[SGW] Hoe verzorg jij je paard voor je weer op de trailer zet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 09:05

Citaat:
TG krijgt na de cross altijd 1 of 2 biertjes met wat musli
:D echt biertjes TG???????

TeeGee

Re: Hoe verzorg jij je paard voor je weer op de trailer zet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:08

Ja, oud bruin :)

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:26

Ik meng me hier ook even ;) Ik gebruik altijd Cooling Wash van Cavalor om het hele lichaam mee af te sponsen. Ideaal want het koelt door en door en voorkomt dat ze na gaan zweten. Dan smeer ik afhankelijk van de zwaarte van de cross Muscooler van Cavalor op de benen of eventueel Ice Clay van Cavalor.

Na de cross krijgen de paarden ook een spuit Energy Booster van Cavalor om de verloren vitamines en mineralen weer direct aan te vullen voor een beter en sneller herstel. Wel fijn om te weten is dat alle producten van Cavalor dopingvrij zijn!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:35

rowo schreef:
Ook valt het me op dat er zoveel mensen zijn die met temperaturen van rond of boven de 20 graden paarden direct een deken op gooien na de cross. Daar kan ik echt niet in komen.

Dat viel mij laatste ook op! Beetje nutteloos en alles behalve fijn voor het paard.

Michelle0601

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:17

voor het laden laat ik mn paardje drinken, krijgt ie wat lekkers en thuis de verder verzorging :D

pol013

Re: Hoe verzorg jij je paard voor je weer op de trailer zet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 09:18

Uitstappen, wassen zo mogelijk met cooling rommel, nog wat stappen en benen in de klei.
Water aanbieden (eventueel met ranja) en slobber met elektrolyten als het erg heet is. Zonder beschermers de trailer op. Thuis 's avonds nog even naar buiten en benen opnieuw in de klei. Dag erna stuk stappen over de weg.

Klei doe ik ondanks B niveau wel. Paard zijn benen lopen makkelijk iets op. Ook van erg warm weer bijvoorbeeld. en is toch niet meer helemaal piepjong. Of het helpt? geen idee maar alleen al het feit dat ze langer koeler blijven door de nattigheid vind ik al een voordeel.

Ruud: ik spuit bij voorkeur de benen thuis nog even af om te zien hoe ze er uit zien. Zie geen belemmering in de klei dan. Echt dik worden ze toch pas veel later? Niet binnen 2 uur na de cross.