[SGW] Verslagen SGW Vasse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Verslagen SGW Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:10

@ Roxanne: had je zoveel tijdstrafpunten dat je nog 4e bent geworden? Wel gefeliciteerd overigens :D

En die lange tijden tussen dressuur en springen is geen uitzondering hoor! Dat zul je nog wel vaker mee gaan maken.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:14

Ik heb liever wat langere tijden tussen dres en springen dan de 18 minuten wat ik nu had. Wat was ik blij dat de cross uitliep. het was wel te doen die tijd mede doordat de ringmeester en de jury bij het springen super meewerkte. Nadeel was wel die warmte.
Ik heb 1 leuke foto gezien. Jammer dat het niet van een sprong was. Paard is wel weer erg blij op die foto.

@ Jetske ik heb jou nog voorbij zien komen en zien springen. Ik was toen net aan het opzadelen en aan het losrijden bij de dressuur

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:21

Afbeelding

Nou mijn gevoel van gister wordt niet bepaald bevestigd door deze foto :+

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:56

Dat oogt juist zéér enthousiast en fanatiek inderdaad :P !

Die tijden ertussen konden ze natuurlijk weinig aandoen, dat heb je overal wel. Dat de ene categorie er tot 5 uur tussen heeft en de andere categorie maar 20 minuten.

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:08

Hoi!
Nou van mij ook een verslagje..
Vroeg uit mn nest gister, maar vol goede moed ;)
Dressuur ging wel aardig, vond em wat mat, maar goed meestal ie zo druk tijdens de dressuur dat ie niet wil stappen, dus vond het allang prima. Had 192 punten...totale shock, alleen een onvoldoende op middenstap, maar die probeer ik ook niet meer te rijden, omdat ie altijd aandraaft. Blijven stappen is dan meer punten waard dan wat dribbelpasjes;)
Springen: Meneer had er erg veel zin in. Had de hele week niet gesprongen en ging erg netjes en foutloos door het parcours.
Cross: Ik vond het ook nogal wat vreemd staan. Die dubbel die zo scheef was, waardoor je door dat "slootje"moest..geen idee wat daar de reden van was. Maar goed, wel foutloos gecrosst en geloof een tijdsoverschrijding van 10 seconden. Het was iig goed voor een derde prijs :)

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:02

nou nou dames. zo slecht was het ook weer niet hoor!! de cross is zeer technisch gebouwt, je moet nadenken en dat kunnen sommigen blijkbaar niet. jammer hoor!! dit is een van de laatste crossen van het seizoen dan moet je toch wel wat gewent zijn lijkt mij toch? met spring parcoursen wordt het ook altijd moeilijker aan het eind van het seizoen. maar goed. en dat een cross veel lopen is is toch duidelijk? het is een corss geen springparcours. ach ja zo kan ik nog wel ff doorgaan maar dat heeft geen zin. ik kan alleen 1 ding zeggen meer trainen en meer concitie trainen en dan kom je volgend zeker rond! suc6 allemaal

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:08

Sorry Judith, maar er is een verschil tussen technisch of gewoon niet aan te rijden. Ik vond er weinig technisch aan aan de cross. H3 en H6 bijv. waren gewoon niet tot amper aan te rijden. Voor H6 moest je door de greppel waar de bodem zo giga giga zwaar was, dus gewoon niet goed bij de hindernis kon komen. Dat heeft niets met technisch te maken :n Joran zou beter moeten weten. H13 was ook al zo'n raar ding.

Vind het gewoon zonde, want je kan er echt een leuke cross organiseren. Mooi afwisselend terrein in een prachtige omgeving. Sommige hindernissen zijn leuk en keer wat anders, bijv. de skyjump, opsprong/afsprong en coffin. Jammer dat er dan van die hindernissen tussen staan die gewoon vragen om ongelukken.

Nog een kleine tip: volgende keer ff het prikkeldraad met afzetten met lint daar op dat pad bij de teerputten :)

Jij oordeelt zo omdat Joran toevallig gebouwd heeft, maar denk dat je er wel anders over gedacht zou heben als dat niet het geval zou zijn geweest.

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:16

mandy: hindernis 13 was voor de L paarden jij bent B haha. het landhek moest je qua tempo terug komen en dan goed de hoek in en dan was het best tedoen hoor, hindernis 6 kan ik me zo niet herinneren of daar een dikke greppel voor lag, ik oordeel niet omdat joran het gebouwt heeft, dat prikkeldraad heb ik ook gezien en gemeld! achja wat maakt het verder ook uit, jullie hebben het gereden en dit is jullie oordeel toch! haha

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:19

H13 stond op het blaadje dat die gelijk bleef aan die van het L, dat was dat hek schuin over het pad, die je niet anders aan kon rijden dan over het pad.

H6 was voor ons die dubbel in het bos, voor het L was dat 7ab (2 oxers). Gewoon onmogelijk aan te rijden en heb er een aantal pony's iig lekker op zien stunten.

De greppel ligt voor H8, de opsprong. Daar is niets mis mee. Mijn uitsluiting had ook niets met mijn commentaar op de cross te maken. Zetje wou gewoon de opsprong niet op. Die hindernis is niets mis mee.

lruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:29

ik vond h 13 makkelijk. mooi opgesloten wippen ze zo overheen. h7ab L en 6ab voor de b was niet zo moeilijk als jullie denken. volgens mij was het de bedoeling om a aan de rechterkant beetje schuin te springen en b aan de linkerkant. zo kon je op het pad blijven en was het toch een fijne hindernis. jammer dat dat bij jullie niet gelukt is. volgende keer beter want ik vond het echt een leerzame cross die echt niet belachelijk stond.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:34

Maar niet iedereen, en vooral niet in de B kan het zo springen zonder langs de 2e te vliegen. Je moet dus makkelijk de keus hebben om heb recht aan te rijden, maar dat was nu gewoon echt onmogelijk.

Ik snap ook niet dat mensen van 6 kunnen zeggen dat ie goed te rijden was, want dat was ie gewoon niet. Ik heb hem zelf gereden en je moet je paard wel wat opsluiten voor A. Door de mega zware bodem voor 6 kon een paard gwoon niet makkelijk afzetten.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:37

Tussen technisch en oneerlijk zit groot een verschil. Dit zit naar mijn idee aan de oneerlijke kant.

Die dubbel was echt geen fatsoenlijk aanrijdlijn voor te krijgen, dat had niks met technisch te maken. Om recht verder te gaan over het pad had je vanuit die greppel moeten aanrijden en dat is toch geen doen! Als je daar met een kritische, onbevooroordeelde blik naar kijk moet je dat toch zien zou ik zeggen.
Wat ik daar trouwens wel echt miste, waren breekbomen! Er lag er dan wel weer een op dat heksenoogje verderop in het bos (hindernis 11 voor het L), terwijl het daar veel minder belangrijk was leek mij.

Daarnaast waren er meerdere sprongen die redelijk apart erbij lagen. Onder andere de eerder genoemde hindernis 1 en 3.
Voor mijn jonge paard was dit niet prettig om in het ritme te komen, en ik was niet de enige die daar last van had. Opeens bochtje om en *boem* hindernis.

Ver lopen en tijden die niet ideaal zijn hebben niks speciaal met deze cross te maken, dat gebeurd vaak zat en dat was wat mij betreft ook niet een probleem. Vervelend voor degene met mindere tijden, maar dat kan je overal gebeuren. Daar heb IK ook niks over gezegd, dat hoort nou eenmaal bij de crossen en zoiets is vaak nou eenmaal niet anders.

Wat ik nu gewoon vervelend vond is dat deze cross voor mij 3 uur rijden was, dat heb ik best over voor een cross, maar als deze dan niet fair gebouwd is, voelt het toch wel als 'zonde van de moeite en tijd'.

Dat het te doen was en dat je hiervan lijnen leert rijden riepen er wel meer ... nouja laat ik mijn mond maar houden :n
Ik kom hier in ieder geval echt niet meer heen, het spijt me.
Laatst bijgewerkt door Jetske op 03-10-11 12:49, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:38

Ik had eigenlijk alleen moeite met de manier waarop je 6 moest aanrijden. H3 ging ook niet soepel, maar dat had meer met mijzelf te maken volgens mij. Verder was ie ook wel redelijk pittig voor mijn gevoel, maar goed ik heb wel vaker last van hersenerrors. :+ Vond het iig erg leuk.

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:52

oja mandy idd maar opzich leek mij wel een fijne hindernis paard kan geen kant op omdat de hindernis opgesloten stond. heb daar paar combintie's over zien komen maar zag er niet raar uit.

nouja zo heeft iedereen een eigen oordeel en dat mag. ik ga denk ik volgend jaar mits wij dutch aanhouden ook een cross proberen waar en hoe geen idee. dat zien we dan wel weer. gelukkig zijn er ook mensen die het ondanks een pittige cross toch fijn hebben kunnen rijden. en je bent vrij om tegaan en staan waar je wilt toch?!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:32

Mijn paard had geen moeite met deze cross. Vond het ook echt niet hoog staan voor het L. Ik vond het alleen erg jammer dat je door H1 tot H3 niet lekker in je ritme kan komen en dat H7 in mijn ogen geen fijne aanrijlijn had. Zwaar vond ik hem verder niet want die van mij heeft al veel moeilijkere dingen en lijnen voor haar kiezen gehad. Ik vind het jammer want je kan zoveel leuks doen met Vasse. Je ziet ook dat de deelnemers in het L al erg terugloopt hierdoor.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:49

caro29 schreef:
Je ziet ook dat de deelnemers in het L al erg terugloopt hierdoor.

Tja, 1x raden hoe dat komt :Y)

Heb er meerdere van het L gesproken en die komen volgend jaar niet weer. Dus de hoeveelheid L'ers zal volgend jaar misschien wel nog minder zijn.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:58

Ik lees over het algemeen teleurstellende verhalen.. vader van mn vriend heeft ook gereden in het L. Heeft 2 weigeringen aangerekend gekregen terwijl het niet echt weigeringen waren. Paard kwam wat terug op de greppel en heeft hij hem vanuit stilstand (stond nog geen 2 sec stil) overheen gekregen, toch weigering aangerekend gekregen. Paard kwam ook wat terug op het water en hier hetzelfde verhaal, paard geen pasje verkeerd gezet en binnen 2 sec al het water ingekregen vanuit ongeveer stilstand. Wel erg streng dus allemaal, verder reed hij nette 195 punten en foutloze cross dus die baalde behoorlijk.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:01

Ik start volgend jaar als het goed is M dus dan kan ik er niet meer heen. Afgelopen 2 jaar er fijn gereden. Dit jaar iets minder. Hopelijk plaatsen ze volgend jaar nr 3 wat verder naar achteren zodat je ritme kan houden.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:09

AnkeVivaldi schreef:
Ik lees over het algemeen teleurstellende verhalen.. vader van mn vriend heeft ook gereden in het L. Heeft 2 weigeringen aangerekend gekregen terwijl het niet echt weigeringen waren. Paard kwam wat terug op de greppel en heeft hij hem vanuit stilstand (stond nog geen 2 sec stil) overheen gekregen, toch weigering aangerekend gekregen. Paard kwam ook wat terug op het water en hier hetzelfde verhaal, paard geen pasje verkeerd gezet en binnen 2 sec al het water ingekregen vanuit ongeveer stilstand. Wel erg streng dus allemaal, verder reed hij nette 195 punten en foutloze cross dus die baalde behoorlijk.

Dat wordt eigenlijk altijd wel gedaan, meen dat in de reglementen ook staat dat springen uit stilstand als weigering gezien wordt (don't shoot me if I'm wrong). Bij afsprongen mag een paard licht aarzelen, dit is in lijn met de africhting van het paard, en toen ik hindernisjury was werd er wel gezegd bij het B een beetje coulant te zijn met het water, goedkeuren als het hele idee voorwaarts blijft zeg maar. Maar als een L paard stil staat voor het water zou ik dat als weigering aanrekenen, hoewel ik natuurlijk niet weet hoe het er in het echt uitgezien heeft.

Verder, jammer dat er zoveel negatieve verhalen was, ik ben heel onervaren wat crossen betreft maar als dit 'technisch' is, is het niet echt mijn ding. Hoewel die rare schuine dubbel bij ons bijvoorbeeld wel weer prima ging, vond ik het niet heel prettig rijden. Zeker niet voor een debuut in een hogere klasse..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:21

Jammer dat er zoveel negatieve ervaringen zijn met de cross.. De één vond 'm dus beter te rijden dan de ander.
Ik heb in ieder geval een leuke (vermoeiende) dag gehad, wat een weertje! Al kan ik me voorstellen dat het voor de ruiters wel warm was. :=

Heb ook nog een paar Bokkers in de ring gehad geloof ik, ring 1, met schrijven. :j

Helaas weinig kunnen fotograferen, maar toch wel eea geschoten. Zal ze eens uitzoeken en kijken of er wat bij zit.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:21

Dan heb je mijn proef gezien Marrieleen, ik reed in ring 1 :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:23

Klopt, vind dat je een erg leuk paard hebt! :) Jij was dat ook met beetje spanning richting die hindernis toch?
Was overigens niet heel erg te zien hoor, behalve dat de oren strak naar voren gingen als je er naartoe reed. :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:24

Een beetje spanning?? :+ Ik voelde haar al helemaal groot worden als ik erheen reed. Maar ik kon haar wel gewoon doorrijden gelukkig....

En van die oren klopt. Maar dat valt ook wel op met haar mega flappers :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:25

Nou, zoals ik al zei, het was er niet heel erg aan af te zien. :+ Je reed haar idd goed door. Heb ook wel anders gezien. :=

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:55

Ik heb gisteren ook meegedaan in de L.

Dressuur 205 pnt. Snel omzadelen voor het springen. Springen ging wat te ruig. Wel passend kunnen rijden en daardoor wel foutloos, maar de volgende keer mag wel iets minder :o
Toen naar het inrijden van de cross. Paard bouwde steeds meer spanning op door alle langsgaloperende paarden. Maar rustig aangedraaft en wilde daarna rustig aangaloperen. Dat werd iets anders, want ze vloog met 4 benen de lucht. Weet niet hoe precies, maar werd er zo afgeslingerd. Even later nog een aantal keer stijl overeind, daarna ging het wel.
De start ging een beetje knullig. "Nog 20 sec"... "uuh ze mag starten hoor"... "ow ja je mag starten" :+
Meteen weer erg sterk. H3 ging wel, maar raakte em behoorlijk aan. Toen vloog ze er vandoor en moest alle zeilen bij zetten om weer controle te krijgen. H4 en 5 super. Zou meteen de bocht om het pad op, hangt er lint... (ik moest zaterdag al verkennen en toen hong dat er dus nog niet...) Dus ik de bos in en zoeken hoe ik H6 moest aanrijden. Dus ik twijfel even en dat kan bij mijn paard dus niet. Meteen op de rem. Uiteindelijk toch kunnen overtuigen, maar toen was het leed al verschiet. H7 weer. H8 en 9 weer super. En H10 weer op de rem er uiteindelijk toch nog opgekregen, maar er niet af :(
Wel lieve omstanders die mijn paard nog probeerden op te jagen.
Later het besluit genomen om met dit paard te stoppen met crossen. Wat overigens niet alleen aan gisteren lag, maar ik rij nu al een aantal jaar cross met haar en het is op 1 hand te tellen dat het wel goed ging.

Dat er een aantal in de L gedisc waren kwam ook omdat er een aantal H4 het alternatief hebben genomen (de picknickbank, 4a), daarna de punt (4a&b) en daarna H5.
De cross zelf qua technisch hadden mijn paard en ik prima kunnen doen (als ze zich gewoon had laten rijden...)
Alleen H7 had wel iets meer naar rechts gekunt, omdat langs de wal te zwaar was en veel teveel takken. + het alternatief op H15 (trackehner) als je paard over de sloot springt was het smalletje bijna niet te halen.
Voor de B vond ik sommige hindernissen wel erg pittig. En wat Jetske zegt, ik miste ook een aantal breekbomen.

Jammer van de aantal mindere verhalen. Voor degenen die hun doel behaald hebben en/of een prijs hadden gefeliciteerd!