[SGW] Nabespreking SGW Princenhage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vivre

Re: Nabespreking SGW Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:46

Netjes Amber en een mooie foto!
Balen van je ijzer beli, maar toch fijn kunnen rijden!

Ik heb vandaag gestart in de B paarden, ring 2.
Dressuur: wat te heet, maar netjes 207 pt en 1e.
Springen: redelijk netjes foutloos en binnen de tijd.
Cross: ze ging gelukkig weer goed van start! Heerlijk kunnen rijden, ze pakte super aan. Uiteindelijk iets te snel binnen. En de 1e prijs was binnen! Echt zo leuk! Ook nog een hele mooie jas gewonnen.

Organisatie: super bedankt! Alles was heel netjes geregeld, cross lag er super bij, mooi parcours, bodem was goed; echt top! Bedankt!

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:47

Ik hoor veel positieve verhalen, helaas ook wat mensen die gevallen zijn of niet zo lekker hebben gereden. Volgende keer beter!

@ Manic, wat naar een val, hopelijk zijn jullie ongedeerd!
@ mammabird: het was een super dag, organisatie liep goed en de cross was heel mooi!!!! ik kom volgend jaar weer!
@ Vivre: gefeliciteerd!

Mijn verslagje dan maar:

het was vroeg op vanmorgen, 6.45 vertrok ik van stal.
Dressuur ging niet lekker, hij was super heet en vond het grappig om tijdens de proef te schrikken van tegenliggers in de naastliggende ringen.... 63 strafpunten helaas, zo slecht heb ik nog nooit gedressuurd!
springen ging er fijn, foutloos met 2 pnt voor tijdsoverschrijding.

Voor de start van de cross was hij weer mega heet, stond te stuiteren bij de startbox. 1 wat twijfelend, daarna 2 tm 5 super met een mooi tempo. van 5 naar 6 ( de afsprong) veel gas gegeven over het open veld. afsprong simpel af en weer volle vaart terug over het veld. 7,8,9,10,11 super. Helaas 2 weigeringen op 12 ( de waterbak). Hij durfde echt niet over de boom het water in, had denk ik ook met het invallende licht door de bladeren te maken. Gelukkig mocht ik van de hindernisjury even andersom het water in stappen om hem vertrouwen te geven en daarna nogmaals aanrijden op de boom. Toen ging hij, weliswaar aarzelend, wel en mocht ik verder. op 13 bijna de hindernisjury omver gereden omdat hij de kuil niet indurfte, maar wel gewoon 13 gesprongen. Darna 14 tm 17 als een speer!

was binnen in 6,25 met al dat gedoe bij de waterbak, dus tot 12 was ik lekker binnen de tijd........

Bij de keuring had hij een hartslag van60 voor en 76 na de cross ( is voor hem snel) maar hij was een beetje gestresst van de koeien in de stal en hij gaf nog even een rondje passage voor de dierenarts weg ;-)

al met al een heerlijke dag. Hij gaf me veel vertrouwen, alleen het water moeten we nog beter oefenen als we volgend jaar L willen...........

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:36

Gelukkig ook goede verslagen +:)+

Hier alles in orde, ik alleen een beurse pols een wat spierpijn en paardliep te stuiteren en rennen in de molen/longeerkraal, dus die heeft er ook niet echt wakker van gelegen.

Hopelijk kan ik in Diepenheim starten en dan proberen we maar een iets rustiger rondje te rijden ;)

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:22

Fijn dat alles in orde is met jou en je paard, manic!
Gefeliteerd Vivre! Had jij in Vlietland ook al niet gewonnen? Ga 's gauw L rijden jij! ;)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:27

Top Vivre! En super dat je nu wel fijn gereden hebt annika :-]

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:28

Proficiat Vivre!

Ik zou Venga dit na-seizoen rijden en Jaq weer het voorseizoen! En dan wellicht ik het na seizoen weer. Maar dat zien we dan wel weer haha! Misschien heb ik dan zelf wel weer iets leuks om te rijden en kunnen we weer samen gaan crossen.

Manic: gelukkig dat alles goed is met jullie!

FF: hoe ist met jou?

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:28

he getsie, de eerste verslagen zijn niet bepaald rooskleurig / gelukkig geen echte schade eraan over gehouden :(:) vandaag ging er ook iemand onderuit hoorde ik, balen is dat! zag ook veel mensen die problemen hadden op de waterbak(ken)..

ik was weer vroeg thuis vandaag, kwart over 7 weg op stal en we wonen heel dichtbij dusja O:)
dressuur ging al de halve week niet lekker, verwachte het ergste en dat viel alles mee - ben zowaar binnen de ring gebleven en ze heeft niet op dr achter- of voorbeentjes gestaan op het losrijterrein :)

sprignen ging afgelopen weken op les en thuis perfect, maar op wedstrijd tot 2 keer toe uitgebeld/ slecht rondgekomen. lekker blanco de ring in gereden 'we zien wel' met de schop onder m'n reet van m'n lesgever nog vers in het geheugen O:) (als ik niet bleef rijden moest m'n groom me maar wakker meppen met de zweep haha) rondgekomen met 1 balkje en 1 constant tempo :) toen de cross in, die liep ze echt zwaar lekker! wel een stopje op de watercombinatie, maar had dat wel verwacht want vieze voetjes is nog altijd niet haar sterkste punt. uiteindelijk bleek ik het alternatief van de sloot verkeerd genomen te hebben, wist niet meer hoe die zat (vrijdag stond die nog niet helemaal goed, toen lag er bijvoorbeeld ook geen boom bij de waterbak en lag de route na de afsprong ook anders haha _O- ) en dus uitgesloten - maar was wel supertevreden!

was de eerste B-paarden cross voor mij&mijn pony, de dubbel in de cross sprong ze écht lekker door (met juiste aantal galopsprongen, heel soepeltjes) en daar ging het mij met name om :)
ponylief had het super naar dr zin, wilde na de keuring ook nog vrolijk verder dravend de cross terug in :')

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:35

manic schreef:
Ja, alleen een beetje last van mijn hand, maar heb erg mazzel gehad.

Ik lag dus met paard en al voor hindernis 2 op het asfalt. Hij sprong zo ruig dat ik vond dat ik naar 1 wel tempo kon maken. Kwam dus een beetje vlot op het heggetje aanrijden, paard brak uit naar rechts, kwam naast het zand en glibbert finaal onderuit. Ik eindigde onder een geparkeerde auto en paard draafde nog even een paar rondjes over het terrein.

Gelukkig hij alleen een schaafwondje en ik een blauwe hand en een gedeukt ego ;)

Ai! Ik denk dat ik je heb zien vallen (stond naast de stijljury bij hind. 2, 3, 9) , zag er lelijk uit, hoorde ook een flinke klap, gelukkig hebben jullie niks!

@ Angela: Gefeliciteerd!

@ iemand waarvan ik even de naam niet weet... , filmpje van de hele cross te paard: ziet er leuk uit! Heb vandaag ook iemand in het water zien vallen met camera op, niet zo gezond voor zowel ruiter als camera :o .

@ mamabird: complimenten over de organisatie, alles was super geregeld!

Oke dan ook nog even mijn verslagje, van - voor mij - de laatste cross van het seizoen (zaterdag in de B pony's), waar ik de vorige keer met 229 en 230 punten in mijn verslag kon verwerken, waren het er deze keer helaas "maar" 188. Pony had veel spanning in de proef, galop ging helemaal de mist in door een "verzetje" ( :') ) en met het losrijden voelde ze super aan, kreeg allemaal leuke reacties van langs de kant, dat mijn pony goed voor elkaar was, maar helaas mocht het niet baten in de ring. Heel bang van de tractoren een eindje verderop, kan gebeuren. Het kan niet altijd feest zijn natuurlijk, volgende keer beter :) .
Stond uiteindelijk 3e van onderaan met 56.

Met het losspringen ging het weer super, pony keek goed mee, was erg voorzichtig, niet trekkerig/drammerig, en helaas verdween dit super gevoel weer in de ring. Kwam een keer of 3 dicht, en tja, 2 balken. Ik vind het moeilijk om mijn paard gemotiveerd te houden op 80 cm, maar daar gaan we weer aan werken dit winterseizoen.

En dan de cross, waar ik zo blij op terugkijk! Heb een tijd een omdraaiprobleem gehad omdat ik zelf er te weinig aan reed, en vandaag kon ik me geen betere pony wensen, pakte alles zo goed aan, voelde zo vertrouwd, dus ik kon echt ook wat meer snelheid maken. Zat ook prima op tijd, geen enkele twijfel bij iedere hindernis, zó fijn gereden, niet normaal.

Al met al een hele gezellige dag gehad, vandaag ook weer komen kijken natuurlijk, en het was weer super. Dit hoop ik volgend jaar weer over te doen :D .

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:43

fatal_flower schreef:
goed gedaan javayo, heb je door de finish zien gaan en herkende jouw paard,. dacht ik (de 00seven toch?)

Ja hij is een ooseven, zwart paardje en we reden met een licht- en donkerblauw gestreept dekje.

Balen dat het voor jou zo tegenviel en dat je de lol in sgw verloren bent :(:) misschien denk je er na de winter anders over, lekker op het springen concentreren!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:54

@CD: goed hoor :) Het was niet veel bijzonders, via de hals langzaam naar beneden gegleden. Ik hoopte weer terug te klimmen, maar ze schoot weg om naar haar vriendje te rennen en liet mij helaas achter.
@Javayo, ja dat was jij dan, kan niet missen. Leuk paard! :)
Ik vind het crossen nog wel leuk, maar ik baal er gewoon van de je zo'n end rijdt en al die moeite doet en dat je paard je dan twee keer zo zwaar in de steek laat. Ik heb nog niet definitief besloten dat ik de laatste cross van dit seizoen niet rijd. Ik lees in sommige verslagen dat wel meer mensen problemen hebben gehad met het springen en dat nu weer overwonnen hebben.
Om te beginnen ga ik mn paard maar eens goed aan het werk zetten en ervoor zorgen dat ze gehoorzamer wordt, ook met de dressuur (ook daar de laatste tijd best ongehoorzaam/stout). En het springen, daar gaan we ook gewoon mee door, ging juist heel goed, behalve in Y'steyn en P'hage :(
Laatst bijgewerkt door fatal_flower op 16-10-11 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:00

Thanx :)

Lijkt me ook echt een ontzettende afknapper als je heel zo'n eind heb afgelegd om dan in een springparcours te stranden :(:) lijkt me heel zuur. je komt uiteindelijk juist voor de cross, want zo'n springparcours kun je ook om de hoek starten.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:01

Wisselende verhalen zeg.
Gelukkig ook veel positieve en aan de organisatie heeft het zeker niet gelegen!
Maar zo een valpartij als Manic had, is wel zwaar balen zeg!

Zelf heb ik lekker gereden!
The Edge was erg heet in de proef, ik had mijn handen vol.
Maar toch merk ik wel vooruitgang. Ik had 188 punten en dat voor een paard die verder nooit proefjes loopt, vindt ik ons al heel goed bezig. :o
De dresuur gaat deze winter wel extra aandacht krijgen, evenals de gewone parcoursen.
Springparcours was ik volgens de jury en mijn zus foutloos, al had ik zelf het idee dat ik een balk had.
Vond ik verder ook niet zo boeiend eerlijk gezegd. Edge heeft een tijd veel geweigerd en kon dan enorm uit zijn stekker gaan. Steigeren, bokken, het hele circus werd erbij gehaald. :+
Nu stond hij voor de ring al op zijn achterbenen maar eenmaal in het parcours pakte hij gretig aan. *\o/* Helaas niet een heel fijn ritme kunnen pakken, maar daar gaan we nog flink op oefenen.
Edge loopt op zijn blote voeten en dat lukt best.Maar hij is nogal vlot en kan natuurlijk niet plsat de bochten door op het gras. Dus daardoor af en toe wat gekrabbel en gevbrek aan vloeiend ritme. Maar dat komt vast goed.
Daarna de cross in, hij ging direct als een speer! Op de houtstapel niet zo netjes gereden omdat ik hem voelde slingeren, maar hij sprong wel en ging super goed door. Richting de afsprong pakte hij een race-tempo en moest ik echt fink werken om hem terug te rijden, gelukkig lukte dit net op tijd en hij daalde netjes af. Met spoed verder en alles ging super tot die slingerboom, daar ging ook hij recht op een M sprong af en ik kon hem net op tijd tussen die smalle boomjes door slalommen en dan kwam je pal voor de slingerboom, Edge spriong nog ook! Paard uitvoerig bedankt voor deze inzet en weer door. Helaas werd hij verrast door de kuil met water. Hijk is dol op water, dat is het niet, maar hij schrok, stopt, gaat steil omhoog, draait op zijn achterbenen om en normaal gaat hij daar dan nog wel even mee door. Dit keer kon ik hem zo terug draaien en netjes weer verder! +:)+ De rest foutloos en dus in totaal 1 weigering in de cross. Eddie heeft er met zijn 5 jaar gewoon weer een winstpunt bij gereden en een 5de prijs behaald!Bere trot op mijn topper! *\o/*

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:01

Javayo schreef:

Lijkt me ook echt een ontzettende afknapper als je heel zo'n eind heb afgelegd om dan in een springparcours te stranden :(:) lijkt me heel zuur. je komt uiteindelijk juist voor de cross, want zo'n springparcours kun je ook om de hoek starten.
En het springparcours hier om de hoek sprong ze gewoon foutloos rond, 1 week geleden!
Goed gedaan F_E!!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:05

fatal_flower schreef:
Javayo schreef:

En het springparcours hier om de hoek sprong ze gewoon foutloos rond, 1 week geleden!
Goed gedaan F_E!!

dat is echt zwaar frustrerend! :(:)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:06

ja dat maakt het dan alleen maar frustrerender :(:)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:09

fatal_flower schreef:
Javayo schreef:

Goed gedaan F_E!!

Nog frustrerender...

Telkens ook mijn angst hoor, Edge kan er ook spontaan de brui aangeven in het parcours.
Waardeloos als dat je tijdens een sgw overkomt!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:11

maargoed, het hoort erbij...kan gebeuren. Vergeten en weer doorgaan.
Leuk dat er ook goede verslagen bij staan :)

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:13

kan gebeuren idd, voor mij werkte het vandaag gelukkig positief - heb er afgelopen weken ook mee gekampt en vandaag was daar niets van terug te vinden :)

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:14

Net debuut flutterby
Super dat de cross zo fijn ging Missmiekje.
Fatal_flower; niet gelijk opgeven hoor. Snap heel goed dat je er flink van baalt, zeker omdat ze het op een gewoon springconcours wel doet. Vivre begint nu (lijkt het) het spelletje goed te snappen. Tot een paar crossen geleden was ze altijd veel te druk met alles eromheen en stond ze dus nogal eens omgedraaid voor bv een hinderniscontroleur. Klopt dat ik ook Vlietland heb gewonnen, maar vanwege bovenstaande en dat ik maar max 5 crossen per jaar rijd, blijf ik nog lekker B. Eerst lekker vertrouwen op doen, de hindernissen zijn het probleem niet.
Hopelijk kom je snel uit je spring dip!
Freggle-Edge: Had jij een nr begin 50? Dan heb ik je nml zien springen. En dan had je idd een balk op hindernis 3 die de jury niet gezien heeft. Ach een keer mazzel is ook fijn toch! Gefeliciteerd met je 5e plek, had je nog prijs?

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 20:18

@ vivre, volgens mij liepen er tegelijk de cross! SUPER resultaat!!!!

@ Freggle edge ook super gereden dus! Gefeliciteerd!
Mijn paard was dus niet de enige die perse die M sprong wilde, haha!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 20:21

@ Manic, gelukkig zeg!!!!! Hoop voor je dat je diepenheim wel fijn rond komt!
Heb nog ff gekeken of ik nog een x kon starten dit jaar maar 146 en 164 km vind ik toch helaas te ver |(
Volgend jaar gaan we er weer volop tegen aan :D

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 20:21

En nu wil ik foto's!!!!!!!! :P

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:24

Ik ook :))

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:24

Ik heb ook al op eventingphoto en gns-foto gekeken maar we zijn echt VEEEEEL te ongeduldig :P Gelukkig heb ik van de JumpCross van vorige week WEL heel veel leuke foto's en had een vriendin van mij in de cross gisteren met haar mobiel een paar niet al te beste maar toch wel leuke plaatjes gemaakt dus ik heb iig al IETS.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:25

Vivre schreef:
Net debuut flutterby
Super dat de cross zo fijn ging Missmiekje.
Fatal_flower; niet gelijk opgeven hoor. Snap heel goed dat je er flink van baalt, zeker omdat ze het op een gewoon springconcours wel doet. Vivre begint nu (lijkt het) het spelletje goed te snappen. Tot een paar crossen geleden was ze altijd veel te druk met alles eromheen en stond ze dus nogal eens omgedraaid voor bv een hinderniscontroleur. Klopt dat ik ook Vlietland heb gewonnen, maar vanwege bovenstaande en dat ik maar max 5 crossen per jaar rijd, blijf ik nog lekker B. Eerst lekker vertrouwen op doen, de hindernissen zijn het probleem niet.
Hopelijk kom je snel uit je spring dip!
Freggle-Edge: Had jij een nr begin 50? Dan heb ik je nml zien springen. En dan had je idd een balk op hindernis 3 die de jury niet gezien heeft. Ach een keer mazzel is ook fijn toch! Gefeliciteerd met je 5e plek, had je nog prijs?

Nee, ik was nummer 48.
Ik zat idd nog net in de prijzen.