[SGW] Verslagen topic Broekelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Never_Mind

Re: Verslagen topic Broekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:11

Weet ik niet, het was nog best wel druk (ook bij het losrijden), vond ik...

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:47

Wij hebben er ook een paar bob als gekken zien racen, onverantwoord, ook iemand zelfs zonder beenbescherming. Maar moet zeggen dat ze.bij elke hindernis goed met de bodem bezig waren.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:49

Never_Mind, mijn verslag is hetzelfde :j Heeeeeel veel gestapt, wel fijn gesprongen. Belachelijk om te zien hoe sommige je door de blubber inhalen. Ben heel wat ijzers en springschoenen tegen gekomen onderweg!

Ben wel erg blij met Camaro, hij gaf power in de galop en vond rust in de stap. De meeste sprongen fijn genomen, zowel hoog als laag gesprongen. Gelukkig safe en heel overgekomen :)

Is er al een fotograventopic? Ben zo benieuwd :)

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:24

Ook gestart tussen de middag (was nr 97, donkere schimmel met Fryslan shabrak). Eerste 2 km handgalopje, voor de rest afgewisseld. Alleen de brug niet gedaan, en het laatste stuk naar het water was vermoeiend dus de waterafsprong niet doorgezet. Toen direct maar naar de lage gegaan en daar lekker rustig het water in gestapt. Nog wel een sprintje naar de finish gedaan.

Het terrein was zaterdag mooier maar goed, kop erbij houden en rustig aan, ik heb er 22 minuten over gedaan ;)

edit: verder alles hoog gesprongen, heb een erg brave en goedspringende merrie :D

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:33

Wij, als dressuurmutsen :o , hebben het prima naar ons zin gehad!
Afbeelding

Bij de meeste hindernissen vond ik de bodem redelijk, de stukken door het mais waren echt even ploeteren voor de paardjes!
Hadden van te voren al besloten om het rustig aan te doen en de meeste hindernissen laag te nemen.
Hebben dan ook het meerendeel in draf gedaan.
We kwamen zeker niet om te winnen, dat hebben we dan ook niet gedaan :D , maar het was wel heerlijk!
Laatst bijgewerkt door Anja_Joost op 14-10-12 18:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:34

Wij zijn vandaag ook wel gestart, maar het is grotendeels een staprit geworden, wat waren sommige van die paden mul zeg! Bij de hindernissen vond ik het eigenlijk best goed, hebben veel laag gesprongen en enkele hoog, maar onze tijd wil ik helemaal niet weten :D had weinig meer met crossen te maken ;)
Afijn, een leuke ervaring erbij, paarden en ruiters heelhuids thuis en ... ook niet onbelangrijk ... lol gehad *\o/*
Gaan ook van start in Holten en als de weergoden ons niet in de steek laten denk ik dat we daar - nu niet als groep maar individueel - wat meer kunnen galopperen en er een "echte" cross van kunnen maken. Maar het belangrijkst blijft veiligheid en plezier! En we hebben ons prima vermaakt vandaag, lekker zonnetje erbij, beter dan gisteren ... sorry voor iedereen die toen moest rijden :o

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:49

Tessabo :D Mijn tijd was ook dramatisch! Holten ben ik ook bij, terrein was daar vorig jaar goed! En de meeste sprongen zijn daar een eitje :) Zin in!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:52

Amber, ik heb jou zaterdag ook zien rijden geloof ik, op het stuk door het bos na de trekker hindernis :) vond het een leuke pony!!

Ik heb vandaag gecrosst, voor de eerste keer (buiten een training dan). De bodem was op sommige stukken wel zwaar, maar pony leek er weinig moeite mee te hebben. Pony leek sowieso nergens moeite mee te hebben, die liep 10 minuten nadat we over de finish gereden waren nog steeds te dribbelen, niet moe te krijgen dat beest :') heb ook wel kramp in mn handen/armen, iemand een tip voor ruiters van heel erg enthousiaste paarden? :+

Hindernis 1 had mijn hele team even wat opstartproblemen, wij hebben 1 weigering gehad en daarna ging het wel goed. hindernis 2 zonder problemen, 3 hebben we laag gedaan, de hoge keek hij erg naar. Daarna kwamen we op dreef, ging super! we hebben op sommige stukken zelfs een zonnetje gehad! Het maisveld daarna lag er super bij, daar hebben we even een stuk lekker gegaloppeerd.
Het maisveld tussen 13 en 15 in hebben we moeten stappen omdat dat er echt te slecht bij lag.
Helaas werd mij bij de waterbak een onterechte weigering aangerekend, die was voor mijn teamgenoot bedoeld... teamgenoot ging voor mij rijden want die moet er in galop in, ik draafde er achter aan. maar paard van teamgenoot stopte en liep achteruit, dus ben ik gaan stappen en stappend de waterbak in gegaan, achter mn teamgenoot aan.
uiteindelijk met 28.nogwat minuten over de finish gekomen, hindernis 1, 2, 10, 15, 16, 17 hoog gesprongen, de rest laag.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:16

Vandaag Broekelo gereden met Birte.

ik ging er heen met het idee van zal wel wat weigeringen krijgen of wat laag moeten springen, dus mooi als rondje voor de ervaring.

ze ging netjes van start, hindernis 1 nog een lichte twijfel, maar daarna ging het gelijk beter, ze kreeg de smaak te pakken, op hindernis 4 zou ik eigenlijk de lage nemen, maar omdat ze zo braaf was toch de hoge gedaan, ging super braaf, rest van het parcours heb ik ook gewoon de hoge gedaan omdat ze zo super braaf was,

ik had mijn cross horloge ook nog om gedaan, niet om er perse iets mee te doen, maar meer van je weet maar nooit, waardoor ik slechts 7 sec. te vroeg binnen was

later bleek dit voldoende te zijn voor de 1e prijs!!

totaal onverwacht en echt super trots dat ze zo braaf was

hier nog een foto

Afbeelding

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:29

Ik heb toch ook maar gereden vandaag.(nr.193, schimmel) Na het lopen wel erge twijfels, maar besloten om het rustig aan te doen (natuurlijk).
Bodem was het eerste deel prima, daarna was het echt erg en heb ik regelmatig moeten draven of echt stappen. :j

Na de tractorbanden echt met een noodgang door iemand ingehaald -O- en bijna in de bosjes beland..(is ook te horen op mijn helmcamera, *piep-pieeeeep*) :o

Maar, ik heb heerlijk gereden ondanks de slechte bodem, hij stond er fijn aan en voelde superfit. Picknick en brug laag gedaan, rest hoog.
Qua tijd: Horloge ging piepen voor de bocht naar de waterbak, dus vond het nog netjes eigenlijk!

2 supermooie foto's meegenomen, echt heel blij mee. Organisatie was weer top, alleen die bodem blijft een probleem...

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:34

Ik zie net dat ik nog 6e ben geworden! *\o/*

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:40

Wij hebben thuis een heerlijke bosrit gemaakt :D en daarbij de ideale tijd van 15 minuten dik overschreden ;)

Gefeliciteer Valyra, zowel met je verjaardag als met je prijsje. Wel erg zuur van de organisatie...

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:54

o door die laatste foto ben ik zelf nou ook wel benieuwt naar onze foto's

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:54

Tevreden vertrouwensrondje kunnen rijden vandaag (na een slechte cross in SGW Doorn)
Wel 'officieel' uitgesloten omdat hij een staakbui op 4 had maar daarna heerlijk gesprongen. Geweldigste sprong vond ik 13 de afsprong!! wat sprong hij die ruig, zonder twijfel! <3
Mooie afsluiter van het seizoen :D

Tja het terrein was misschien niet optimaal, maar onverantwoord ligt inderdaad aan jezelf. Ik heb mijn paard gewoon goed ondersteund en rustig de bochten genomen.

Wie heeft er allemaal foto's gemaakt? :o

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:01

Wij zijn ook gestart vandaag, en het ging super! *\o/* Als nummer 34 & 35, samen met Anja_Joost!
Hebben weinig ervaring, de paarden hielpen elkaar! Waar de één twijfelde ging de ander voorop en andersom Zo leuk!

Het was wel zwaar, maar dan zie je maar weer hoe goed je je paard in conditie hebt :o Heerlijk
Heb een mooie foto gekocht van het landhek, als aandenken.

We waren bijna 5 minuten over de ideale tijd, maar daar hebben we ook totaal niet op gelet!
We zijn heel rondgekomen, hebben alles in één keer gesprongen, en zelfs nog een stuk of 5 hoge meegenomen!
En zonder twijfel de afsprong in het water genomen!

Wauw! Wat was dát gaaf!! Ik ben zóó trots! Hier kan ik nog wel een tijdje op teren :j

Afbeelding

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:02

Zensation schreef:
Ik heb toch ook maar gereden vandaag.(nr.193, schimmel) Na het lopen wel erge twijfels, maar besloten om het rustig aan te doen (natuurlijk).
Bodem was het eerste deel prima, daarna was het echt erg en heb ik regelmatig moeten draven of echt stappen. :j

Na de tractorbanden echt met een noodgang door iemand ingehaald -O- en bijna in de bosjes beland..(is ook te horen op mijn helmcamera, *piep-pieeeeep*) :o

Maar, ik heb heerlijk gereden ondanks de slechte bodem, hij stond er fijn aan en voelde superfit. Picknick en brug laag gedaan, rest hoog.
Qua tijd: Horloge ging piepen voor de bocht naar de waterbak, dus vond het nog netjes eigenlijk!

2 supermooie foto's meegenomen, echt heel blij mee. Organisatie was weer top, alleen die bodem blijft een probleem...

Hoi,

Je bent ingehaald door mijn partner, maar hij moest jou wel voorbij aangezien je aan het stappen was op een stuk waar je goed kon galopperen. Maar ben wel heel beniewd naar je filmpje. Is het goed gelukt?

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:07

@cids, nou ik was niet aan t stappen hoor, ik had er een behoorlijke draf in. Maar dat geeft helemaal niet, het is wel komisch om te horen op de cap-cam ;-)

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:22

Iedereen heeft genoten!!! :D Fijn om te horen.

Weten jullie hoe de fotograven heten waarvan de foto's zijn gekocht? :o

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:30

@inge_zorro: gave foto! hoorde al dat daar iemand zat met een camera, maar we hebben zelf niet gekeken of we er ook op stonden. Waar kon dat dan? En komen deze foto's nog ergens op de/een site?

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:36

@shirley: ja, in Holten gaan we proberen er iets meer de pas in te houden :) maar de goede sprongen vandaag hebben zeker weer een stukje vertrouwen opgeleverd. Heb alleen spijt van mijn "cold feet" op de brug :+ Vrijdag zeiden we nog tegen elkaar "deze gaan we echt doen, wat er ook gebeurd" ... maar toen ik er bovenop stond en naar beneden keek sloegen de twijfels toe ... fout! ... achteruit eraf ... fout! ... en erlangs gereden via alternatief. Eén van ons was wel dapper genoeg en heeft 'm genomen, is ook mijn paard dus ben toch heel blij. En die andere ... ach die doet het de volgende keer wel, als ik zelf ook weer meer lef heb :D :D :D
See you in Holten! Daar doet Illusion ook wel mee toch?

Zensation

@Tessabo: Ze stonden in de kantine, daar kon je ze bekijken en bestellen. Komen volgend weekend online

Mister T

Tessabo schreef:
@inge_zorro: gave foto! hoorde al dat daar iemand zat met een camera, maar we hebben zelf niet gekeken of we er ook op stonden. Waar kon dat dan? En komen deze foto's nog ergens op de/een site?

Idem hiero ;)

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:39

Thanks Zensation, ga ik zeker even in de gaten houden!

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:42

Ja zeker doen, ik heb 2 hele gave foto's gekocht!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 20:45

Dank je Tammy! Fijn dat jullie ook lekker gereden hebben.
Laatst bijgewerkt door Amber_ op 14-10-12 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt