik zat de dag ervoor als hindernisrechter bij de waterbak, in een sneeuwstorm. Nog wat langer geleden is het een keer afgelast omdat de dressuurringen bevroren waren en ik heb ook wel eens in een hagelbui gedressuurd.

Crossen in maart is niet leuk :D

Als ze een weekje eerder waren geweest was een gemiddelde zomer-wedstrijd jaloers op het weer!

Maar ik ben blij dat ik pas eind van de middag hoef en dus rustig de ochtend kan afwachten of de grond goed genoeg is om de wedstrijd doorgang te laten vinden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:25

de keer dat het was afgelast vanwege de sneeuw (2013) had ik de week ervoor ook in een prachtig lentezonnetje gecrosst. De hagelbui was in 2007 en volgens mij werd het de week daarna ook afgelast voor de B paarden en de ponies.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:25

en in 2006 was het een week verplaatst.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 13:38

Laten we maar hopen dat het meevalt. Enige voordeel is dat het pas de 2de nacht vorst is en de dagen ervoor ver boven nul.

Frannelieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:02

Ik verschoot ook toen ik keek naar het weerbericht...de mijne zei zaterdagnacht -6... :brr: Dat wordt weer afwachten (en beseffen dat je niets anders kan doen dan afwachten :D )

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:05

De organisatie wacht gelukkig niet zomaar af. De plannen om alles goed te houden vliegen je hier om de oren. Er zal in ieder geval alles aan gedaan worden om te kunnen rijden.
Na maanden bouwen gaan ze niet achter over leunen maar geven nog iets ieder gas

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:09

pol013 schreef:
De organisatie wacht gelukkig niet zomaar af. De plannen om alles goed te houden vliegen je hier om de oren. Er zal in ieder geval alles aan gedaan worden om te kunnen rijden.

Had niet anders verwacht :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:10

Super Heleen! Zondag wordt iig een zonnige dag! Koud, maar droog. En pas zaterdagnacht vriest het voor het eerst. Ik heb er alle vertrouwen in.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:41

pol013 schreef:

Ik hoop toch dat iedere organisatie dat doet! Maar ze kunnen moeilijk het hele parcours gaan isoleren tegen de kou. Het zal waarschijnlijk wel los lopen met 1 nacht (forse) vorst.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:46

M_Vainqueur schreef:
Toen ik gister keek zou het volgende week zondag een mooie 9 graden worden... kijk ik vandaag...wordt het maar 1 graden (min temp -6)...beter niet....straks is de grond weer te hard om te rijden. Daarnaast is met 1 graden op het paard met een witte broek(=dunnn) niet fijn.

daar heb ik wel een tip voor: https://www.decathlon.nl/p/waterdichte-warme-en-ademende-damesrijbroek-kipwarm/_/R-p-149233?mc=8392687&c=BEIGE
Wind dicht en gevoerd en een kleur die gewoon mag in de dressuur ring.

Het hele parcours kun je niet afdekken maar andere onderdelen misschien wel....
En ik denk dat iedere organisatie dat wel zou doen ja. Maar ik vind het dan nog bewonderenswaardig dat ze na al dat harde werk even vrolijk nog even de zeilen extra bijzetten.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:56

Maar volgens de weerapp is het helaas niet maar 1 nacht stevige vorst. Bij mij wordt voor de locatie Chaam aangegeven nacht vr-za -5 en nacht za-zo -6 en zaterdag overdag niet boven 0...en met die regen vandaag en morgen vrees ik dus wel het ergste...helaas. Maar idd je kunt niet meer als afwachten en hopen.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:06

pol013 schreef:
M_Vainqueur schreef:
Toen ik gister keek zou het volgende week zondag een mooie 9 graden worden... kijk ik vandaag...wordt het maar 1 graden (min temp -6)...beter niet....straks is de grond weer te hard om te rijden. Daarnaast is met 1 graden op het paard met een witte broek(=dunnn) niet fijn.

daar heb ik wel een tip voor: https://www.decathlon.nl/p/waterdichte-warme-en-ademende-damesrijbroek-kipwarm/_/R-p-149233?mc=8392687&c=BEIGE
Wind dicht en gevoerd en een kleur die gewoon mag in de dressuur ring.

Het hele parcours kun je niet afdekken maar andere onderdelen misschien wel....
En ik denk dat iedere organisatie dat wel zou doen ja. Maar ik vind het dan nog bewonderenswaardig dat ze na al dat harde werk even vrolijk nog even de zeilen extra bijzetten.

Dan pas ik niet in m'n (iets kleiner gemaakte dan opgemeten) rijlaarzen :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:08

Dat wordt bikkelen {:}

Frannelieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:21

pol013 schreef:

Super, dikke proficiat voor al het werk _/-\o_ , hopelijk is het werk dan niet allemaal voor niets... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:26

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-24 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:10

Ik hoop ook zoooo dat het door gaat. Ben er helemaal klaar voor

Nicjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:16

Vroege, toen ik nog bij de pony’s reed en de selectiewedstrijden in de winter nog buiten waren, was de wedstrijd in alphen(dressuur) altijd met slecht weer, regen, vorst, natte sneeuw, harde wind of afgelast. Doen ze eens een wedstrijd in de zomer, onweer en wolkbreuk om 9.00 dus ook afgelast.. hoort er in alphen toch een beetje bij. Altijd een mooie wedstrijd! Zondag kan ik helaas niet komen kijken, volgende week misschien. Veel succes iedereen en ook de organisatie!

Ank89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:33

Vanuit de organisatie zijn we inderdaad heel fanatiek achter de schermen bezig om er alles aan te doen om het door te laten gaan. De bodem van het springparcours wordt bijvoorbeeld afgedekt met speciaal doek, zodat de vorst er hopelijk uitblijft enz...
We zijn volop bezig met opbouwen bezig op dit moment. Wat erg leuk is dit jaar, is dat het parkeren en de dressuurringen naast het hoofdterrein liggen. Scheelt een hoop gewandel ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:10

Super dat er zo hard gewerkt word! Een lichtpuntje is wel dat het weerbericht voor het weekend erna wel goed lijkt :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:43

ik hoop het heel hard voor jullie, dat zou echt veel te sneu zijn.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:19

Goed om te horen dat ze er druk mee zijn! En ook heel goed nieuws dat parkeren en dressuur dicht bij de rest is! Dan is het ineens wel mogelijk om tussendoor te lopen!