[SGW] Verslagen Castenray 5 en 6 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Verslagen Castenray 5 en 6 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 06:52

Lelie:die pony viel me op in het springparcours. Die is leuk!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 09:05

gr_roos schreef:
Joki schreef:
Wat ik trouwens wel vreemd vond was dat pas toen ik de hindernisjury vroeg na 3 weigeringen ben ik toch uitgesloten, dat ik daarop een antwoord kreeg van o ja. Voor mijn gevoel (maar misschien ligt dat aan mij) moeten zij toch gewoon zeggen van je bent nu uitgesloten, stap nu maar terug naar het hoofdterrein en ga naar de DA-keuring

Joki dat is eigen verantwoording, ze had wel moeten zeggen rugnummer a.u.b inleveren.
Poster mag je in principe niet uit de cross halen, zeker niet als de poster mee telt en denkt op 4 weigeringen totaal te komen. 3 duidelijke weigeringen op 1 hindernis is wat anders, maar dan nog moeten ze het aaangeven dmv het vragen van je rugnummer.

Dit waren 3 zeer duidelijk weigering op 1 hindernis en recht voor de neus van de posters. Dus ik denk wat dat betreft niet te missen. Ik heb mijn rugnummer gewoon mogen houden dus dat vond ik vreemd. Dat dit mijn eigen verantwoording is prima maar je geeft zelf aan ik mag in dat geval mijn rugnummer niet behouden dus hadden ze toch iets aan moeten geven

Kris netjes. Gefeliciteerd met je eerst 2 wp
Joyce goede dressuurscore
Danique ook netjes gereden

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 09:17

Rugnummer wordt ook vaak niet meer ongevraagd door de behoorlijk onbeschofte reacties van de ruiters. Is dus allemaal op eigen verantwoording nu. En anders maar een brief van de knhs.

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 09:53

Ook maar een verslag van mij dan..

Dressuur ging goed, 202 punten en gedeeld eerste :D
Springen ging ook wel goed, foutloos.
En in de cross liet Vito me een beetje in de steek..
Hij begon al een heel eind voor de eerste hindernis stil te gaan staan,
toen heb ik hem door gedrukt, over h1. en voor H2 precies hetzelfde..
Weer een heel stuk er voor gelukkig, dus ook die hindernis foutloos gesprongen.
daarna ging het redelijk goed, en tussen H6 en H7 begon ie weeeeer 8)7
Heeft me best wat tijd gekost, maar toch helemaal foutloos uiteindelijk.
En een 5e plaats :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 09:59

Gefeliciteerd!!

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 10:18

Dankje!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:11

wat jammer van het weer zeg! Hier in het noorden hebben we de hele dag zon gehad

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:36

Hier het eerste verslag van de zondag.

Ik reed in de M paarden, dressuur ging best aardig, punten vielen erg tegen , 174 punten.
Springen ging wel fijn, helaas twee keer een slechte afstand en twee balken.
De cross ging echt super, Bam sprong onwijs ruig en ik reed er zelf goed aan, zaten best wat pittige combinaties tussen maar alles ging top, ook die hoge afsprong en daarna de 3 smalletjes en de piano met daarna in een schuine lijn het wijnvat.
Toen waren we bijna "thuis" en hoefde alleen de waterbak nog, en ipv terug te nemen en te rijden op het boompje voor de waterinsprong, ga ik voorover zitten en laat ik hem er zo langs rennen, echt een hele stomme fout die 100% aan mezelf te wijten is. De tweede keer ging wel gewoon goed.

Maar goed, wel heel fijn gereden, alleen een stomme fout van mezelf, een beetje The story of my life, moeilijke dingen zet ik mijn tanden in en dat gaat goed, maar wordt het makkelijk dan let ik niet goed op, daar moet aan gewerkt worden!

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:19

ik heb vandaag de cross gereden! ben zeer tevreden
springen ging super goed was foutloos.
cross ook goed tot hindernis 9 daar moesten we een CIC* hindernis pakken 9a was dat je had een opsprong daarna gelijk wenden en een steil en nog een sprong , hij kwam niet echt lekker op de opsprong dus deed ik hem er voor "wegtrekken" maar daarna sprong die hem gewoon weer maar voor de rest echt weer het vertrouwen terug en gewoon veder foutloos uitgereden! en nog 10de geworden van de 20 Z combinaties.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:22

jammer eef, maar toch goed gereden dan!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:13

hier ook nog een snel verslagje.

Dressuur ging heel fijn, maar punten zo raar! kan me niet voorstellen dat het klopt. maargoed, niets aan te doen

Springen simpel foutloos en ook de cross pakte hij super simpel aan!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 19:26

Nonnetje: gefeliciteerd, jammer van het "weigeren" tussen de hindernissen. Ik heb vandaag ook iemand zien stoppen tussen H6 en 7, maar bedenk me nu dat jij dat nooit geweest kan zijn :+ .
Eef: lekker dat je zo goed gereden hebt. Heel jammer van die langsloper. Voor volgende keer voor jou: ~~}> Opletten! :D .
Tientje: lekker dat het zo goed ging! Jammer van de dressuurpunten -O- .

Wij mochten gelukkig wat later starten doordat we op Lielle's plek konden dressuren :(:) . Dressuur ging redelijk. Ik vind het altijd jammer dat ze thuis zo lekker kan veren en nageeflijk kan lopen en dat het dan op de wedstrijd er net tegenaan hikt. Laurie vond haar wel fijner lopen dan voorheen. In ieder geval mooie 5e plek met 195 punten. Springen was foutloos en cross ook tot hindernis 4................................ Daar gaf Giga de pijp aan Maarten en vertikte verder enige medewerking. Laurie heeft eerst nog een keer de trakehner geprobeerd, maar dat verplofte ze en daarna wilde ze niet eens meer over het alternatief heen. Wat een afknapper. Ze sloot zich echt volledig af: stond gezellig naar het veld te kijken terwijl Laurie toch wel het e.e.a. met de zweep aan het uitvoeren was ~~}> ~~}> .
Jammer maar helaas: we gaan eerst maar eens aan het trainen en verder conditie op bouwen en dan zien we wel weer verder.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:35

Zonde Leliaardje! Zit giga toch nog niet goed in haar vel? Of was ze stronteigenwijs?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 19:43

tientjeh schreef:
Zonde Leliaardje! Zit giga toch nog niet goed in haar vel? Of was ze stronteigenwijs?

Ben bang voor het laatste. Of ze vindt het toch gewoon echt eng.
Maar qua vel is alles wel weer in orde volgens mij. Ze liep donderdag echt super, vrijdag ging ook goed, maar hebben we het beetje kort gehouden. Geloof niet dat daar nog een probleem zit. Misschien wel qua conditie, maar dat zou op hindernis 4 nog niet zo'n reactie moeten geven.

Ik hou het op onvoldoende ervaring, ondanks het feit dat de laatste 5 B-crossen echt fluitend gingen. Is toch anders dan een L-cross blijkt wel.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:49

Oh lelie dat wilde ik nou net niet horen. Ik begin net moed te verzamelen....
Jammer van jullie dag vandaag. Vooral als je vermoed dat het eigenwijsheid is.

Eef: dan denk je het waarschijnlijk wel rustig aan te kunnen doen. Ach, alsje weet waar het aan ligt kun je daar toch je tanden in zetten :)*

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:55

Tientjeh: Top gereden, jammer van de dressuur!
Leliaardje: Mijn crossinstructrice heeft het gezien, dus die zal me er behoorlijk aan helpen herinneren ~~}> ben ik bang . Jammer dat Giga niet meer mee wilde werken, maar al doende leert men!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:55

Ik ben ook al even terug van een dagje helpen. Lau, Eef-Bambino, BVW (denk ik? Ik weet even de boktnaam niet zeker) en Sim gespot. Eef nog gedag gezegd voor de start, maar die was te geconcentreerd (en ik wilde niet te hard roepen) dus dat heeft ze niet gehoord. Sannn herkende ik pas toen we naar huis gingen, maar ook die heb ik gespot met haar mooie paard.
Ik heb een leuke, maar erg koude dag gehad. Ik vond het wel jammer dat het hier en daar niet helemaal goed georganiseerd was, of juist te goed. Ik moest me om kwart over 9 melden bij de start, maar om 10.10 kwam pas de eerste start... sowieso was mijn informatie-verstrekker en mijn mede-start-vrijwilliger er pas om kwart voor 10. Beetje jammer dat ik een half uur heb staan vervelen en blauwbekken terwijl dat niet nodig was.
Verder echt super verzorgd, veeel te veel eten en drinken gehad, gezellige mensen gesproken en mooie paarden gezien. Ook een paar mooie ritten in het springen kunnen kijken.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:58

Annetje, dan heb je mij misschien ook nog wel gezien, startte in de buurt van Sim. Had nr 165.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:59

Annetje; fijn dat je een leuke dag hebt gehad, alleen jammer van het koukleumen :(

ik wil wel graag ddoorgaan naar het L dit jaar, gewoon voor de ervaring en springen doet hij wel. Hij vindt ook niets eng eigenlijk en vind een springparcours zelf soms enger dan een cross rijden :+ heel stom maar misschien omdat ik met de pony in het parcours het vertrouwen ben kwijtgeraakt door hoe het ging en in de cross niet, daar is tot nu toe alles wel goed gegaan.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:02

Annetje: Ik heb inderdaad niks gezien of gehoord, toen was ik nog goed gefocust dus :Y). Wel jammer van blouwbekken en wachten :(:) .

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 20:07

Annetje, balen van dat half uur!!
Maar: namens alle deelnemers: hartelijk bedankt voor het vrijwilligen!!!

@pol013: we hebben vorig jaar een paar L-crossen gelopen en daar waren we niet echt van onder de indruk. Neede (behalve dan de twee spannende puntjes, maar die hebben we niet gezien), Bathmen: dat leek allemaal goed te doen. Maar we vonden de cross in Etten-Leur echt zo'n stuk zwaarder dan verwacht, dat was echt schrikken. Vandaag leek het allemaal wel te kunnen, maar daar was Giga het dan weer niet mee eens :Y) .
Ik hou het er maar op dat de vorst, de Rhino ons gewoon genekt heeft.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:09

Haha, je had mij ook niet gehoord in of wel Evie. Ik reed met de vrachtwagen langs je heen toen jij naar spring/ cross terrein reed. :P Wensde je nog succes!
Heb jou niet gezien Annetje, jammer!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:21

Oh jou heb ik wel nog gehoord Sann, maar ik keek net de ander kant op, dus had geen idee wie het gezegd had :+ (zag alleen nog een puntje van een vw langsrijden dus vermoedde wel al dat jij het was).

Wat lees ik in het hk, had What weer apenstreken?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:22

Sannn, kan ook bijna niet, jij was aan het losrijden en ik herkende je outfit en je paard vooral :D Ik was te ver weg om herkend te worden denk ik

Tientjeh, ik heb je dan vast wel gezien, maar ik zou het niet weten. Ik herken mensen vooral aan aparte kleur kleding of paard. Sim had ik al eerder gezien en herken ik sowieso wel, verder niemand

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:23

haha nee dat zijn wij niet echt. Aparte kleur of apart paard. Kobaltblauw met zwart. Een klein propje mens op een klein donker paardje.