[SGW] SGW Hulsberg 2016

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:09

Ik ben hindernisjury :)F In de B. Het is een prachtig parcours! Nu nog mooi weer en dan is het compleet

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:30

kikkerdril4 schreef:
Meer mensen die morgen rond 9 uur dressuren of er dan al zijn? Ik heb ineens geen lezer meer en rij liever niet zonder..

Als je niemand hebt/vindt kom ik wel.
Mijn paard staat op een stal aan het einde vd straat.
Ga ik daarna wel vlechten.

Sharonvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 19:52

Ik ben er rond 9 u Al. Moet om 10 voor 10 dressuuren! Kan ik je wel voorlezen! Of m'n groom.
Welke ring start je?

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:53

Sharonvd schreef:
Ik ben er rond 9 u Al. Moet om 10 voor 10 dressuuren! Kan ik je wel voorlezen! Of m'n groom.
Welke ring start je?

ik start in ring 2 om 9.05 en ben nummer 28, zou erg fijn zijn. Ken m ook wel redelijk uit mijn hoofd maar voorlezer is toch wel erg fijn en mijn vader kan het helaas niet echt :o (moet ie toch maar eens gaan oefenen)

Sharonvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 20:05

kikkerdril4 schreef:
Sharonvd schreef:
Welke ring start je?

ik start in ring 2 om 9.05 en ben nummer 28, zou erg fijn zijn. Ken m ook wel redelijk uit mijn hoofd maar voorlezer is toch wel erg fijn en mijn vader kan het helaas niet echt :o (moet ie toch maar eens gaan oefenen)

Komt goed! We zijn het aan het overleggen
Hoever ligt het parkeren van het dressuur terrein af. Enig idee?

Dan weet ik t in verband met zadelen

CalvinenGino

Re: SGW Hulsberg 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:34

Het parkeren trailers ligt achter de dressuurringen.
Allemaal heel dichtbij :)

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:53

Sharonvd schreef:
Komt goed! We zijn het aan het overleggen
Hoever ligt het parkeren van het dressuur terrein af. Enig idee?

Dan weet ik t in verband met zadelen

Heel erg Fijn! Organisatie zei me dat alles niet heel erg ver van elkaar was :)

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:37

Maar weer eens een poging doen om jullie allemaal op de foto te zetten morgen! *\o/* *-:) /3
Succes allemaal!! +:)+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:09

Hoe is vandaag gegaan? :D

Sharonvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 19:21

Ik heb voor de verandering de finish gezien!(ipv tot de waterbak :') )

Voor de eerste keer helemaal de cross rondgekomen! Ook nog eens foutloos!

Uiteindelijk ook nog eens 3e geworden *\o/*

Mijn dag kan niet meer stuk <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:45

Van harte gefeliciteerd! *\%/*

Sharonvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 19:46

KimD schreef:
Van harte gefeliciteerd! *\%/*

Dankjewel :D :D

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:51

Sharonvd schreef:

Reed je in de B? Volgens mij heb ik je gezien

Sharonvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 20:55

Nizoni4 schreef:
Sharonvd schreef:

Reed je in de B? Volgens mij heb ik je gezien

Ja ik reed B!
Nr 45. De schimmel met de rode springschoenen

Iemand die filmpjes of foto's heeft zie ik ze graag! ik heb helaas geen video van m'n parcours

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:10

Gefeliciteerd met je prijs!

Mijn man heeft zijn eerste M cross erop zitten. Dressuur viel niet tegen. Betere punten zelfs dan zijn laatste L1 proef, 189 punten. Springen een balk en een weigering doordat hij dacht dat hij een hindernis gemist had, hij reed een volte voor hindernis 5. In de cross ging hij wat aarzelend van start door al het publiek, dat kent hij niet. Daardoor hield hij erg in voor de eerste 2 hindernissen. Afsprong en smalletje gingen super. Maar op het 2e tonnetje een weigering doordat hij teveel terugkwam op de eerste waardoor hij geen fijne afstand meer kon rijden. Verder ging het super tot het water, hij sprong een beetje raar over de boom waardoor mijn man zijn beugel verloor. Dus voor de steiger een weigering omdat hij eerst zijn beugel weer terug moest vinden, wel iedereen die stond te kijken bij het water nat gekregen }> . Maar over het geheel heel tevreden, er stond voor het M echt een hele zware cross. Geen winstpunt dus, maar dat hadden we ook niet vewacht hier.

Ik vond het echt een prachtig terrein een een mooie cross. Ergens leuk dat er zoveel volk op de been was maar ook een nadeel af en toe. Veel mensen hadden echt niet door dat er paarden aan kwamen. En er zijn diverse mensen geweest die onze emmer (die altijd mee gaat naar de finish) voor een prullenbak aanzagen :+ ik word niet snel boos maar ben geloof ik niet zo aardig geweest tegen een aantal mensen :o heb uiteindelijk de emmer maar op zijn kop gezet.

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:35

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 06:29

Die van mij vond alles eng..
Hindernis 2 kwam ik eerst bijna niet bij in de buurt omdat op het laatste moment een kind de bosjes uit gerend kwam waar hij zich helemaal kapot van schrok..
Gelukkig kreeg ik hem er toch nog over en hebben we verder alles super kunnen springen tot de waterbak :+
Kreeg hem er echt gewoon niet door.. Eerst lief geprobeerd, toen minder lief, toen nog een poging gedaan om achter de gene die na mij startte aan te rijden maar ook daar trapte hij niet in..
Mocht gelukkig van de hindernisjury de waterbak overslaan en de laatste paar hindernissen nog wel springen, en dat ging weer zonder problemen.

Maar voor onze eerste cross ben ik best tevreden! Ik wist van te voren al een beetje dat het water nog wel een probleempje kon worden.. Maar we blijven gewoon verder oefenen!

@Sharonvd

Gefeliciteerd!
Ik heb je nog gezien, ik was nr 44, je hebt me ingehaald bij de waterbak :+

Sharonvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 06:49

marshmellow schreef:
Die van mij vond alles eng..
Hindernis 2 kwam ik eerst bijna niet bij in de buurt omdat op het laatste moment een kind de bosjes uit gerend kwam waar hij zich helemaal kapot van schrok..
Gelukkig kreeg ik hem er toch nog over en hebben we verder alles super kunnen springen tot de waterbak :+
Kreeg hem er echt gewoon niet door.. Eerst lief geprobeerd, toen minder lief, toen nog een poging gedaan om achter de gene die na mij startte aan te rijden maar ook daar trapte hij niet in..
Mocht gelukkig van de hindernisjury de waterbak overslaan en de laatste paar hindernissen nog wel springen, en dat ging weer zonder problemen.

Maar voor onze eerste cross ben ik best tevreden! Ik wist van te voren al een beetje dat het water nog wel een probleempje kon worden.. Maar we blijven gewoon verder oefenen!

@Sharonvd

Gefeliciteerd!
Ik heb je nog gezien, ik was nr 44, je hebt me ingehaald bij de waterbak :+

Ik zag je inderdaad staan!
Ik was allang blij dat de mijne er door ging :') normaal eindigt het parcours voor mij daar :)
Maar dit keer ging ze er zonder aarzelen in!

Gewoon goed oefenen! Veel verschillende waterbakken! En heel veel geduld!
Ik heb ook nog een andere ruiter .et haar het water in laten gaan. Dat heeft haar heel erg goed gedaan!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:04

odD_Fotos: die foto van mijn man voor hij de afgrond in springt (jemig wat was dat stijl naar beneden!!) vind ik erg gaaf! Zag hem op FB. Leuk om zo snel al een foto te zien.

marsmellow: jammer van het water. Idd oefenen :j

Dat publiek was ook wennen voor Chaplin, die kwam heel erg terug de eerste paar hindernissen. Bij het water heeft hij revanche genomen door iedereen nat te spetteren }> mijn man vond het wel heel leuk dat er applaus was toen hij over de finish kwam. Dat hadden ze leuk gedaan zo konden veel mensen kijken.

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:20

dat was me inderdaad een afgrondje zeg! Pfff... Volgens mij hadden de ruiters er meer moeite mee dan de paarden... :)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:28

Zo hier weer wakker met spierpijn van een lang dagje :')
Dressuur ging wel lekker, maar ik vond dat we beter konden.
uiteindelijk 207,5 (1ste)
Springen waar we zo hard aan gewerkt hadden ging echt heel goed, mijn instructeur was heel trots, foutloos met maar 1 tijdfoutje ;)
Cross... man man wat was hij weer als van ouds debiel..
Heb afgestapt, en 1 minuut voor ik moest starten opgestapt, met sprongen naar de start en go... :wave:
Hindernis 1/tm5 had ik meer controle mogen hebben.
Bij 5 had ik dan ook het alternatief genomen. Maar na 6 (de gele tonnetjes) ging we lekker... Super blij foutloos binnen de tijd...... of niet.. ik dacht dat ik de eerste prijs in de pocket had, tot dat bleek dat de tijd was aangepast, wat bij mij niet bekend was :x Ben na het secretariaat gestapt. Ze hadden een blaadje schuin onder het orginele blaadje met de tijden opgehangen dat de tijd aangepast was, maar ze hadden de orginele tijd niet even doorgestreept, dat heb ik dus niet gezien.. _-:(
Heel erg balen, uiteindelijk 4e.. wat nog altijd heel goed is, maar als je verwacht 1ste te zijn is het toch wel een domper! 8)7

Ach ja, ik heb de zeer pittige M cross wel foutloos voltooid en dat is het aller belangrijkste :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:31

Balen dat je de tijd niet wist! Ze hadden het ook niet heel duidelijk aan gegeven, was toevallig dat ik het zag. Maar mijn man ging niet voor een snelle tijd. Uiteindelijk was hij met 2 weigeringen niet eens zo langzaam. Maarre, 4e prijs is echt heel goed want er stond een serieus parcours.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:48

Gefeliciteerd Sharonvd, je zat bij mij in de ring!
Kan me voorstellen dat je wel baalt Calvinengino., hoewel vierde worden in deze cross ook hartstikke knap is.
Knap debuut van je man Karin, de M cross stond best wel pittig gebouwd.

Hier niet zo fijn gereden met mijn vijfjarige gister, tot nu toe op blote voeten gecrosst en dat ging altijd prima. Maar gister gleed mijn paard met losrijden op gras voor de dressuur al een paar keer weg, toen maar gaan stappen tot ik het zand op mocht. Beetje middelmatige proef met 187 punten.
Springen en cross liep ze foutloos rond, maar weer een paar keer dat ze wat weggleed, dus heel rustig gereden. In de cross ging ze echt te voorzichtig lopen hierdoor. Uiteindelijk ook een halve minuut buiten de tijd binnen. Snel paard maar rondom op ijzers zetten en dan kan ze er weer tegenaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:52

Wij hebben voor het eerst stiften met scherpe punten gebruikt. Harde grond, maar doordat het bovenlaagje snel loskwam erg glad idd zeker icm het gras.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:55

SusanH schreef:
Wij hebben voor het eerst stiften met scherpe punten gebruikt. Harde grond, maar doordat het bovenlaagje snel loskwam erg glad idd zeker icm het gras.

Klopt, de grond was echt keihard en dan in combinatie met de hellingen. Was nog nooit in Hulsberg geweest, dus had een wat meer zanderige bodem verwacht als in Castenray, daar liep ze top rond.