[SGW] Verslagen SGW de Bollert

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Re: Verslagen SGW de Bollert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:59

Inderdaad wel ee beetje apart! Wel een super net debuut.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:08

Ik lees een aantal fijn, maar ook minder fijne verslagen.

@ Iris: super toch voor de 1e keer M :D Daar mag je echt trots op zijn.

Ben benieuwd naar de cross, nu helemaal~! Wordt alleen niet zo blij van de verhalen dat er zoveel stops op 1 waren in de B :+

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 00:06

Zo, gegeten, pony's weer lekker op stal, ben klaar met m'n fotoverslag, eindelijk tijd om hier eens te verschijnen.

Eef_Bam jammer van je dressuur, maar fijn dat je lekker gereden hebt!
Sannn, fijn dat je toch nog over de puntjes kwam. Goed hoor! En wij hebben inderdaad ook wel in het bos staan te kijken hoe je daar moest rijden. Snap wel dat dat tijdens het crossen fout kan gaan.

Qua TomTom: mijn Kia-navigatie bracht me precies op de juiste plek! Hij doet zo nu en dan vreemde dingen, maar vandaag deed hij dan blijkbaar uitzonderlijk goede dingen!

Tientjeh: grappig dat we elkaar tegenkwamen. Ik had 's ochtends in de auto nog zitten denken: ben benieuwd of ik een blonde dame met een kinderwagen tegenkom (vaag herinnerde ik mee ook nog dat die rood zou zijn) en ja hoor: het gebeurde :D . Had alleen weinig tijd omdat Laurie net uit de cross was.

Arme Bianca: en met de auto verkeerd en in het bos verkeerd :(:) .

Joyce gefeliciteerd! Knap hoor!!

Evelien, wat naar dat Caap zo zwaar aanvoelde. Hopelijk is/blijft hij okay!

Oei Sanuri: dat zijn geen leuke dressuurpunten. Hopelijk gaat dat nog beter worden! Wel mooi gecrosst!

Melanie: fijn dat het zo lekker ging! Reed je ook in ring 8? Wat is de stand van onze bokt-competitie?

aerizz: wat een mooi M-debuut! Knap hoor!

Ik heb eigenlijk maar heel weinig stops gehoord in de B. Alleen die ene val (was vlak voor de neus van Laurie), maar verder weinig problemen gehoord.

En dan nu ons verslag.
Dressuur was weer zeer matig. Jammer dat ze zo lekker kunnen lopen thuis en dit keer ook bij het losrijden, maar in de ring verstart de boel. Het zijn geen zenuwen van Laurie, want die heb ik haar nog nooit zien hebben met dressuren, maar wat het wel is????? Al met al stonden we bij vorige crosswedstrijden dan meestal nog bij de 1e vijf, maar daar was dit keer geen sprake van.
Springen en cross ging verder super. Ze pakte heel fijn aan. Denk dat het echt tijd wordt voor de L.

Verder een heerlijke dag gehad, mooi weer, mooi terrein: geweldig losspring terrein bij de cross!! Top!!

Voor wie het leuk vindt: hier is m'n fotoverslag: http://www.deleliaard.nl/Fotografie/Fot ... 110924.htm

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:29

Ik heb gister voor het eerst met mijn tinkertje tussen de B paarden gestart. Dressuur ging lekker, al verveelde hij zich hier en daar een beetje en ging daardoor hangen en strekte niet helemaal zijn hals met halslaten strekken. Maar ik was tevreden omdat ik lekker ontspannen had gereden. Ik was ook blij met mijn punten 186 en 196. :)
Ik was erg zenuwachtig voor het springen, voor zo'n eerste keer tussen de paarden. andere afstand in de dubbel (bij de ponies kwam hij ooit uit in de dubbel) en iets hogere hindernissen. Ik had wel op paarden afstand geoefend en dit ging goed thuis. Ik was super tevreden ne mijn rondje in het parcour. Ik had een balkje op hindernis 6 omdat ik hem daar te lang liet worden.
Bij de DA had hij een hartslag van 60 dus netjes.
Bij de start van de cross moest hij even op gang komen, maar na hindernis twee gingen we wel lekker.
Op hindernis 5 de dubbel in het bos kwamen we niet lekker uit, maar hij sprong wel door. De cross hebben we helemaal foutloos uitgereden!
Mijn stijlpunten waren goed, op stijl van ruiter na, omdat ik meer moet gaan staan in mijn zadel. Klopt ook wel, ben daar hard op aan het oefenen om mee te gaan staan :+
Ik was helemaal blij en tevreden. bij de DA had hij weer een hartslag van 60.
We hebben gewacht op de uitslagen lijst en toen bleken we 3e geworden te zijn van regio Utrecht! *\o/* Ik ben zo trots op mijn tinker en waren erg blij met onze prijs :D een mooi schildje en een lintje. Het enige jammere was dat bij mij en de nummer twee van utrecht 2005 op het lintje stond. :') Ach... Ben gewoon super trost op mijn tinker dat mij dat niet meer uit maakt!!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:48

Wat stom dat ze je uitlachten!? Jij kent je paard toch t beste. En volgens mij ben jij nu degene die t laatst lacht, want jij kunt er mooi M +1 in je onderschrift van maken!!

Leliaardje: leuk foto verslag. Wat vervelend dat ie in de ring je zo laat zitten, voelt ie dan ook heel anders dan met losrijden voor Laurie??

Amber: Super netjes joh!! Wat een ontzettende gave tinker heb je!!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:01

Amber, gefeliciteerd!! Top gedaan!

@CD: ja ze voelt echt anders. Ze let helemaal niet meer op Laurie en ze zet zichzelf gewoon vast, waardoor Laurie ook amper doorkomt met haar hulpen. Ik denk dat het een kwestie is van een keer goed doorpakken in een wedstrijdring. Of een keer B HC gaan rijden of een keer gewoon op een concours in een lege ring gaan rijden.
Maar misschien is het toch wel gewoon stress van Giga. Ik merk thuis al dat ze niet goed meer eet als ze ingevlochten is. Zelfs als ik alleen d'r staart was voor een springwedstrijd, is ze al gespannen. We hebben ook wedstrijden gehad dat ze met losrijden al rampzalig liep, maar dat was nu niet zo. Er zit dus wel vooruitgang in :roll: .

En als ze thuis nou ook niet lekker zou lopen, zou je je er nog bij neer kunnen leggen dat het geen dressuurmiep is, maar daar kan ze echt lekker sjouwen ~~}> .

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:50

Leuk verslagje zo Leliaard! Ik heb je dus gewoon wel gezien, wist het bijna zeker maar durfde niet zo goed te vragen :o oftewel, ik stond gewoon naast jullie dan :+ :o

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:54

MelanieB schreef:
Leuk verslagje zo Leliaard! Ik heb je dus gewoon wel gezien, wist het bijna zeker maar durfde niet zo goed te vragen :o oftewel, ik stond gewoon naast jullie dan :+ :o

Echt waar???????????????? Dat is ook wat.
Zagen we er zo eng uit dat je het niet durfde te vragen :+ .

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:56

Net de uitslagen gezien. Serieus maar 2 weigeringen in het M...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:05

Hahaha nee _O- maar voor't zelfde geld zeg ik heel leuk iets en zijn jullie het helemaal niet _O-
Heb ik namelijk al eens eerder meegemaakt haha :o

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:06

Afbeelding
Win in actie :))
Beetje jammer dat ie niet scherp is maar mn vader moest en zou foto's maken... :roll: Normaal gesproken doet Kim dat die altijd meegaat als mn trouwe groom :P

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:09

Oh ja, die donkere schimmel herken ik :+ . Ik heb helaas geen foto's van je gemaakt. Is altijd een slechte positie: vlak achter Giga starten: dan ben ik alweer weg met m'n camera.

Ik twijfelde ook even hoor toen ik Tientjeh aanriep 8-) . Maar ik dacht: ach, als ze het niet is, dan reageert ze toch niet als iemand Tientjeh loopt te roepen.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:11

PS: ik zie dat Giga voor staat in onze bokt-competitie: wanneer is onze volgende competitie wedstrijd? Barchem?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:12

Leliaardje schreef:
Ik twijfelde ook even hoor toen ik Tientjeh aanriep 8-) . Maar ik dacht: ach, als ze het niet is, dan reageert ze toch niet als iemand Tientjeh loopt te roepen.

_O- *Ziet zichzelf al roepen: Leliaaardjeee :')

Barchem ga ik helaas niet -O- , diepenheim wss. :j en miss Bathmen

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:15

Waarschijnlijk had Giga omgekeken: die had zich vast aangesproken gevoeld :+ .

Hm, Diepenheim gaan we niet heen, Bathmen wel, maar misschien dan in de L (is nog maar vaag idee). Daar gaan onze competitieplannen :D .

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:20

Haha stom nederlands weer -O-

Winnie liep zo braaf de waterbak in, was helemaal tevreden :)
Afbeelding

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:27

Goed gereden dus met Giga! L moet wel goed komen als ik jullie verslagen zo hoor. :)

Benieuwd naar de rest van de verslagen van vandaag. :)

Hier goede link: http://www.youtube.com/watch?v=fU36_47NXUc Water in Neede. Ging beetje slingerend, bijna over de M hindernis, maar vond de lijn ook beetje onlogisch voor het L. Ook nog poosje daar gestaan met lopen met wat anderen.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 25-09-11 11:45, in het totaal 2 keer bewerkt

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:29

Marijke: Okj! Leuk! :D
Zie je iedereen al roepen over het terrein _O-
Amber: Dan stonden wij naast jou :+ Wist heel niet dat je ook op bokt zat :P

Over die ene stijljury. Volgensmij vond hij dat iedereen zijn beugels te lang had. Ik kan zelf ook niet korter. Als ik ze nog korter doen kom ik voorbij het zadelblad.
En hij vond weinig controle. Alleen ik had juist controle op het begin en het einde. Vanaf 6 naar 7 het veld op juist niet en tussen 10 en 11 ook niet, maar ach.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:43

San, leuk filmpje! Vond idd ook voor de L beetje onduidelijk hoe het water nou precies zat :P
Oh,, heb je 'm weggehaald :+

Win zag boven die hindernis al het water :')

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:46

Heb hem er weer staan. Was verkeerde link.
Maar Win loopt er zo in! Super. :)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:47

_lautje_ schreef:
Net de uitslagen gezien. Serieus maar 2 weigeringen in het M...

Dat geloof ik graag, staat nou alles erop? Zag gisteren alleen de eerste 4 staan maar dat kan ook aan mijn telefoon liggen :P

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:51

Je moet dan even verder zoeken in de tabbladen Evelien. Eerst staan de prijswinnaars van de Gelderse erop. De volgende tabbladen de rest.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:55

TIENTJEH @ de Tom Tom van een vriendin van mij die kwam kijken die kende dus de Rode weg weer niet... :+
SKYGIRL @ het is idd dat stukje bos voor de opspromg die echt niets voorstelt, je zou er haast over vallen.
EEF @ had je na de cross niet meer gesproken, jammer dat het gevoel niet helemaam goed was. Bull had met 6 minuten alweer 60 bij de DA. Die lijkt erg weinig last te hebben van Warmte.
ROOS @ zeker een goede opsteker.. ;) zoals ik al zei op Texel, je kent je eigen paard het beste en direct open veld maakt het voor hem niet fijn om welke reden dan ook. Jammer dat dan zo'n TA daar gelijk een oordeel aan hing. Nu heb ik wel iets over de tijd gereden maar niet extreem.
MELANIE @ 140 punten... :wow: dat is wel heel erg laag. Ik kan mijn beugels ook niet korter ivm mijn zadel, maar dat betekent dan toch een ander zadel wil je daar verandering inbrengen. Geld voor mij ook, ben daar ook hard mee bezig. Die sprong was idd voor dat "opstapje" waar je je nek over zou breken.. :D
BONTKW @ ik heb jou gesproken toen je uitstapte na de cross, wist niet dat je ook bokker was.. ;) maar de jouwe is idd groot.
AERIZZ @ vreemd van die mederuiter dan, is er een reden dat dat gezegd werd ??

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:56

Leuke verslagen allemaal!

Voor ons was het de eerste cross, we deden dus mee in de oefen rubriek.
We begonnen goed bij de keuring met een hartslag van 52, stond er van te kijken, mijn drukke chaoot, kan toch niet. :))
Toen kwamen de zenuwen in het starthok, maar Perfect had er zin in.
We gingen goed van start, tm hindernis 6 met 2 hoeven in de neus. ;) 7 was de dubbel, dat vind ze altijd lastig. Dus die even rustig in draf aangereden, en we waren er in 1 keer over!
Toen weer verder allemaal zonder problemen, alleen bij 9 even ritme kwijt dus ook die in draf.
Bij 12, de sprong naar de waterbak stond ze toch even van te kijken!! De hindernis zelf vond ze niet eng, maar ze zag op het laatst pas dat er allemaal mensen stonden en dat er water lag.
Even opnieuw aangereden, en toen zo erover en ook zonder twijfel het water in. :D

Had een super fijn ritme en ze bleef ook heerlijk rustig, luisterde goed en deed echt haar best.
Bij de nakeuring een hartslag van 60 dus dat was ook helemaal goed.
Ik ben tevreden, was een leuke cross! :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:58

Bianca, ik had geen 140 hoor :))
Ik wil mn beugels ook niet korter want dan kan ik niet eens normaal meer zitten.. heb ze al kort, dus ander zadel maakt niet uit, heb dan puur en al geen steun meer. :+ En ander zadel wil ik sowieso niet :))
Maargoed, dat deze meneer dat vond, achja, heb er nooit commentaar op gehad dus vreemd ook, die ander gaf ook gewoon een 7.