[SGW] Nabesprekingstopic SGW Markelo Potdijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Daphne

Re: Nabesprekingstopic SGW Markelo Potdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 10:37

Lees nog een aantal goede resultaten van bokkers! Gefeliciteerd met jullie prijzen!

Percyleen; gaaf filmpje zeg!
MizzMontanta: ik vind het er inderdaad heel simpel uit zien bij jou! :)
Franciska15: Dan heb ik nog met jou gepraat na de finish haha! Ik was nummer 3! Mijn moeder was echt helemaal gek van je setje, die vindt ze echt gaaf!

Dowanb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:21

Gisteren Markelo SGW was mijn eerst SGW ooit.. Was erg leuk om te doen en fijn dat de hindernissen erg vriendelijk waren..

Een vraagje waar jullie misschien antwoord op weten en wat ik niet duidelijk bevestigd kan vinden in de eventing regelementen:

Om winstpunten te behalen bij de SGW moet je oa een gemiddeld een voldoende voor de wijze van rijden hebben gehaald. In de voorbeelden in het regelement wordt echter alleen gesproken over hele punten.. Nu heb ik gisteren van de ene jury een 5.3 gekregen en van de ander een 6. Gemiddeld dus een 5.7. Wordt dit nu eerst afgerond naar een 6 en dus een voldoende of is het gewoon dat het gemiddelde een 5.7 is en daarmee onder de 6 en dus onvoldoende??

Ik moet zeggen dat ik voor een eerste cross de winstpunten niet mijn eerste prioriteit, maar zou toch leuk zijn als ik er 1tje had gehaald.. Volgende SGW Markelo Snorrewind toch maar iets beter op mijn rijstijl letten :) .

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:24

Er wordt helaas niet afgerond naar boven ;)
Maar de wp komen vanzelf hoor!

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:36

Ik heb gisteren bij de paddestoelen hindernis gezeten om te fotograferen ( hindernis 12 als ik het goed onthouden heb ) ik was met andere mensen mee dus heb helaas lang niet iedereen erop kunnen zetten. Ik heb gewacht tot nummer 147 en 160 geweest waren en daarna zijn we dus helaas gegaan. maar ik heb vanaf nummer 129 tot en met nummer 160 als het goed is op de foto staan ( kan ook dat er een tussendoor geglipt is want heb tussendoor van plek gewisseld )

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:39

Wat leuk dat je mij dan op de foto hebt glenstrom!
Dmnque, ik ken nummer 149, daarmee was ik samen.

Dowanb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:39

Haha nou was te proberen.. Bedankt voor het antwoord. Volgende keer dan maar een WP :).

Vond het iig een superleuke cross en het was er fantastisch weer voor.
Vandaag trouwens ook voor iedereen die vandaag nog moet!

wicked

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:42

Ten eerste de gene die in de prijzen zijn gevallen en die een fijne cross hebben geredenL GEFELICITEERD!

Voor ons was het weer de eerste van het seizoen onder startnummer 37. Tevens voor ons de laatse in B.
Dressuur:
Voor het eerst op een springzadel (wegens gebrek aan dressuurzadel) een dressuurproefje gereden, viel vies tegen haha. Maar toch aardig netjes 195 punten.
Springen:
Hij is niet voorzichting met springen, dus vaak balken. Maar deze liet hij alles netjes liggen, dus foutloos!
Cross:
We hadden voorgenomen rustig aan te doen en lekker ons rondje te rijden. Hij had er zo'n zin in!! Hij ging als een speer. Mooi foutloos rondgereden en 1 sec te vroeg binnen!!! oops :P
We mochten zelfs een vierde prijs ophalen! Volgende keer starten we in het L!

Oh ja ik had ook een gopro op, die zal ik nog op youtube zetten :wave:

wicked

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:33

uhhh bedoel te laat binnen! 8)7

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 13:30

Hoi hoi

Ik heb lekker gereden, Dressuur 186 of 187 :+ was ook genoeg. Liep wel fijn maar braaf. Springen ging super fijn, balkje op 2 omdat ik hem een pas te lang vast hield maar echt heel lekker rond. Cross begon super, beetje kijken op 1 en 2, maar wel door, 3 en 4 gingen mooi en 5 en 6 ook, 7 ook fijn en bij 8 lag ik aan de grond ^) verdorie ik met mn stomme gepruts was zo bezig om hem op het fietspad te krijgen dat ik niet genoeg gefocus-t was en dan is Zeus vlug. Super blij met mn air jacket want ik heb nergens last van. Mocht nog door het water terug naar de finish en heb onwijs lekker gereden, wat een fijne topknollie heb ik :)) :j

Nu nog meer zin in Westerbork. Hopelijk blijven we dan wel zitten. :))

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 13:48

Oh balen dat je bent gevallen! Gelukkig nergens last van en fijn dat je verder een goed gevoel hebt! :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 14:02

Ik ben vanochtend even wezen kijken en heb wat mensen aangemoedigd :D Vond het een leuke cross.

muts_marijke: jij was voor anke toch? Heb je nog wel voorbij zien komen bij 3,4 en dat zag er netjes uit.

Iedereen gefeliciteerd met de goede resultaten, en voor de wat mindere: volgende keer beter! :(:)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 14:17

Hier ook een val. Niet eens op een hindernis. Op het pad tussen de paddenstoelen en de hindernis voor het water. Uk ging bijna onderuit. Ik lag ernaast. Nu een dikke zere enkel.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 14:18

Ik was nr 1 rianne. Idd voor anke. Dank je, fijn te horen :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 14:43

Oh wat jammer Marijke en Tientjeh, dat jullie gevallen zijn. Hopelijk in W'bork meer succes.
Hoe kwam het dat Uk bijna onderuit ging dan? het was toch niet glad?

Verder iedereen weer gefeliciteerd met de mooie rondjes!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 14:49

Wat ontzettend balen Jantine en Marijke! :(:) Hoe ging de cross verder Jantine? Gingen de sprongen waar je je twijfels bij had wel goed?

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 14:59

ai tientje, dat klinkt niet goed!

en fijn dat je toch zo lekker gereden hebt MM, op naar Westerbork.

ik kon vanochtend echt wel kotsen van spanning voor ons debuut. in dressuur deed hij super z'n best, 200 pt. en daar was ik heel blij mee. toen het springen... omdat ik er vorige week af was gevallen in het parcours, vond ik het echt heel eng. maar B. deed het helemaal top, gaf veel vertrouwen en sprong een foutloos rondje.

in de cross pakte hij ook super aan. eerste paar hindernissen nog een beetje spannend, maar vanaf hindernis 6 vond hij alles schitterend en vrat hij die boomstammen gewoon op. lekker het tempo erin, maar wel met een rem ergens, dus goed controleerbaar. en toen de waterbak... ons waterloo. hij stopte, en nog een keer (voor de mensen die ernaast stonden: normaal mep ik mijn paard NOOIT en mijn zweepje gebruik ik ook niet, maar nu moest ik hem er echt in krijgen... dus sorry als ik heel bruut overkwam, dit is echt hoge uitzondering en ik vond het zelf ook niet leuk om te doen... :( maar crossles heeft uitgewezen dat hij het niet doet met klopjes op de hals, helaas helaas...).

uiteindelijk voor de derde keer aangereden en hij ging erin! *\o/* en toen was de laatste hindernis ook appeltje-eitje. later hoorde ik alleen wel dat de jury bij de waterbak dit als 3 weigeringen heeft geteld, omdat hij in het "ervoor zetten" een keertje achteruit schoot. nouja, maakt ook verder niet uit. stijlpunten zullen verder ook niet hoog zijn want hij maakte een behoorlijke wapper op de waaier en de picknicktafel. genoeg dingen om te oefenen, maar hey: hij is in z'n eentje het water ingegaan! :D

(en ik heb weer wat vertrouwen gekregen in het springen doordat hij in het parcours en in de cross zo lekker sprong)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 15:06

Fijn hoor MissBay!! Volgende keer gaat de waterbak vast beter!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 15:08

We moeten vooral niet vergeten wat ze wél voor ons doen MissBay! Op naar de volgende!

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 15:15

Jantine wat rot van je val.. Hopelijk trekt de pijn in je enkel gauw weg!

Marijke al gesproken, echt jammer van je val bij 8 maar verder echt super gereden! Op naar Westerbork! :)

Cariene jou had ik ook al gesproken, jammer van je stops op 4.

Wicked lekker gereden! Op naar je L debuut! Jullie zijn er zo te horen klaar voor!

Percyleen handig dat je je filmpje zo snel online had staan! Kon ik zo mooi nog een x het parcours bekijken voor vandaag! Mooi dat je debuut zo fijn ging!

Missbay fijn dat je debuut goed is verlopen en je hem toch het water hebt ingekregen! Je mag je paard best een x laten weten dat hij toch echt het water in moet en hij anders billenkoek krijgt! Misschien dat dan de volgende x bedenkt oh ik moet erin anders krijg ik straf haha :P jij kent je paard het beste en neemt op dat moment een beslissing!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 15:17

Wat jammer van de vallen Marijke en Tientjeh, balen.

Super dat je m toch noch het water in hebt gekregen MissBay. Mooi resultaat voor een debuut!

Bij mij ging het vadaag ook erg lekker.
Dressuur viel iets tegen, ze duikelde af en toe iets te veel naar voren en mocht scherper aan de hulpen. Maar toch nog 186 punten, dus daar was ik tevreden mee.
Springen, heel dom 1 balkje. Maar dat was m'n eigen schuld, want ik reed de lijn ook niet mooi aan.

En de cross ging echt helemaal super. Heb me helemaal voor niks druk gemaakt over het lijntje van 3 naar 4. Was bang dat ze uit zou gaan zwaaien, maar dat is gelukkig niet gebeurd. Had daar zelfs nog een 7,2 voor stijl, met als commentaar: 'zag er goed uit'. Verder super aangepakt en de cross helemaal foutloos uitgereden, alleen 20 sec. boven de tijd, want ze vond de motercrossbulten toch nog een beetje spannend.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 15:18

Die ga ik onthouden PercyLeen, dat vind ik een hele mooie! Ik vind het ook super van hem dat hij bij de derde keer het water in ging, zelfs met zijn doodsangsten (hij stond er ook helemaal verstijfd in, zo spannend vond hij het).

En verder; voorwaarts!

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 15:19

Nou voor mij zelf ook een geslaagde dag!
191 in de dressuur en daarmee een 5e plek. Springen lekker foutloos. Cross ook foutloos maar merk dat ze altijd op de eerste hindernissen wat in moet komen en in tempo terug komt. Helaas wel 6 strafpunten voor tijd terwijl ik behoorlijk heb doorgereden verder ;)

Uiteindelijk een 4e plaats! :D

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 15:20

Super Lotte, gefeliciteerd!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 15:21

Gefeliciteerd Valyra!

En Miss Bay, ik neem toch ook aan dat je hem, eenmaal in het water, de hemel in geprezen hebt! :D

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 15:22

Iedereen hier gefeliciteerd met je fijne rondje of zelfs prijs!
Ik leef mee met de pechvogels :(:) .

Dressuur was ie veeeels te traag.. en nukkig op me been, harstikke hengstig net als vorig jaar met Markelo Potdijk, maar wel 196 punten. Met losspringen nog harstikke goed en hindernis 1 ook. Toen op 2 totaal verrast door een stop 5 m voor de hindernis en deed dit 2 keer met 10 m voor hindernis 3. Totaal verbaasd me nummers ingeleverd, het ging juist zo goed de laatste tijd en had er veel vertrouwen in.
Moet wel zeggen dat ik alleen cross geoefend heb en hulp/les met springen alleen op stal en nog veel in de binnenbaan... Even inkomen misschien??? :? Morgen oefenparcours en vrijdag B parcours in Albergen. Hoop dat het snel weer goed komt!