[SGW] Verslagen Princenhage 20 -21 oktober

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 00:19

Hierbij even mijn update!
Ik was startnummer 42 in de bb-paarden.. had een foutloos springparcours en ging vol goede moed mijn cross in. Paard was zeer gefocussed en vertrok super. Aragon heeft in een cross nog wel eens zijn teijfel momenten maar die kon ik nu niet vinden. Tot en met hindernis 5 super gereden, goed op tijd en zonder weigeringen. Al met al zeeer tevreden.

als mijn paard stopt, doet hij dit 10 meter voor de hindernis al, dit merk je aan heel zijn doen en laten, dus reed vol goede moed op hindernis 6 af, zeker toen ik hem nog lekker op voelde trekken met gespitste oortjes. Ik wilde dus vol goede moed het bos weer inspringen. Tot mijn paardje op het laatste moment toch nog bedacht dat het wel mooi geweest was zo en vol in de remmen ging. Iets wat ik van hem totaal niet gewend ben. Met als resultaat dat ik mooi head first tegen de grond aan klap.

Volgens mij is de cross stilgelegd want ik heb best een tijdje voor de hindernis gelegen en ben later er naast verhuisd, ben dus eigenlijk best benieuwd of de volgende ruiters mij gezellig aan de kant hebben zien liggen :p
Ook ben ik benieuwd wat de fotograaf bij hindernis 5 gezien heeft. Ik heb namelijk geen idee wat Aragon op het laatste moment nou precies zag. Ehbo was gelukkig snel terplaatse, maar vanwege de pijn in mijn nek en het slappe gevoel in mijn benen ben ik toch nog door de ambulance opgehaald en vervoerd naar het ziekenhuis in breda. Daar zijn foto's gemaakt en er bleek gelukkig niks kapot in mijn nek en rug, altijd fijn haha. Heb wel een hersenschudding te pakken en een spierpijn waar je u tegen zegt. Verder ben ik bont en blauw en zit in onder de kleine prikken in mijn been, ik ben namelijk vol in een bedje van kastanje bolsters gevallen ( iets waar ik overigens meer over geklaagd heb dan mijn nek en hoofd.)

Ik heb, ondanks alles, echt een geweldige dag gehad en super fijn gereden. Volgend jaar doen we gewoon weer mee,alleen blijven we dan lekker zitten. Ik wil ook nogmaals via deze weg de organisatie bedanken voor al hun medeleven en de hindernis controleurs bedanken voor het opvangen van mijn paard. Hij was erg geschrokken en snapte er geen bal van. Gelukkig begon hij luidkeels te hinniken toen ik mijn hoofd door het deurtje van de trailer stak.

esje01

Re: Verslagen Princenhage 20 -21 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 07:09

poeh annelien, heftig!
wij vroegen ons al af hoe het met je ging.
beterschap

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 07:48

Auw, Annelien en wat zal je geschrokken zijn. Tof dat je paard blij was je te zien. Doe rustig aan, je hebt een aardige smak gemaakt zo te lezen.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 08:11

Nog een verslagje van ons debuut gister in de L paarden...

Dressuur ging erg fijn, fijnste proef van het hele jaar voor ons, even miscommunicatie met mn lezer bij de laatste volte 15m waardoor ik even 2 onderdelen nodig had om te herstellen maar alsnog erg tevreden.

Springen 2 balken, gaan we deze winter hard aan werken, paard moet leren dat ze moet wachten, nu kan ik haar soms niet meer controleren.

Cross foutloos, zat even verkeerd bij de rotonde, reed op de M aan, maar kon 20m voor de hindernis nog naar de andere }:0 dus daar kwamen we niet helemaal mooi over, waterbak is ze nog nooit van een afsprong ingesprongen, dus had bedacht dat ik wel zou zien wat er gebeurde, en ze deed het zo *\o/* waterbak uit geen probleem, toen de sprong bij de val, na 3 afsprongen was ze een beetje overdonderd dat er hier weer een gat achter de hindernis zat, ze haperde even, maar klom uiteindelijk toch nog over de hindernis, laatste lijn naar het schavot geen problemen meer gehad en 3sec buiten optimale tijd over de finish...

Uitslagen en prijsuitreiking niet meer afgewacht, ben dus benieuwd naar de lijst...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 09:10

Annelies veel beterschap. :(:)
Idd maar lekker even rustig aan doen de komende dagen.

Spottedponie: dat klinkt als een heel netjes debuut! gefeliciteerd!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:28

Van mij ook even kort verslag.
Dressuur was iemand tussenuit gevallen en iemand wat laat, dus of ik ervoor wilde dan kon zij nog even rijden. Vond ik ook wel fijn want ze liep lekker, 200 punten.
Springen stond aardig aan de maat voor een cross, parcourbouwer dacht dat het al L was. Ze kwam overal erg terug, 3 balken.
In de cross foutloos met wat tijdsoverschrijding. Was wel tevreden want zag een beetje op tegen de afsprong, maar viel achteraf wel mee. Viel later alleen tegen dat ik 5.8 had voor stijl en dus geen winst. Wel 6e maar geen fijn gevoel achteraf.

Weet iemand misschien waar de stijljury's zaten?

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:38

Ah! Ik vond de hindernissen ook al flink aan de maat in het gewone parcours!
De stijljury's zaten bij 2 en 3, wat balen van je stijlpunten, Tiahastrona.

Jee, Annelien! Beterschap! En een pluim voor je positieve instelling! :(:)
Spottedponie, net debuut! +:)+

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:51

1 stijljury zat tussen 2 en 3 (die andere auto was niet van een stijljury) en de 2e stond na hindernis 5

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:28

Dankjewel mamabird.
Dat dacht ik ook venga, want zo stond het op protocol, maar dat was niet zo volgens secretariaat. Die konden me ook niet vertellen waar ze zaten. Vandaar dat ik het hier vroeg. Vloog na 5 ook wel beetje uit de bocht, paard wilde rechtdoor. Heb normaal alleen hogere punten dus viel een beetje tegen :(

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:53

Uitslagen staan online *\o/*

Henny, heb jij nog extra foto's van de hindernissen gemaakt?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:54

hele mooie foto's van GSN fotografie van de zaterdag van alle klasses!
Zie fotgrafentopic 2012

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:50

dat is een forse val geweest Annelien! Beterschap! En een net debuut voor spottedpony.
Nu heb ik ook tijd voor een verslagje;
Ik was nr 23 op zondag. Dressuur was ze nogal fel, toch redelijke proef kunnen rijden, die er beter uitzag dan dat het voelde. 212punten en een 1e plaats. Springen 1 balk die volkomen mijn fout was, vond het een fijn parcours om te rijden. Cross pakte ze ook goed aan, nog wel een wankel momentje toen ze in de landing van de slingerboom al naar rechts schoot omdat de fotograaf toch weer wel heel spannend was. Maar het lijntje in het laatste bos (boom, verzakking, waterbak) ging echt uit het boekje! Doordat we op de goede akkers lekker door hebben kunnen galopperen, amper buiten de tijd. Dus mochten we de 1e prijs in ontvangst nemen!
Vond het weer keurig georganiseerd, er is alles aan gedaan om de bodem zo optimaal mogelijk te krijgen. Daarvoor ook dank aan alle hinderniscontroleurs die fanatiek geharkt hebben! Bedankt en hopelijk tot volgend jaar!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 23:12

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 00:24

Jaa foto's van de rotonde *doet een dansje*

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 01:47

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:04

Annelien92 schreef:
Ik was startnummer 42 in de bb-paarden.. had een foutloos springparcours en ging vol goede moed mijn cross in. Paard was zeer gefocussed en vertrok super. Aragon heeft in een cross nog wel eens zijn teijfel momenten maar die kon ik nu niet vinden. Tot en met hindernis 5 super gereden, goed op tijd en zonder weigeringen. Al met al zeeer tevreden.

als mijn paard stopt, doet hij dit 10 meter voor de hindernis al, dit merk je aan heel zijn doen en laten, dus reed vol goede moed op hindernis 6 af, zeker toen ik hem nog lekker op voelde trekken met gespitste oortjes. Ik wilde dus vol goede moed het bos weer inspringen. Tot mijn paardje op het laatste moment toch nog bedacht dat het wel mooi geweest was zo en vol in de remmen ging. Iets wat ik van hem totaal niet gewend ben. Met als resultaat dat ik mooi head first tegen de grond aan klap.

Volgens mij is de cross stilgelegd want ik heb best een tijdje voor de hindernis gelegen en ben later er naast verhuisd, ben dus eigenlijk best benieuwd of de volgende ruiters mij gezellig aan de kant hebben zien liggen :p
Ook ben ik benieuwd wat de fotograaf bij hindernis 5 gezien heeft. Ik heb namelijk geen idee wat Aragon op het laatste moment nou precies zag. Ehbo was gelukkig snel terplaatse, maar vanwege de pijn in mijn nek en het slappe gevoel in mijn benen ben ik toch nog door de ambulance opgehaald en vervoerd naar het ziekenhuis in breda. Daar zijn foto's gemaakt en er bleek gelukkig niks kapot in mijn nek en rug, altijd fijn haha. Heb wel een hersenschudding te pakken en een spierpijn waar je u tegen zegt. Verder ben ik bont en blauw en zit in onder de kleine prikken in mijn been, ik ben namelijk vol in een bedje van kastanje bolsters gevallen ( iets waar ik overigens meer over geklaagd heb dan mijn nek en hoofd.)

Ik heb, ondanks alles, echt een geweldige dag gehad en super fijn gereden. Volgend jaar doen we gewoon weer mee,alleen blijven we dan lekker zitten. Ik wil ook nogmaals via deze weg de organisatie bedanken voor al hun medeleven en de hindernis controleurs bedanken voor het opvangen van mijn paard. Hij was erg geschrokken en snapte er geen bal van. Gelukkig begon hij luidkeels te hinniken toen ik mijn hoofd door het deurtje van de trailer stak.

Getsie, dan heb je een lelijke smak gemaakt! Ik startte precies na jou, maar heb je niet zien liggen;)

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:19

Misshorse: was jij 43, dan heb ik je wel voorbij horen komen, ik lag rechts naast de hindernis. Ik geloof dat ik de volgende 5 voorbij heb 'zien' komen.. althans schaduwen xD

Was jij de gene die bij hindernis 2 moest wachten?

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:49

Annelien, jij was dus degene die met de ambulance opgehaald werd. Ik was nr 45 en moest even wachten voor ik kon starten. Tussendoor viel er nog iemand in het springparcours, waarvan ik hoorde dat ze niet op kon staan dus vroeg me af wie er in de ambulance lag. Flink .... dat je gevallen bent, fijn dat ondanks dat toch een goede dag hebt gehad.

Zijn er nog meer site's bekend van fotograven. Ik kan het topic niet vinden :+

Ik heb echt een geweldige dag gehad. Kwam als tweede aan op het terrein en was best zenuwachtig omdat het de eerste keer was. Springparcours had ik gelukkig zo in m'n hoofd en stond qua maat netjes. Ik heb geen ijzers en madam is nogal enthousiast dus was bang dat het nog lastiger zou gaan als het op 1m stond. Heb dus heel voorzichtig gereden met als resultaat 1 balkje. Met de cross had ik op hindernis 1 een weigering. We waren beide meer bezig met de mensen ernaast die ons niet aan zagen komen dan met de sprong. Even rondje gedraaid en toen was de sprong geen probleem. Verder rustig en voorzichtig gereden. Dit kreeg k wel als commentaar op de protocol maar ja. Bij de waterbak bedacht ze zich dat ze eerst even ging stoppen en ging kijken hoe diep het was, daarna was het prima. Normaal duikt ze het water zo in, maar op Nootdorp stopte ze ook al. De sprong in val wilde ze niet in en had daardoor ook een stop voor de sprong. Eenmaal erdoor gas erop en naar de finisch. Vond dat ze het netjes deed voor de eerste keer.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:07

Annelien92 schreef:

Fijn te lezen dat het, ondanks je harde smak, goed met je gaat! De hindernisposten vertelde dat je keurig gefocussed aankwam rijden en dat je paard op het allerlaatste moment weigerde en naar 1 kant weg schoot en jij er aan de andere kant afviel. Hun konden ook niets bedenken wat een oorzaak zou kunnen zijn. Ik ben nog even bij je geweest (ik was op weg om het ongevallenformulier op te halen), maar ik denk niet dat je me gezien hebt trouwens. Mijn man was de arts ter plaatse :D en was er niet gerust op. Wij, van de organisatie, vonden het erg leuk dat je nog even kwam zeggen dat je oké was!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:08

Dat meisje wat in het springparcours gevallen was had zich wel flink bezeerd, maar dat bleek alles mee te vallen. Zij zal vast beurs zijn nu.....

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:18

Gelukkig gaat het bij mij weer beter & kan ik al een stuk beter lopen!
Morgen maar weer proberen te rijden.

Hopelijk gaat het volgend jaar wel helemaal goed! Ik wil zeker weer mee doen!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:28

Het mag effe duren maar dan nu ook mijn verslag van dag 2:
Met een knoop in mijn mag om 6.15 uur richting de club om klaar te staan als er weer auto's en vrachtwagens vast zouden rijden, maar.... gelukkig viel dat alles mee. Hier en daar wel een talent wat feiloos het laatste modderige plekje wist in te rijden, maar dat mocht de pret niet drukken....
De dag verliep eigenlijk heel goed op wat kleine dingetjes na. We balen van de verwarring over de waterbak-natte-voeten-halen-toestand, want die verwarring was niet nodig geweest... Daar hadden we sneller duidelijker in kunnen en moeten zijn vind ik, maar al met al uiteindelijk gewoon aan de regeltjes gehouden en dat is voor iedereen het eerlijkst (maar zeker niet altijd leuk!).
Weer best wat bijzondere combinaties voorbij zien denderen, hindernis of niet, gewoon knoert hard overal op af... dood eng! Maar ook veel (meer) combinaties die erg lekker en vol vertrouwen en met hart voor hun paard aan het genieten waren! Heerlijk! Ook leuk hoe sommige hun paard aanmoedigen en belonen onderweg, zo grappig. Ik heb de foto's van GNS net bekeken en dat ziet er toch echt wel mooi uit allemaal. Ben dan ook best wel een beetje heel trots op ons team en al onze vrijwilligers!

Ik las iets over het secretariaat op zondag... Alles voor de zaterdag is dan opgeborgen om te voorkomen dat er iets door elkaar gaat met de zondag (in het verleden meermaals gebeurt) dus het is niet heel raar als het secretariaat daar op zondag niets mee kan. Wellicht dat een mailtje naar het secretariaat meer duidelijkheid geeft (nu is de druk van de ketel). Of de volgende keer toch wachten op de uitslag?
Er waren trouwens wel een aantal deelnemers die dachten alle doorgangen goed genomen te hebben, maar dat was niet zo, misschien is dat het?

Wij hebben in ieder geval 2 topdagen gehad, ondanks de opstartstress van de zaterdag en een beetje die van de zondag. Ik vond het niveau dit jaar beter dan vorig jaar en dat is een prettige veronderstelling voor een organisatie!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:32

Jullie hebben ook iets om trots op te zijn!

Wij hebben in elk geval weer genoten :j

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:35

:D :o :o :D

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:02

Heb ook genoten hoor