[SGW] Verslagen Sgw Markelo 29 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:06

Misschien kun je er in Oudkarspel nog bij in het L Sann, als Vlietland niet lukt. :P :D

Sannnn

Re: Verslagen Sgw Markelo 29 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:07

Hahaha, die is volgende week al en wil graag naar Renswoude. :P Vind het wel fijn om al L gestart te hebben voor MB. Maar dat probleem zit meer tussen mijn oren. :+

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:08

Ik ben heel tevreden over hoe het is gegaan! :D

Bij dressuur had ik 170 punten, dat ging niet zo goed, hij was bang voor de mensen die in de cross rondliepen :+ Bij springen had ik 1 balkje, maar hij was wel heel kijkerig. En de cross was foutloos en binnen de tijd, ik had 4.15, bijna te snel dus :P
Ik ben 2e geworden ondanks de slechte dressuur! *\o/*

Ik was trouwens startnummer 121.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:11

Ik lees hier veel over het harde rijden. Wij hebben ons echt heel erg verbaasd over sommigen in de cross, met name bij de pony's. Er werd echt roekeloos en onverantwoord hard gereden in de cross. Gewoon vol gas over alle hindernissen..... als het mijn kind was, had ik um eruit gehaald. Levensgevaarlijk! Er werd maar naar toe gestuurd en de pony's moesten zich maar redden :x

Overigens verbaasde mij het ook enorm dan mensen vielen in de cross en gewoon door mochten rijden. Niemand werd eruit gehaald of wat dan ook. Best bijzonder. Ik had ook 4 weigeringen, maar op het moment in de cross totaal niet bij na gedacht en dus verder gegaan. Is me nl nog nooit gebeurd dat ik uitgesloten ben. :o

De tijd had ik waarsch ook niet gehaald (nu al helemaal niet :+). Er waren maar weinig stukken waar je gas kon geven.

@ Sann: Gefeliciteerd met je 4e prijs :D Super zeg!! Jammer genoeg heb ik je niet gezien.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 20:18

Sann, de L is in Oudkarspel op zondag, dus als je graag de cross in Renswoude wilt zien op zaterdag moet dat kunnen ;) .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:19

rowo schreef:
Overigens verbaasde mij het ook enorm dan mensen vielen in de cross en gewoon door mochten rijden. Niemand werd eruit gehaald of wat dan ook. Best bijzonder. Ik had ook 4 weigeringen, maar op het moment in de cross totaal niet bij na gedacht en dus verder gegaan. Is me nl nog nooit gebeurd dat ik uitgesloten ben. :o

Dat vind ik toch geen excuus om maar door te rijden hoor Mandy. Je hoort gewoon de regels te kennen.
En als je " in het vuur van de strijd" 'vergeet' dat je met 4 weigeringen er uit ligt vind ik dat wel een teken van niet geconcentreerd bezig zijn met wat je doet.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:20

sim en tientjeh: ik had nummer 67.
zo kon je mij vinden:
Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:21

Jou heb ik idd wel gezien in de cross.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:23

lrm heb jou nog voorbij zien komen :D onze auto stond echt pal voor h1 dus veel mee gekregen!

Sann: nog gefeliciteerd met je prijs!
Rowo: heb ik ook nog gezien bij h1 ging idd wat lastig!

Er werd echt ontiegelijk hard gereden door sommige, ik rij altijd heel rustig :+

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:25

Heb jou ook nog gezien Lrm. :)

Ik rij ook te rustig misschien, keek net filmpje terug van de waterbak. Hoor ik Sim roepen: Niet belonen steeds, dat doe je later. Doorrijden. :') Wel grappig, had het op dat moment niet eens door.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:25

hahaha ik ben vorig jaar door mijn vriend op de mountainbike ingehaald in de cross, en rij gemiddeld een minuut buiten de tijd. Ik zeg altijd maar dat ik optimaal wil genieten :D
Viel vandaag wel op dat mensen te hard reden.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:26

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:28

Ha ha ha, leuk excuus Marijke!
Tja, Sannn, je had de totale hindernis nog niet overwonnen dus je hand aan de teugels houden. "Braaf" zeggen mag natuurlijk wel.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:36

waar zagen jullie me dan sim en sannn? :)
evony: zat jij met een stuk of 5 mensen op stoeltjes. er zaten mensen bij de start 3 2 1 te roepen haha.

bar: mijn zus had het er nog over wat een mooie pony! hij zag er vandaag goed uit!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:37

Ik heb je op het eind gezien bij de 3 sprong LRM. Die ging netjes hoor.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:40

lrm schreef:
waar zagen jullie me dan sim en sannn? :)
evony: zat jij met een stuk of 5 mensen op stoeltjes. er zaten mensen bij de start 3 2 1 te roepen haha.

Dat waren mijn vader en clubgenootje in melige bui. Daar zat ik dus ook naast. :P

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:43

haha ik vond het wel grappig vooral hoe die meneer keek. echt mee tellend.
ik hou wel van die humor!

sim: ooh dat was net de hindernis waar ik niet meer aan terug wil denken. maar verder heeft ze het super netjes gedaan..:D

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:48

iedereen die goed gereden heeft, Van harte gefeliciteerd.!
voor de mindere :(:)

Dressuur ging heel netjes, mooi in de houding, mooi op de bordjes en geen stap verkeerd maar blijkbaar hebben steeds meer jury's een hekel aan dravers of een ander ras of iets wat afwijkt van KWPN ( ik wordt steeds elke keer toevallig lager gepunt )
170 punten en dan wens ik de jury nog een fijne dag en bedankt voor het jureren krijg ik een shagarijnig antwoord: Geen commentaar.!

Springen foutloos.!

Cross 1 weigering in de wending naar die hindernis met boom, bult af, greppel, bult op boom. Was m'n eigen schuld.
en ze stopte een keer tussen hindernis 1 en 2 en bij hindernis 9 omdat de veiligheids hesjes van de hindernisjury's wel erg fel waren maar ze stopte zo halverwege het veld dus dat waren gelukkig geen weigeringen. de hindernissen zelf
keek ze niet naar.

toen de waterbak: ik heb al het bokt advies opgevolgd, in het bospad al in draf. En daarna in stap. rustig het pad door gestapt toen netjes aan de teugel gevraagd en toen liep mijn lieve paardje zo het water in.!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* hé hé was dat nu zo moeilijk? Er is weer hoop! hopelijk is dit de nieuwe uitvinding.!

totaal: 1 weigering en veel tijdfouten.

En een onvoldoende voor m'n stijl :( mijn paard heeft een knetter klein vlak galopje, als ik zachter ga rijden valt ze in draf en dan gaat het zo bij zo mis op de hindernissen. Dan heb ik geen sprong en geen afstanden meer. Dus ik moet iets tempo houden om d'r te laten galopperen en dan komt ze iets van de bodem en dan zijn de afstanden goed. maar dan is het in de ogen van de jury's weer niet zo.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:51

Wat goed dat je paard nu zo het water in ging Marielle! Vervelend van je dressuur en stijl maar netjes van je springen en cross :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:52

_Sim_ schreef:
rowo schreef:

Dat vind ik toch geen excuus om maar door te rijden hoor Mandy. Je hoort gewoon de regels te kennen.
En als je " in het vuur van de strijd" 'vergeet' dat je met 4 weigeringen er uit ligt vind ik dat wel een teken van niet geconcentreerd bezig zijn met wat je doet.

Tja prima dat jij dat vind maar om nou te zeggen dat ik niet geconcentreerd ben in wat ik doe :x Je doet net of ik 1 of andere malloot ben. En daarnaast reed ik op het eind en reden mensen zelfs na een val nog door. Dan voel ik me niet geroepen om te stoppen.

@ Bar: we hebben nog een tijd naar jullie pony gekeken. Wat een super gaaf beest is dat zeg!! ging erg fijn rond in het springen en in de cross :j

@ Marielle: super zeg van het water. Dat geeft de burger moed :D Jammer van je dressuur..... Op naar de volgende keer!
Laatst bijgewerkt door rowo op 29-05-11 20:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:53

Marielle, jou heb ik ook wel gezien. Je paard viel idd op door zijn galop. Vlinder heet ie toch? Dan heb ik de goede voor me. Bijzondere galop en soms lijkt het idd alsof je paard draaft achter en voor galoppeert. Kan me voorstellen dat je als je je tempo dan opvangt je ritme verliest en dat ten koste gaat van je sprong. Zou er toch aan proberen te werken want als je straks hoger gaat moet je paard toch echt goed op het achterbeen komen voor de sprong.

Mandy, ik zeg nergens dat jij een of andere malloot bent. Dat zijn je eigen woorden. :D
Ik geef gewoon mijn mening. Nu toevallig ben jij het "lijdend voorwerp" maar wat ik zei geldt net zo goed voor alle anderen die doorreden na een val of te veel weigeringen.

rowo schreef:
En daarnaast reed ik op het eind en reden mensen zelfs na een val nog door. Dan voel ik me niet geroepen om te stoppen.

Dus je wist wel dat je moest stoppen. :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:56

Ja nu weet ik idd dat ik had moeten stoppen. Sowieso wel, maar ik hoorde pas na de finisch dat ik op het water 2 weigeringen had aangerekend gekregen. Dus dan kom je op 4 en ben ik dus idd uitgesloten. Maar goed... ik werd er ook niet uitgehaald dus ben idd door gereden :j

edit: was het overigens een bokker die heel hard "Go Mandy" naar mij riep toen ik van het trackenertje naar de oxer reed?
Laatst bijgewerkt door rowo op 29-05-11 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:59

Dank je Rowo, we zijn ook zo ontzettend blij met hem!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:59

Klopt hoor, de organisatie liet ook iedereen gewoon doorrijden. Maar het is ook wel de eigen verantwoordelijkheid van de ruiter om te stoppen, ook als de hindernisrechters je rugnummer niet afnemen. Overigens vond ik je beide weigeringen wel heel duidelijk bij het water.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:02

Oh die waren ook heel duidelijk hoor.... maar goed, daar dacht ik op dat moment ook niet aan. Was blij dat ze er uiteindelijk in ging. En dan ben ik nu nog niet zo bezig met het aantal weigeringen in de cross. Al zou dat wellicht wel moeten.

Overingens vond ik het wel vreemd dat je zelfs na een val door mocht rijden. Zag ook nog een man die een weigering op de 2e punt had en toen de punt van de pony's sprong en gewoon 1 weigering aan gerekend kreeg :?