[SGW] Verslagen SGW Oudkarspel 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Re: Verslagen SGW Oudkarspel 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:15

Het was in grote lijnen goed georganiseerd alleen de afwerking liet inderdaad ten wensen over!

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:20

Ik vond het over het algemeen ook goed georganiseerd. Vond het secretariaat alleen niet top. Ze gingen je daar niet helpen, terwijl ze wel zagen dat je er stond te wachten. Ze gingen je pas helpen als je er echt om vroeg. Heb gevraagd of ze mijn dressuur coupon op wilden sturen, omdat het zo lang duurde en dat was allemaal geen probleem, dus dat vind in wel super! Even afwachten alleen of ik hem wel echt toegestuurd krijg.

wimpie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:31

Beste Lezers,

Even om alle fabels uit de wereld te halen en zeker na het commentaar van evony, ten eerst ik heb het meisje zien vallen en was er als een van de eerste mensen bij. ER HEEFT NIEMAND zitten lachen en ik heb als bhvér mij eerder aan de mensen zitten ergeren die dachten alles beter te weten en die er alleen bij gingen staan. Even een tip voor je als dit gebeurt evony ga er heen en vraag aan de mensen of je kan helpen zo niet neem er afstand van en ga niet oordelen als mensen lachen waarschijnlijk door de spanning ( en ik heb het niet gezien hoor!!!) ik heb nadat de ehbo ers er waren ook afstand genomen.(goed dat je de pony opgevangen hebt)
Daarnaast er is keurig gehandeld en het was een zeer lastige situatie mede omdat het meisje voordat de hulpdiensten er waren niet in de stabiele zijligging gelegd kon worden en zij het wel heel erg benauwd had( waarschijnlijk misschien ik ben geen dokter door een klaplong)
JE kan en mag zon meisje dan niet verplaatsen i.v.m. letsel aan rug of nek.

Ik wil jullie als organisatie toch een compliment geven dat de ambulance etc allemaal juist ingeschakeld is en er netjes direct plek gemaakt is voor de Heli en dat jullie hoe lastig het ook was mij later hebben laten starten en de wedstrijd goed afgerond hebben.

Daarnaast ik wens het meisje veel beterschap toe ik hoop dat ze snel opknapt!! sterkte meid!!

Zelf heb ik na het ongeval erg voorzichtig gereden mede omdat het me eerste sgw was en de schrik er goed in zat, dressuur heb ik niet echt eraan gereden punten weet ik nog niet, springen 1 weigering en cross 1 weigering op de keuken hindernis 3 volgens mij maar wel super trots op mijn paardje!!!

groeten!!
Laatst bijgewerkt door wimpie85 op 05-06-11 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:38

wimpie85 schreef:
Beste Lezers,

Even om alle fabels uit de wereld te halen en zeker na het commentaar van evony, ten eerst ik heb het meisje zien vallen en was er als een van de eerste mensen bij. ER HEEFT NIEMAND zitten lachen en ik heb als bhvér mij eerder aan de mensen zitten ergeren die dachten alles beter te weten en die er alleen bij gingen staan. Even een tip voor je als dit gebeurt evony ga er heen en vraag aan de mensen of je kan helpen zo niet neem er afstand van en ga niet oordelen als mensen lachen waarschijnlijk door de spanning ( en ik heb het niet gezien hoor!!!) ik heb nadat de ehbo ers er waren ook afstand genomen.
Daarnaast er is keurig gehandeld en het was een zeer lastige situatie mede omdat het meisje voordat de hulpdiensten er waren niet in de stabiele zijligging gelegd kon worden en zij het wel heel erg benauwd had( waarschijnlijk misschien ik ben geen dokter door een klaplong)
JE kan en mag zon meisje dan niet verplaatsen i.v.m. letsel aan rug of nek.

Ik wil jullie als organisatie toch een compliment geven dat de ambulance etc allemaal juist ingeschakeld is en er netjes direct plek gemaakt is voor de Heli en dat jullie hoe lastig het ook was mij later hebben laten starten en de wedstrijd goed afgerond hebben.

Daarnaast ik wens het meisje veel beterschap toe ik hoop dat ze snel opknapt!! sterkte meid!!

Zelf heb ik na het ongeval erg voorzichtig gereden mede omdat het me eerste sgw was en de schrik er goed in zat, dressuur heb ik niet echt eraan gereden punten weet ik nog niet, springen 1 weigering en cross 1 weigering op de keuken hindernis 3 volgens mij maar wel super trots op mijn paardje!!!

groeten!!

ik was er bij, stond met de pony te bevrijden van het zadel wat tussen zijn voorbenen hing en heb wel degelijk iemand van de zenuwen horen lachen!
Kan de organisatie niks aan doen, vond alleen de ehbo niet erg kundig.
En ik ben het met je eens dat iedereen wat anders zei en het beter dacht te weten en daar ergerde ik mee ook aan want daardoor was er geen ruimte voor de mensen die er echt iets van wisten.

wimpie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:40

als het goed is zie je dat ik je een compliment geef voor je actie met de pony. ma denk dat je meer uit ben op een discussie en commentaar. ik oordeel er niet verder over.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:41

wimpie85 schreef:
als het goed is zie je dat ik je een compliment geef voor je actie met de pony. ma denk dat je meer uit ben op een discussie en commentaar. ik oordeel er niet verder over.

ik had later je aanpassingen gelezen idd!
Ik ben zeker niet uit op een discussie of commentaar, helemaal niet zelfs.
Ik vind alleen dat er rond het meisje niet vakkundig genoeg is gehandeld, dat is alles. Juist omdat iedereen er om heen bleef hangen en elkaar bleef tegen spreken. Mensen die er helemaal niks mee te maken hadden.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 14:59

Wij zitten nu te wachten op de prijsuitrijking..... Duurt lang! Verder wel een leuke wedstrijd.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:02

na de laatste start zo'n 2 uur erbij op ;) houden jullie het een beetje droog daar?

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:12

He, Evony, wat sneu dat je zo'n rotdag hebt gehad! En dan ook nog getuige van het ongeluk en alles... :(:)

Uiteindelijk ben ik helemaal niet gegaan. Ik baalde echt als een stekker dat ik geen M kon starten. En toen er hier nog het één en ander misging hield het helemaal op. (Er moet hier altijd iemand thuis zijn. Dat is erg onpraktisch als je de hele dag wel wil en je oppas zegt af! %) ) Komende weken maar even een paar oefenterreinen af om eens een coffin e.d. te gaan oefenen voor Leidschendam! (Als je zin hebt om mee te gaan? Gewoon, voor de lol? *\o/* )

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:17

Tody: he bah dat is ook vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je daar van baalt. Oee klinkt goed kan alleen niet vrees ik, zit vanaf 8 tot en met 13 juni in outdoor gelderland! Ga je in Leidschendam wel M?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 15:28

Hier mijn verslagje.

Dressuur ging wel aardig, beetje natte bedoening :+ 208 punten en ik hoorde een derde of vierde plek. Springen ging heel fijn foutloos. Daarna begon Jer toch wel een beetje zenuwachtig te worden: 72 bij de DA :o Wel heel braaf bij het losspringen voor de cross gelukkig. Cross zelf ging ook lekker! Heb rustig aan gedaan, want het was best glad geworden! Hindernis 1 t/m 5 (platte wagen) gingen helemaal super. Wel een stop en een volte (eigen lijn gekruisd...) bij 6. Beetje hetzelfde verhaal als de molenwieken in Gorssel vorig jaar, het plastic eronder was echt te eng.. Maar goed, het zal er niet mooi hebben uitgezien, maar we zijn erover heen gekomen :D Daarna weer helemaal super, op mijn pinkies te rijden. Heuvel, muurtje, trahkener, water etc etc. Allemaal goed. Hebben verder niet op de uitslag gewacht.

Veel bokkers gesproken trouwens: Evelien, Corien, Margriet, hetismij en Evie nog in een flits gedag gezegd. Jammer van het weer en de weigering, maar vond het een zeer geslaagde dag en ben dik tevreden voor de eerste cross van het jaar! Over 2 weken Vlietlanden :D

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:58

Het meisje dat gisteren is gevallen heeft een berichtje geplaatst in het gastenboek zag ik net :)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:02

Ik ben ook weer terug, heb heerlijk gereden! Dressuur ging supergoed, ookal zat ik veelste vroeg erop, dus maar heel veel los gestapt, misschien moet ik dat maar vaker doen ;) Springen was een simpel rondje, stond ook niet zo moeilijk dus foutloos.

Toen de cross, man ik maakte me best wel druk erover, vond dat het erg technisch stond, en in combinatie met de gladde bodem was ik nogal onzeker. Toch maar gereden en het ging goed :D Hindernis 2 overwonnen en toen dacht ik oo dit komt wel goed. Een enorme sprong op de afsprongen met de haagjes, net als een enorme sprong van de bult af, maar ach inmiddels ben ik dat wel gewend! Helaas op de boom voor het water een weigering, en toen daarna op het water zelf, dat was een beetje jammer maar komt uiteindelijk wel goed. Helaas ben ik uitgesloten, aangezien ik de haagjes (hindernis voor het hoefijzer) had gesprongen, die dus blijkbaar alleen voor de B-paarden was.. Dus -2 door een hele stomme fout van mijzelf, mja ik heb super gereden en er een goed gevoel aan overgehouden en dat is het belangrijkst toch? :+

Iedereen die goed heeft gereden, gefeliciteerd! Iedereen die wat minder heeft gereden :(:) Ik wil ook nog even zeggen dat ik het erg vervelend vond dat er geen briefjes bij de hindernissen waren over wat er ging veranderen, en al helemaal dat er mensen bij de hindernis zaten die zeiden jaa die hoort ook bij het L maar er staat geen bordje bij.. Mede daarom heb ik dus de haagjes genomen, ook al had ik zelf beter moeten weten en beter moeten opletten! Maar nu heb ik de M paarden gelopen, en had geen flauw idee wat omlaag ging/hetzelfde bleef en dat vond ik erg jammer, dan ga je toch niet optimaal voorbereid de cross in. Verder vond ik het allemaal wel prima georganiseerd!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:03

Helemaal niet slecht voor je eerste cross Noor! Goe gedoan, maid! Je fijne gevoel is belangrijk, rest komt wel weer als jullie in het ritme zitten.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:09

Ik ben ook weer thuis

Jammer van je val Annika!
Fijn Damelza dat Elvis zo gretig was!
Jammer Marjon dat hij in de cross zo twijfelend ging!
Sexy move Rianne :') maar balen dat ook jij bent gevallen!
Super gedaan Landiamo.
Gefeliciteerd Rox_basil
Netjes Margriet! Hoog gepunt dus in de dressuur
Super Mir!
Gefeliciteerd Lionne
Jammer van je stops LiesR
:(:) Saar
Jammer van het springen Lisa
Supernette stijlpunten Heleen, gefeliciteerd
Netjes voor de eerste keer Wimpie
Nina, ik miste je al! Wat vervelend zeg...
Jammer van hindernis 6 Noor, super van de rest!
Hetismij, wat jammer! Ik heb met verkennen ook 2x moeten kijken hoor, alle klasses gingen erover behalve de klasses van het blauwe bordje!

Hier een beetje een dubbel gevoel. Dressuur ging wel redelijk :+ 175 punten. Springen heel simpel foutloos. Ik moest net na de eerste flinke bui in de cross starten, Vos begon wel fijn op 1 & 2, bij 3 gleed hij bij de afzet helemaal weg en belandde in die bak, 4 wel weer goed, op 5 gleed hij weer weg bij de afzet dus nog een stop, toen ik een volte draaide ging ik bijna onderuit. Bij 6 nog een wegglijdstop en toen ben ik uit de cross gegaan, vond het onverantwoord om dan nog verder te rijden. Nog even met Ronald gesproken meteen toen ik uit de cross kwam, ik vond de cross ook erg mooi met een mooie portie uitdaging, vind het jammer dat ik hem niet heb kunnen uitrijden. Daarna nog laten keuren (wist ik ook zeker dat hij niets aan de glijpartijen had overgehouden) en de veterinair vond dat ik goed gehandeld had en vond het super dat ik niet ten koste van de pony door wilde gaan. Tsja, ik wil nog vaker een cross rijden :Y) .

Heel veel bokkers gezien en gesproken, Corien, Noor, Margreet, Margriet, Eef & Evie nog gedag gezegd en volgens mij vergeet ik nog een aantal. Was erg gezellig.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:40

Zo ik ben ook weer thuis! Zou eerst vandaag niet, maar een vriendin moest anders alleen. Dat vond ik eigenlijk niet kunnen, mede door het ongeluk van gister gezien te hebben. Wij zijn toch 2 uur onderweg. Dus gegroomd vandaag. Misschien komt ze zelf nog even een verslagje plaatsen! :)

Hier ook veel bokkers gesproken! :D Verder vond ik de organisatie op zich wel goed, alleen de prijsuitrijking/uitslag liet erg lang op zich wachten. En met vragen bij het secretariaat wisten ze niet veel raad. Ze wisten bv ook niet dat je 2 stijlprotocolen moest hebben. Ik heb er dus nog steeds maar 1.

Gr_Roos dankje! :) Zat jij bij 17/18? Want die van de andere heb ik nog niet.

landiamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:52

Ik hoop dat iedereen verder veilig de cross is doorgekomen!
Jammer dat de cross zo glad was geworden want ik vond hem gister heerlijk om te rijden.
Nog bokkers in de prijzen gevallen verder?? :D
De gene die goed hebben gereden gefeliciteerd!
en de anderen die minder hebben gereden volgende keer beter! +:)+

Er komen nog genoeg leuke andere crossen om het over te doen! :j

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:30

Noor en Mirthe jullie vergeten mij :P

Ik had redelijk lekker gedressuurd, 191 punten en met springen een miscommunicatie op 7a, een stop en wat tijdfouten. Cross rustig van start en op het veld ook rustig aan gedaan want het was echt glad.
Maar foutloos rond :D :D Wel veeeeeeell te langzaam.

Ik vond het echt een leuke cross en weer echt anders als vorig jaar met leuke uitdagingen. M uitslag was er echt snel.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:35

Oeps ja! Ik stond (weer) gezellig naast Karen :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:38

Super Karen! Op naar Vlietland (?) dus! :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:40

Het was een gezellige dag!! Wel heel nat geregend................ brrrrrrrrrr. Net met, nog steeds, natte voeten weer thuis.
Mistid zien springen, Noor zien springen en crossen en verder weet ik het niet.
Resultaten zijn niet van mijzelf, dus hoor ik niet te vermelden, maar met dubbel gevoel, deels tevreden, deels ontevreden weer naar huis. Wel werd in alle onderdelen de finish gehaald, en dat is natuurlijk heel fijn. Ook over het rijden op zich tevreden, maar punten en strafpunten spreken dat gevoel een beetje tegen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:55

Evony,had jij een vos en was je in het groen en had je een weigering op 3,maar wel de cross uitgereden? Ik vond het er echt niet slecht uitzien hoor en zonder je verhaal gehoord te hebben zeg ik zonde als je stopt met crossen.

Margriet,ik zat inderdaad bij 17/18.

Vandaag nog even wezen kijken,later dan gepland en alleen pony's gezien.

TG, ben jij bij 6,7,8 rechtdoor gegaan, dus zeg maar als driesprong?

Noor, goed gereden dus.

Voor degene die last hadden van de bodem, jammer en volgende keer beter.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:59

Gr_Roos, ja klopt dat was ik.
Nou het voelde anders, zeker vergeleken met trainingen waarbij we gewoon M hindernissen trainen, wel bagger. Ze gaat op wedstrijden altijd ouwehoeren door mijn linkerbeen en teugel heen lopen en er zit ook gewoon geen progressie in en daar baal ik zo van.
Maar ben al boos toegesproken door ouders en instructeurs dat ik niet mag stoppen :+ Dus ik ga het nog maar eens even over zien, had er wel zeer goed de balen in iig!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:06

evony kan me voorstellen dat je vreselijk baalde maar nu je weer een beetje tot bedaren bent gekomen ga je er de volgende keer toch weer gewoon met de volle 100% tegenaan!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:07

Goede avond!

Heb een hoop gesproken gezellig!!

Verslagje:

Dressuur: kom ik het inrij terrein op word ik aangesproken door de ringmeester, dat ik niet mer spoortjes met munt wieltjes mag rijden in de dressuur :/ :? nog nooit gelezen en gehoort dat je in de dressuur niet met een wieltje mag rijden.
Maar goed snel naar eef gereden en even wat spoortjes gewisselt, uit eindelijk liep hij wel fijn, dat resulteerde in 192 punten :D

Springen: meneer was wat lauw, we moesten erg wennen beide aan het zadel (hij sprong wel meer door het lijf en met een 'veertje' ) Had helaas 2 balken omdat we niet echt lekker uitkwamen :+

Cross: Meneer van de starttijden was boos omdat ik 4 minuten te laat was :roll: best handig als je iemand bij het cross-los-rijden zet die je weg stuurt als je moet.
Maar goed we mochten van start, en op 1 ging hij goed, 2 kwam hij iets terug kon hem mooi door drukken 3 en 4 uit het boekje :D
5 wat kijkerig, 6 en 7 stond meneer bijna stil door de zakken plastic voer die er onder stonden kon hem mooi in draf-galop door drukken wel een volte gereden.
8 ging goed 9 10 ook netjes 11 ook mooi berg-op.
Op 12 zat ik denk zelf iets te veel terug en twijfelde een beetje en jack zete af en lande op de hindernis met zijn been dus hij trok zich terug, en heb toch weer aan gereden en ging netjes!
Daarna alles goed uit gereden.
Al met al dik te vreden okal had die stop niet gehoeven :)
Op naar Vlietlanden!