[SGW] Verslagen sgw Markelo Snorrewind

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:45

verder geen problemen mee hoor meid, maar op dat moment was ik ook nerveus en dacht ik wel ''kijk ff uit ofzo'' :) :j :D

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:48

Poeltje schreef:
Shirley: Dat is onze pony, meisje ligt nu in het ziekenhuis, moet een nachtje blijven, maar het lijkt mee te vallen gelukkig. Pony raakte haar met opstaan in het gezicht.

Fijn dat het lijkt mee te vallen! Wens haar beterschap!

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:55

Hier ook weer een super dag gehad! Ben zo trots op mijn pony :D

Eerst foutloos een vol gas het springparcours door, en de cross ging ook top. Was een beetje huiverig voor alle dingen die ze er omheen hadden gemaakt. Vooral het puntje en de sommige scherpe bochten (voor mij dan). Maar ze was helemaal niet kijkerig, heb wel voor de zekerheid bij 6 het alternatief genomen maar verder alles via de normale weg. Ik kwam foutloos (tenminste dat dacht ik) binnen met een tijd van 1.45, 12 seconde te langzaam dus. Maar moest met mijn haf toch redelijk doorrijden, dus was zeer tevreden over de tijd.

Nog gewacht voor de uitslag, want had wel verwacht redelijk bovenaan te zitten. Maar toen zag ik dat ik 20 strafpunten in de cross heb gehad voor een weigering bij de waterbak. Ze kwam wel wat terug, maar in mijn ogen was het geen weigering. Baalde dus behoorlijk, want als ik dat niet had gehad was ik 6/7 geweest en 2 winstpunten gehad (nu 17e met 1 wp). Maar helaas was er niks meer aan te doen, want het blijft een jurysport...

Dus dat was wel een kleine teleurstelling, maar dat mag de pret niet drukken want in EL viel ik nog in een gewone hindernis en in Renswoude viel ik er bij een crosshindernis af. Haar onzekerheid was vandaag helemaal weg, dus ben super blij :D

Ook nog bijna een kind aangereden tijdens de cross :oo
Was bij dat haagje (ik geloof hindernis 18?) en dan over dat houten hek heen bij de inrijbak. Ik kom aangegallopeerd, steekt er opeens een kind over zonder te kijken. Dus ik schreeuwen, en gelukkig trok een van zn ouders hem toen weer terug. Maar scheelde niet heel veel.

Zag nog een leuke foto van mij gemaakt door Finlandia:
Afbeelding

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:57

Hier ook een top dag. Niet zelf kunnen starten helaas. Maar vriendin waar ik bij mee was om te groomen heeft goed gereden. Springen foutloos en de cross ook :D Nu mag paardje nog wat stoerder worden en dan kan hij mee het L in! De gereden tijd geen idee. En een 6 voor de stijl.

xsannlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:59

@muts_marijke gelukkig maar haha

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:41

@muts_marijke dit ben jij dan als het goed is?
Had je helaas net op de hindernis gemist, dus ben omgedraaid toen je nog een keer kwam langsrijden!
Afbeelding

Yesorno

Re: Verslagen sgw Markelo Snorrewind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:47

Oeh leuk zeg! Ik heb je zien zitten vandaag met fotograferen. Tenminste ik herken de naam Equigeniek, dat stond achterop je jas geloof ik? :)

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:54

Haha dat klopt helemaal! had mijn trui meegenomen die was op het eind ook nog lekker warm ook! Heb het toch nog behoorlijk koud gehad vandaag.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:56

Leuke foto's Finlandia! Ik zit er gelukkig ook nog tussen.

Hier heel tevreden na vandaag.
Dressuur ging redelijk. Tijdens het losrijden was mevrouw nogal pissig (fijn die hengstige merries).
Dus ik durfde er in de proef niet heel erg aan te rijden, gelukkig nog 185 punten.

Springen ging voor mijn gevoel heel goed. Lekker ritme en lijntjes goed gereden.
Alleen vond Ziezo het niet zo nodig om d'r benen op te tillen geloof ik. Helaas dus 3 balkjes.

Cross heerlijk gereden. Voelde goed aan, dus nergens het alternatief genomen.
Zelfs de waterinsprong gedaan. Deze deed ze wel uit stilstand, dus ik was even bang voor een weigering, maar die is niet aangerekend.
Dus SGW B+6 *\o/*

Nu de zomer even 'gewone' wedstrijden starten, en dan in het najaar maar eens de L proberen.

Weet iemand trouwens of ik nu wel mn winstpunten krijg? Ik dacht dat ik nog net geluk had met 12 strafpunten in het springen, maar in het reglement staat het nogal vaag.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:59

Wauw equinogwat.. Dat ben ik idd. Bedankt voor deze prachtige foto. Heel erg mooi! !

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:00

Poeltje schreef:
Shirley: Dat is onze pony, meisje ligt nu in het ziekenhuis, moet een nachtje blijven, maar het lijkt mee te vallen gelukkig. Pony raakte haar met opstaan in het gezicht.

Die zwarte pony? is die gevallen? Of die van de foto's in de waterbak? Wat naarrrr :( in je gezicht geraakt worden echt gevaarlijk. Beterschap!

edit: 1 bericht terug gelezen. Een val in springparcours :(:)

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:02

Mooie foto hoor Henry! Je ziet hier heel goed dat B. en ik erg onder de indruk zijn van waar we overheen springen (kijken allebei niet naar voren). Nog een wonder dat we tot 9 kwamen...

Afbeelding

Shetties, ik zag je springen! echt superstoer!

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:04

En @shetties jou haal ik er zo uit haha! je was sowieso volgens mij de enige met een haflinger en ook nog in het knalroze! ( toevallig op dezelfde hindernis maar vanuit een andere hoek )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@muts_marijke haha sorry voor de moeilijke naam (equigeniek ) Graag gedaan!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:05

Equigeniek,misschien nog een schimmel met een roze ruiter voorbij zien komen meteen roze capcover ?

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:06

leuk dominique, heb je nog foto's van mij op die hindernis? was namelijk de enige hindernis die wel een beetje soepel ging ;) (nr. 23)

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:10

Heeft toevallig ook nog iemand foto's gemaakt van de pony's?
Nummer 139 ( De eerste appaloosa pony bet bordaux rode setje )

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:17

YentlKG schreef:
Alleen stom foutje na de waterbak, ging 1 tever rechtdoor. Gelukkig stond er iemand aan de kant die schreeuwde ''Omkeren, let op je tijd!!'' en nog wat ander gejuich. Vond ik toch wel heel erg fijn, vooral als je op dat moment even de weg kwijt bent. Toevallig een bokker?????

Dat was ik idd! :D

Ik heb een gezellige maar vreselijk lange dag erop zitten. Van kwart over 9 tot half 7 bij dezelfde hindernis gezeten, en dan ook nog 1 die geen problemen op leverde.
Helaas 1 C pony die volgens mij ff wilde knabbelen aan de bosjes (zat bij de Buxus haag), die ging zijwaarts en niet voorwaarts. Daar kreeg ik net nog een protest telefoontje van... :z

Verder, veel bokkers gezien en gesproken, Marijke heel veel aangemoedigt :D

Waar ik me trouwens echt mateloos aan irriteerde was dat ze bij de waterbak zeiden dat de ruiters met 3 of meer (soms veeeeel meer) weigeringen gewoon door mochten rijden. Werd mij gezegd: dan krijgen ze vanzelf wel een brief of boete thuis, nou, ik heb mensen langs zien komen die daar echt lak aan hebben. Ligt dat nou aan mij (en Anouk ;) ) of kan dat gewoon echt niet? Echt slecht hoeveel mensen gewoon doorgingen, ook na een val! Dan was het commentaar: was tussen de hindernissen.. Ja please..

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:19

Joki: Leuk je even gesproken te hebben :) en fijn dat je zo tevreden bent en dat de knop weer helemaal omging na 5 in de cross, heerlijk gevoel toch! Vooral na een mindere voorbereiding.

Missbay: Wat jammer dat b. de bosinsprong zo eng vond. Waren wel meer paarden die dat deden. Heb je springparcour gezien en zag er netjes uit. Volgende keer weer beter en weer veel geleerd toch :) Jammer dat je Maarsbergen hebt afgezegd :( maar je moet je gevoel volgen!

Tientjeh: Goed van je zusje! Gefeliciteerd :)

Yentl: Super gereden! Ik was ook van plan binnendoor te gaan maar was zelf ook te laat na het water, hah.

Yesorno: Goed gedressuurd en gesprongen! Jammer van de paar stops in de cross maar wel lekker kunnen uitrijden met een tevreden gevoel, dat is het belangrijkst :)

Annikavolder: Schrikken dat je met inspringen 2 keer bent gevallen. Raar dat hij ging staan op de greppel, vooral omdat het normaal lekker loopt. Verder super gecrosst!!

Leonie: Wauw wat een topdebuut zeg. Lekker!!

Marijke: Toppie!!! :D :D

Sann: Ik snap dat je na de blessure wat rustiger aan hebt gedaan qua tempo. Dan kun je wel echt heerlijk genieten toch, lekker rondje gereden dus :D

Sannlove: Fijn dat je zo lekker gecrosst hebt tot aan het water. Jammer dat die er daar niet meer inwilde :(

DewiFoto: Jammer van het water. Hadden veel paarden last van vandaag :(:) Komt vanzelf wel goed! Lekker trainen :)

Shetties: Oh wat balen dat er dan toch een weigering is aangerekend. Ik vind dat ze bij het water wel echt iemand moeten staan die duidelijk is en regels erg goed kent. En niet te snel al een weigering aansmeert, vooral in de B. Maar super dat je zo lekker gereden hebt :) leuke foto

Dmnque: Ben benieuwd naar je foto's :) Snap dat het koud was zeg! Wauw wat een mooie foto's van shetties! <3

Loesvan: Jammer dat het springen niet zo'n succes was, je paard vond het vast veel te laag haha. Klinkt als een heerlijke cross, super zeg!

Vandaag gereden in ring 3. Moest als eerste starten in de dressuur en dat ging op een paar storingen na (aangalloperen met doorzitten op de volte) erg fijn. Kreeg superleuk commentaar van de jury en had een 2e plek met 196 punten :) Springen was drama, met inrijden was hij al extreem stuiterig. Denk doordat hij de crossers er langs heen zag gaan. Springen maar gauw vergeten en met een balk er van afgekomen.
Cross was meneer weer heel enthousiast. Op stropaard even door moeten drukken, bij het puntje alternatief gepakt en verder rechtdoor. Was foutloos :) wel 25 seconden te laat.
Zag helaas dat mijn stijl bij 1 jury niet voldoende was en daardoor het totaal ook niet. Ik kan me er wel in vinden maar het is gewoon een lastig en sterk paard en steekt zn kop erg weg uit zn enthousiasme, geen idee wat ik daar mee moet/aan kan doen.
Maar supertevreden voor zijn 3e cross :D punten hebben we toch nog niet nodig

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:21

Ow ik had ook graag door gereden! na de punten kwamen voor mijn paard alleen nog maar makkelijke hindernissen. Maar hoef ook geen brief, straks mag je dan volgend jaar niet mee doen! :oo

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:22

Nou Roxxie, organisatie had het zelf zo duidelijk op startlijst gezet (niet meer doorrijden na 4e weigering) en nog op papiertje dat je kreeg, dat ik zelf inderdaad bij 4 weigeringen ben gestopt. had dolgraag doorgereden, but don't mess with the KNHS, denk ik maar... Kan me wel voorstellen dat je de waterbak wel even in mag, alleen dan daarna gewoon stoppen, toch?

Goed gereden Anke, fijn dat het zo leuk gaat!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:22

Afbeelding

Zusje en Undercover

Leuke foto Henry. Zie er ook een heel aantal met de benen van Uk. hihi

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:25

hee wacht, ik ben tot hindernis 10 gekomen, bedenk ik nu. dat dan weer wel. die heg kwam me al zo bekend voor :D

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:26

@curly2day weet je misschien welk nummer? is iets makkelijker zoeken

@missbay ja zeker! hoop dat je ze leuk vind :
Afbeelding

Afbeelding

@dewifoto
Afbeelding

Ga ze nu maar eens rustig aan allemaal bewerken en op mijn zakelijke facebookpagina zetten!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:28

Equigeniek, heb je ook foto's van nr 71?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:28

Prima, waterbak ff door als daar ruimte en tijd voor is, niks mis mee. Maar daarna vrolijk verder rijden alsof je maar 1 weigering hebt gekregen terwijl je er een kwartier stond en wel 100 keer het probeerde, nee :n

Shetties, ik heb je waterbak niet gezien, maar wel 16-18, en ik vond dat je amper controle had in de bocht naar 17. En de beste man bij de waterbak geeft je niet zomaar een weigering. Dus om nou te zeggen dat het een jurysport is :? "Wij vrijwilligers" zijn ook maar mensen.

Nog even een felicitatie richting Marissa, wat ging je mooi rond met allebei +:)+