[SGW] Verslagen Ysselstein 1 en 2 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Re: Verslagen Ysselstein 1 en 2 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:14

Inderdaad! Volgens mij had de laatste echt iets van 150 punten want er stonden er nog een stuk of 4 onder mij. :=

Ach, volgende keer hopelijk een fatsoenlijke jury.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:17

Diegene zonder paard in het SGW shirt, stond bij Simone (Simmie) en Suzanne (Eventinggek) aan de linkerkant. Jij had de vos?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:18

^) ik had die gek vast ja...

Dan weet ik ook wie jij bent, donker kort haar toch?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:21

Ibonn schreef:
Motje, ik zat gisteren bij 6, was jij het die tegen me zei "we zullen hier maar verstandig zijn? "of iets in die trand. Wij snapten al niet hoe je die hindernis kon missen want je moest flink sturen om langs het B-element te komen. Er stond een crossbouwer bij en die snapte er ook helemaal niets van en die heeft er later op het secretariaat nog melding van gemaakt omdat hij het echt vreemd vond := Wel zonde dat je daardoor dus geen geode klassering haalde, volgende keer nog beter opletten met verkennen...

Ja, jullie zullen wel gedacht hebben!
Toen ik de tweede keer de cross verkende zaten jullie daar toch ook? Toen vroeg ik nog, nemen de meeste het smalle poortje (langs de paaltjes) of links langs die hindernis? Ik had toen al in m'n hoofd dat ik overal gewoon langs moest rijden. Als ik van plan was die hindernis te springen was het wel een héél rare lijn geweest om door dat smalle poortje te gaan. Omdat ik rechtdoor wilde heb ik wel even overwogen door het poortje te gaan, maar besloot toen maar voor de "verstandige" ;) weg te kiezen. Vandaar dat ik dat zei toen ik jullie passeerde. Ik hoorde jullie nog wat roepen maar dacht dat het gewoon aanmoediging was of zo, haha.
Ja het is jammer, maar ik reed HC dus ik heb er geen klassering door gemist, alleen een hindernis minder.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:22

Ik heb gisteren ook een leuk dagje gehad. Zat bij het springen, heb dus niet heel veel van de cross gezien maar het was ook wel leuk om dat eens te doen.
Verder veel bekenden gezien en gesproken :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:28

Angela, ja, ik zat bij hindernis 5 gister.

Er zijn ook springjury's die het regelement niet kennen. ;) Daar had ik profijt van vandaag. Ben wel stout geweest omdat ik wel weet wat de regels zijn, maar die heb ik nu eens aan mijn laars gelapt!
Ik had nl een stomme stop op 6b en hang half naast mijn paard. Kon niet meer terug komen in het zadel en heb me laten zakken zodat ik eigenlijk afstapte. Maar dat is toch een val, dus niet crossen. Ik verlaat de ring maar de jury roept mij terug en zegt dat ik mijn parcours moet afmaken en de tijd liep ook nog steeds gewoon door. Ik zeg, "dat mag niet ik ben "gevallen". "Nee hoor" zegt ie, "je krijgt 8 strafpunten voor je val en 4 voor de stop". Ik denk "het zal wel, mag zeker mijn parcours afmaken maar daarna niet crossen".
Dus wel, omdat ie niet op de hoogte was van de juiste reglementen. Hij riep dus om dat mijn (vele!) tijdfouten niet meetelde voor de cross dus ik gewoon van start mocht. Ik had zoiets van "HUH?" maar dacht, nou prima, dan start ik gewoon en een ik de brief van de KNHS op de koop toe. Was zo' banketstaaf.ge val, mij AJ ging niet eens af. ;)
Wel "disk" achter mijn naam dus, maar da's logisch. Wel fijn gecrosst met een l.ullige langsloper op 5. Die was lastiger met rijden dan ik met lopen kon inschatten.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:32

Dat van de 1e keer kan ik me nog herinneren maar dat deed me niet denken dat je de hindernis niet zou aanrijden, dacht dat je evt schuin wou aanrijden om de laaghangende takken te vermijden....
Ik riep je nog na "je hebt de hindernis gemist, dat is diskwalificatie" maar je reed gewoon door .... met een HC start niet zo'n grote ramp maar een les voor de volgende keer :D

Nou Sim, groot gelijk, we moeten toch altijd naar de juryleden luisteren, dus ook als ze het fout hebben :o :p Als je een brief krijgt, zou ik dat als verweer naar de KNHS geven, je bent tenslotte zelf eruitgegaan en zij hebben je teruggeroepen ondanks je protest.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:34

Sim, groot gelijk :D

esterb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:35

O Ibonn dan heb ik je vandaag ook gezien. Ik stond met Sabine te praten toen jij kwam vragen of we mee op de foto gingen...

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:37

yep, was ik , idd korte donkere haren.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:39

Ibonn schreef:
Nou Sim, groot gelijk, we moeten toch altijd naar de juryleden luisteren, dus ook als ze het fout hebben :o :p Als je een brief krijgt, zou ik dat als verweer naar de KNHS geven, je bent tenslotte zelf eruitgegaan en zij hebben je teruggeroepen ondanks je protest.

Ach, weet je... ik heb die waarschuwing gewoon verdiend. Zal wel een net briefje terugschrijven maar ga niet in verweer ofzo. Ik houd me altijd strikt aan de regels, maar nu een keer niet. Bewuste keuze. Er zijn ergere dingen in het leven dan een brief/waarschuwing. Als ik nou een brokkepiloot ben oke, maar in mijn ogen ben ik gewoon een ruiter die met verstand de cross rijdt. Als mijn paard niet goed had aangevoeld was ik niet gestart. Heb geen zni in ongelukken. ;)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:50

EEF @ ooh jemig.....maar dan wil je ook helemaal geen oefenrondje rijden in de cross dus ?? lees de reden net al.. ;)
LIELLE @ Foei !!! onderweg je AJ vast maken HE... :D
SIM @ dat had ik gemist... :D zelf afstappen heeft hij dan nu in jou voordeel beslist. Prima toch.

Ik ben echt een GEIT geweest vandaag... ^) Ik ben dus ook gediskwalificeerd voor het NIET nemen van 1 hindernis 10, zwarte buis.
Ik had prima gedressuurd 201 en iets van 9e of zo. Springen prima en cross was ik met de fiets snel gaan verkennen na dressuur. Ik kwam op een pad en dacht : wie heeft die bordjes zo dom opgehangen ?? :? (Nou diegene die dom was was ik... :+ ) Het was nl bedoeld als rood en groen gaan links en blauw en zwart gaan rechts. Twee paden die parallel aan elkaar liepen , echter had die rechterzijde nog een hindernis op de hoek... :D en ik dus in volle vaart over het pad na de berkendubbel de waterhindernis genomen. Sim Attendeerde me erop dat er was omgeroepen dat ik H 10 niet had genomen dus ik dacht nog ..Huh..?? fout op de waterhindernis dat kan helemaal niet. Ik sprong hem wel vrij naar links maar absoluut niet naast de vlag. Maar ja....na de bokt foto shoot terug gefietst omdat ik de hindernisrechter wilde spreken en toen kwam ik erachter dat ik dus daar niet goed had gereden. Echt zuur .. :( maar ja Bull liep en 1 seconde over tijd, dus aan het paard lag het niet... _/-\o_
Les voor mij om de volgende keer niet meer LANGS de hindernissen te fietsen als het al op de juiste hoogte staat maar TOCH even op de bordjes te kijken want dan had ik moeten merken dat ik een nummer had gemist, daar had ik nu geen flauw benul van..... :o?

gaat lekker zo met de winstpunten.... :D 6 gehaald 4 eraf.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:52

Dus toch Bianca! Balen zeg!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:53

_Sim_ schreef:
Dus toch Bianca! Balen zeg!

Thanks dat jullie het al gehoord hadden. Ik had dus geen enkel besef daarvan.... :o Vond het al raar dat het het water zou zijn, want dat was zeker geen discussie punt geweest. Maar ja...Ik heb tijdens het lopen al een fout gemaakt dus... :o

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:54

Dat gebeurt je dus niet meer.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:02

_Sim_ schreef:
Dat gebeurt je dus niet meer.

Nee.... -O- alhoewel ik wel meer fouten heb gemaakt dit jaar.. :D Westerbork uitgesloten door een hindernis verkeerd, Castenray verkeerd het bos in en mega tijdfouten, in Neede parkeerde ik hem in de bomen... :P en nu dit weer....hahaha...na castenray graptte vrienden van mij al je kan beter een Tom Tom op je cap zetten, maar dat lijkt bijna echt nodig... _O-

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:05

Ik ben echt niet thuis in eventing, vind het wel erg leuk om te zien.
Kan iemand mij vertellen als je 50,5 strafpunten in de dressuur hebt, hoeveel punten je dan hebt, ik kan nergens de berekeningen vinden.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:06

buukske schreef:
Kan iemand mij vertellen als je 50,5 strafpunten in de dressuur hebt, hoeveel punten je dan hebt, ik kan nergens de berekeningen vinden.

Ik had 49,5 en dat was 201 punten. Maar vind die punten totaal nooit zo heel belangrijk, want ook met veel punten kun je nog onder middenmoot staan.. ;) voor aanvang van springen en cross.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:07

Goed he bianca :-) ik hoorde jullie er iets over zeggen :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:09

Lielle schreef:
Goed he bianca :-) ik hoorde jullie er iets over zeggen :D

Ik zag je ineens heel erg friemelen op die plek van de aansluiting en je paard even iets op eigen tempo laten lopen. Je keek echt zo van..ooh ships hij is niet vast.... :D Dus ik riep je idd na. :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:12

Dat eerste stukje klinkt wel heel dubieus }:) ik had het al ontdekt na hindernis 1, en na 5 had ik er wel even tijd voor. En ojee loopt wel door :-)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:16

Lielle schreef:
Dat eerste stukje klinkt wel heel dubieus }:)

hahaha....zo zag het er ook even uit.. :P . Ik vond het wel een grappig gezicht, je was er heel relaxt onder zo van...eventjes vastmaken... :D Ik kon de humor er wel van inzien in ieder geval.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:22

buukske schreef:

Dressuurpunten berekening
De dressuurstrafpunten wordt als volgt berekend: Het aantal gehaald punten min eventuele strafpunten voor vergissingen (bij meerdere juryleden wordt het gemiddelde genomen) wordt omgerekend naar een percentage. Dit getal wordt afgetrokken van 100 % en vervolgens vermenigvuldigd met 1.5. De uitkomst hiervan is het aantal strafpunten.
Voorbeeld
aantal punten = 212
1 vergissing = -2
maximale score = 300
Het percentage is dan (212-2)/300 * 100 % = 70 %
Het aantal strafpunten is dan 1.5 * (100 - 70) = 45 strafpunten.
Berekeningen worden afgerond op twee decimalen.

50.5 / 1.5 = 33,67
100 - 33.67 = 66,33 / 100 = 0,6633 x 300 = 198,99
Dus waarschijnlijk heb je 199 punten gereden.

esterb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:38

Heeft er al iemand ergens foto's gezien van gisteren?

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:56

Wat een leuke verslagen allemaal.!

Ik heb ook fijn gereden.
Dressuur 192 punten.
springen 1 balkje.
cross foutloos binnen de tijd *\o/*
Ik ben 10e geworden, waren 8 prijzen. Maar ik heb heel fijn gereden.
Twee winstpunten en voldoende voor de stijl, ben trots op mijn paard.!

hier is de link naar mijn film van de cross.! ik had de camera op mijn schouder op m'n boddyprotector. :D
af en toe nog wel wiebelig maar ik vind het al wel aardig gelukt.

http://youtu.be/s6iz17_34nI