[SGW] Voorbespreking SGW Princenhage 20 en 21 oktober

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:40

maximiliano schreef:
Dat is het L ook cdtje! De B afsprong is maximale hoogte B dus 80/ 85! Het lijkt altijd hoog maar over een hindernis land je ook zoveel naar beneden!

Maar dat is toch anders :P

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:53

Heb het net even op de knhs site opgezocht, de maximale hoogte voor een afsprong in het b is 100cm in het L 120.
Nouja het zal wel goed komen ik vond het vorige keer vooraf ook eng, en toen we gestart waren had ik er geen erg meer in.
Hoop wel op droog weer!

Rox_Basil

Re: Voorbespreking SGW Princenhage 20 en 21 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:01

ik ben ook van de partij op zondag in de L paarden!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:40

Na een zeer geslaagd rondje in Ysselsteyn, kijken we uit naar 20/21 oktober.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:48

*\o/* *\o/* De maïs is eraf! *\o/*
As zondag het eerste rondje met de (voor ons nieuwe) TA, ben benieuwd.... Hopelijk heb ik dan een completer beeld van de cross van dit jaar en kan ik jullie weer een update geven...
Foto's van de voorbereidingen staan op Facebook (da's allemaal net wat makkelijker en sneller plaatsen dan hiero)

Nog steeds druk in de weer om vrijwilligers te vinden... Het wil nog niet erg opschieten dit jaar. Dus wie o wie meld zich aan?????

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:44

Ziet er goed uit! Ook op fb idd. Owwww wat zou het heerlijk zijn als er nog wat van die geweldige weekeinden aan zitten te komen als vorige week en komend weekeind.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:45

Ik ben er zaterdag in de BB. Ben heel benieuwd. Vorig jaar de B ging erg lekker! Dat paard gaat nu weer een rondje B met zn baasje! En voor hetzelfde resultaat! ;)

Zit dat gat met water in dat donkere bos er nog in mamabird?

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:35

CarpeDiem schreef:
Ik ben er zaterdag in de BB. Ben heel benieuwd. Vorig jaar de B ging erg lekker! Dat paard gaat nu weer een rondje B met zn baasje! En voor hetzelfde resultaat! ;)

Zit dat gat met water in dat donkere bos er nog in mamabird?

Jij laat het wel heel spannend klinken hoor @CarpeDiem, hahaha. Dat paddepoeltje :D zit er dit jaar ook in maar dan met een verbeterde aanleuning. Of het een verplichte doorgang blijft is nog maar de vraag, waarschijnlijk word tie gewoon als hindernis genummerd dit jaar (voor de BB maakt dat niet zo heel veel uit, want die mogen na 2x aanrijden erlangs, ze doen dan alleen niet meer mee voor het klassement)

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:38

Fijn dat de maïs eraf is maar met die bak regen van vannacht en vannochtend hebben we wel een heeeeule grote waterbak...... -O- -O- -O-
Dus maar met mijn kaplaarzen aan de sloten uitgemaaid.... Wel schattig hoor al die voorbij zwemmende kikkers (ieuwwwwww!) Gelukkig droogt het nu snel met het zonnetje en een stevig windje, want morgen, zaterdag en zondag willen we flink aan de bak (en liever niet in de blubber....)

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:09

Mamabird, zie jou reactie hierboven en bedenk me ineens dat ik nog wilde vragen hoe het zat als je paard weigert. Ik rijd voor het eerst BB, mag je het parcours vervolgen na 3 weigeringen?

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 10:09

De BB wordt verreden volgens de regels van de KNHS lousje! Dus bij 3 weigeringen op dezelfde hindernissen of 4 in totaal moet je eruit!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:01

De BB bepalingen zijn niet perse hetzelfde. Je mag als organisatie de standaard bepalingen aanpassen indien gewenst. A.s. zondag nemen wij onze BB bepalingen door met de TA en dan komen ze op de site en ik zal ze hier ook even plaatsen.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:50

oliebol ik hoorde vandaag dat ik niet betaald heb, en dus op de wachtlijst sta voor de BB..
Had er totaal niet meer aan gedacht.
Nu Laren ook al afgelast is ben ik maar vast begonnen met hopen op toch een SGW debuut nog dit jaar..

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 10:22

@ mamabird hoe houd de bodem het momenteel? Is hij heel erg nat?? Hoop echt dat we de komende 2 weken een beetje droge dagen krijgen!

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 15:39

Tot en met donderdag blijft het droog met een lekker najaarszonnetje. Ideaal weer voor het af laten drogen van de bodem! Helaas moeten we dan nog een week wachten.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:43

Als ik het weer moet geloven wordt het de week voor de sgw ook redelijk droog!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:40

Afgelopen vrijdag en zaterdag stond alles blank (zelfs de rijbak en die staat nooit blank) behalve de waterbak :P . Zaterdagmiddag werd het droog en toen zag je de waterplassen per half uur slinken en vandaag waren de eerste 2 maïsakkers al weer super (kon er met m'n auto zonder problemen overheen en reed niet eens sporen). De laatste 2 akkers moeten nog wel wat meer drogen voordat we erop kunnen, maar doorgaans duurt dat 2 daagjes extra, dus dat gaat vast goedkomen! We hebben de luxe dat we nu nog niet persé op de laatste akker hoeven te bouwen zodat we de structuur van de bodem kunnen behouden. De loonwerker zou eigenlijk aan de banen beginnen, maar die wilde het zonder problemen doorschuiven naar aankomend weekend *\o/*

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 22:02

Super wat een geluk zeg!!! Heb er echt zo'n zin in!!!!!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:57

Ik weet niet meer of ik een voorkeursdag heb aangegeven, kan ik er al achter komen of ik op za of zo moet starten?
Was namelijk een beetje vergeten dat vriendlief en ik dat weekend 20 jaar samen zijn :o Vriendlief wilde een weekendje weg, maar dat gaat niet. Avondje uit kan wel, maar dan is het wel handig om te weten welke dag ik kan, hihi.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:15

@freggleEgge: dan zou je even een mail moeten sturen naar het secretariaat, want dat zou ik echt niet weten (het secretariaat is het enige waar ik geen bemoeienis mee heb nl). Gefeliciteerd alvast!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 01:02

Dank je!
En ga ik doen. Jullie succes met alle voorbereidingen, hopen dat het weer PH goed gezind is

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:17

De routes met foto's van (de meeste) hindernissen (klasse Bpo, Lpo en Bpa!) staan op de website
Zie: http://www.penpsvprincenhage.nl/htm%20f ... issen.html De foto's van de andere klassen volgen zsm.

Er staan wel een fout in zie ik net: de Jantje's Sprong wordt NIET gesprongen door de Bpa, Lpo, Lpa, Mpo, Mpa
en dit jaar moeten een aantal klassen over beide afsprongen (achter elkaar), maar ik weet niet meer precies welke (heb momenteel pap in m'n hoofd)... Maar goed, de grote lijnen kloppen.

(de foto van de Poeverman is een oude foto, inmiddels is de aanleuning vernieuwd/verbeterd)

Tot zover,
Truste

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 07:18

heb vast een keergekeken en ga er vanmiddag met mijn dochter eens even goed voor zitten, de route uitprinten en de hindernissenfoto's bestuderen, vast voorpret, want we hebben er zin in!

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:22

ik doe ook mee in de klasse B Pony's, alleen ik baal wel! Ik had vorige week donderdag betaald maar ik sta op de wachtlijst! Heb je als je ongeveer als 8e op de wachtlijst staat nog kans om er in te komen? Er doen in mijn klasse 52 mee

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 18:03

De meeste foto`s doen het bij mij niet :(