_lautje_ schreef:Persoonlijk heb ik er totaal geen probleem mee dat in de B er niet wordt gedressuurd. Er is gewoon een groot probleem, namelijk te weinig startplekken. De dressuur in de B is van een dusdanig basis niveau waar iedereen aan voldaan moet hebben om uberhaupt te mogen crossen (lees 1 winstpunt in de B dressuur om te mogen springen). Dat mensen wellicht toch niet aan dat niveau voldoen alla, ik zie genoeg Z dressuur ruiters waarvan ik mij afvraag hoe ben je L2 uit gekomen.
Het niet rijden van de dressuur zou beteken dat op de tijd dat er anders met de dressuur wordt gestart (half 9) de eerste al kan springen. Neem aan dat er normaal een 1,5uur tussen dressuur en springen zit, creëer je nu 1,5uur extra ruimte om te crossen. Dat is met om de 2min starten 45 starters extra.
Overigens zie ik nog hele mooie onzin voorbij komen als dat paarden die 200 punten in de B en L lopen niet vooraan lopen in M, Z, 1* of 2**. Ik heb een paard wat altijd rond de 70% loopt en ik heb er het volle vertrouwen in dat, dat paard ruim voldoende bloed, galoppeervermogen en instelling heeft om mee te lopen op dat niveau. En ja het is een heet paard, kan echt gaan liggen, wil graag lopen en heeft heel veel bloed. Echter het is ook een heel mooi paard, kan goed lopen, kan sluiten en is zwart met dikke hengstennek. En ik denk dat ik hem misschien ook wel enigszins dressuurmatig voldoende voor elkaar heb waardoor ik die punten krijg.
Ook een bloedpaard kan aan elkaar lopen en dressuurmatig goed voor elkaar zijn. Als een paard dat niet kan is het geen goed eventingpaard. Want een goede eventer loopt goed dressuur, springt foutloos en loopt binnen de tijd de cross.
Want anders kan je zeggen ja ik heb een goed eventingpaard want hij dressuur super, springt foutloos alleen ja de cross die gaat niet foutloos.
Alle drie de elementen zijn even belangrijk. Wat overigens ook een argument is om toch te dressuuren in de B. Echter vind ik het probleem van te weinig startplekken een belangrijker argument.
Ook is de B zo basis en is de dag vaak lang zat voor jonge paarden en onervaren ruiters.
Ik ben het helemaal eens met laura haar argumentatie. Ik denk dat te weinig startplekken probleem alleen maar groter gaat worden, vooral in de b. De sport wordt nu eenmaal gepromoot, en hierdoor gaan steeds meer mensen de sport probleren in de b.