[SGW] verslagen oefencross enschede.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: verslagen oefencross enschede.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 08:34

Gister was echt een zeer geslaagd dag, vond het leuk opgezet :D

@ Laura: ik hoorde van je val na de tijd. Wat onwijs balen zeg! En dat met dank aan je voorganger.... ik zou echt NOT amused zijn geweest.

@ AmberB: jij ging echt safe rond, daar kunnen er meer een voorbeeld aan nemen :j

@ Melanie: super 'debuut' dus! Fijn dat schimmel zo goed aan pakte. Balen van dat laatste hek, maar gelukkig is het goed afgelopen..

En de rest wel gelezen, maar weinig onthouden :o
Wel heb ik me vooral bij de pony's zo ernstig verbaasd. Wat werd er ongecontroleerd en knetterhard rond gejakkeerd. Het merendeel had geen idee waar ze mee bezig waren en het is een wonder dat niemand met pony en al over de kop is gegaan :x Ik zou me als ouders diep diep schamen!

Dan mijn verslagje...

B dressuur is voor Zetje een reden om lui te zijn en slechte op de hulpen te reageren. K had alsnog 201 pnt en stond net bovenaan in de B paarden.
Springen begon ze nu helaas ook met haar kuren. Voor 1 ineens omdraaien en omhoog blijven komen. Ik krijg haar wel naar voren, maar wil perse linksaf omdat zij dat niet wil. Uiteindelijk gewonnen en verder foutloos rond.
Voor de cross werd ik dus al huiverig, maar ze ging voor haar doen eigenlijk heel goed van start en redelijk simpel over 1. Wel met dank aan een lange zweep van een mede deelnemer :D Voor het water stopte ze wel 1x en kwam weer omhoog. Ff aangepakt en goed met de zweep geraakt en toen ging ze eigenlijk zo over de boom en simpel het water in... Hopelijk heeft ze er van geleerd!
Heb verder in het bos rustig aan gedaan, alhoewel ze erg hard wou. Kon sommige bochten ook niet halen :+

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 08:43

@ Rowo: Dat was mijn lange zweep :D

Mijn verslagje...
Dressuur ging zoals gewoonlijk, dribbelen als ie moet stappen niet op been reageren als ie moet draven, maar wel netjes galopperen. 178 punten daarmee 1 na laatste :') (Ben het gewend)
Springen ging niet zo gemakkelijk als ik gewend ben, maar komt meer door mijn eigen gepruts, maar foutloos.
Heerlijk gecrosst! Ik hoefde bijna niks te doen. Hij ging gewoon. Hij is zelf met een kleine aanmoediging van mn zweep via de boomstam het water in gesprongen *\o/*
Mooi binnen de tijd weer binnen (3.13) en goed voor de 2e prijs...Jamie had me alleen in de dressuur eruit gereden :Y)
Leuke dag, ik hoop dat ze het volgend jaar weer doen! Paard was weer helemaal gelukkig dat ie mocht crossen, op naar Ermelo!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 08:44

Aaah was jij dat :D Nogmaals dank voor de zweep !! Nu weet ik ook wie je bent op bokt!
je hebt ook in Markelo mee gedaan in mei of niet?

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 08:45

Ja klopt! :D

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 10:29

mandy: haha ik vond jullie echt humor. zie ik jullie lopen hoor ik OOOH JA LAURA WEER..
blij was ik ook echt niet. ging net zo lekker.. :P

mooi dat de crossen lekker gingen lotte en mandy!

anouk: gefeliciteerd..:D

AmberB: haha ik zag jou nog bij de wc staan op het laatst. mooi resultaat :)

melanie:ooh wat schrikken. hoe gaat het nu met hem? ik kan die camera echt aanraden.
wij hebben hem ook en het scheelt zoveel stress! mooi van je cross! op naar foutloos in ermelo.

petite: misschien ook beter dat je dan hebt afgezegd als je er niet helemaal zeker van bent.
volgende keer beter toch..:)

irene: oeh wat leuk ben erg benieuwd. ik heb ook niet gemerkt dat er iemand zat.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:31

lrm schreef:
mandy: haha ik vond jullie echt humor. zie ik jullie lopen hoor ik OOOH JA LAURA WEER..

:D

Maar nogmaals balen van je vinger :\

Dat meisje zouden ze trouwens voor altijd de zweep af moeten nemen :x
Laatst bijgewerkt door rowo op 11-07-11 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:32

Laura; volgens mij wel goed, hij is niet stijf zover ik kan zien en staat lekker zich uit te leven in de wei en eet en drinkt goed. :j
Vanavond even kort longeren om te kijken en misschien ff fysio bellen voor afspraakje om te laten checken. :)
Ik pb je ff over camera, ben wel benieuwd naar hoe of wat :P

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:25

Ik heb foto's van de nummers 17 t/m 22, 27 t/m 31, en 33 en 34.
Ook heb ik van nummer 25 foto's gemaakt, maar die zijn niet zo mooi geworden.

Zit er iemand van jullie bij? En mag ik hier foto's neerzetten of moet dat ergens anders?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:27

Jammer ik was 36 :))

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:30

Sorry, ik had me weer lekker voorbereid en kwam met een halflege batterij :D
Heb je nog wel zien rijden, zat bij de twee sprongen rechts na de afsprong. Vond het erg leuk dat ik je herkende van bokt!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:31

Ah daar! Mijn paard was wat laks op die 1e sprong :)) Wel 2 leuke sprongen waren dat :j

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:39

De hinderniscontroleur vond je erg mooi gaan ;). Je was een van de weinigen die er met een lekker ritme overheen kwam. Heb er een tijdje gezeten en de helft kwam er in draf op aan, er was zelfs iemand die dacht vanuit stap te kunnen springen :? Er waren dus nogal wat weigeringen!

Ik vond het enorm leuk om te zien hoe zo'n cross in z'n werk gaat, was nog nooit bij eentje wezen kijken. En bij gebrek aan paard heb ik zelf nog nooit lessen kunnen nemen. Ik vond het wel opvallend hoeveel weigeringen en valpartijen er voorbij kwamen, maar ik neem aan dat dat vaker is bij een oefencross? Omdat er dan toch veel mensen meedoen die het een keertje willen proberen maar zich er weinig in verdiept hebben?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:42

Altijd leuk om te horen :D

En ja, zo'n oefencross komen idd ook wel mensen op af die denken, oh leuk, ff proberen en die zich idd niet echt verdiept hebben, maar die hou je toch vaak wel, zelfs op echte sgw's in de B.

Hmm in stap zou beetje lastig gaan :))

Sommige hindernissen waren dus iig niet verhoogt zoals op bordje stond dat zou gebeuren, zoals de wortels, die zouden hoger gaan maar was maar 1tje hoger gezet, en het laatste hek was ook niet/amper omhoog gegaan.
Wel dat balkje bij jullie op die dubbel, maar dat maakte ook amper tot geen verschil :P

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:47

Saar88 schreef:
Ik heb foto's van de nummers 17 t/m 22, 27 t/m 31, en 33 en 34.
Ook heb ik van nummer 25 foto's gemaakt, maar die zijn niet zo mooi geworden.

Zit er iemand van jullie bij? En mag ik hier foto's neerzetten of moet dat ergens anders?

Hier spreekt nummer 28 :D. Plaats ze maar, ben benieuwd!

Die hindernis waar jij zat, die ging bij mij overigens erg makkelijk :j!

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:59

ik heb nog een paar filmpje gemaakt rond 5 uur tot half 6.
weet niet of er iemand van bokt tussen zat,
volgens mij wel een meisje met een bruin paard en groen/blauw setje hier ergens uit het andere topic.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:59

Verwacht er niet teveel van hoor, zo'n fantastische fotograaf ben ik niet :=
Ik zat bij jou ergens anders, maar vond jou ook als een speer gaan! Heel zeker, echt als een team, gaaf om te zien :).

Afbeelding

Afbeelding

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:00

Ik was nummer 38 helaas, haha met mijn knappe tinker :D

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:08

Sorry dames, volgende keer kom ik beter voorbereid (dwz met een opgeladen batterij en op tijd) :Y)

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:12

Whaha, wat zit ik raar bij die 2e foto! Dit was voor haar de 1e keer. Maar ze ging echt als een speer, ze vond het echt geweldig, haar koppie spreekt boekdelen. Super voor de foto's!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:15

Leuke foto's Marcia :D Die oren, echt schattig.... Overigens zeiden we dat nog tegen mekaar toen je naar 1 reed.: check die oren !

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:17

@Askazita: Dat was ik denk ik. Ik startte om 17.00 uur voor een foto van mn paard zie mn profiel...

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:18

Ja, die oren zet ze er met de dressuur niet op :+ Irene heeft ook nog een supergave galopfoto van mij :))

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:18

Anoukspitzen schreef:
@Askazita: Dat was ik denk ik. Ik startte om 17.00 uur voor een foto van mn paard zie mn profiel...

Haha waarom herken ik je nou nu pas van bokt _O- :') Fail -O-

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:19

Haha slimpie ik had jou allaaaang herkend ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:21

~~}> Kon ook niet missen met schimpie en paars en logo :')
Je hebt btw wel een leuke opvallende set :D