[SGW] [SGW]doelen voor 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:40

Met mijn eigen paard wil ik vanaf Mei weer officieel gaan starten. Door omstandigheden kan ik vanaf nu t/m Mei niet starten. onze doel daarna zijn
dressuur: in het M komen, we rijden nu L2, dus dat moet gaan lukken want gaat erg lekker laatste tijd.
springen: 1e keren officieel gaan starten, onderling rijden we al op L niveau mee dus dat gaat ook wel goed komen. Paard pakt fijn aan en ben gewoon erg benieuwd hoe hij het gaat doen.
sgw: eerst wat extra trainingen rijden en dan aan het einde van het seizoen, nog 1 of 2 officiële starts maken!

Sowieso lekker veel crossen aankomend jaar! We hebben er zin in! :D

_Noor

Re: [SGW]doelen voor 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:13

Mijn doelen in 2013..

Dressuur: ZZ licht starten
Springen: lekker doorgaan met de springlessen en oefenparcoursen. Starten doe ik pas in het buitenseizoen. En het doel is dan om ervaring op te doen in het B en L en uiteindelijk vol vertrouwen een L parcours door te kunnen rijden.
SGW: lekker trainen, ik denk weer veel watertraining en kilometers maken in het M. Ik denk dat ik ongeveer 5 crossen ga rijden komend jaar.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:26

waarom zo weinig crossen Noor :) ?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:30

Ik heb er de kracht niet meer voor ;)

Edit:
Nee grapje. Hoewel het feit dat we niet bepaald centraal in het land zitten wel meespeelt.
Ik weet het gewoon nog niet zo goed. Ik heb niet zo'n heel fijn gevoel over gehouden aan vorig seizoen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:32

dan kan het dus alleen maar beter worden Noor ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:06

Zo is het ook weer Marijk.
Ach, na 1 training begint het ongetwijfeld weer enorm te kriebelen ;)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:16

:D jullie zijn veel te leuk met het crossen

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:51

leuke doelen allemaal!

hier komen dan mijn doelen voor 2013:
dressuur: vooral veel trainen en werken aan het wijken, schouderbinnenwaards, travers e.d.
springen: rustig aan hoogte opbouwen en vooral zijn vertrouwen winnen met springen.
swg: als springen goed gaat, wil ik er eigenlijk wel een crosslesje op wagen..
en verder: TRAILERLADEN.... dit moet écht hard geoefend worden.. hihi

hopen op een topjaar voor iedereen!!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:56

Mijn doelen voor 2013

Schimmel is verkocht en heb sinds een week een 3 jarige op stal.
Die gaat eerst maar eens een paar keer de dressuur en springring in. Op dit moment nog geen idee wanneer want zij loopt nog als een zwabber door de bak.
Hopelijk van de zomer een paar crosstrainingen en als zij geschikt blijkt te zijn en het leuk vindt dan misschien een cross in de buurt meepakken. Het allerbelangrijkste is dat ik eens een jaar blessure vrij door kom. Er zit een 3 in het jaar dus het moet goedkomen....

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:36

_Noor schreef:
Ik heb er de kracht niet meer voor ;)

Edit:
Nee grapje. Hoewel het feit dat we niet bepaald centraal in het land zitten wel meespeelt.
Ik weet het gewoon nog niet zo goed. Ik heb niet zo'n heel fijn gevoel over gehouden aan vorig seizoen.

Snap wat je bedoeld Noor. Had ik zelf ook voordat ik Cairo had en nu soms nog wel eens.
Denk dat je je idd anders gaat voelen als je wat trainingen gedaan hebt en die lekker gaan. :) :j

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:28

Ik hoop het want het is wel kicken natuurlijk!!!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:42

Ik ken het gevoel op dit moment Noor! Maar ik denk ook dat het kwartje weer even moet vallen :j

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:33

Kris schreef:
Mijn doelen mogen niet ontbreken.
Ze zijn allen haalbaar, mits de paardjes heel blijven en dat is eigenlijk wel mijn hoofddoel!

Pasjha:
M SGW
M startgerechtigd dressuur
L springen

Obalia:
M startgerechtigd SGW
L springen

Davinci:
Mits hij niet verkocht wordt M dressuur.

Zo, nu eens een start maken en wat wedstrijden opgeven :D

Nu al een stuk om moeten gooien. Davinci is eruit, maar daar is All that she wants voor in de plaats gekomen. Met haar wil ik L startgerechtigd SGW zijn aan het eind van aankomend seizoen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:43

ik ga gewoon weer lekker rijden. Heb drie paarden om uit te brengen (eentje alleen dressuur, eentje dressuur/springen/sgw, eentje springen/sgw), en een vierde op komst (net zadelmak nu) dus hoef me niet te vervelen.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:23

Ik ga in 2013 weer opnieuw beginnen met mijn jonge paard, Daimler. Ik heb nu net 2 springlesjes gehad en hij lijkt leuk! :)
In het voorjaar wil ik beginnen met crosstrainingen, en dan zullen we van de zomer waarschijnlijk eerst weer eens wat oefencrossjes rijden en BB starten.
Met Olivier ben ik vanwege zijn peesblessure uitgecrosst en gesprongen. Ik ben hem wel weer dressuurmatig aan het opbouwen, misschien starten we weer eens in het ZZL dressuur in 2013.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:56

vera_pino schreef:
Zal ik me er dan ook maar aan wagen.

1. Paarden heel houden
2. Genieten!!

En de doelen waar je invloed op hebt en realistisch zijn:

3. Selectie voor EK landelijke ruiters
4. For Joy internationaal starten
5. Pasquino een keer Z paarden starten
6. Een CIC3* starten met Udiana

Dressuur en springen is voor de fun erbij maar wil ook de punten voor het Z1 halen met Udiana.

Ik heb mijn punten inmiddels bijeen. In januari hoogstwaarschijnlijk een keer Z starten :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:25

.. kom ook even binnenvallen... lees wel vaak mee in jullie topics.. vorig jaar voor het eerst twee wedstrijden gezien.. en dat vond ik geweldig... wil dus vooral meer leren over de sport.

Mijn doelen voor dit jaar zijn dus ook beetje anders omdat mijn eigen paard niet geschikt is voor SGW.
- dressuur L1 starten en punten voor L2 (misschien eind van 2013 keer L2 starten)
- aantal SGW wedstrijden bezoeken
- liefst ook eens met iemand meegaan tijdens wedstrijd om te groomen (dus als iemand in de buurt van Roden, Peize, Groningen nog iemand zoekt ;) )
- aan eigen springervaring werken (hoe?.. evt. les bij manege)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:19

Doelen voor 2013 :D (mits paard gezond blijft, ikzelf natuurlijk ook etc.etc.etc.etc.)

- Dressuur: L1 starten en eind van het jaar minimaal 5 wp's
- Springen starten officieel ipv alleen oefenparcoursen
- SGW zeker 2 SGW's rijden (bij voorkeur 3).

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:36

Loetie84 schreef:
Volgend jaar gaat in ieder geval weer in het teken staan van crossen! Maar hoe vaak ik daar aan toe ga komen, weet ik nog niet. Zal in 2013 namelijk geregeld een week of 5 tot 8 op training zijn in het buitenland. Hierdoor kan mijn schema wel eens flink door de war gegooid worden. Natuurlijk kun je wel dromen. Mijn doelen voor 2013 zijn dan ook als volgt:

Qua dressuur blijven we voorlopig lekker in de L1 hangen. De overstap had ik eigenlijk pas in de planning voor 2013, dus voorlopig lekker werken aan het wijken en de middengangen. Ook werken aan het doorzitten, zodat ooit die overstap naar de L2 er in zit. Dressuur heeft alleen qua wedstrijden niet echt prio 1.
Springen ging zo lekker aan het begin van 2012. Helaas heeft een bijna-val daar een einde aan gemaakt. Dat resulteerde in eerste instantie in niet meer willen en durven springen. Nu gaat het weer een beetje beter, maar blijf B eng vinden. In 2012 dus veel oefenparcoursen rijden en zorgen dat we weer vol vertrouwen het B parcours door komen in 2013!
Wat betreft SGW gaan we het dit jaar serieus aanpakken. Afgelopen jaar was een kennismakingsjaar en heb ik alles zonder horloge gereden. In het nieuwe seizoen gaan we voor het echie mee doen en moet er dus ook een horloge komen. Had de laatste paar crossen ook het gevoel dat ik daar nu klaar voor was en onderweg ook tijd voor had. Hierbij komt dan ook dat ik wat brutaler wil gaan rijden in de cross. Stiekum begin ik af en toe al een beetje na te denken over L, maar dat is voorlopig qua springparcours gewoon nog echt geen optie. Qua cross gaan we er steeds meer klaar voor worden. Toch zie ik mezelf niet aan het einde van het het seizoen de overstap maken, omdat vooral aan het einde pittige crossen op het programma staan. Misschien in Deurne L en dan daarna de echte overstap aan het begin van 2014.

Dit jaar gaat mijn man ook officieel starten. Ik hoop van harte dat hij snel zijn dressuurpuntje haalt en daarna ook rap zijn spring wp. Zou top zijn als we samen zouden kunnen crossen!!

Verder is het natuurlijk het hoofddoel om weer een jaar helemaal heel te blijven en te genieten van de paarden en de sport! :o

UPDATE!!
Omdat het de laatste tijd weer zoooo lekker ging met de ruin tijdens de lessenheb ik besloten om in maart mijn startkaart weer met hem te activeren. Maarja, als je dan toch een startkaart hebt, waarom dan niet SGW starten? Naast de dressuur (PRIO 1 met hem) ga ik dus zoals het er nu uit ziet ook 3 SGW's rijden! Doel daarbij is om ze uit te rijden, niets meer, niets minder. Doel voor de dressuur wordt punten L2 bij elkaar sprokkelen en thuis klaar zijn voor de overstap naar de L2... Springen gaan we niet doen, ook al gaat dat in de lessen ook erg leuk. Ik wil niet twee actieve startkaarten in het springen, want dan moet ik verplicht de B uit met voldoende winstpunten. Dat zie ik niet zitten...

ZIN IN!!!! *\o/*

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:55

Leuk Loetie!
Hoe bedoel je de B uit bij voldoende winstpunten bij 2 actieve startkaarten?
Laatst bijgewerkt door Merel_Claire op 10-01-13 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:57

Merel, als je met 1 paard springt hoe je niet te promoveren en mag je eeuwig B rijden als je dat zou willen.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:02

Mijn doel is de laatste jaren nog lekker te kunnen genieten van mijn merrie.
Ik hoop haar dit seizoen wel weer in het L te kunnen crossen, maar ze krijgt alle tijd. Eerst beginnen we in de B en bekijk per keer hoe het gaat.
In de dressuur en springen geen ambities meer met haar.

Met de Vos hoop ik ook nog wat crossen te rijden. Met een beetje geluk (omdat hij niet van mij is etc.) hoop ik L-springen met hem te kunnen worden.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:02

TeeGee schreef:
Merel, als je met 1 paard springt hoe je niet te promoveren en mag je eeuwig B rijden als je dat zou willen.

Nooit geweten :o

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:06

Merel_Claire schreef:
TeeGee schreef:

Nooit geweten :o

Ik gelukkig wel en wil nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet de B uit. Weet ook niet of dat ooit gaat gebeuren omdat paard en ik dat mogelijk helemaal niet kunnen. Dus ik ga voorlopig voor 40+. Maar ik heb nog even voordat het zo ver is ;) , ben pas B+6

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:13

Ik heb mijn planning iets specifieker gemaakt.
Ik start Markelo en Westerbork nog in het B. Daarna kan ik er 8 in het L starten en dan hopelijk M startgerechtigd zijn. Dan kan ik weer mooi de winter door (moed verzamelen) en dan weer twee keer L en dan M starten, maar dan kijk ik wel weer erg ver vooruit :D
Ik start dus Vinkega, Hoogenweg, Oenkerk, Wieringerwerf, Norg, Neede, Hattem en Bathmen in het L. Fijn om in Vinkega mijn L debuut te maken, want tegen die tijd staat mijn paard ook op die manege dus dan is het een thuiswedstrijd.