Ik had Z pony's gereden Dresuur ging opzich wel goed ondanks de bodem.. Ik had 71,.. Procent en 42,50 strafpunten en stond daarmee op een 1 ste plek! Springen ging ook goed foutloos. Cross ging ook super alle sprongen netjes gedaan Ik heb niet voluit gereden door de bodem ik had een tijd van 6.12 en. De tijd was 5.48 maar uiteindelijk toch nog Nederlands kampioen geworden ! En had ook nog in een equipe gereden en daar werden we ook Nederlands kampioen mee!!
Zo echt super goed gedaan joyce gefeliciteerd! Zit nu ff in de zon na mn dressuurproef, moest als eerste starten maar wat was ring 1 al slecht.. Ze hadden hem wel verzet maar precies zo dat je nog door gedeeltes van 2 banen van gisteren moest.. Dus de dressuur ging niet echt super, paard had het zwaar met de bodem..
Desirek en Nescafe heel erg bedankt voor de foto's! Ik heb gisteren fijn gereden. Dressuur redelijk fijn, springen een balk en cross foutloos. Geen klok meegenemen en rustig aan gedaan, zal dus wel een hoop tijdfouden gehad hebben. Niet op de uitslag gewacht.
Voor de rest lees ik wisselende verhalen vooral in de hogere klassen.
Mijn verslagje van gisteren. Voor ons begon het al op vrijdag. Omdat er eerst sprake van was dat de dressuur voor de L pony´s op vrijdag gereden zou worden had ik al een stal en een B&B geregeld. Achteraf niet nodig maar toch maar wel gedaan. Halverwege de autorit kwamen we tot de ontdekking dat we alles bij ons hadden behalve het rijjasje Lang leve mobiel internet en de sociale media, in no time had Mark via een kennis een jasje geregeld!! Tom bedankt!
We waren er al op tijd en dus alle tijd om het jasje te halen (hij had zelfs keus uit 2 maten!) aan te melden en te zadelen. Het dressuurveld was ontzettend slecht en ook niet al te groot. Ik zag dat Easter er moeite mee had en ook last had van tegenliggers. De proef ging niet slecht gezien de bodem maar we zijn beter van ze gewend. Hij stond 7e na de dressuur en dat was een beetje een tegenvallen aangezien hij meestal in de top 4 zit na dressuur. Maar dat haalde wel een beetje de druk van het willen presteren in de cross eraf.
Mark en zijn vader zijn vervolgens de cross gaan lopen en ik heb Easter lekker laten grazen ondertussen. Er zat toch wel 4 uur tussen dressuur en springen. Mark was na het lopen aardig onder de indruk van de cross, het was pas zijn 3e L cross en het stond toch best pittig hier er daar, vooral de trakehner en de haagsprongen vond hij spannend. Besloten om bij de trakehner het alternatief te nemen als het nodig was.
Toen even bij het springen gekeken, mén wat een balken vielen daar. De bodem was vrij dramatisch dus niet gek dat er zoveel naar beneden viel. Maar Mark en Easter kwamen er foutloos doorheen alhoewel het wel moeite kostte. Bij de dierenarts was alles ok en toen was het wachten op de start. We konden aan alles merken dat Easter wist dat hij mocht crossen, hij had er duidelijk zin in!
De cross verliep super, ik kon redelijk veel sprongen volgen, de haagjes gingen zonder problemen en ook de trakehner bleek goed te doen. Foutloos door de finish en ook goed in de tijd. Heel blij waren we! Doordat hij 7e stond na dressuur wisten we dat hij in de prijzen zou zitten maar de vraag was of hij nog wat zou kunnen stijgen in het klassement. Het wachten op de uitslag duurde voor ons gevoel lang maar het werd beloond met een prachtige 2e plaats. Het geleende jasje was alweer naar huis dus snel een jasje opgescharreld bij een bekende, wel een chique meisjesjasje maar ach... Toen nog een flinke rit naar huis en om 22 uur waren we weer thuis en mocht Easter nog even zijn benen strekken.
Wij zaten met de complete equipe van ons ook te wachten op de prijsuitreiking. Wij vonden het al 'vreemd' dat hij een jasje zocht.
Bij ons waren er al 2 vrachtwagens naar huis. Maar het halve B kader zat onderhand in ons team. Dus hadden we al afgesproken dat we allemaal hetzelfde aan zouden hebben.
Sorry dat ik niet op vorige verslagen reageer. Ben zó teleurgesteld en bovendien mobiel.. cross en spring terrein lag er super bij. Maar de dressuurring. moest in ring 1 en heb na 4 onderdelen afgegroet. Paard wist niet waar hij zijn benen neer moest zetten. Gewoon niet eerlijk om m daar als een van de laatsten door die ring te sturen. Heel veel succes voor iedereen en geniet er maar van. Ook voor mijn vos en mij.
Mireille Wat jammer, maar liever een heel paard dan koste wat het kost starten en er misschien een nare blessure aan over houden!
Leliaardje
Geplaatst: 17-06-12 13:02
Oh wat een afknapper Mireille . Wat ontzettend jammer dat de dressuurringen er zo slecht bij liggen .
CoriienRN
Geplaatst: 17-06-12 13:22
Ook hier een verslag
Mocht als eerste dresseren 184 ring was echt niet te doen!! Springen 1 balkje had niet de schoondheids prijs met springen! Cross ging goed tot de twee wagen wat staan mutsen op de wagen volte gedraaid voor het puntje, Stop op de trakhener
En toen 2 stops op de coffin ben toen gestopt. Helaas wel een weigering aangerekend gekregen bij de Mexicaanse hoed waar ik zeker geen weigering had al met al erg jammer...
vanmorgen gestart in de B paarden. Ging niet zoals gepland. Mijn paard is altijd al lastig met opstijgen, vind ie altijd erg spannend, maar vandaag maakte ie het wel erg bont. Duurde voor de dressuur en het springen een half uur voordat ik er op zat. Dus bleef er steeds maar 10 min over om los te rijden. De dressuur ging ondanks dat nog wel aardig. Voor het springen was het echt te kort. Te weinig controle,drie weigeringen. Dus geen cross voor ons helaas.. Ga vanavond de andere verslagen nog even lezen, moet nu gauw weg.
lautje1996
Geplaatst: 17-06-12 16:02
Hier ook een verslagjes Dressuur ring 1 was bagger me paard had het heel zwaar. springen 1 balkje En in 1 weigering in de cross en aardig wat tijd fouten Achja een mooi cross debuut gemaakt
_Noor
Geplaatst: 17-06-12 17:08
Hier dan ook mijn verslag. Dit was mijn derde M-cross, twee weken geleden in OK ben ik na het water gestopt omdat ik gewoon te weinig (lees: geen) controle had.
Dressuurbaan was natuurlijk een drama. Toch 192 punten. Jer vindt het voorterrein bij het springen in Vlietland elk jaar weer verschrikkelijk spannend. Dit jaar ging het wel ietsjepietsje beter moet ik zeggen. Beetje rond gedraafd en gegaloppeerd en twee keer een kruisje en steiltje uit draf en toen de ring maar in. Foutloos gesprongen, wel even twijfel op 8 maar daar even doorgedrukt en verder ging hij braaf. Resultaat was wel een hoge hartslag (80 tegen 66 in Oudkarspel).. Cross begon héél fijn. Had de controle weer terug dus wat dat betreft super! Op eerste afsprong twijfelde hij wellicht iets te lang, maar toch door kunnen drukken en weer lekker verder. Hij ging lekker ruig over de boot het water in. En daar was ik zo blij mee dat hij bijna meteen daarna linksaf kon slaan richting het droge. Beugel kwijt dus even halt, toen eerst angst voor de klotsende golfjes maar toch weer erin en over de rioolbuis. Mexicaanse hoedjes ging goed, rechtdoor genomen. De wagen gleed hij ook iets wel bij de afsprong maar nog wel over het puntje kunnen sturen. Toen weer mooi door tot het heksenoog, deze vond hij echt heel spannend. Beetje rare sprong gemaakt en toen mijn waterloo gevonden in de coffin. Kreeg hem niet meer voldoende op het achterbeen (hij was echt op de vlucht voor het heksenoog haha) en hij draaide (scherp!) weg op het moment dat ik dacht dat hij af ging zetten. Hing er dus half naast, nog wel kunnen herstellen, maar paard was dusdanig over de zeik dat ik meteen ben gestopt en nog een paar keer door de coffin ben gestapt. Jammer maar helaas.
Heb gister al een aantal bokkers gesproken. Voor degenen bij wie het ook niet zo lekker ging Volgende keer beter. Siep en Renske, heerlijke paarden hebben jullie!
Ik ben super tevreden! Fjordy PRUT dressuur 155 en laatste , 2 balkjes en Foutloze cross binnen tijd! Top over Trakhener en 6x een 7 voot stijl! Toot 1 balk en foutloze cross, maar hij was Draakachtig!