[SGW] SGW Oudkarspel (Clusius event) 2016

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Re: SGW Oudkarspel (Clusius event) 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 08:17

Ik heb niets te klagen over mijn tijden. Mijn vraag op laat starten tijdens inschrijving is wel overgenomen. Pas om 11:44 uur dressuren en pas 16 nog wat springen dus tijd zat om tussendoor te verkennen.

Ik heb een max van 130 km enkele reis. Hier in Zuid Holland zijn er ook maar 3 hoor. Sinds kort want het waren er altijd 2. Heerjansdam is erbij genomen.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:24

Ik rijd maximaal 2 uur naar een wedstrijd. En dit jaar wil ik texel proberen. Vraagje Cioccolato waar slaap jij op texel. Ik zoek nog een leuke plek.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:50

streep schreef:
Ik rijd maximaal 2 uur naar een wedstrijd. En dit jaar wil ik texel proberen. Vraagje Cioccolato waar slaap jij op texel. Ik zoek nog een leuke plek.

Wij zitten dit jaar op Landal Beach Park Texel in De Koog. Vorig jaar hadden wij een Fletcher hotel in De Koog, maar we hebben ook verschillende BB's gehad :))

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:46

Ik rijd heel nederland en een deel van belgie rond voor de wedstrijden. Ik heb alleen Castenray en Ysselsteyn in de buurt dus buiten dat zijn we altijd 1.5hr onderweg. Daarnaast wordt het een beetje verplicht als je M/Z gaat rijden want dan wordt de mogelijkheid om ergens te starten snel minder.

Daarnaast heb ik wel voor mezelf de regel dat de paarden het niveau met gemak aan moeten kunnen in de reguliere dressuur en springwedstrijden. Dus als ik een paard mee neem in de B cross dan moet het zeker een B parcours kunnen springen en een B/L1 proefje met winstpunt kunnen lopen anders neem ik hem niet mee naar een cross...

Dus ja voor ons is het regelmatig om 05.00hr thuis aanrijden en pas 's avonds laat weer thuis maar we gaan dan ook niet elk weekend op crosswedstrijd....(gemiddeld 1x per maand, dat is zwaar zat voor een M/Z paard vind ik)

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:08

Leuk om iedereen zijn meningen en 'manieren' te lezen :) Ik wil volgend jaar (als ik eigen vervoer heb) ook wel wat verder reizen dan wat ik nu doe. Dit jaar heb ik alleen clusius en wieringerwerf op mijn lijstje staan en héél misschien Lisse. Maar met trailer huren/lenen vind ik verder reizen niet zo fijn.

Edit: voor degene die nog een indruk van het terrein willen:

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:36

Weten jullie wanneer je kan verkennen

StalVermaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:41

Zo te zien wordt dat voor ons ook erg vroeg opstaan....
Dik 196km rijden, dus een dikke 2,5 uur rijden met de vrachtwagen.

en dan moet ik ook nog rond 9.20uur dressuur rijden.....gelukkig daarna de wereld aan rijd om het spring en cross parcours te lopen.... rond 14.20 uur springen...

Eindelijk ons L debuut na veel afgelaste wedstrijden ivm teveel regen gevallen....ben benieuwd hoe dit gaat!

Een heel stuk rijden en een lange dag weg, ben benieuwd hoe de wedstrijd verloopt en of dit een mooie sgw is om jaarlijks heen te gaan.
Ik selecteer de wedstrijden op oa een goede organisatie, mooie sgw, uitdagingen in de sgw naar niveau.
ben benieuwd, de eerste x in Oudkarspel aan de start.

Ik heb er nu al zin in!!!
Op naar mooi weer en een mooie en gezellige sgw!

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:23

Een sneakpreview van een paar hindernissen staat op Facebook +:)+

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 16:39

Ziet er gaaf uit Roosmarije!!

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:53

Wow.. Sommige vind ik wel echt heavy hoor!
Heb niet meer kunnen trainen en hij loopt sinds een paar dagen pas weer helemaal goed. Zit nu echt te twijfelen of ik hem niet gewoon moet overslaan. :+

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:01

Prisjee91 schreef:
Heb niet meer kunnen trainen en hij loopt sinds een paar dagen pas weer helemaal goed. Zit nu echt te twijfelen of ik hem niet gewoon moet overslaan. :+

Ik ben helaas anderhalve week geleden flink gevallen, ik kijk even aan hoe morgen de crosstraining gaat! Komt vast goed, met jou ook!!

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:09

Dany94 schreef:
Prisjee91 schreef:

Ik ben helaas anderhalve week geleden flink gevallen, ik kijk even aan hoe morgen de crosstraining gaat! Komt vast goed, met jou ook!!

Oh balen joh! Komt vast goed!
Ja, ik baal dat ik niet ff heb kunnen trainen ;(

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:18

Staan best pittige bij inderdaad, vorige week ging de crosstraining wel heel lekker, maar het is net wat voor dag ze heeft, de ene keer vliegt ze overal over heen en de andere keer is alles eng.

Zouden ze hindernis 3 voor de B nog aanpassen? Er staan best veel bij die ook voor hogere klasses zijn.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:25

De hindernissen die voor meerdere klasses gebruikt worden staan nu op M niveau denk ik! Daar beginnen ze mee namelijk.

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:36

@Dany94 Dan is het wel extra fijn om eerst weer even te oefenen!
@ponycrosserr Ja, lijkt me wel! Het staat nu ook voor de Z pony's, daar beginnen ze mee. Een hoop hindernissen van de foto's zijn volgens mij wel aan te passen. :)
Edit: precies @ prisjee91 :Y)

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:34

Heb er ook zin in!
Voor degene: je paard vergeet het spelletje niet zo gauw het is meer voor je eigen gemoedsrust om nog even gauw te oefenen. Vertrouw op je paard én jezelf
GO FOR IT EVERYBODY!!!

Alvast veel succes iedereen en vergeet vooral niet te genieten onderweg!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:36

Iegelijk wil ik komen kijken! Lekker Stal Kuijs aanmoedigen! Maar weet niet of ik kan komen?

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:51

nicootjuh schreef:
Heb er ook zin in!
Voor degene: je paard vergeet het spelletje niet zo gauw het is meer voor je eigen gemoedsrust om nog even gauw te oefenen. Vertrouw op je paard én jezelf
GO FOR IT EVERYBODY!!!

Nee dat is ook zo. Maar had vooral het water nog een keer willen oefenen, vooral voor de eerste keer L. :+

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:52

Ach ja, je kan de hindernissen toch pas goed inschatten als je er naast staat, op de foto vertekend het altijd. Als paard en ik een goede dag hebben lukt het wel, anders wordt het niks :')

En inderdaad veel succes allemaal! :)

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:48

nicootjuh schreef:
Heb er ook zin in!
GO FOR IT EVERYBODY!!!

Hier heb je zo gelijk in, bedankt voor je peptalk ! Deze ga ik terug halen als de spanning iets toe neemt!!

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:52

Ik heb er echt mega veel zin in! Succes iedereen alvast!

Weer iemand toevallig of er nog fotografen komen? :D

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:05

jesss_amigo schreef:
Ik heb er echt mega veel zin in! Succes iedereen alvast!

Weer iemand toevallig of er nog fotografen komen? :D

Ja mijn vader! Haha. Dus als je net voor of net na mij start heb je geluk. Of m start, dat we cross aan het lopen zijn en dan foto's maakt. Dus tussen half 11 en 12 ongeveer.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 07:28

Prisjee91 schreef:

Stoer dat je dan nu al een cross gaat rijden, als je paard net weer goed loopt...

Alles staat nu op het hoogste niveau welke voor alle klasses geldt. Foto's vertekenen heel erg! Gewoon zaterdag in het echt kijken. Gelukkig komen de moeilijke/dikkere sprongen in de L pas verderop in de cross. Dan zit je al lekker in het ritme.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 07:55

Ik wil komen fotograferen! :) Alleen mijn computer opent de startlijst niet :/

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:28

Ik heb echt luxe tijden, hoef pas om 08.30 op stal te zijn om te vlechten. :+

Beetje jammer dat er de hele dag onweersbuien voorspeld zijn. ;(