[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:46

@ Marije Ja dat was op de centrale keuring. Het is een stermerrie maar op de Ck liet zij zich net niet goed genoeg zien voor voorlopig keur. Braaf jonkie heb jij. Zo leren zij veel. Ik ga binnenkort naar een grote springtuin in de buurt. Mijn vos heeft wel al een keer in een parcours gelopen. Lekker uitstappen tussen de wedstrijdspongen en dat was niet eng.
@ mizzmontana. Leuk paard heb je. Goede springer zo te zien met een fijne galop.

Jullie zijn al aardig ver met sommige jonkies. Iedere keer als ik plannen maak voor een oefenparcours of crosstraining of startkaart aanvragen gooit een kleine blessure weer roet in het eten.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:51

Wat een leuke jonkies allemaal en wat doen ze het al goed! +:)+

Die van MM sta ik helemaal van te kijken, dat paard denkt dat ie al een jaar of 6 is :P Ziet er super uit, zoals die dat aanpakt.
Zelf ben ik er ook een voorstander van om zodra de paarden zadelmak zijn, zo snel mogelijk zo veel mogelijk te laten zien. Dit werkt bij ons ook erg goed.
@Marije, jouw paard pakt het ook mooi op! In het begin wal lekker BB rondtoeren, daar leren ze een hoop van.

Vandaag met E-zapke naar Wieringerwerf geweest, samen met een dinnetje op ervaren paard. We moeten op deze manier maar eens het water proberen. WWerf heeft wel een erg fijne waterbak om het de paarden te leren. Ze liep gewoon zonder nadenken achter het andere paard aan. *\o/* Natuurlijk hadden we eerst al lekker relaxed door het bos gestapt en gedraafd en wat boomstammetjes gesprongen, piano ging ook met 2 vingers in de neus. Ben helemaal blij dat ze het zo simpel oppakt <3 Beeld materiaal volgt hopelijk binnenkort

Hier nog wel een filmpje van een paar weken terug rondje BB op onderlinge wedstrijd.
http://www.youtube.com/watch?v=RrmQe3WH ... detailpage

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:35

@Marije: wat doet ze het goed, de eerste keer op concours. Rustige uitstraling heeft ze. Haha helaas is het me niet gelukt om mijn profiel bij te werken, geloof dat ik nog een dag vrij voor nodig heb ;)
@Tiahastrona: knap, wat pakt ze het snel op! en wat heeft ze een mooie blik.
@Mizzmontana: Ze lijkt er geen moeite mee te hebben, mooi om te zien.

Leuk om zo te volgen waar jullie mee bezig zijn en filmpjes te zien, voor mij is het allemaal wat nieuw sgw en dat met een jong paard :P

Ik probeer een keer in de week een buitenrit te maken, om haar zo te laten wennen aan water boomstammen enz. De afgelopen dagen ben ik bezig geweest, om haar de trailer in de krijgen. Ze is er ontzettend bang voor, ze schijt het lettelijk van haar af. Ik pak het staps gewijs aan, elke stap belonen terug de wei in. Vandaag is ze er 3 keer in geweest, fijn! Zo kunnen we dan ook op pad, om ervaringen op te kunnen doen.

@Nickeltje: Mij maakt het ook niet uit of het HK wordt of SGW blijft.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:41

Marije, wat fijn dat dat zo kon op het concoursterrein, dan leren ze lekker op een ontspannen manier om op zo'n groot terrein met muziek en aankleding te lopen.
Ziet er netjes uit hoor, loopt overal simpel naar toe met de instelling zit het inderdaad wel goed!

De les bij Alice heeft geen haast hoor, kunnen we wel afspreken als er een mooi aantal hier denkt er klaar voor te zijn :)

Olifanter, jou paard ziet er ook leuk uit met vrijspringen. Grote galop heeft ze, daar heb je straks wat aan in de cross! Ze komt snel bij de volgende hindernis en is dan mooi vlug van voor. Jou manier van zadelmak maken heb ik nog niet eerder gehoord, inderdaad bijzonder, als het maar werkt :) wel lekker relaxed met rust en vertrouwen.
Mijn doel met het paard van het filmpje is het najaar starten in de B, maar ze is niet van mij en voor de handel, ik weet niet hoe lang ze blijft dus veel doelen kan ik met haar niet stellen.

Caro, mooie merrie! Lastig als je door blessures even niets kan doen, maar ja, beter safe than sorry!

reeskees leuk dat het meteen goed ging in het water! Fijn stammetje ook waar die van jou uit komt, zelf gefokt?

Neesa is trailer training aan het doen, dat is wel belangrijk ja voordat je op concours staat te klooien, want dat is nooit leuk! Hopen dat ze het snel minder spannend vindt.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:47

Haha, dat 'zadelmak' maken is inderdaad bijzonder, maar de moment dat ik er serieus mee begin gaat het toch wat klassieker worden hoor... wat ik nu doe is speeltraining, en daarin kan ik alles rustig aan doen en voorbereiden... Bovendien zie ik het als een voordeel om veel op het harde te stappen, ik geloof er rotsvast in dat dit later mij ten goede zal komen ivm vermijden peesblessures enzo, opbouwen is voor die dingen toch vaak de beste oplossing. Pruts is trouwens echt nog heel jong (ze wordt pas eind juli 3jaar) en ik moet me inhouden om er niet al veel mee te doen. Ik heb ze gekocht op 8 maand en dan duurt het ZO lang eer je iets mag beginnen... Uiteindelijk is wandelen ermee dan toch minder belastend dan longeren oid... Met trailers of camions heeft ze trouwens ook geen enkel probleem!

Marije: Hé hoe fijn is dat, dat je daar kan gaan oefenen! Ze neemt het toch ook heel fijn op zo te zien, ziet er alleszins al behoorlijk simpel uit!! :j

MizzMontana: ja grote galop hé, dit was in de winter ook, en als ze dan wat meer binnen gestaan had was ze altijd fel genoeg naar de sprong toe... met oefenen een paar keer liet ik ze dan gewoon wat in-uuitjes springen en daar werd ze alleszins wel wat rustiger van (hoewel oefenen eigenlijk niet erg nodig was, ze pakt zo fijn aan op de sprongen!).
Als je het mij vraagt is die van jou eentje dat niet lang zal blijven met zo'n mentaliteit... Jammer voor jou alleszins want het is toch bijzonder vind ik om zo'n leerproces van dichtbij mee te maken elke keer!

Reeskees: top he, als ze zo met vertrouwen een ander paard volgen! Daar leren ze het meeste mee en doen ze meteen een goede ervaring op... Rondje BB ziet er ook al goed uit...

Irene2

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:32

Wordt leuk hier, zal echt eens even fatsoenlijk lezen als ik de tijd ervoor heb :+

Lielle, die van mij is inderdaad ook die grootte. wwat een grappige naam, Ennue. Waar komt ie vandaan?
Heeft gister net een extra zware ontworming gehad, al begint het nu een beetje te komen. Maar paard is nog echt in de groei. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar een foto! :D

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:37

ik sluit ook aan..
we hebben 2 4 jarige
eggie oops ( vvm placido ( animo)
en
elisto ( verdi x pacific)

dit jaar vooral oefenen misschien een b cross, mijn man rijd de verdi en heb wegens zwangerschap een bijrijder op eggie

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:43

Hé tantethee, welkom!
Ook een Verdi, hoe tof! Heb je een foto ervan?

proficiat met je zwangerschap alleszins!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:53

zag veel vragen naar de naam van ons jonkie. Hij heet dus Ennue, wat je uitspreekt als En nu? We wilden een merrie en we kregen een hengstveulen, dus zeiden we 'En nu?' Zijn oudere broer heette Wadhnu (wat nu?). Hij is dus zelf gefokt, Viceroy T uit onze Raimaer (de donkere merrie in mijn profiel).

Percy, dan zat ik op de schimmel. Raimaer rijd ik nooit met bp :))

En ik zal eens wat uitgebreider bijlezen :oo

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:13

oliefanter: zal ik eerst een foto moeten maken:) we hebben deze in training en is voor de verkoop.
zo'n 180 cm hoog en bruin super fijn karakter. zal kijken of ik binnenkort een foto kan maken

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:00

Was even druk, maar nu eidelijk even tijd. Gezellig druk hier. LEUKKK

MizzMontana: Net filmpje. Veel plezier en succes in Markelo van t weekend (foto's/film?)
Percy: Naam was goed onthouden :) , is naam van mijn vorige paard. Weet niet of het drukker is bij de SGW, heb vorig jaar ook pas voor het eerst officieel gestart. (Dus ook een beetje mijn schuld :o )
Lielle: Leuke namen Ennue en Wadhnu.
Olifanter: Net filmpje, ze hoeft nog niet echt haar best te doen. Dat zadelmak maken heb ik nog nooit van gehoord, zou het niet durven.
Caro29: Mooie foto, balen van de blessure.
Marije1987: Net filmpje, loopt braaf en makelijk rond.
Reeskees: Mooi dat ie zo relaxed rondliep in WW. Parcours doet ie ook makkelijk, heeft genoeg over.
Neesa: Ik heb met vorige paard ook maar 1 jaar SGW gestart, was eigenlijk dressuurmuts. Trailer gewoon veel oefenen, wordt het vanzelf gewoon.
Irene2: Leuk paard, grappige naam ook.
Tantethee: Welkom! Ben ook benieuwd naar de foto

Bij mij alles goed. Gister er voor de vierde keer op gezeten, was wakker en wiebelig, denk door het weer. Morgen longeren, zaterdag er weer op.

Een les bij Alice vind ik erg leuk, maar dan voor mij na de zomer ofzo, anders is het voor mij te vroeg. Zelf les ik bij Michiel Brons (met mijn vorige), elke vrijdag springles.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:57

Tiahastrona dat laatste filmpje is van de training in Markelo :) staan wel meer filmpjes van haar op dat youtube kanaal.
Fijn dat bij jou nog altijd alles goed gaat met zadelmak maken.
Als het goed is staat er nog een vier jarige merrie uit een volbloed moeder op mij te wachten dus als ik straks te snel ga met deze dan neem ik die mee naar de les. Heeft nu een paar keer een singeltje om gehad maar lijkt erg braaf!

Afgelopen week heb ik mijn eigen 2 jarige crosstopper in spe naar de wei gebracht, hihi, zou wel leuk zijn als dit topic het lang genoeg volhoud om die over twee jaar ook onder het zadel te laten zien. Dan hebben we tegen die tijd zeker de huiskamer status verdiend :+

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:11

Tiastrona: mijn zadelmak maken klinkt vééél enger dan het is hoor, op zich is er niets moeilijk aan... Ze is al zoveel gewend en rondom haar gewoon dat het gewoon opstappen is! Ze moet inderdaad nog helemaal haar best niet doen op het filmpje, ze springt altijd overal zo simpel over dat ik nog niet weet waar haar limieten daarin liggen. Ik hoop wel echt dat ze M/Z kan lopen, daarvoor heb ik ze althans gekocht! (Dromen mag altijd he, en ik ben heel gemotiveerd om keihard te werken om mijn doelen te bereiken!! ;-) )
Eigenlijk wil ik in de eerste plaats het elite predicaat nastreven. Bij ons moeten ze daarvoor 3 labels halen: een P, E en G label. E label via de keuringen, G label heeft ze al (zoals bij jullie PROK) en P label moeten ze halen via de jonge paarden wedstrijden. Als het zo lukken zou ik ze BK (5J, L of 6j, M) willen laten lopen maar als ze daar niet klaar voor is laat ik ze misschien een tijdje door een goede spingruiter rijden voor de 6 jarigen...

Waar liggen bij jullie ongeveer de doelstellingen? Werken jullie op langere termijn naar iets toe of zien jullie wel wat er op jullie afkomt de moment zelf? Concrete plannen? *D

MizzMontana: ik ben benieuwd of we het zolang volhouden, maar ik hoop van wel, altijd fijn zo vanaf het begin te kunnen volgen!!

Lielle: echt toffe namen, je moet er maar op komen! Ook leuk om met je eigen fokprodukten te kunnen werken...

Tiastrona: ja, amai, al Z2 gereden.. vanwaar de omscholing? Crosskriebels zijn hardnekkig, hé!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:45

Deed springen en crossen er voor de lol bij. Reed altijd voornamelijk dressuur. Als afleiding springen/crossen werd steeds leuker. Ga ook met haar dressuren, mag versneld promoveren. Maar heb nu wel voor het eerst een paard voor mezelf om te springen/crossen. SGW is echt gaafffff!!!!

Doel is dressuur Z, springen en SGW M, als ik durf (ben alleen L). Even kijken hoe t loopt. Verschil is dat ik het eerst als afleiding deed, nu meer gericht.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:52

ik hoop dit jaar of anders volgend jaar een paar crosshindernissen te springen met mijne,
hij is net 4 een Scandic, en springen is niet zijn talent :-)

met mijn vorige paard ben ik helaas niet verder gekomen dan alleen een oefencross, daarna bleek uit foto dat hij enrstig ks had.

hopelijk heb ik nu iets meer geluk en kunnen we een x een cross rijden.
Hij is erg groot, dus ik geef hm wel de tijd, aan de longe springt ie af en toe, verder alleen nog balkjes onder het zadel

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:01

Ja, echt leuk. Ik ben zelf ook 'beter' in dressuur dan in springen om het zo te zeggen, en zonder de dressuur kom je nergens dus dat is altijd een stapje voor in de cross!

welkom, gretoes! Wel apart met een scandic, maar een B cross moeten ze allemaal kunnen lopen als ze het juiste karakter hebben hé!

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:06

ja ik hoef ook niet hoog hoor! :-)
puur als afwisseling voor mezelf en t paardje,
Eerst nog maar even dressuren, en dan af en toe een sprongetje mee pakken!

mijn vorige (een Negro) kon echt leuk springen en vond het ook erg leuk! maar helaas....

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:11

Ach er loopt ook een Jazz op hoog niveau in de eventing dus wie weet.
Mijn doelstelling is op het moment: eerst maar eens op cc komen en heel blijven. Uiteindelijk is Z het doel en dan maakt de discipline niet uit.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:14

Haha ik was niet aan het veroordelen hoor, ik ken er ook een aantal die het super doen in L/M/Z!!

Komt wel goed met jullie Caro!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:15

Welkom gretoes, heb je een foto?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:27

Jazz is dan ook gefokt met veel springbloed er achter ;) (nimmerdor, purioso, amor)
Maar ik snap het punt, er zijn dressuurpaarden die niet misstaan tussen de eventers en springpaarden die prima mee kunnen doen met de dressuur paarden.

Hoi Gretoes :wave: een Scandic, wat leuk! Nog een hengst die ik wel goed ken (zelfde hh als Quasimodo vd M) Ik ben ook benieuwd naar een foto :)

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:14

Welkom Greotes, we zijn benieuwd naar beeld materiaal van je paard :P

Het beloofde beeldmateriaal 1 standfoto, de rest was wat wazig, haha :P
Dinnetje HesterV op schimmel en wij er naast :P

In WWerf ook nog even een klein rondje galop met sprongen ( waterbak, bosje naast dressuur terrein, opsprong met dikke boomstam er na in de bocht, heuvel en weer terug door het water. Zoals simpel als ze het allemaal aanpakt en haar fijne ruime galopade, geeft me het gevoel dat dit wel eens een hele leuke kan worden voor de cross. Nu nog wel even goed dressuur op de letters oefenen :=

Dinsdag a.s. mag ze haar best doen tijdens de SGW training in Roden.

Afbeelding

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:34

Leuke foto reeskees, al lekker in het water.

Ik vandaag voor het eerst los gedraafd. :)

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 15:25

Top Tiahastrona, dus je paardje was braaf?!! Dan gaat het goed zo!
Super foto Reeskees!

Ben toch weer aangedaan van nieuws van Raf... Zo jammer en dat is iets wat niemand ooit wil meemaken... De discussie errond blijft belachelijk, ik hoop dat er nu niet snel weer zo iets gebeurt want voor fanatiekelingen blijft het wel een argument tegen eventing!

Paarden getraind voor eventing zijn in mijn ogen zowel fysiek als mentaal top in orde, en dan is zo'n pech jammer. In mijn ogen blijft de mentaliteit rond de eventingsport zowel voor ruiter als paard een sterke: afwisseling en plezier tov. bijvoorbeeld dressuur waar veel (amateur) ruiters met hun paard niet eens het bos in durven of waar de slof snel uit de kast wordt gehaald bij een probleem (ik wil uiteraard niet veralgemenen, maar kijk wel in mijn direct omgeving)... Ik wens het mijn eigen paard toch nog steeds toe bij een eventingruiter terecht te komen als ze door omstandigheden ooit weg zou moeten hoor!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:38

@Gretoes nog een bericht over een goed springende Scandic :)

http://www.watermolen.net/index.php?c=N ... d=242&l=nl

Ik ben een weekendje naar Tongeren geweest naar de eventingwedstrijd, en behalve de blubber was het heel mooi!
Nu net thuis dus ga later nog even bijlezen en reageren.