[SGW] Broekelo 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:12

Bailey_4ever schreef:
Ha san jij ook van de partij! :D Leuk, Bails en ik zijn er ook weer. We gaan dit jaar voor een foutloos rondje! (zolang die enorme houten pop er niet staat :') )

Edit: Ik hoorde laatst dat je max 2 keer een oefencross in 1 seizoen mag rijden, klopt dat? Of is dat gigantische lariekoek? Ik kan het namelijk nergens terug vinden.

Van de regeling dat je maar 2 eventingweekenden achtereen mag hebben weet ik wel, dus wellicht dat diegenen zich heeft vergist met deze regeling?

Wat leuk Carlijn! :j Wie weet spot ik je daar nog wel. :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:49

Bailey_4ever schreef:
Edit: Ik hoorde laatst dat je max 2 keer een oefencross in 1 seizoen mag rijden, klopt dat? Of is dat gigantische lariekoek? Ik kan het namelijk nergens terug vinden.

Van de regeling dat je maar 2 eventingweekenden achtereen mag hebben weet ik wel, dus wellicht dat diegenen zich heeft vergist met deze regeling?

Das onzin hoor... Je mag gewoon starten zo vaak als je wilt in de BB, tripalons en oefencrossen. Je mag (denk niet dat het verstandig is, maar goed) ook ieder weekend starten op oefencrossen en tripalons. Er is toch geen registratie...

Inge_Zorro

Re: Broekelo 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:18

He, dat is leuk!
Heb even gespiekt op de site, en lijkt me écht supertof!

Vanavond even met Anja_Joost overleggen of we het aandurven ;-) en dan opgeven!
Of is het al vol bij de paarden groepen??

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:42

Inge_Zorro schreef:
He, dat is leuk!
Heb even gespiekt op de site, en lijkt me écht supertof!

Vanavond even met Anja_Joost overleggen of we het aandurven ;-) en dan opgeven!
Of is het al vol bij de paarden groepen??

Haha, nou, we durven!! KWW..

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 23:03

Leukkk! Ik heb me ook opgegeven *\o/* Wordt mijn eerste Broekelo met gup!

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:45

Ik doe ook mee!! :D het lijkt me een hele leuke cross!

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:33

Hoi! Ik heb me ook opgegeven samen met mijn dochter in team Let´s go, verzonnen door mijn dochter(11jr) :o. Ik rij met mijn Fjord en Charlotte met C-pony. Lijkt me superleuk! Mooie hindernissen als ik de foto's van vorig jaar zie! Ik heb ons alleen wel per ongeluk opgegeven in de D-E klasse maar volgens mij maakt dat voor de hoogte van de hindernissen niet uit, toch?

He, Loetie84! Leuk dat jij met je man meedoet! Remko (van militair rbw, SGW Hoogenweg :) ) wilde natuurlijk ook wel meedoen maar ja, er passen geen 3 paarden in de trailer :P. Ik moest dus kiezen hahaha!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 00:39

Twee keer rijden joh ;)
(Feliciteer remko even met zijn MrbG! Cherryl en ik reden verkeerd op H13, waardoor we in maarsbergen opnieuwn poging moeten doen :( maarja, de aanhouder wint! Zag dat ie wel naar de mpttp gaat :o Ga je ook mee?)

Zaterdag gaan we even in diepenheim oefenen op de oefencross. Ik zou zelf zonder paard gaan, maar als ik filmpjes zie begint t wel te kriebelen... Maarja woensdag les, donderdag crosstraining in Ede. Even kijken dus hoe t paardje t volhoudt!

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:56

Namens Remko dank voor de felicitatie! Ja, balen dat het voor jou niet door ging met MrbG en dat door zo iets onzinnigs! Wij vonden het ook heel erg zonde voor je. En Maarsbergen duurt nog zo laaaaaaaang!
Het klopt dat Remko heeft ingeschreven voor de mpttp en ik rij 'm inderdaad ook. Heb er wel erg veel zin, het lijkt me een hele leuke dag, althans als de paarden zich natuurlijk een beetje gedragen :o, moet je ook maar weer afwachten hahaha!

In Broekelo doe ik mee op zaterdag. Ik kreeg wel een mailtje dat ik inderdaad wel in de ABC-klasse moet mee doen ,maar eerlijk gezegd vind ik de hindernissen die we dan nu zullen moeten springen ook wel hoog zat :D. Ik vind ze er dan tenminste nog een beetje gezellig uitzien... Mijn dapperheid wisselt nog al eens ;).

Maar aangezien ik dus nu op zaterdag ga, zou Remko op zondag mee kunnen rijden. Dat wordt dan weer een heerlijk paardenweekend!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:50

ik ben met mijn team LTD Edition ook opgegeven, we hebben weer wat leuks om naar uit te kijken na de vakantie!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 07:23

Wendy1708 schreef:
Mijn dapperheid wisselt nog al eens ;).

Hahaha :P Heb ik ook wel eens last van. Maar ik mag niet zeuren. Ik rij alles hoog en doe net alsof er geen lage zijn. Rij normaal ook over 80-90 en dan kan ik ook niet over een lage. Mn man die mag wel kiezen, maarja die zal wel achter mij aan banjeren :D

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:44

Ik heb me alweer afgemeld.. Moet ook werken dan bij de Military .. Maar ga wel as zaterdag lessen bij Wendela Schlimmer!!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:09

Ik ga morgen naar Ede... Heb alleen geen les van Wendela zelf.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 23:01

Lijkt me leuk! K Kan alleen niet op de site komen is geblokkeerd op mn pc?
maargoed, zijn er `heftige hindernissen? en wat voor hindernissen? ook hoge op/af sprongen in klasse pony C?

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 08:35

SaBiNa_S schreef:
Lijkt me leuk! K Kan alleen niet op de site komen is geblokkeerd op mn pc?
maargoed, zijn er `heftige hindernissen? en wat voor hindernissen? ook hoge op/af sprongen in klasse pony C?

De hindernissen voor de klasse C zijn ongeveer 50 cm, de op en afsprongen zijn zeker niet hoger. Het is soms moeilijk te beoordelen wat iemand heftig vind maar als je een hindernis toch niet aandurft mag je die gewoon overslaan en doorgaan naar de volgende. Misschien dat je even bij iemand anders op de PC kan kijken?

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 08:42

oke dankje! Ja thuis maakt de hoogte me niet uit, we mogen ook bijna naar de L maar dat zijn geen vaste hindernissen natuurlijk en heb wel eens een crosstraining gehad maar niet echt zo iets als dit dus dat wou ik dan eerst maar wat lager !
Oh en nog een vraagje , de pony is niet van mij zelf en de eigenaar is soms bang dat ze blijft hangen achter de sprong en dan valt , maar gebeurt dit zo snel dan?

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 10:28

SaBiNa_S schreef:
oke dankje! Ja thuis maakt de hoogte me niet uit, we mogen ook bijna naar de L maar dat zijn geen vaste hindernissen natuurlijk en heb wel eens een crosstraining gehad maar niet echt zo iets als dit dus dat wou ik dan eerst maar wat lager !
Oh en nog een vraagje , de pony is niet van mij zelf en de eigenaar is soms bang dat ze blijft hangen achter de sprong en dan valt , maar gebeurt dit zo snel dan?

Ik zeg niet dat dat niet kan maar we hebben dit hier (gelukkig) nog niet meegemaakt, het scheelt wel dat de paarden en pony's meestal veel meer ontzag hebben voor de coss hindernissen waardoor ze er ruim genoeg overheen gaan. Als je pony een goede conditie heeft mag dat geen probleem zijn.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 16:09

oke dat heeft ze inderdaad wel haha!

Een vriendin van mij wil ook graag meedoen, maar ze heeft geen startkaart maar is wel lid van een ponyclub vereniging. Mag ze dan wel mee doen ?

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 16:24

SaBiNa_S schreef:
oke dat heeft ze inderdaad wel haha!

Een vriendin van mij wil ook graag meedoen, maar ze heeft geen startkaart maar is wel lid van een ponyclub vereniging. Mag ze dan wel mee doen ?

Ja hoor, als ze lid is van een KNHS of FNRS vereniging is dat voldoende.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:20

SaBiNa_S schreef:

Ben donderdag voor het eerst in 2 jaar blijven.haken achter een hindernis... Beetje.handig paard of pony blijft gewoon rechtop dan! Maarja, het risico is aanwezig....

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:43

Loetie84 schreef:
SaBiNa_S schreef:

Ben donderdag voor het eerst in 2 jaar blijven.haken achter een hindernis... Beetje.handig paard of pony blijft gewoon rechtop dan! Maarja, het risico is aanwezig....

Het risico is er natuurlijk altijd, maar ook met dressuur of springen kan er wel een ongelukje gebeuren. 6 wkn geleden tikte mijn paard een balk af van een gewone hindernis, struikelde erover heen en heeft nu een peesblessure... Ongeluk zit in een klein hoekje ;)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:13

Zo ken ik een nóg sterker verhaal: paard verstapt zich op weg naar de bak, tikt zichzelf aan en peesblessure...

Je moet met crossen alleen we in je achterhoofd houden dat vaste hindernissen nou eenmaal iets meer gevaar op kunnen leveren dan een rondje dressuren...

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:59

Dex nam met de crossles zaterdag gewoon de hindernis mee haha hij ging gewoon ff surfen op dat ding!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:20

TolineS schreef:
Dex nam met de crossles zaterdag gewoon de hindernis mee haha hij ging gewoon ff surfen op dat ding!

Oefff, dat klinkt niet echt veilig!

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:45

Het was een groot vat met daaromheen pur en boomschors dus leek het een enorm massieven boomstam, dex sprong en nam m een meter of wat mee met zn buik, alles ging goed en de keeer erna tilde ie super zijn benen op!