[SGW] Verslagen Etten-Leur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:23

Lielle @ wauw wat een mooie bovenlijn krijgt dat paard op de sprong zeg...echt super mooi !!!!!!

tigers_eye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 05:51

Beter laat dan nooit! Ik kom maar soms op Bokt, ik woon in Belgie maar ben engels (dus sorry voor mijn foutjes). Etten Leur was ons eerste cross van het seizoen, het ging niet echt van plan, mijn paard en ik zijn gevallen op 15 in de Z, gewoon een oxer, helemaal van mijn fout, ik spreek daarover, en hoe het nu gaat met ons in een videotje ik heb gemaakt, het zit op mijn site: http://www.madsen-equestrian.com/

Niet echt de ideale voorbereiding, we staan (wel ver) op de wachtlijst voor Badminton CCI4*, als we mogen niet starten gaan we naar Jardy voor de CIC3*, met enkel Waregem gepland maar we moeten wel regen krijgen..... In ieder geval was Etten Leur wel een mooie wedstrijd, met goed bodem. Bedankt aan de organisatoren!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 15:21

Jammer dat je gevallen bent tigers-eye. Je hebt wel spannende wedstrijden voor de boeg! Succes.

Via het fototopic van Nickeltje vond ik deze site nog met foto's van Etten Leur: http://www.voorjepaard.be/shop/p33/Foto's/pages.html
Jammer genoeg stond ik zelf bij dezelfde hindernis te fotograferen, dus voor mij geen uitbreiding van het verslag :Y) .

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:09

Nog geen enkel verslag? Ben benieuwd hoe het gegaan is vandaag.
Hopelijk iets minder regen dan wat hier valt.

Lielle

Re: Verslagen Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:32

ik hoop het ook voor de deelnemers en organisatie vandaag!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:41

Even een kort verslagje dan ;). Daarna ga ik lekker douchen :).
Dressuur is nog nooit zo slecht gegaan. Lang en fijn losgereden maar toch veel te veel spanning bij het paard. Er werden een hoop ongevraagde oefeningen uitgevoerd. Crossmotoren die langs kwamen op het pad achter de ringen deden er trouwens ook geen goed aan. Springen ging vervolgens super. Mooi foutloos rondje. Wel wat buiten de tijd maar dat vond ik niet erg want normaal wil ze graag veeeeeel te hard ;). Toen de cross. Toch wel weer spannend de eerste keer (voor Bo) na een paar jaar pauze (van mij)! Naar hindernis 1 toe was even lastig maar ik kon haar redelijk snel overtuigen. De cross ging mooi foutloos tot hindernis 9 de opsprong/brug..........die was te spannend. 3x geweigerd. Helaas! Kan het Bo niet kwalijk nemen het is toch een vreemde hindernis en Bo heeft nog helemaal geen ervaring. Volgende keer weer beter. Ben benieuwd wat de rest gedaan heeft!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:23

Jammer Altos: fijn dat het begin van de cross wel goed ging. Die brug is inderdaad spannend. Jammer dat ze er na 1 x kijken niet alsnog op ging.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:36

Ik ben ook weer thuis :)

Bij mij ging het goed! Dressuur niet zo'n fijn gevoel, wel veel gepunt. 217 voor een B proef is een absoluut record! :wow:
Springen deed Venga foutloos! Vol vertrouwen naar de cross, die nog werd stilgelegd omdat de ruiter voor me was gevallen. Ik hoop voor haar dat het niets ernstigs was.
We gingen wel goed van start en naar 2, maar op het open veld trok Venga heel erg naar rechts. Mede daardoor een stop op de 3e sprong, daarna kreeg ik haar al wat rechtgerichter over 4 en vanaf daar ging het fijn. Tot voor 9, want daar stonden we stil. Heel even maar, want ze zette direct weer aan om het bruggetje op te gaan. Ik hoopte nog dat het niet zou tellen als weigering, maar helaas was dat wel zo. Vanaf daar geen fouten meer.
Ik wist toen de superuitslag van de dressuur nog niet, daardoor zijn de 2 stops wel een beetje zuurder. Maar we hebben de finish gehaald, en dat was me vorig jaar niet eens gelukt, haha.

Al met al heel tevreden!

Wat jammer dat je niet voorbij de brug kwam, Altos!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:57

Fijn dat je nog lekker bent rondgekomen in dr cross gents!
Welk startnummer had jij? Ik vermoed dat de cross voor mij was stilgelegd nl.. ;)

Dressuur ging matig, vind ponylief ook niet leuk.
Springen foutloos, maar wel steigeren voor de start, lekker typisch weer.
Bij de cross nog ff cream op de benen, was bang dat ponylief het houtblok zou schampen omdat ze toch lengte mist tussen de paarden.. ze ging ontzettend fijn van start, op hindernis 4 schrok ze ergens van en ben ik er keihard afgevallen (uiteraard plat op mijn rug, want billen zouden veel te lekker zacht vallen) baal er goed van, ze ging zo fijn! Pony snapte er nix van dat de pret zo snel over was..
Laatst bijgewerkt door Flutterby op 09-04-12 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:00

Oh bah Flutterby: :(:) :(:) . En de grond was bij 4 nou ook niet echt lekker zacht.
Zo Venga, wat een punten :wow: . Gefeliciteerd. Jammer van de twee stops, maar verder goed gedaan hoor!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of hindernis 6 nu nog net zo hoog en breed was als bij de L paarden.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:01

De grond was goed hard inderdaad, half in de bosjes ook nog eens dus ik was echt ontzettend goor :s

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:04

Ik was nummer 86. Morgen (of nu al) flink spierpijn voor je? Verder geen letsel? :(:) Beterschap in elk geval.
Hindernis 6 was wel wat flink qua breedte, maar goed te doen vond ik.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:07

Ik was nr 85 inderdaad. Goed last van mijn stuitje en onderrug, morgen zal daar mijn schouder wel weer bijkomen.. kon iig nog naar huis rijden :) morgen moet ik hele dag werken, heb gelukkig geen zittend werk want dat zou echt niet gaan..
Laatst bijgewerkt door Flutterby op 09-04-12 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:07

Vandaag als toeschouwer geweest,heb genoten.
Hele fijne combinaties gezien en een stuk meer respect gekregen voor deze sport.
Ik weet niet of er ruiters van hier bij waren die ik heb gezien,wel de pony van flutterby (gelukkig alles goed met je ;-) maar een aantal waren zo geweldig voor hun paard.complimentjes!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:10

Jij hebt niet toevallig mijn pony opgevangen? Was super geregeld, kon tijdelijk ff niet staan haha

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:24

Ik vond het overigens top georganiseerd! +:)+
Goede bewegwijzering, bij het startnummer was een stickertje geplakt met je ring en je tijden, de cross heel goed bewegwijzerd zodat verdwalen bijna niet mogelijk was, mijn complimenten!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:27

Venga, wat jammer van je stops maar top gedressuurd!
Altos, zonde dat die brug zo spannend was!
Flutterby, balen, eraf vallen op 4. Was dat het hek?
Splash, goed gedaan. Stop is jammer. (was even uit mijn hoofd, want verslag stond in het verkeerde topic).

Wb die houtstapel, ik zag vorige week een andere houtstapel al aan de kant van het pad staan, en ik denk dat die er voor het B is neergezet. De hindernis van vorige week was voor het B echt veel te groot.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:37

Altos, wat balen van de brug, maar gelukkig in het begin wel een fijn gevoel!
Venga, wat een punten in de dressuur :oo En balen van je weigeringen!
Flutterby, au :(:) Ik heb de ambulance nog aan komen rijden, gelukkig valt het mee. Hopelijk valt de stijvigheid ook mee morgen :(:)

Ik vond dit houtblok ook wel flink voor de B :+ Maar oke.

Ik zal mijn verslag hier ook even neerzetten!
Het losrijden voor de dressuur ging eigenlijk wel lekker, maar in de ring was dat een stuk minder. Balen! 174 punten.
Nuut een half uurtje op de trailer gezet en toen weer opzadelen voor het springen. Daar liep ze heel fijn foutloos rond. (Af en toe wat geruzie over de goede galop wat op deze hoogte niet zo uit maakt, maar wel weer beter moet > In Chaam totaal geen last van gehad).
En in de cross liep ze echt super fijn!! Alleen zat ik zelf niet op te letten, notabene bij de hindernis waar we er vorig jaar uit vlogen (trakhener) wat me een weigering kostte :o Ook bij het bruggetje hield ze flink in en stond zelfs even stil maar ging vanuit daar verder. Water in gesprongen (na een kleine twijfeling, maar het was een mooie oefening voor het L) en heel fijn het laatste stuk door. Ondanks de weigering maar 4 sec buiten tijd.
Ik ben wederom trots op Nuut, beetje jammer van mijn eigen onoplettendheid op 8 :o

http://www.youtube.com/watch?v=tu5O_ret ... e=youtu.be :+: Trots

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:40

Ziet er goed uit Splash!!

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:45

Leliaardje schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of hindernis 6 nu nog net zo hoog en breed was als bij de L paarden.

Ja die was nog net zo hoog, echt een flinke sprong voor B paarden.

Kort mijn verhaal. Dresssuur erg fijn, 2de met 216 punten. Springen foutloos, wel tijdfouten maar dat maakt niet uit.
Cross begon erg goed. Was pas 2de keer. Ging zo bruggentje op, alleen toen bij het water. Ze durfde er echt niet in. Toen maar aan de achterzijde erin gelopen, ging wel goed. Daarna nog een keer geprobeerd.

Wel echt een compliment voor de hindernisjury bij het water. Ik mocht op mijn gemak doorgaan tot dat ik in het water was, en zelf daarna nog paar keer erin en eruit. Als ik maar niemand in de weg reed. Dat was echt super. Zo heeft mijn jonkie toch weer veel geleerd vandaag.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:46

dus dezelfde als ook in het M en Z paarden? Da's echt een hele dikke sprong.

Fijn dat je jonkie er toch in ging, en mooie punten!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:50

Wat fijn Marloeske dat je even mocht oefenen +:)+ . Dat is vast wel eens anders. Zo heeft ze dat maar mooi meegepikt in ervaring!!

Kan er gewoon niet bij met m'n hoofd dat die H6 hetzelfde is (herinner me nog dat Sim schreef dat het zeker geen L-hindernis was, maar een M :oo ). Het is wel zo dat hij als je er naast stond niet zo breed was als hij van voren leek, maar ik geloof niet dat ik al eerder zo'n hindernis in een B-cross gezien heb. Maar ja: hier nog geen mensen gehoord die er problemen mee hadden, dus wie weet zit het toch gewoon tussen onze oren?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:59

Marloes super dat je mocht oefenen!!!

Foto van hindernis 6 vandaag
Afbeelding
Afbeelding

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:06

De blok hebben ze nog veranderd net voor de starts. Ze hebben er nog een stuk afgezaagd aan de achterkant en meer grondlijn weggelegd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:13

dat dacht ik wel, kon bijna niet anders.