Volgend jaar gaat in ieder geval weer in het teken staan van crossen! Maar hoe vaak ik daar aan toe ga komen, weet ik nog niet. Zal in 2013 namelijk geregeld een week of 5 tot 8 op training zijn in het buitenland. Hierdoor kan mijn schema wel eens flink door de war gegooid worden. Natuurlijk kun je wel dromen. Mijn doelen voor 2013 zijn dan ook als volgt:
Qua dressuur blijven we voorlopig lekker in de L1 hangen. De overstap had ik eigenlijk pas in de planning voor 2013, dus voorlopig lekker werken aan het wijken en de middengangen. Ook werken aan het doorzitten, zodat ooit die overstap naar de L2 er in zit. Dressuur heeft alleen qua wedstrijden niet echt prio 1.
Springen ging zo lekker aan het begin van 2012. Helaas heeft een bijna-val daar een einde aan gemaakt. Dat resulteerde in eerste instantie in niet meer willen en durven springen. Nu gaat het weer een beetje beter, maar blijf B eng vinden. In 2012 dus veel oefenparcoursen rijden en zorgen dat we weer vol vertrouwen het B parcours door komen in 2013!
Wat betreft SGW gaan we het dit jaar serieus aanpakken. Afgelopen jaar was een kennismakingsjaar en heb ik alles zonder horloge gereden. In het nieuwe seizoen gaan we voor het echie mee doen en moet er dus ook een horloge komen. Had de laatste paar crossen ook het gevoel dat ik daar nu klaar voor was en onderweg ook tijd voor had. Hierbij komt dan ook dat ik wat brutaler wil gaan rijden in de cross. Stiekum begin ik af en toe al een beetje na te denken over L, maar dat is voorlopig qua springparcours gewoon nog echt geen optie. Qua cross gaan we er steeds meer klaar voor worden. Toch zie ik mezelf niet aan het einde van het het seizoen de overstap maken, omdat vooral aan het einde pittige crossen op het programma staan. Misschien in Deurne L en dan daarna de echte overstap aan het begin van 2014.
Dit jaar gaat mijn man ook officieel starten. Ik hoop van harte dat hij snel zijn dressuurpuntje haalt en daarna ook rap zijn spring wp. Zou top zijn als we samen zouden kunnen crossen!!
Verder is het natuurlijk het hoofddoel om weer een jaar helemaal heel te blijven en te genieten van de paarden en de sport!