[SGW] verslagen SGW Hattem 15 oktober 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: verslagen SGW Hattem 15 oktober 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:57

Echt balen Lielle.
Sim, bij 6 sprong je natuurlijk wel een donker gat in. Ik moest daar ook een beetje doordrukken :j . Misschien had dat ermee te maken.
Siep, ik was inderdaad nummer 57. Voor foto's en filmpjes hou ik mezelf aanbevolen natuurlijk :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:21

Jetske: je springschoenen passen mooi bij de hindernis :D . Goed gedaan hoor!!
Eef: leuk flimpje!!! Zeker ook met het deskundige commentaar: hoppa :+ . Ziet er goed uit.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:22

filmpie ziet er super goed uit evie..
met mij gaat het goed niks geen spierpijn alleen last van mijn knie en rest blauw heup/scheenbeen

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:11

Wat een heerlijke dag! Prachtige cross en wat een heerlijk weer!
Dit was voor het eerst sinds lange tijd dat we weer L gingen starten. We zijn eerder M geweest maar door problemen in het springparcours zijn we weer B (HC) gaan starten. De laatste tijd gaat het in de B goed dus gingen we maar weer eens L proberen (en omdat er geen B was in Hattem ;) ). En het springparcours ging goed! Geen weigeringen en ik dacht dat er een balk was gevallen maar zag later bij de uitslagen dat we nog foutloos waren ook! *\o/*
En toen de cross, ik vond hem nog best pittig. Otto ging weer als een speer. Onderweg liepen de tranen langs m’n wangen van de snelheid. 1 en 2 gingen lekker, ik vond 2 nog best aan de maat zo vroeg in het parcours. 3 ook zonder aarzelingen het donker in. De bocht voor 4 het veld op vond ik nogal spannend. Toen ik ’s morgens de cross liep was het nog bevroren in de schaduw dus ik hoopte dat het tegen de tijd dat ik moest crossen ontdooit zou zijn. Maar het gras was nog steeds wit dus ik heb heel voorzichtig met veel buitenteugel die wending genomen. Bij de rietkap nam ik zoals gepland de route rechts langs de overkapping. Dat paste mooi met twee korte galopsprongen. Ook hier vond ik de tweede hindernis aardig aan de maat en best breed. Lastig ook dat de achterste balk een beetje verstopt zat achter de eerste dus hopen dat het paard het ziet en een brede sprong maakt. Dat ging gelukkig allemaal goed. Toen naar 6, de hooiruif, pfff ook best hoog hoor. Hier moest ik hem echt even duidelijk maken dat dat ook een hindernis was. Ook goed gesprongen en door naar de houtstapel. Dat was een leuk tussendoortje. Daarna ben ik tussen de bomen door gegaloppeerd, eigenlijk puur omdat het zo’n mooi pad was. Als ik voor winst had gereden had ik hier de onverharde weg genomen om meer snelheid te ontwikkelen en energie te sparen. Boompjes bij het water gingen goed, water ook, gevolgd door de wijnvaten. Toen de trakhener, dat is echt een hindernis die ze in één keer moeten springen. Als ze stil staan zien ze het gat pas goed en heb je kans dat ze het helemaal niet meer doen. Geen probleem voor Otto, ik vind het wel een mooie hindernis. :)) Smalletje bovenaan de bult ging lekker en toen een lekker stukje scheuren door het bos. Bij de wiebertjes had ik erg de zon in m’n ogen, maar met een beetje geluk en een stoere sprong van Otto toch gelukt. (leuk enthousiast publiek daar trouwens).
Bij de afsprong reed ik het juiste paadje voorbij en joeg de hinderniscontroleur van haar stoel. (ik had je heus niet omver gereden hoor, moest alleen even de juiste weg vinden := ) Afsprong ging erg lekker, gevolgd door de boomstam die ik met lange teugels en mijn handen breed nam. Dit ging zo lekker dat ik besloot de daarop volgende hindernis ook op die manier te nemen. Maar daar werd hij te lang op en die raakte hij met zijn voorbenen. Teugels snel weer opgepakt en op naar de laatste twee. Ot had nog energie voor 10 en zette nog even flink de sokken erin. Met een super-gevoel over de finish!
Hmm, ik zie nu pas mijn tijd bij de uitslagen. Ik had zelf 10 seconden over de tijd gemeten, en daar staat 1 minuut en 11 sec. over tijd. Volgens mij kan dat niet kloppen want we gingen ook nog hartstikke hard en verder geen oponthoud onderweg. Maar het maakt voor mij niet zoveel uit want ik reed toch HC. Mogelijk heeft het iets te maken met de deelnemer voor mij die uitviel waardoor ik 4 minuten na mijn voorganger moest starten i.p.v. 2 minuten erna.
Bij de dierenarts had hij hartslag 52 voor de cross en 54 na de cross.
Die controleerde ook de monden en bitten, goede zaak! Ik zei tegen hem, een dikker bit dan deze vind je niet… Nee zei hij, ik heb vandaag al heel wat ijzerdraadjes langs zien komen. :oo
Na afloop had ik het met mijn trailerbuuv die 3 nummers later startte dan ik over de wiebertjes. Zij dacht dat ze daar maar één sprong gezien had. Ik had er echt twee gesprongen dus we snapten er niets van. Tot er ineens werd omgeroepen dat de wiebertjes uit de cross gehaald waren. :)*

Hamont heeft nog een mooie foto van ons gemaakt op de trakhener, en van Jetske heb ik ook mooie foto’s ontvangen! Bedankt allebei!
Afbeelding

En de laatste:
Afbeelding

Fijn dat het zo goed ging xSiep en Sue!
_Noor ook tevreden, dat is mooi. Welke lijn was het geworden bij 4-5?
Het was inderdaad koud, ik reed dressuur met twee bevroren ijsklompjes in handschoenen!
bvw wat goed van je dressuur! Dat oefenen heeft dus wel geholpen. Gefeliciteerd met je mooie L-debuut!
Simmie, redelijk gegaan dus. Ik hoop dat je wel een leuke dag hebt gehad. (kan bijna niet anders op zo'n prachtige dag)
xxitsmexx ik zag je nog van start gaan. Vervelend van je val, dat had ik nog niet meegekregen. Sterkte met je hand.
Jammer Lielle, maar liever “save” dan “sorry”. :)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:37

Leuk verslag Motje! En goed gedaan!! Fijn dat het zo lekker ging.
Wel raar van de tijd! Zou anders mooi balen zijn zo'n verschil :oo .

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:50

Ja, gek hè?
Maar als het me wat had kunnen schelen had ik op de uitslag moeten wachten en protest moeten aantekenen. :j

Ik hoorde ook iets over tijdcompensatie voor degenen die de wiebertjes al wel gesprongen hadden. Kan iemand hier iets meer over vertellen? (heeft niets met mijn tijdsverschil te maken hoor :) )

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:14

NOOR - BVW - @ lekker gedaan !!!
XXITSMETS @ auw.... :(:) hopelijk knap je snel op
JETS @ hahah was Bo beetje melig met springen... :D
EEF BAM @ mooi filmpje !!

Verder op Hattem al menig bokker gesproken over de hun dag.

Mijn dag was ook lekker. Dressuur was letterlijk "klunen" in ring 1 maar goed, een 5e plaats, nog niet eerder dit jaar heb ik zo'n slechte bodem gehad om te dressuuren. Springen beetje wisselend ritme van gretig naar voren tot weer naar boven springen dus 1 balk. Cross ging lekker van start, beetje kort onder H2 , H3 in volle vaart erdoor en richting H4 en 5 gas er iets af om mooi recht mijn te plaatsen en super rechtdoor op 1 galopsprong (ik verbaas me erover dat sommige daar 2 hebben kunnen maken... ;) afstand was nl ong.7.30 meter met mijn voetstappen.) H6 kwam ik wat dicht want naar mijn idee raakte hij die op de achterkant, maar verder oke. H7, 8 en 9 en 10 en 11 gingen ook allemaal lekker. Op het open veld richting "trakkie" heb ik een hele mooie grote wijde bocht gemaakt zodat Bull de tijd zou krijgen het donkere bos erachter in zich op te nemen. Mensen op het veld moesten toen wel even "rennen" voor mij... }> maar goed. Moeten ze maar niet zo in het midden allemaal lopen maar aan de zijkant blijven. Ik wilde bewust niet afsnijden. "trakkie" vond Bull toch iets spannend, maar had hem er al goed aan staan ervoor, dus een tik erbij voor wat overtuiging en het was oke. Daarna lekker door gereden op de overige hindernissen. Bij de bult even in draf beginnen naar beneden en verde in galop door. Met een tijd van 5.05 dus iets buiten de tijd, maar een 5e plaats was voor ons. Supertrots dus.

Dit keer was de baas ook de weg niet kwijt dus en had ik goed verkend..... :P

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:21

Goed gedaan Bianca!!
En dat zonder TomTom :D .

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:30

Mooi gegaan Bianca.
Ik denk dat degenen die 2 sprongen tussen 4 en 5 hadden zitten net als ik de rechter-route hebben genomen. Die meette ik op 10 meter, twee korte sprongen dus.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:33

Hoi hoi

Wat een leuke verslagen allemaal,
Onze dag was ook goed, dressuur fijn gereden maar weinig punten, jammer helaas en balen maar tis niet anders, springen foutloos (waar we onwijs blij mee waren want dat doet ze niet vaak :D ) en cross volgens Geert 2 weigeringen bij de boomstam onder aan de afsprongen (na het bruggetje) maar zie nu net op de uitslagen staan dat hij er maar 1 weigering heeft gekregen. Maakt verder niets uit want WP kreeg hij toch al niet doordat zn dressuur te laag was. Wij waren erg tevreden, bovenop de bult hadden ze nog 50 sec over dus ook perfect qua tijd. Was een geslaagd daggie! En een super mooie cross!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:33

Het ligt er wel aan op welk punt je hindernis vier nam natuurlijk. Ik heb verschillende opties gelopen en gemeten op 4/5. En aan de galopsprong van je paard.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:38

Motje11 schreef:
Mooi gegaan Bianca.
Ik denk dat degenen die 2 sprongen tussen 4 en 5 hadden zitten net als ik de rechter-route hebben genomen. Die meette ik op 10 meter, twee korte sprongen dus.

Ik had ook de rechter route, maar ik meette 7 passen voor mijn afstand... en zo grote pootjes heb ik niet.. :P Maar nu twijfel ik ook even of ik dan geen 2 galopsprongen had.

edit * zie filmpje net en idd ook 1 groot en een wat kleinere galopsprong. :D

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:41

muts_marijke schreef:
volgens Geert 2 weigeringen bij de boomstam onder aan de afsprongen (na het bruggetje) maar zie nu net op de uitslagen staan dat hij er maar 1 weigering heeft gekregen.

Was dat nummer 119? Dan heb ik hem gezien en die had inderdaad 2 weigeringen op die ronde boomstam. :j Nou ja, dan heeft hij geluk gehad. :) (Hij had trouwens ook geluk dat het paard de derde keer wel sprong, ik had het niet verwacht na die eerste twee keer aanrijden. ;) )

harryhattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:42

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:44

Ja klopt, 119. Dat zei Geert zelf ook al, 2 stops. Maakt verder niet uit .. hij had geen prijs en krijgt ook zn wp niet.
Het gekke is dat Ula eigenlijk nooit stopt. Heeft in de B en L nooit gestopt. Nu in de M voor het eerst. Geert had ook het idee dat Ula totaal niet begreep wat de bedoeling was op de ronde boomstam. Is bij Ula niet echt ''geluk'' dat ze springt, het is eerder ''raar'' dat ze stopte. Vandaar dat Geert zoiets had van ik probeer het nog een 3e keer.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:46

Ja klopt, ik had ook het idee dat het paard niet begreep dat dat de hindernis was. :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:48

Dat is ook wat Geert vertelde. Hij vertelde ook dat hij niet boos is geworden maar der had beloond omdat ze het gewoon niet begreep. Kan gebeuren. No problem. Is ook pas de 3e M cross die ze loopt en volgens de meesten hadden we haar al af moeten schieten toen ze nog in het B liep ;) Geert was erg tevreden.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:03

Bedankt voor het plaatsen van het filmpje harryhattem!
Die Z-hindernis ziet er zo leuk uit, vooral het slootje, ik zou hem ook wel eens willen springen!
Hoe liep het af met die weigeraar uit het filmpje?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:08

Leuk die film!! Wat zat de derde ruiter ver naar voren geleund bij die afsprongen :oo . Als je dat zo ziet, kun je je inderdaad voorstellen dat een combinatie over de kop kan gaan als de ruiter niet naar achteren leunt.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:29

leuk fimpje van de Z ruiters!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:31

Zo mijn verslag dan maar.

Dressuur ging in baan 1 niet je van het. Na mij hebben ze er toen zand neer gegooid, maar daar had ik helaas niet zo veel aan. Springen ging eindelijk weer eens echt fijn. Telkens 1 balkje en gepruts van mij. Deze keer gelukkig niet en heerlijk gereden. Cross ging weer fijn! Overal eigenlijk zonder twijfel over. Alleen ik heb dus echt op mijn boerenfluitjes gereden. 20 tijdfouten. :wow: Dat moet echt sneller. Zonder de tijfouten waren we dus nog 5e geweest. :\

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:40

Als ik op een klasse klik bij de uitslagen krijg ik een wit lege pagina. -O-
En ik was helemaal verbaast dat de beek er niet inzat bij de M paarden. Vorig jaar zat hij wel in de Z pony's.
En op die foto van Marieke lijkt de trahkener niet heel luguber of ligt dat aan mij O:)

Ik wordt er in ieder geval chagarijnig van :+ , helemaal als ik het Hattem filmpje van vorig jaar bekijk waar ik met mijn lekkere paard in voorbij rijd..

edit: ik zie de uitslagen :D

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:54

PolleMaster schreef:
En op die foto van Marieke lijkt de trahkener niet heel luguber of ligt dat aan mij O:)
Dat vond ik ook! Maar dat komt doordat je het gat niet ziet, daardoor lijkt het een heel simpel boomstammetje. :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:54

Pollemaster: Balen dat je niet jaar niet mee kon doen, waarom kon je niet meedoen, had dat te maken met die nare val een tijdje terug?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:11

Hoop tevreden ruiters zo te lezen en een aantal verstandige beslissingen gemaakt door niet fitte paarden terug te trekken.

Waar ik eerlijk gezegd het meest van geschrokken ben toen ik de uitslagen ging bekijken is het bericht van Carrie Breunis. Bij deze wil ik Robin en familie heel veel sterkte wensen.