[SGW] SGW Vinkega

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: SGW Vinkega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 23:49

Wauw coole foto's!

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:46

Ik heb ook redelijk fijn gereden :) Dressuur reed ik verkeerd :+ maar toch nog 196,5. Springen 2 balkjes, ligt hem meer aan mij dan aan het paard.. Cross was spannend, hindernis 1 al veel zien weigeren dus ik was erg gebrand op die eerste sprong. En natuurlijk spannend omdat ik bang was dat hij weer in the middle of nowhere zou stoppen/omdraaien/steigeren. Dit deed ie dus ook, op het lange stuk richting hindernis 9. Daarom een volte gereden en en opnieuw aangereden, vanaf daar weer fijn verder gereden en gepoogd wat verloren tijd in te halen. Dit wilde hij goed en verder ook helemaal foutloos uitgereden :) Dit werd ook omgeroepen toen ik over de finish kwam dus ik was best tevreden!

Lang wachten op de uitslagen die maar niet kwamen, toen was daar plots de prijsuitreiking geheel NIET volgens de regels. Vervolgens zie ik op de uitslagenlijst dat ik 2 weigeringen heb :/ Ik kon in de rij aansluiten om protest aan te tekenen, maar helaas konden ze voor niemand wat betekenen. Zo ook voor mij niet en zijn me dus twee winstpunten door de neus geboord.. Heb veel klachten gehoord over de gang van zaken in Vinkega (parcours aanpassen na goedkeuring, uitslagen die niet kloppen, prijstuitreiking doen zonder dat de lijst er een half uur heeft gehangen, etc) zelf had ik voorgaande jaren echter geen problemen met Vinkega gehad maar dit vind ik toch wel erg jammer :/

Er wordt uitgegaan van de kennis van de hindernisjury, maar als die denkt dat mijn paard 30 meter voor de hindernis al weigert klopt dat niet helemaal volgens mij.. Hij heeft dit grapje helaas elke cross uitgehaald dit jaar en het is me geen enkele keer als weigering aangerekend. Ook het rijden van een volte telt niet als weigering lijkt mij.

Nitro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:32

Ik heb voor het eerst weer sinds een jaar een cross gereden. Was zwanger vorig jaar en durfde niet meer. Ben weer L paarden gestart. Ik moet wel toegeven dat ik het dood eng vond, maar mijn paard is zo super geweldig. Ze heeft me de hele cross door geleid. Bij hindernis 3 (de picknickbank) durfde ik al niet meer. Het water ging super. Ik was de teugels kwijt in het water en mevrouw springt hup en water uit en over het smalletje wat er achter stond. Na de rit kwam ik er achter dat 4 hindernissen gemist heb. HAHAHAHAHA. Ik ben links gegaan en het L moest naar rechts, oeps. Nou ja ik ben rond gekomen. Op naar Oenkerk. Ik was in het groen, paard ook in het groen. nr 161 geloof ik. Voor als er nog foto's zijn gemaakt.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:50

Weigeringen waren idd niet altijd even duidelijk. En Nitro.... :')

Ik ging voor springen rondkomen en dat is gelukt :) met 1 balk er af. Cross ging ik voor hindernis 1 en dat is ook gelukt. Hij ging heel fijn van start en t/m 5 foutloos, waarom ik op 6 een stop had weet ik nog steeds niet maar daarna was hij van slag :) hij snapt niet dat hij langs mensen kan en dat er ook vrij "krappe" bochten in een cross kunnen zitten. Nog over hindernis 7 gekomen maar op 8 was het over met de pret. Ik had geen gas en geen stuur meer en het enige wat hij dan nog wil doen is stilstaan of omkeren. Goede oefening geweest om verder te rijden zonder iets te springen want dat lukt niet meer als hij eenmaal in die modus zit.

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:37

Welk nummer was je IrisDH? Wel balen over het jureren...

Hahaha Nitro, tsja dat kan gebeuren! :P

Afbeelding

Afbeelding

Het zijn even screenshots maar op mijn website of de linkjes die ik eerder gepost heb zijn ze ook te vinden :)

Vibabu, welk nummer was jij? Was het bij de rietkraag die ie niet meer verder wilde?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:57

Ik was 68. Zei nog iets dat ik wat problemen had met een rechte lijn rijden :')

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 07:14

Ik was 158 Kimberley. Ik heb de foto's gezien, helaas was hij bij de rietkraag dus zo vervelend. Hij sprong hem nogal bescheten :p

Nitro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:49

kimberley23 schreef:
Welk nummer was je IrisDH? Wel balen over het jureren...

Hahaha Nitro, tsja dat kan gebeuren! :P

[ [url=m/oyewSm.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XO8yUB.png]Afbeelding[/url] ]

Het zijn even screenshots maar op mijn website of de linkjes die ik eerder gepost heb zijn ze ook te vinden :)

Vibabu, welk nummer was jij? Was het bij de rietkraag die ie niet meer verder wilde?

Wow de spanning is goed van mijn gezicht te lezen. Gave foto over het riet