Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pony's L en M langs zien komen en het laatste deel van paarden L en de hele rubriek paarden M. Veel mooie fijne combinaties gezien. Wel erg veel uitval en ruiters die onze hindernis niet eens gehaald hebben. Ook nog wat bokkers herkend, maar expres niets geroepen om ze niet uit de concentratie te brengen. Citaat:2e val in het M paarden was heftiger, daarbij kwam het paard ook over de afzetbalk, maakte te weinig hoogte en bleef met de benen hangen waardoor ze beiden een rotational fall maakten. Gelukkig droeg de amazone een airjacket en viel ze wat schuin langs het paard waardoor ze er niet onder kwam. De amazone was alleen geschrokken en het paard mankeerde ook niets. Maar ik had echt letterlijk de bibbers erna want het zag er echt heftig uit als een paard zo smak maakt.
). Ik was de allerlaatste ruiter van de dag, kwam geloof ik iets te hard in op de boom bij jou maar gelukkig liet Bam zich fijn doorsturen naar de muur
. Nickeltje schreef:Waarom heb je niet geroepen? Ik roep altijd iets terug als ik iemand naar mij hoor roepen...
Probeer even te bedenken welke 13 ook al weer is... Was dat die wal, heuvel op bij de M paarden?
van de week even bestellen) daarna heb ik haar op haar eigen tempo laten lopen. Ik was wel benieuwd wat ze van de trakehner zou vinden, maar daar vloog ze gewoon overheen, H5 zelfde verhaal, daarna gewoon lekker door gereden, tot de bult af met de stookplaats erachter, dacht dat dat misschien wel een struikelpunt (bult af, en daarna toch wel een vrij smalle open hindernis) kon worden, maar deed ze ook simpel, daarna door richting de waterbak, ook geen probleem… Uiteindelijk 14 seconden buiten de optimale tijd, en daarmee nog gestegen naar een 13e plaats… (wat ik totaal niet verwacht had na de dressuur en het springen) Nog wel flink verbrand door de zon.
dus hij was in de proef wel ok maar was er n beetje overheen. Stond 7e na drs met 53.5 strafpt.
Absoluut geen lekker ritme te halen dus en toen Ungaro t parcours in mocht was t dan ook n stuiterbal...
Geen lekkere afstanden en 2 balken. Nouja... Hup naar de DA, hartslag was 78 dus iets ad hoge kant, maar daarna zakte ie nog snel naar iets boven 60.
Pfff lekker zo... Dus snel in gallop en 2 hindernissen gesprongen en toen vliegende start... Kon Ungaro gelukkig wel onder controle houden, maar hij sprong net wat vlak waardoor hij wel n paar sprongen raakte. Ben ik t niet van hem gewend. Eigenlijk ging alles netjes. Hoekje om wel buitenom gereden. 13ab rotonde ging heel lekker, wat vond jij Annetje?
Op 14 zat ik precies op de goeie tijd. Daarna de afsprong met de bak en piano erachteraan. Heel gecontroleerd of het boompje en daarna in stap ervanaf en mooi gecontroleerd omlaag
Bakje en daarna heel stoer de piano omhoog. Dat voelde echt ruit
Daarna ging t ook goed tot t water... Ik reed de wending mooi uit, maar net voor de boom loerde Ungaro gewoon links t publiek in ipv op de sprong
Grrr... 2 tikken gegeven en toen was m'n zweep kapot dus dat had ook geen effect meer.... Rustig opnieuw aangereden en toen flikte hij me weer precies t zelfde
.... Toen even t water ingestapt en toen sprong hij er wel in. Heb de laatste ook nog gesprongen en toen ik naar de uitslag keek stond er uitgesloten op... Natuurlijk, helemaal niet aan gedacht dat je in t M maar 2 stops op een hindernis mag hebben
Nouja, ben wel blij dat ik t gedaan heb want anders was ik pas echt met n rotgevoel naar huis gegaan...
En thanks Ibonn voor je aanmoeding
Citaat:Fouten op een hindernis in de cross-country worden, ter beoordeling van
de hinderniscontroleur, volgens onderstaande tabel bestraft:
Ongehoorzaamheid (weigering, uitbreken, volte) in alle klassen:
Weigering, uitbreken, volte 20 strafpunten
2e weigering op dezelfde hindernis 40 strafpunten
Klasse t/m L:
3e weigering op dezelfde hindernis Uitsluiting
4 weigeringen totaal Uitsluiting
Klasse M en Z:
3 weigeringen totaal Uitsluiting
Vallen in alle klassen:
Val van het paard Uitsluiting
Val van ruiter Uitsluiting
maar wel op verzoek van henzelf. wat ik wel vaker doe bij bekenden is naroepen als het goed was, vind dat zelf tijdens een cross wel prettig, beetje aanmoediging. wat met wel opviel was diegenen die ik hielp, nog tijd hadden tijdens de sprong om me ervoor te bedanken
nickeltje, maddeleine en sabertje waren erg beleef maar eventinggek vloekte flink in de afzet
.