[SGW] SGW Dijkgatbos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saar88

Re: SGW Dijkgatbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:49

Heb nog steeds niets gehoord, maar ga snel met vakantie en wil dan wel zekerheid hebben eigenlijk. Als ze nog plek hebben moet ik ook vervoer regelen. Heeft iemand in de tussentijd nog contact gehad met het secretariaat toevallig?

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 13:54

Misschien nog een keertje mailen? Wij hebben bijna tot nooit wachtlijsten gehad, in principe kan iedereen starten.
Als je je hebt ingeschreven én betaald kun je ervan uitgaan dat je gewoon kunt starten.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:18

Heb nog een keer gemaild en ga er dan gewoon vanuit dat ik kan starten! Bedankt voor je reactie :)

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:44

Ik ga voor mijn debuut in de M-pony's. Helaas maar 2 wedstrijden in het L dit jaar kunnen rijden terwijl er 6 gepland stonden ;( Weet trouwens iemand of er (vaak) een afsprong in het water zit voor de L paarden/M pony's?

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:50

huckellover schreef:
Ik ga voor mijn debuut in de M-pony's. Helaas maar 2 wedstrijden in het L dit jaar kunnen rijden terwijl er 6 gepland stonden ;( Weet trouwens iemand of er (vaak) een afsprong in het water zit voor de L paarden/M pony's?

In de 7 jaar dat ik met verschillende paarden mee hobbel heeft alleen Maarsbergen dat ik weet een 'kale' rechte afsprong het water in. De andere wedstrijden hebben allemaal in de vorm van een boomstam er voor liggen... Maar ik ken natuurlijk niet álle wedstrijden....

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:16

huckellover schreef:

Er ligt wel een afsprong, maar deze komt niet direct in het water terecht. Zit ong 2/3 meter tussen. (bij een normale waterstand)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 20:32

jesss_amigo schreef:
huckellover schreef:

Er ligt wel een afsprong, maar deze komt niet direct in het water terecht. Zit ong 2/3 meter tussen. (bij een normale waterstand)

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:52

Zo was hij vorig jaar idd ook, alleen dan met rietbak. Boomstam is fijner :j

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:56

Bedankt voor de antwoorden. In Heerjansdam was wel een echte 'kale' afsprong voor de L paarden vandaar de vraag :) Nu maar wel hopen dat de regen niet voor een hele grote waterbak zorgt :')

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:29

Heerjansdam ben ik inderdaad nog nooit geweest.

Wel super fijn Margreet voor de foto geeft al een beetje een indruk en maakt dat ik er nog meer zin in heb :)
Hopen dat het wel doorgaat anders heeft het M paardje wel heel veel vrij dit jaar ( hebben alleen oudkarspel gereden door een blessure van vorig jaar die lang duurde en Leidschendam gecanceld en we mogen als Nederlanders niet in Mersplas starten :(.......

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 14:36

Als er een hindernis ná de afsprong ligt dan is het vooral belangrijk om er niet als "een gek" vanaf te springen want dan kom je te ver na de afsprong en moet je een krabbel maken voor de volgende sprong.
Beetje met beleid, dan is het prima te doen.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:27

nicootjuh schreef:
Heerjansdam ben ik inderdaad nog nooit geweest.

Wel super fijn Margreet voor de foto geeft al een beetje een indruk en maakt dat ik er nog meer zin in heb :)
Hopen dat het wel doorgaat anders heeft het M paardje wel heel veel vrij dit jaar ( hebben alleen oudkarspel gereden door een blessure van vorig jaar die lang duurde en Leidschendam gecanceld en we mogen als Nederlanders niet in Mersplas starten :(.......

Hier in Noord-Holland hebben we wel het meeste 'mazzel' qua regenval hoor ;) Toen het in Limburg al helemaal blank stond was het hier gewoon droog :P En door die droogte neemt de grond snel en veel water op. Tenzij het echt de hele week regent natuurlijk. En het dijkgatbos bestaat veelal uit zand grond :) (de cross ten minste)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 15:54

Overigens staan de deelnemerslijsten op mijn KNHS, dus daar kun je kijken of je erop staat.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:00

Ik heb geen startkaart dus kan de lijst niet bekijken. Maar heb betaald dus ga er vanuit dat ik erop sta :)!

Ben heel benieuwd hoe de vos het gaat doen! Ik verwacht wat moeilijkheden op het water maar wacht desnoods rustig op degene achter mij. Ik ga voor een fijn rondje met vertrouwen en ritme.

Draait iedereen stiften in? Ook als het erg droog is? Twijfel omdat de cross op zand is en vind het zulke ondingen.

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:23

Ik bepaal altijd op de wedstrijd locatie of ik stiften draai of niet... meestal is het op bosgrond niet echt nodig, maar dit verschilt echt per terrein....

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 17:27

Saar88 schreef:
Ik heb geen startkaart dus kan de lijst niet bekijken. Maar heb betaald dus ga er vanuit dat ik erop sta :)!

Je hoeft geen startkaart te hebben om dat te kunnen bekijken. MijnKNHS, wedstrijdkalender, Wieringerwerf, details en daar vindt je de deelnemerslijsten.

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:28

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:49

Het springen en inspringen is op gras. Dus ik draai wel stiften in

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:33

Gevonden, dankjulliewel! Hij geeft het alleen weer in de desktop versie, niet mobiel. Sta er nog niet bij dus ik ga het wel zien :')

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 13:06

BELANGRIJK NIEUWS VOOR DE DEELNEMERS UIT ZUID-HOLLAND.

Naast Noord-Hollands kampioenschap ook het Zuid-Hollands kampioenschap in het Dijkgatbos!

Vandaag is bekend geworden dat, naast het Zuid-Hollands kampioenschap in de klassen M en Z, ook het ZHK in de klassen B en L paarden en pony's in het Dijkgatbos wordt verreden. Geef je snel op via MijnKNHS en geef bij inschrijving aan of je selectie wil rijden.

Dit betekent dat de indeling tijdens Sgw Dijkgatbos als volgt is:
- 6 en 7 augustus oefencross met instructie door gediplomeerde en ervaren instructeurs: inschrijven via sgwdijkgatbos@ziggo.nl
- Vrijdagmiddag 12 augustus: dressuur klasse B Noord-Hollands kampioenschap. Mogelijk ook klasse L NHK, hierover wordt z.s.m. gecommuniceerd. Vanaf 15:00 uur cross verkennen.
- Zaterdag 13 augustus: Klassen Z t/m L paarden en pony's voor het Noord-Hollands én Zuid-Hollands kampioenschap. Inschrijven via MijnKNHS.
- Zondag 14 augustus: Klasse BB paarden, klasse B paarden zonder dressuur en de klassen B paarden en pony's voor het Noord-Hollands en Zuid-Hollands kampioenschappen. Inschrijven via MijnKNHS. Heb je geen startpas, dan kun je je ook voor de BB inschrijven door een mail te sturen naar sgwdijkgatbos@ziggo.nl

Alleen Noord-Hollanders zullen gevraagd worden om eventueel op vrijdagmiddag te rijden en altijd in overleg! Rij je B of L paarden, kom je uit Noord-Holland en ben je beschikbaar om te rijden op vrijdagmiddag, dan horen wij dat graag alvast via sgwdijkgatbos@ziggo.nl. Ook bij vragen kun je mailen naar dit e-mailadres.

E.e.a. zal zo snel mogelijk worden aangepast in het vraagprogramma, maar je kunt je gewoon inschrijven.

Graag tot ziens in het Dijkgatbos!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:21

Er is toch ook nog steeds gewoon een open klasse L-paarden? Op zaterdag toch?

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 16:48

Jazeker.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:50

Top!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 13:41

Op onze website www.sgwdijkgatbos.nl, op startlijsten en via MijnKNHS is het aangepast vraagprogramma én de deelnemerslijst met de betalingen t/m 19-07-2016 te raadplegen.

Indien je het startgeld nog niet hebt overgemaakt, doe je dat dan nog even? Bij afmelding voor de oefencross of de SGW na sluitingsdatum (28-7-2016) blijft het startgeld verschuldigd.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 11:04

Voor de zaterdag hebben wij nog volop plek voor de oefencross met instructie. De zondag is vol. Geef je op via sgwdijkgatbos@ziggo.nl!