Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

achja hopelijk gaat dat felle er nog een beetje af bij m'n paard. Verwacht toch niet dat ik al winstpunten ga rijden, eerst maar eens zien rond te komen.
. Volgende week in Gorssel eens kijken hoe ik dat qua beugellengte ga doen, want denk niet dat ik 10km in verlichte zit ga volhouden
. 

Evony schreef:Nou niet echt eens sgw debuut voor mijzelf (met 2 paarden al M) maar wel voor mijn op en top dressuurpaard haha.
Heeft 1 oefencrossje gelopen (foutloos) en thuis en bij Alice wat terrein training gedaan. Ben erg benieuwd hoe ze het op gaat pikken
Voor de stijl zou ik erg goed opletten dat je beugels goed kort zijn! Je een mooie afhankelijke zit hebt in de verlichte zit en ook zo de hele cross door zitten! Ik ga meestal zelf vlak voor de hindernis zitten, oefen een controle puntje uit waarbij ik paard op het achterbeen zet en attent maakt op de hulpen en rijd hem dan gecontroleerd in 1 tempo naar de hindernis toe. Goed zitten, druk op beugels, onderbenen ietsje naar voren en schouders goed naar achteren zodat je er niet af getorpedeerd wordt of uit balans bent als ze te veel terug springen.

en de eerste crosstraining wordt binnenkort ook ingepland
. De bedoeling is om in de zomer een oefencrossje te starten en dan wie weet.... al in het najaar een echte B cross te kunnen starten. En als dat niet lukt.... dan lekker volgend jaar
.
Zo klaar van.