[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 11:24

Ik heb de boel aan huis (nou ja, dat wil zeggen: er staat ook een aantal pony's bij vrienden door het hele land), maar er lopen er op het moment iets meer dan 10 om het huis. Alleen Giga en Pebbles (haar maatje) staan 's nachts binnen in de zomer, de rest staat in de wei. Het weitje van Giga en Pebbles probeer ik steeds van mest te ontdoen, de rest van de weilanden worden gesleept en eventueel gekuild tussendoor.
Straks in de winter komt de hele bups binnen en dan staan ze op vlas. Ik haal dan 3 x per dag de drollen er uit en de meeste stallen hoeven dan verder niet gemest de hele winter. Dus het is beetje potstal idee. In de zomer haal ik de stallen dan weer helemaal leeg en dan kunnen we weer schoon de winter in.

maximiliano

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 11:37

Je mag zeker alleen meepraten wanneer je in de eerdere topic's hebt gereageerd?
Staan vaak een hoop leerzame dingen tussen in jullie topic's vandaar :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 11:38

Mootje, ik ga zo door de wasstraat, vriendje even ophalen uit Purmerend en als ik terug ben ga ik met de stofzuiger aan de slag! Auto zal niet weten wat hem overkomt :D

@ Henny, als je je even voorstelt, mag je meekletsen hoor ;)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 11:40

Arme auto :(:) .

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 11:40

Jammer sta niet in de OP. Denk dat ik te laat was, want heb je nog wel wat gestuur mandy ;) Maarja, volgende x dan maar.

Weule: geweldig die foto :+
Watapatja: welkom :)
Alle concour gangers succes !!!

Ik was vanochtend ook al vroeg in de weer.
Donderdag springles ging ontzettend fijn.
Gister en vandaag thuis dressuur gereden, gister wat stug, vandaag heel fijn :)
Dit weekend even geen concours, volgende week weer x springen :D

Wat druk gehad, dus op laatst niet veel in het topic geweest. Ga weer proberen jullie bij te houden want jullie gaan zo snel.

Zo laatste spulletjes pakken en dan vanuit Amersfoort - Utrecht - Den Bosch met de trein naar me boy :D (beetje ver weg :+ )

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 11:44

Mootje, niet van die rare dingen zeggen hoor. Noor moet straks de Passat ook even van binnen uitzuigen en dan gaat de waterslang erop. Hij MOET dit weekend schoon!
'k Heb opnieuw niks nada nakkes zin vandaag, doe vandaag m'n oogkleppen op en dan zien we wel weer.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 11:49

Door de wasstraat? Arme auto :') ik doe het altijd met t handje!
Sterkte, ik vind het al een klus, terwijl ik het elke week doe :+
Oh, met de kruiwagen het land door.... Dat hoefde ik gelukkig niet! 1x per seizoen uitmesten? Klinkt ideaal, ik deed het 1x per 6 dagen!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:12

daNiielle_ schreef:
Leuke opening, vooral die foto van Jeroen :')

leuk hé! mijn eerste (bijna) echte crossfoto!!

EvelienH schreef:
Sannnn schreef:
Wat een blonde bimbo zeg nu op het podium bij the Voice. :x

Erg hè! Ze kwam echt heel dom over.

nou, echt hé!!!! en als ze liep gingen die tieten echt zo tegen elkaar aan, beetje té (oké, als man zijnde kijk je er wel naar ;) )

moguh ladies!! en welkom 2 'nieuwelingen'

@ mootje: ik heb afgelopen week mijn auto ook met de hand gewassen! mijn moeder heeft eigen bedrijfje in schoonmaakartikelen, die hebben ook een lijn voor autowas-producten, dus die 'test' ik dan altijd ff :P
@ tientjeh en.....ik dacht margriet, mooie crossfoto's!!! (ik blijf die van margriet een super dier vinden....!!!)

nu snel eten en dan ff vrachtje met de kieper halen, beetje bijbeunen vandaag..., vanmiddag nog beetje rondcrossen op de tractor + hark.... maar 7 hectare, dus zo klaar.

@ itsme: leuke opening!!!! zijn onderhand ook wel boel posters hiero.. dit is denk ik mijn 4de topic nu? (of 5..)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:53

Hoi hoi

@ henny Welkom!
@ Sanurie balen dat je niet in de OP staat. Misschien is Mendy je vergeten of was je idd te laat :(:)
@ Mootje lekker aktief! Veel plezier met springles
@ Weule druk druk! En toch tijd om op die tieten te letten :P
@ Leliaardje wij mesten elke dag, alle drollen eruit, natte eruit alles opschudden en weer netjes recht harken :) Land doen wij dan weer niets aan, gaan er een keer met de sleep doorheen.
@ Sanurie fijn dat Urban goed liep vandaag!
@ TG lekker bezig geweest dus. Woon jij bij je schoonouders in?

Ik heb Zeus net gereden, begon heel gek. Maar na een kwartier was hij zo fijn! Heb echt nog nooit zo'n sympathiek paard gereden <3 Daarna lekker afgespoten en meneer staat nu in de wei. Nu gauw effe wat boodschapjes halen. Om half 2 komt mn neefje om effe met de pony te hobbelen en om 16.00 komen mams paps broer en schoonzus hier lekker BBQ-en.. (gelukkig is er salade stokbrood en fruitsalade O:) )

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:57

Leilaardje; gewoon een contactlens. :) Klinkt als een naar ongelukje zeg, goed dat je de ostheopaat laat komen.
Echt BBQ weer Marijke, leuk. :D

Beetje dubbel gevoel hier..
Ga officieel weg van de stalling waar we nu staan. :)
Had al gevraagt voor de stalling hier in de straat, krijg dit weekend bericht of ze 2 stallen vrij hebben.
Maar toen nog gaan kijken naar een supersupersuper deluxe stal, en ze hadden er 2 stallen vrij. Daar kunnen we dus zeker terecht.
Prijs is helaas wel naar de luxe....

En zojuist ook besloten om Tessa dan toch te verkopen. Als recreatief paard..
Bah voel me echt onwijs schuldig, maar aan de andere kant zou het voor haar leuker zijn om gewoon lekker in het bos te kunnen crossen.
Nu nog het voor elkaar krijgen om de advertentie op internet te zetten...

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:04

ik zeg even snel hoi in het nieuwe topic :D

en weer doei, druk met huiswerk ^)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:09

Yeah ik heb het nieuwe topic ook gevonden. Helaas ook vergeten een stukje voor de opening te sturen.
Mijn terras ligt er in *\o/* . Kom ik 2 stenen te kort en nu kan ik alleen maar 1m2 erbij bestellen terwijl ik er 2 tekort kom die kapot waren. Ik breng 5 bandjes terug en ga dan even stennis schoppen. Normaal kun je dus wel losse bestellen :+
Ga nu even eten, paard klaarmaken en auto vullen en dan naar Vasse crosslopen

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 13:15

zo al weer terug van concours met bay. alleen gegaan en er kwam iemand daar om te lezen. net zo braaf losrijden ging ook wel lekker tot er telkens 1 persoon bij mij ging galoperen precies op de andere hand dan dat ik galopeerde. bay werd er wel een beetje heet van maar. toen naar andere bak ja dat wilde hij niet dus keer een goede klets gegeven met mijn benen en toen was het achja dan loop ik maar wel.. Proefjes beide wel fijn alleen Rechtergalop nog niet (hard mee aan het oefenen) verder vond hij het ook niet zo eng binnen dan als in februari.
beide proefjes 173 punten.
toen naar huis lesgegeven. net eten op (nouja wat je eten kunt noemen een bak vol druiven) zo stallen doen en dan ol klaar maken en dan weer naar concours.

wel bijgelezen op me mobiel maar weinig onthouden. Zou vanavond netjes bij lezen.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:29

Oh, ik vind het wel heet zeg :Y) . Net even de mesthoop bijgewerkt, maar dat is ook geen lolletje in de brandende zon. Paul is geitenhokjes aan het mesten, dat is nog veel erger................. :(:) .
Ik ben maar weer naar binnen gevlucht en ga maar weer eens strijken.

Itsme, zal ook wel warm geweest zijn om nu binnen te starten. Maar misschien is buiten nog wel warmer. Toch fijn dat hij het minder eng vond dat begin dit jaar.

Ben benieuwd hoe de groepsfoto is geworden in Ysselstein.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 13:30

nou om half 10 is het nog wel lekker binnen.. maar ben bang dat het zo wel warm wordt.
met dit weer is het eigenlijk nog jammer om binnen te moeten starten.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:33

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:46

Is Tessa nog geschikt voor de sport en als leerpony?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:48

Ja hoor ze kan prima mee op wedstrijd. Dan wel meer voor de dressuur, met springen kan ze te sterk worden.
En leren kan je er zeker van. :j

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:59

Warm! Heb net 3 raam kozijnen geverfd binnen. Dat is echt te warm gewoon. En onze paal is ook in de grondverf gezet. Nu zo maar even om een kadootje voor mijn vader uit. Die is morgen jarig. Dan W en C nog even doen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:05

Het is inderdaad warm! Auto kwam natuurlijk niet schoon uit de wasstraat (moet je nagaan hoe ranzig ie was :Y) ). Dus net nog wat euh handwerk verricht en de binnenkant is ook weer toonbaar. Moesje is mijn vaders auto nu aan het uitmesten en dan zal ik daar de stofzuiger ook nog even op loslaten. Dan alleen nog even voer halen voor KJ en vanavond rijden en dan is de hele to-dolist afgewerkt :)

Ben wel benieuwd hoe jullie huisje wordt, Margriet!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:08

Tessa staat erg mooi op de foto's Daan, hopelijk krijg je er een fijn baasje voor.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:10

Ik haat strijken -:(- .

Moeilijke beslissing Danielle. Hopelijk vind je een fijne nieuwe eigenaar.
Goed werk Margriet!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:27

Leuk nieuw topic!

Danielle, jammer dat de adverntentie er niet eerder was. Mijn tante zocht precies een paard als tessa.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:43

Oh ja, strijken staat eigenlijk ook nog op het lijstje, maar daar heb ik geen zin meer in hoor.
Danielle, hopelijk vind je een leuk nieuw baasje voor Tessa!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 16:59

Wat zijn jullie allemaal 'productief' vandaag. :oo
Hier in huis is niet veel uitgevoerd, ouders/zus hebben op het terras gezeten en ik op het paard!

Tessa liep weer super, veel geoefend met de contra galop. Ze moet nog net dat laatste stukje meer aan elkaar blijven, verder ging het netjes.

Hm dat is balen Jantine.. Maar ze heeft zo te lezen dan wel een geschikt paard gevonden? :)
Heb al wat reacties en er zitten zeker een paar geschikte plekken voor haar bij!