[SGW] Verslagen SGW Gorssel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:23

Nickeltje schreef:
Heb je met horloge gereden?
Ik heb gisteren mijn cross heel bewust niet op tijd gereden, maar had zelf het gevoel best lekker door gereden te hebben, bij de finish mijn horloge stop gezet en gewoon bijna 50 seconden over tijd. Had zelf niet het gevoel zo langzaam gereden te hebben...

Rijd nooit met klok dus ben ook niet verder in discussie gegaan.Dit is de 4e L cross met dit paard en nog niet eerder tijdfouten gereden daarom vond ik 85 sec.wel erg veel voor een foutloze vlot gereden cross!
Verder super dag gehad dus ga dit maar snel vergeten.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:30

Hier dan ook mijn verslag.

1e keer L met beide paarden. Wat was ik zenuwachtig. Merrie heeft dat blijkbaar gevoeld. Moest als 1e de ring in en paard liep met zoveel spanning dat er niet aan te rijden viel. Resulteerde dan ook in 176 punten. Springen 1 balkje en dat had veel erger kunnen zijn, raakte op hindernis 4 mijn beugel kwijt en heb de rest van parcours met 1 beugel gereden omdat ik hem niet kon vinden. Resultaat; spierpijn!!!
Daarna de cross. Wat heb ik toch een fantastisch paard. Ik dacht dat ik foutloos rond was en ook op de seconde binnen! Helaas heb ik blijkbaar een verkeerde hindernis gesprongen en is het uitsluiting tot gevolg. Wat erg jammer is, is dat dat niet is omgeroepen en dat ik ook niet terug gefloten ben. Hoop nu niet op een brief van de KNHS met -2 punten. Wel super trots op mijn merrie, ze keek nergens naar en gaf me echt een onwijs goed gevoel!

Met de schimmel ging de dressuur stukken beter. Zette een onwijs nette proef neer. Vond mijn punten wat tegenvallen. 186... Springen was hij mijn redder in nood. Ik ben van de merrie gewend om terug te rijden en zat nog in die modus. Reed er te weinig aan en dat resulteerde in een ongelooflijk slechte afstand op 3a. Paard redde me onwijs goed, maar op 3b kwamen we nog slechter uit. 1 weigering. Opnieuw aangereden en fijn het rondje afgemaakt.
Met de schimmel dezelfde M hindernis gesprongen in de cross.... Stom, stom, stom.... Nu werd ik wel terug gefloten! Maar mocht verder rijden. Alles ging onwijs fijn tot de waterbak. Ik rij hem niet met zweep, daar is hij panisch voor. Hij heeft een hekel aan natte voeten en dus een stop op de waterinsprong. Nogmaals proberen en weer een stop. Ruiter na me kwam er aan, moest wachten en toen besloot meneer dat hij toch de rest van het rondje wel af wilde maken. Verder geen problemen gehad.

Erg zuur dat mijn paarden het zo goed doen, maar dat ik zo'n domme fout heb gemaakt. We maken het goed in Ysselsteyn. Rob stond bij de waterbak en heb al op mijn donder gehad. Van de week dus waterbak training met zweepje :o

Iedereen die net zo lekker gereden heeft en het parcours wel goed gereden heeft, gefeliciteerd! Vond het wel heel erg leuk om weer een boel bekende gezichten te zien!

Heb een aantal fotografen zien staan, weet iemand wie er allemaal waren?

Sue_

Re: Verslagen SGW Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:39

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:04

Balen, marjolein fotografie heeft gefotografeerd tot 342, ik was 349 :P
Nu hopen op Herbert Jan :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:11

Filmpje van het springen laat even op zich wachten (van zaterdag, Kris en MarloesV89) Ik heb nog steeds geen internet thuis...
Ik zag gister ook nog een man een verkeerde hindernis springen (hij nam H5 van de L, voor de steeple haag) Had ie mazzel dat daar niemand in de buurt stond!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:17

H5 voor het L... oeps. Hoe heeft hij daarna die punt dan kog genomen? Want die afstand klopte voor geen meter meer denk ik.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:17

leuke en minder leuke verslagen allemaal... Toch wel erg jammer als je de cross niet kunt/mag starten...

Bar echt heel jammer van Marc. Hij kwam ook wel heel erg teleurgesteld naar de trailer...

Ik was zelf erg tevreden. De schimmel liep fijn rond en had nog prijs, de zwarte had z'n twijfels bij de waterbak. Heb na twee pogingen even gewacht op mijn achtervolger en toen wou hij ineens wel weer heel graag. :)

Ik kan niet wachten op de foto's :D :D

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:18

Nickeltje schreef:
H5 voor het L... oeps. Hoe heeft hij daarna die punt dan kog genomen? Want die afstand klopte voor geen meter meer denk ik.

De L en M hindernissen op het bospad zijn weggehaald voor de B. :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:21

Inderdaad. Was maar goed ook, want als je die bocht uit kwam, zat je ook behoorlijk op de route richting die L steeple. Ben bang dat we die anders gewoon hadden meegenomen (of een uitstap hadden gemaakt richting de struikjes, want hindernissen waar je LANGS moet zijn zooooo eng -O- )

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:22

Loetie het was inderdaad echt Lelystad :D ;)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:22

Sue_ schreef:
leuke en minder leuke verslagen allemaal... Toch wel erg jammer als je de cross niet kunt/mag starten...

Bar echt heel jammer van Marc. Hij kwam ook wel heel erg teleurgesteld naar de trailer...

Ik was zelf erg tevreden. De schimmel liep fijn rond en had nog prijs, de zwarte had z'n twijfels bij de waterbak. Heb na twee pogingen even gewacht op mijn achtervolger en toen wou hij ineens wel weer heel graag. :)

Ik kan niet wachten op de foto's :D :D

Heb jij die alle-vlakken-van-de-regenboog-set??

*edit: ja dus :P

Maar dan was er in Diepenheim laatst iemand met dezelfde capcover :oo
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 17-09-12 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:23

Loetie84 schreef:
Heb jij die alle-vlakken-van-de-regenboog-set??

:j :o :D

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:25

Loetie84 schreef:
*edit: ja dus :P

Maar dan was er in Diepenheim laatst iemand met dezelfde capcover :oo

nee dat was ik ook denk ik hoor...

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:28

Zie nou wel <<) Hahaha Rond een uurtje of 1 was het (gok ik), 1 september. Wij gingen naar huis en jij stond toen bij de picknicktafel van het 'secretariaat'...

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:29

<<) :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:34

Sue, dan heb ik jou ook gezien bij het springen en de waterbak.
Mijn zusje starte vlak na jou. Donker paard met kobaltblauw/ zwarte set. Bruin tuig. Nr 379

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:38

Ah, Sua ik dacht dat je een M ruiter bedoelde en die moest na de haag nog een punt springen en daarvan zag ik neit voor me hoe dat aan te rijden was...

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:39

tientjeh schreef:
Sue, dan heb ik jou ook gezien bij het springen en de waterbak.
Mijn zusje starte vlak na jou. Donker paard met kobaltblauw/ zwarte set. Bruin tuig. Nr 379

Die heb ik wel gezien! :D Gelukkig niet tegengekomen in de cross :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:41

Haha scheelde opzich maar weinig. Ze was na de ena laatste hindernis nog een minuut te snel en heeft moeten stappen.

En ze was met mijn knappe paard! haha

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:46

Sue jouw set is gaaf.

Kris je wilde maar meteen de M ook proberen ;)

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:50

Niks mis met ambitie toch?

Jammer dat marjolein alleen tot nummer 118 heeft gefotografeerd op zaterdag. Val ik met beide paarden net buiten...

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:54

Ook nog maar even een verslagje van ons L debuut zaterdag:

Dressuur ging eigenlijk best goed. De B is vaak al lastig om boven de 180 te rijden, maar hij liep behoorlijk prima en kreeg ook 185 punten. Zeer tevreden dus! :)
We zouden nog "even" het springparcours verkennen tussendoor. Dat "even" konden we wel vergeten, wat een end lopen. Op de terug weg stiekem een sluiproute naar het parkeerterrein genomen. Snel paard opgezadeld en in een drafje richting springen. Paar sprongen genomen en het parcours in gegaan. Het verdiende geen schoonheidsprijs, maar wel foutloos.
Daarna eindelijk het leukste:) Ik was behoorlijk zenuwachtig, maar had er wel vertrouwen in dat het goed zou komen. H1,2,3 gingen goed. Goede vaart erin naar 4 waardoor ik begon te twijfelen en begon te prutsen aan Melford. Gevolg 2 weigeringen op 4 omdat ik em terug zat te werken. Super dom en echt helemaal mijn eigen schuld maar goed. Daarna met het prutsen kunnen stoppen :) Helaas nog een langsloper op 8b, maar verder super cross gelopen. Hij ging braaf en zonder twijfel het water in. Geen wp dus, maar wel over de finish gekomen met alle vertrouwen dat mijn ukkepuk het L aankan :) Op naar de volgende!

Ik hoop dat er nog foto's van onze debuut opduiken. Marjolein fotografie heeft maar tot 118 foto's gemaakt. -O- Ik was nummer 155...
*\o/* voor alle mensen die goed over de finish zijn gekomen en lekker hebben gereden.
Y;( Voor degene die gevallen zijn, niet tevreden zijn of dwars gezeten door federatievertegenwoordigers!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:06

Ik heb een aantal bokkers op de foto staan. Sommigen op een hele afstand waardoor ik wat bij heb gesneden, dan niet de mooiste kwaliteit maar 'beter iets dan niets' denk ik dan maar :P
Zal er vanavond even mee bezig gaan. Voor zover ik uit m'n hoofd weet: margriet, rox, loetie en nog wel een aantal van het lijstje waar ik de naam 123 niet van weet.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:07

[SGW] Fotografentopic 2012

Fotografen kunnen zich daar melden, of een topic op SGW-ITP aanmaken, dat houdt het verder wel zo overzichtelijk.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:09

Zal het via de pb afhandelen. Kan namelijk in het fotografentopic geen site neerzetten omdat ik alleen wat bokkers heb gefotografeerd. Ga niet in het topic zetten dat ik maar een paar mensen heb ;)