[SGW] Verslagen SGW Maarsbergen 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:52

Zeph, wat schrikken zeg! Hopelijk is hij snel weer helemaal fit :(:)
Valyra, jammer van de stops, maar wel hele nette stijlpunten!
Lieveemma, heeft ook lekker gereden :)
Annika heeft ook weer lekker gereden en kan de volgende keer ook wel wat dapperder rijden :P
Carbus is ook tevreden :)
SM heeft ook weer lekker gereden :)
Franciska ging ook weer mooi rond vandaag! Nog gefeliciteerd met je prijs!
Sann, het blijft balen, gelukkig dat het stuk daarvoor zo lekker ging, dat maakt het dan nog weer een beetje goed :(:) Morgen nog een dagje genieten met What ;)
MM had een hele mooi brede lach op haar gezicht :D Super gereden van jullie!
Loetie, dat zou mooi zijn als je het nu gehaald hebt! Heb je nu wel weer een beetje je plezier in het crossen terug of nog niet???

Hier ook wel een tevreden verslagje. Dressuur moeten we gewoon nog verder verbeteren, 181 punten vielen me niet tegen :) Springen een heerlijk rondje gereden en zelfs foutloos *\o/* Stiekem was ik best wel een beetje verbaasd :o Maar ze gaf echt wel een heel fijn gevoel.
In de cross ging ze mooi van start, maar de gebroken lijn naar 4b was niet helemaal zoals gepland O:) Het ging niet helemaal zoals het hoorde, maar de boodschap was uiteindelijk wel duidelijk dat ik er toch echt over wou :+ Ze ging heel ruig over de boomstam voor het water en het water ook goed, maar weer de gebroken lijn naar rechts naar 9 was toch weer ff wat te lastig voor ons, dus een langsloper, opnieuw aangereden en toen was het geen probleem. Ondertussen ook mijn zweepje maar is aan de linkerkant gepakt om haar daar net wat meer te begrenzen, want ja er kwam nog zo'n soort gebroken lijntje :o en dat ging heel mooi :) Kortom, het stuur moet nog verfijnd worden, maar ze krijgt het spelletje nu door en dat maakte haar vandaag soms wel erg enthousiast :o De hindernissen zijn voor haar niet het probleem. We gaan lekker verder oefenen in elk geval! Verder een gezellige dag gehad, veel mensen gesproken, wat ik toch ook altijd weer gezellig vind :D

annikavolder

Re: Verslagen SGW Maarsbergen 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:00

xsannlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:25

Hebben jullie enig idee wie er foto's maakte en bij welke hindernissen ze stonden?
Ik ben daar onderweg namelijk niet erg mee bezig geweest :+

verwdrgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:26

Hier nog een filmpje *-:) van mijn start nr 167 in de L vandaag.

http://www.youtube.com/watch?v=xmzPEBFVOXU

Ben uiteindelijk 3e geworden *\o/* , paar foutjes in dressuur.

Super organisatie daar in Maarsberegn. Jopke bedankt !

Zephyr, hopelijk valt het allemaal mee met je paardje.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:29

xsannlove schreef:
Hebben jullie enig idee wie er foto's maakte en bij welke hindernissen ze stonden?
Ik ben daar onderweg namelijk niet erg mee bezig geweest :+

Ik weet dat eventingphoto.com tijdens de B bij hindernis 8A en 8B zat. Bij de L heeft ze een tijdje bij 11 en 12 gezeten en is daarna rond gaan lopen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:35

aaah jammer, water foto's heb ik al zoveel :+

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:41

Zal morgen uitgebreid reageren.
Ik had dressuur 187, viel me tegen. Springen foutloos maar 4 strafpunten gekregen omdat hij afsloeg na 2?! Geen hindernis in de buurt. Een rare storing. Cross uitgesloten op 9, niks voor hem. Ben er van overtuigd dat hij aangaf dat hij niet meer 'kon'. Hij zou anders nooit 3 keer stoppen op een standaard sprong.
Hij was zichzelf niet. Deze week fysio erbij kijken of die wat vindt.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:54

Jammer Anke, hopelijk valt het mee.
verwd... fijn dier is dat zeg! Gefeliciteerd!
Benthe top rondgekomen en niet gezwommen :D
Annika gaat het wel goed met je moeder? haha. leuke videos!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:02

Over het algemeen ook mooie verslagen, wel veel stops dus, jammer!
Anke heb je zien rijden, herkende je aan die rode neusriem (zat bij het water te kijken). Lastige van die sprong was denk ik ook dat die best wel glom. Toen jij moest rijden sloegen veel paarden daar echt af, terwijl dat eerder die dag vooral 8a was.

muts_marijke schreef:
aaah jammer, water foto's heb ik al zoveel :+

Toen ik moest stond hij bij 10 of 11 geloof ik. Dus misschien bij jou ook?

Ik was uiteindelijk 9e en er waren 7 prijzen, al met al, dik tevreden!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:03

Hopelijk valt het mee Anke :(:) altijd balen dat soort dingen...
Wat een fijn paard is het verwdrgr :) En gefeliciteerd met je prijs!
Leuke filmpjes Annika :) Je moeder inmiddels weer bijgekomen :P
Marissa deze waterbak was te schoon om in te zwemmen :P Jij heel veel succes en plezier morgen, maar waarschijnlijk zie ik je nog wel langs komen :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 08:35

zeph, klinkt als een verstandige keuze. Als die van jou niet zijn GO knopje aan heeft zou ik mij inderdaad ook zorgen maken. Zoals ik hem tot nu toe gezien heb heeft hij er altijd zin in. Duim dat het inderdaad mee blijkt te vallen zoals het er nu naar uitziet.

Ik ben ook helemaal blij. Het was mijn debuut in het L en ik was zenuwachtig :=
Dressuur lekker op mijn gemak gedaan. Ik kwam toch niet voor de prijzen maar Owen werkte netjes mee. Rustig losgereden voor het springen. Het voelde goed na een paar springen dus verder maar rustig wat rond gestapt. Paard liep maar wat rond te sloffen. Tot we naar de ring gingen. (knopje aan) Na wat gespannen rond te springen liep het eerste deel van het parcours top. Tot de laatste 3 hindernissen dan want die werden vakkundig verbouwd. Nou ja, niet meer over nadenken maar. Eerste doel behaald. We mogen crossen! (knopje uit) Tussendoor weer lalalala rond stappen. je gelooft echt niet dat dat paard nog kan gaan crossen. Tot ik op 5 meter van het starthok kwam (knopje aan). Hij ging fanatiek van start en heeft dat tot het eind vol gehouden. Geen problemen onderweg en alles gewoon simple gesprongen. Wat een topper! Wat mij betreft een droom debuut.
Geen idee van mijn dressuur punten en mijn plaatsing. Maar who cares?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 08:47

Mijn man heeft gisteren zijn debuut gemaakt in de B en we zijn dik tevreden :j . Dressuur viel wat tegen, 175 punten ws omdat hij net iets te diep kwam steeds, en de aanleuning daardoor iets onregelmatig was op sommige stukken. Springen ging super, foutloos rondje binnen de tijd. Wel even spannend of we op tijd zouden zijn want met opzadelen kwamen we er achter dat er bij 1 van zijn ijzers ineens 3 nagels misten :+ . Gelukkig stond de hoefsmid schuin tegenover ons en wilde hij wel snel even helpen :D. De cross ging helemaal top, alleen wat tijdfouten omdat mijn man teveel van de mooie omgeving had genoten :) . Even een vraagje voor de meer ervaren SGW'ers, tijdfouten tellen niet mee toch voor de winstpunten? Dat zou dan betekenen dat hij met zijn debuut gewoon even 2 wp's binnen haalt :=

Leuk trouwens om alle andere verslagen te lezen :j jammer voor de uitvallers maar in sommige gevallen idd de juiste beslissing om af te stappen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:04

Susanh: tijdfouten tellen niet mee voor winstpunten inderdaad. Foutloos crossen en een voldoende voor stijl zijn dan voldoende voor 2 winstpunten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:06

Dan was het helemaal een topdag :D

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:21

Nou hier een minder resultaat...

Dressuur rustig gereden want mr stond op ploffen. Toch een fijne proef kunnen rijden.
Had alles bij me! Behalve.... Me jasje. Lau moest meteen na mij dus kon haar jasje niet lenen. Gelukkig was nr 40 zo lief om haar jasje uit te lenen :) Ik gered met haar jasje, zij met mij als lezer :P

Springen heerlijk foutloos rond.

Cross ging hij super fanatiek van start. 1 en 2 top. 3 volle galop eropaf en laaste moment noodstop!
Tweede keer aanrijden zo erover. Dubbel van treintjes ook fijn.
Toen de ligbank.... Volle galop eropaf en tja noodstop. Tweede keer weer zo erover.
Opsprong, boom erop, punt, witte bak weer fijn.
De 2 huisjes brak hij uit! Vrijwillig gestopt want bang voor verlies. Mocht van de militair zonder verlies te krijgen, nog een keer aanrijden. Toen beide zo gesprongen! Dus helaas minder resultaat deze keer. Had na afgelopen week hoge verwachting van hem :(
Laatst bijgewerkt door maximiliano op 01-06-13 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:21

Super debuut Pol013!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:23

Net gehoord dat mijn man een voldoende had voor stijl, en 13e is geworden :D 2 winstpunten dus en een super resultaat voor de eerste keer crossen.

Maximiliano: jammer. Wel fijn dat je de huisjes nog een keer mocht springen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:27

Wat balen Max!

Pol; mooi debuut! En SusanH ook van jouw man zeg, leuk!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:28

Is het zeker :) moet ik misschien toch ook maar eens gaan springen en crossen, paard doet het super. Ben alleen zelf niet zo'n held := maar ben na gister wel enthousiast geworden. Zo'n leuke sfeer!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:45

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:31

Super gave foto's Anke!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:43

Grrr Ik kan ze op d telefoon niet zien en zit bij de kapper. Haha

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:02

Zijn mooi foto's Marijk ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:02

Anke gave plaatjes! Heb je startnummer 57 toevallig ook ergens op de foto staan?

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:08

Nee, heb verder niemand van B paarden. Alleen bovengenoemde en 61, 70, 71, 72, 73, 76 en hele L paarden.