[SGW] Verslagen SGW Barchem 28/29/30 Oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Re: Verslagen SGW Barchem 28/29/30 Oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:10

@ Mandy wij hadden ook beide vrijdag en zaterdag vrij genomen voor het NK, maar toen hij geen wp reed in Hattem en duidelijk werd dat hij niet mocht starten in Barchem hadden we beide zoiets van we laten het weekendje wel staan, is ook wel eens lekker!
Ennuh succes morgen lekker knallen!

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:12

bij mij ging het helas niet zo als gepland. Pakte niet aan, en dat heb je in het Z toch wel nodig. Was erg voorzichting en ben in de sunden road gestrand, want had een langslopen op D, en kon die niet meer opnieuw aanrijden. Toen maar gestopt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:14

Jammer Marloes!
Ik heb de trakhener gewoon gedaan. Grondlijn is zo mooi en eerlijk gebouwd. Koppie er op houden en been er aan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:15

Hmm wat balen zeg Marloeske! En helemaal dat je het niet af kon maken... :(:)

@ Caro: ik zag je filmpje op Facebook. Maar jeetje, jou paard heeft echt een topinstelling.

@ Sim: zo probeer ik zoiets ook altijd aan te rijden. Maar zo gauw er een gat onder zit, ga ik toch anders rijden. En met trainingen is Zetje ook niet bepaald safe op greppels :n

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:20

@ Rowo met de cross heeft zij echt een superinstelling maar moet nog veel leren en vooral vertrouwen krijgen op greppels en trakheners. Hoop dat zij ook eens een topinstelling en dat beetje extra gaat geven bij het springen. Daar pakt zij nogal snel een balk en dat moet er nog uit. Maar in de cross is zij super.
Om dezelfde reden als jou ben ik op de trakhener naar het alternatief gegaan. Zodra mijn paard en ikzelf safe zijn op trakheners en greppels dan pak ik wel een keer een open trakhener mee.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:28

Jeetje, Caro! Dat is goed afgelopen!
Marloes, jammer! :(:)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:35

Jeetje Caro, dat is goed afgelopen bij de waterbak.Super van je foutloze cross verder. Leuk om nu een gezicht erbij te hebben trouwens! :)
Wat jammer Marloes.
Super Sarah!!! :D Echt heel fijn.

Trakhener is goed te doen Rowo, gat hebben ze vrijwel niet door. Maar je kent je eigen paard natuurlijk het beste. Succes morgen!
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 29-10-11 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:42

EEF @ jammer maar ik denk dat je heel tevreden kunt zijn.
NOOR @ balen zeg dat je gevallen bent... :(:) je stond er super voor.
XSIEP @ die puntjes waren lastig ja..
SIM @ ook weer super gereden.
LIELLE @ jammer van de weigering.
SANN @ echt blij te horen dat alles nu goed ging..
SGWUPPIE @ gefeliciteerd !!! *\o/*
EVONY @ fijn rondkomen is nu even bekangrijker dan prijzen.. ;)
CARO @ oeps... :+
MARLOESKE @ wat jammer, maar als je niet meer opnieuw kunt aanrijden word het lastig idd.

Ik stond 6 e na de dressuur met 195 en 199 punten. Springen ging foutloos, helaas alleen weer flink gekelderd naar plek 29 door tijdfouten. Erg jammer. Na H1 dacht Bull, maar hier ga ik niet weg !!!! en gingen we weer linksomkeert.... :+ kostte wat toespraak om het bospad in te gaan maar daarna ging alles fijn. (jan v B zei later : hij was lekker aan het spinnen daar he !!!.. :o ) Bij H5 heb ik de rechterkant gedaan en kleine volte linksom en dan 6 ab, ging echt geweldig simpel. Daarna lekker door, H12 ging ook top hij trok zelf naar boven over de dikke boomstam heen. De trakhener had hij wel even een tik nodig want ik zag hem inene twijfelen. }> daarna de lijn van 14 15 en 16 echt heerlijk ... <3 bij het water heb ik ook alternatief gedaan, ik wilde hem daar niet in verrassen. Nu kon ik heel rustig de H18 aanrijden uit een drafje en ging hij uitstekend naar benee (met wel een klein tikje voor de zekerheid van mij... :o ) daarna H19 ook top en H20 vond ik echt cool zo op die bult naar beneden, daarna lekker vol gas door de finisch.

Door de startproblemen had ik veel tijd goed te maken......teveeeeel bleek later want ik kwam met 6.15 binnen, helaas weg top 10 klasssering. Maar wel een super gave brute cross en trots op mijn knol. Heerlijke afsluiter :j

Dienke en Jeroen @ enorm bedankt voor de gastvrijheid voor Bull en het eten met zijn allen was super gezellig. :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:44

Zat het zadel goed in cross Bianca?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:52

_lautje_ schreef:
Zat het zadel goed in cross Bianca?

uitstekend... :D en met lenzen erbij...nou wat wil je dan nog meer... _/-\o_ woensdag laat ik het zadel even meten. ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:04

Ik zag je bij de smid na de cross Bianca. Liet je nou daar je paard geheel bekappen?
Jammer van je tijdfouten, stoute Bull! Maar wel een super afsluiter dus :j

@ Sann: gat zie je idd ook pas op het laatste moment. Maar goed, ik ga zelf ook zo mega krom rijden das ook wel een beetje het probleem.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:10

rowo schreef:
Ik zag je bij de smid na de cross Bianca. Liet je nou daar je paard geheel bekappen?
Jammer van je tijdfouten, stoute Bull! Maar wel een super afsluiter dus :j

Ik liet hem idd bekappen ja, gisteren na dressuur was een achterijzer al compleet verschoven en dat moest vandaag na het springen weeeerrr extra vastgeslagen worden. Dus daar wil ik hem niet op door laten lopen. Ik vroeg dus aan die kerel of hij ook alles eraf kon halen voor een vergoeding en gelijk bekappen anders krijg je lelijke poten. Tis toch einde cross en dan gaat bij mij alles eraf. Ik had de tijd en hij ook.... :D werden we er allebei beter van.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:14

Haha dat dacht ik al te zien, omdat ie eerst nog op ijzers stond en toen ik terug liep om op te zadelen liep ie op blote voeten. Ideaal toch als je dat meteen kan laten doen?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:18

die van mij gaat er na bathmen ook lekker van af :D

scheelt geld en is beter voor de voetjes :)

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:20

Mijn verslag. :)

Dressuur ging wel redelijk maar erg flauwtjes en misschien te ontspannen, 167 punten. Springen ging met losrijden erg fijn maar helaas 2 balken in het parcours. Van de winter maar even goed gaan oefenen denk ik. ;)
Ik vond de cross zeer gaaf en had sowieso al besloten om bij 5/6 het alternatief te nemen want ik wilde het seizoen fijn afsluiten. Cross ging goed van start en de pony pakte alles superfijn aan. Bij die massieve hindernis vlakbij die ponyweitjes toch het alternatief gepakt omdat dat prettiger voelde. Daarna richting de waterbak, die vond ik echt megavet! :D Eerder op de dag nog een kennis in het Z bijna het water in zien vallen maar gelukkig bleef ie zitten. De pony deed de afsprong in een keer, was echt zo blij! Daarna wel iets m'n balans kwijt maar dat kwam gelukkig goed voor de volgende hindernis. Uiteindelijk de cross foutloos rond gereden met wel aardig wat tijdfouten maar dat vind ik niet erg momenteel. Goed op tijd rijden komt volgend seizoen wel weer.
Uiteindelijk nog een 14e plaats op de uitslagenlijst in de klasse L open. Al met al niet slecht met m'n little ponie. :D

Welke fotografen stonden er eigenlijk? Heb wel wat mensen gezien met fototoestellen. :)

SGWuppie: van harte gefeliciteerd met je kampioenschap
Ook nog wel redelijk wat bokkers gezien zowel in de als buiten de cross. :)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:21

Die van mij krijgt hoogstens achter blote voeten anders gaat zij zo vlak lopen van voor.

@ Bianca jammer dat hij liever bij de andere wilde blijf. Wel mooie afsluiting.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:22

rowo schreef:
Haha dat dacht ik al te zien, omdat ie eerst nog op ijzers stond en toen ik terug liep om op te zadelen liep ie op blote voeten. Ideaal toch als je dat meteen kan laten doen?

precies.. :D hij blij met wat centen en ik hoef geen afspraak meer te maken.Het doodde de tijd ook heel mooi...

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:29

Gefeliciteerd Marieke, Gaaf voor je !!

Ik lees over het algemeen allemaal tevreen mensen, dat is fijn.

Ik ben ook tevreden. Dressuur en springen beetje onder ons kunnen, cross ging top! uiteindelijke een vijfde plaats met Violin :)

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:30

_Sim_ schreef:
Moet je wel even zeggen dat jij de M-kampioen bent. ;) Anders weten de anderen het nog niet. :D

Sorry, zat in de auto! Maar Koekje is dus Koekeroekus inderdaad en hij heeft het heel goed gedaan vandaag en mijn domme rijderij bij het springen helemaal goed gemaakt in de cross. Wat heerlijk om met zo' n paard de cross door te gaan! <3

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:32

Oei dat filmpje van caro ziet er niet zo soepeltjes uit :))

Hier mijn foto's, zitten een aantal bokkers bij ;)
Sommige foto's zijn donker/onscherp/te laat, maar er zitten ook een aantal goed gelukte tussen ;)

De foto's kunnen in origineel formaat gedownload worden door op de downloadknop te drukken, op die manier hoef ik niet allemaal mailtjes te versturen :D
https://picasaweb.google.com/1090971304 ... rchem2011#

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:35

Ik lees overwegend zo best fijne verslagen. Mooizo!

Mijn paard had zijn dag niet geloof ik. Hij zat blijkbaar niet lekker in zijn vel ofzo, ik weet het niet. Met springen merkte ik er niets raars aan.
In de cross pakte hij echter totaal niet goed aan. Bij hindernis 14 uit de cross gegaan.

Heel gek, afgelopen week nog een superfijne training gereden en ook in de voorgaande crossen ging het gewoon fijn. Nu leek het wel een heel ander paard.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:38

@ Jetske wat jammer maar wel goed besluit.
@ Riannuh dank je wel voor de 2 foto's

Ik zie op de foto dat paardlief weer haar been laat hangen. Misschien dat dat de oorzaak ook wel is bij het water want 1 been was al over de boomstam en de ander nog niet.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:40

WAUW die van Tody en Lielle en Annemiek op de punt zijn echt gaaf !!! en die van mij vind ik ook prachtig, onwijs bedankt !!!

Jets @ wat jammer, maar wijs besluit. :(:)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:41

Dat is balen Jets :(:) Ga je nog naar Bathmen?

Ik lees veel positieve verslagen, top!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:43

Wat ontzettend jammer Jetske. :(:)

Je hebt van mij paar gave foto's, dank je Rianne!