[SGW] Verslagen SGW Castenray 7/8 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:14

Mijn verslagje ; met mijn domme kop heb ik dus weer een mooie klassering aan mijn neus voorbij zien gaan, daar waar ik 2e had kunnen zijn werd ik nu 10e. Je zou zeggen "een EZEL :+ stoot zich geen tweemaal aan de dezelfde steen", nou hier is dan nu een EZEL aan het typen... :( Ik ben na H7 ergens verkeerd het bos ingegaan waardoor ik de weg en orientatie kwijt raakte. ( Hoe krijg ik het voor elkaar.. |o ) maar ik kwam dus aan de achterkant van H8 weer uit... :D omgedraaid door de bosjes en de dubbel gesprongen. Daarna lagen we weer goed opweg. Op het laatste open veld nog veel gas gegeven en bij de waterbak terug, maar dat kon de berg tijdfouten toch niet beperken. :D Dus paard heeft het super gedaan !!!! de "ezel" die stuurt wat minder..... _O- daardoor enorm gezakt in het klassement.

Dressuur waren we 7e uit onze groep, gaat steeds ietsie beter met de kleine puntjes, springen foutloos, daarin worden we nu ook steeds meer een combi voor mijn gevoel. 1 tot 7 ging fijn, daarna bij 8 net iets te groot en 9 daardoor te kort.....

Ik vond de cross heel mooi en Bull pakte wederom fijn aan. Ik weet nu ook steeds meer hoe ik het beste kan inrijden voor de cross en van start moet gaan.....heel rustig weg bij 1 en pas later meer gas.
Ik vond het terrein en alles eromheen prachtig opgezet, mijn complimenten.

Ik had mijn life cameraatje op mijn cap (waarvoor dank aan Riannuh voor het idee) Mijn vrienden die het nu helemaal zagen waren laaiend enthiousiast. (en je hoort mij dus zeggen .....K.u.. Ik ben de weg kwijt... :o? ) echt geweldig. Ik ga even kijken hoe ik het kan bewerken in movie maker, nog nooit gedaan, maar ik vind het juist leuk er geen muziek in te doen, omdat je nu alles hoort.
Afbeelding
Afbeelding

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:17

Ruud_O schreef:
Ik ga nu even beraden wat te doen. Zondag as nog 2x b springen in Dronten. Gaat dat goed dan laat ik de crossplanning in tact. Gaat dat niet, dan wordt ik de rest van het jaar dressuur- en springruiter.

jeetje Ruud, wat een beslissing. Eigenlijk had je achteraf gezien brutaler moeten zijn en de slagboom helemaal mijden en via de uitgang naar binnen moeten gaan. Maar ja dat is achteraf.....zo ontzettend sneu voor je..... :(:)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:19

Ruud, dat herken ik: het schrikken van de slagboom. Giga ging ook flink in de achteruit toen de slagboom openging. Alleen zij vergat het gelukkig meteen weer. Wat balen voor je zeg. Hopelijk vergeet hij het wel bij het volgende parcours. Ik zie net verslag van Bianca langskomen, moet het nog even lezen, maar de eerste zin betekent volgens mij al :(:) .

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:19

Leliaardje schreef:
Jammer dat het niet lekkerder ging KarinL (jij had toch numer 52?). Je hebt nog met Laurie gesproken bij het stappen voor de start van de cross.
Het was geen Haflinger waar ik het over had bij de vet.keuring (wel een vos 8-) ).

Het naar zo'n eerste hindernis wegrijden van alle rondstappende paarden is toch best lastig voor een hoop paarden denk ik.

Bij hoeveel strafpunten in het springen mag je nou eigenlijk niet meer crossen? Ik dacht dat dat op 16 lag? Maar ik las hier iemand die 28 strafpunten had (toch?) en wel mocht crossen.

Volgens mij is het vandaag weer warmer dan gisteren. Zal toch wel zwaar zijn om nu te moeten crossen.

Gelukkig :o
Ik had even met haar gepraat, omdat ik wel vaker wist dat ook crossen, maar nooit met welke paard enzo. Edwin vroeg er nog naar, toen ik vertelde dat ik gister zou gaan. Vandaar. Ik had idd 52. Daarom was het ook zo grappig dat de hartslag na lang zoeken 52 was, ze hadden beter gelijk naar mij kunnen kijken *D

Ze heeft gelukkig nooit geen problemen met weg rijden en dat was het ook niet, maar wat dan wel???? :z
Die straf punten zijn er nog best veel, maar ik begon me wel een beetje zorgen te maken. Voornamelijk omdat we normaal nooit zo veel hebben, vorig jaar de eerst was ook drama... Dus ik moet dat misschien maar gewoon incalculeren. Daarna gaan we weer als een speer!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:20

Jammer van je vergissing (volgens mij gingen wij hier verkeerd bij het crosslopen) maar verder goed gegaan dus!

bianca1980 schreef:
MOTJE @ heerlijk gereden weer, vertel : wat heb jij met Wibi te schillen dan... }> Ik probeer mij voor te stellen wat jij gereden hebt bij H6 maar kan dat niet bedenken, die kraal was toch helemaal afgesloten ??

Haha, grapje hoor. Ik zag een oproep van een radiostation dat je een bekende Nederlander kon uitdagen voor een goed doel. Omdat we Wibi op Horse Event over een piano en een vleugel zagen springen op het paard van Tim Lips, heb ik hem uitgedaagd om op Otto zonder zadel en hoofdstel een (cross)hindernis te springen. Ik vond het een leuke uitdaging voor hem en dacht echt dat ie het zou gaan doen. Maar ik heb er niets meer over gehoord. Toevallig werd diezelfde dag bekend dat hij een hernia had, dus misschien hebben ze het hem niet gevraagd…

In het midden van die kraal stond toch een soort driehoek van hekken? De meest logische lijn was eromheen. Met een heel krappe draai direct na de sprong kon je er voorlangs en dan schuin over de B-hindernis, dat hebben wij gedaan.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:21

Bianca, welke klasse rij jij? Kan ik even verzinnen welke hindernis 7 je bedoelt.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:23

Motje11 schreef:
In het midden van die kraal stond toch een soort driehoek van hekken? De meest logische lijn was eromheen. Met een heel krappe draai direct na de sprong kon je er voorlangs en dan schuin over de B-hindernis, dat hebben wij gedaan.

Die optie is wel even door mijn hoofd gegaan, maar daar is Giga nog niet zeker genoeg voor op de sprong. Maar is misschien wel iets wat we eens zouden moeten gaan oefenen: schuin aanrijden. Qua tijdwinst kunnen we wel iets gebruiken :j .

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:25

Motje11 schreef:

Ik heb idd niet eens gezien dat je met die 3 hoek er ook voorlangs had gekund, ben er idd omheen gegaan. Ik was zowieso in die 3 hoek gaan draven omdat wij tijdens het cross lopen daar een fout op zagen en tevens hoorden dat ook al de L sprong genomen was. het was een beetje krappig en ik wilde ook geen herhaling van westerbork bij mij door ook een verkeerd element te springen (dat ik dan achteraf evengoed verdwaal terzijde... :D )

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:26

Motje, jammer van het springen maar een super cross gereden dus! Binnendoor bij 6? dat moet een krappe wending geweest zijn, knap hoor!
Jipje-Niekje, jammer van het springen maar zo te horen wel een fijne cross gereden
KarinL, was jij met die haflinger met dat witte oornetje op? Jammer van je weigeringen in de cross
Yvetjes, dat is inderdaad een super begin van je cross seizoen!
Marjan, super zeg!

Wij hebben gister onze 2e cross wedstrijd gereden.
Wat een mooi terein zeg! Zag er allemaal erg gelikt uit
Dressuur ging prima, paard schrok alleen 1 keer van een voorlezer die een plastictas neerzette. Hadden 196 punten. Springen een super fijn rondje gesprongen en ook foutloos, was er erg blij mee. Met de keuring voor de cross een hartslag van 44 en na de cross 52 de dierenarts was erg verbaasd, tja het is een coole kikker :+
Met het inspringen voor de cross voelde ze ook erg fijn en ze keek nergens naar. Helaas toen we van start gingen merkte ik meteen dat ze het onwijs spannend vond! Bij de 1e hindernis kon ik haar nog overtuigen maar bij de 2e al meteen een stop. Ook op hinder 3 en 4 erg jammer maar ze vond het gewoon erg spannend. Merkte wel dat ze op het openveld meer vertrouwen kreeg dus hinder 5,6 en 7 wel super gesprongen. Helaas gestrand bij hindernis 8 omdat ik mijn beugel verloor en we dus onze 4e stop hadden. Het er heel even erg de balen in want had stiekem toch wel gehoopt om tot aan de waterbak te komen en met trainingen gaat het zo goed en kijkt ze eigenlijk nergens meer naar. Maar goed op een wedstrijd is het altijd weer anders en spelen je eigen zenuwen toch ook een rol. Ze pakte het in ieder geval al weer wat beter aan dan in EL en zijn weer een stuk verder gekomen dus het gaat de goeie kant op :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:29

Leliaardje schreef:
Bianca, welke klasse rij jij? Kan ik even verzinnen welke hindernis 7 je bedoelt.

Ik rijd B, H7 was de fruitkraam, daarna over een bospad en dan zou je zou linksom op 8 de dubbel aankomen. Ik ben dus door het hele bos gegaan of zo, pad duurde ook veel te lang en ik zag Blauwe en Rode hindernisbordjes voorbijkomen, toen wist ik het al........ :')

Ik dacht...s.h...t omdraaien ?? maar ja waar was ik dan verkeerd gegaan....dus ik reed maar door en hield rechts aan en toen ik de hindernisjury door de bosjes zitten met hun gele vestjes en zo reed ik om de B element van 8 heen en dacht....okey....ik heb de weg weer gevonden..... :D

VENTHE @ gaat helemaal goedkomen met wat meer wedstrijden en ritme. :(:)

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:33

Ben net terug van een dagje kijken in Castenray. Heb Mendy (xxitsmexx) en een vriendin van haar nog voorgelezen bij de dressuur. Het was een super dag en ik heb veel leuke combi's voorbij zien komen en volgens mij ook nog een paar bokkers. Maar het was wel echt heel warm.
Er is gelukkig ook niet veel geks gebeurd vandaag, alleen de 1e starter bij het springen L paarden was er af gevallen en moest de EHBO komen en later in de cross bij de M paarden is er nog iemand afgevallen.
Ik vond persoonlijk de kür op muziek van Inge Coenen niet zo bijzonder.

Voor de mensen die goed en fijn gereden hebben: toppie +:)+
Voor de mensen waarbij het tegen viel: :(:) de volgende keer zal het vast beter gaan!

Oja er zijn trouwens heel veel foto's gemaakt, heb er verschillende gezien die met de camera aan het rond wandelen waren.

Venthe

Re: Verslagen SGW Castenray 7/8 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:36

Bianca, Ja ik hoop het :) Merk wel echt het verschil op het openveld en op bospaadjes dan lijkt ze een soort dicht te slaan ofzo. We gaan gewoon vrolijk op naar Oudkarspel en zien wel waar we dan stranden :)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:36

@ Venthe, hoe laat reed je dressuur en in welke ring? Ik heb wel een fototas neer gezet en toen hoorde ik achter me wel wat zeggen, maar had niet het idee dat er heel erg geschrokken werd. Als dat wel zo is: sorry. Ik probeer altijd zo weinig mogelijk te doen in de buurt van andere paarden, maar soms schiet het er door heen.

@ Bianca: ik zit hard te denken, maar kan niet verzinnen waar je verkeerd gereden bent. Of je moet te veel rechtdoor gereden zijn na 7 ipv echt rechtsaf. Het is al met al wel jammer.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:38

lelielaardje, ik reed in ring 6. maakt niet uit hoor kan iedereen gebeuren, was ook neit super erg ze maakt een sprongetje opzij en galopeerde aan kon het netjes oplossen. kon er wel om lachen :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:38

Leliaardje schreef:
Bianca: ik zit hard te denken, maar kan niet verzinnen waar je verkeerd gereden bent. Of je moet te veel rechtdoor gereden zijn na 7 ipv echt rechtsaf. Het is al met al wel jammer.

Dat is denk ik ook gebeurd.. ;) iets teveel voorruit gekeken en dat pad al in mij opgenomen en dan vervolgens niet meer gezien dat ik naar rechts moest of zo....

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 16:12

Venthe schreef:
lelielaardje, ik reed in ring 6. maakt niet uit hoor kan iedereen gebeuren, was ook neit super erg ze maakt een sprongetje opzij en galopeerde aan kon het netjes oplossen. kon er wel om lachen :)

Dan was ik het niet: Laurie reed ook in ring 6 :D .

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 16:16

Kan je ze wel pb-en de foto’s Benthe. Zal ff kijken of ik ze op mijnalbum ofzo kan zetten. Ben inderdaad benieuwd hoe we het in Markelo gaan doen! :) Heb er iig goed zin in al! Maar dat ik niet te kritisch/ perfectionistisch moet zijn hoor ik vaker
Netjes Yvet voor je 1e cross van het seizoen! Ben ook benieuwd naar mijn stijlpunten, had aan vriendin gevraagd of ze mijn stijlcoupons mee wou nemen omdat wij naar huis gingen vanwege mijn vader. (veel last van operatie aan schouder) Maar die is ze vergeten, baal ik wel goed van.
Netjes debuut Marjan!
Dat is jammer Madelene, maar idd zoals je zegt ook wel top dat hij die M sprong zo gemakkelijk deed.
Ik heb erover nagedacht Motje om die korte draai te maken bij hindernis 6, maar ben toch voor safe gegaan op onze 1e cross en buiten om gegaan. Vond het zelf een leuke aanrijdlijn juist! Weer eens wat anders. :)
Ruud wat ontzettend zuur. :(:)
Netjes Bianca, wel balen van je fout met het bos in gaan. Maar als je maar een goed gevoel er aan over gehouden hebt toch? :)
Jammer Venthe, maar meer ervaring en dan komt het vast goed! Ik heb je van start zien gaan, leuk paard heb je! Oudkarspel is vooral op open veld, dat zou dan stuk fijner zijn voor jullie.

Foto van mij in de cross bij hindernis 7, met dank aan Bianca, hij vind het de moeite alleen niet echt waard op zijn benen hoger op te tillen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 08-05-11 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 16:22

wij zijn ook net terug (hebben nog even staan kijken O:) )
voor iedereen die tevreden is: gefeliciteerd!
voor de mensjes die wat minder hebben gereden - om welke reden dan ook ;) - volgende keer beter +:)+

ik heb heerlijk gereden vandaag! onze dressuur ging super, we hadden 178 (dus al stukken beter dan de vorige keer, 165 ofzo) met zelfs een TIEN! jawel, mijn eerste ;) en nog wel op nmr 28 ook (rijvaardigheid en effect van de hulpen, 2x!! :D) maar aan de andere kant vind ik dat ook weer niet helemaal rijmen met mijn ''te weinig voorwaarts''''meer impuls''''geen verruiming''.... overigens vond ik mijn middendraf en -galop wel mooi en erg verruimd dus helaas ben ik het niet eens met de jury :+
het springen was jammer, ik had opzich lekker ingereden, maar hij kan echt beter en we hadden 3 balkjes... dus :evaw: winstpunt :') na de eerste twee balkjes pakte 'ie eigenlijk lekker aan en de derde was een inschattingsfoutje.
cross kan ik wel heel kort over zijn ;) dat ging super! ik had alleen een weigering op de waterbak en dat was helemaal mijn eigen stomme schuld _-:( ik was namelijk iets te veel bezig met hoe ik er op aan moest rijden om te voorkomen dat ie stopte, om dat ook in praktijk te brengen... :') daarna nog eens aangereden (nu mét praktijk!) en er simpel overheen :)ddd
laten nou net mijn tijdfoutjes ongeveer de tijd die die weigering me kostte zijn :D
ik heb dus een heerlijk dagje gehad en voor mijn tweede keer in het M... *\o/*

by the way... het weer is heerlijk maar ik heb op een cross (en daarna) nog nooit 3 liter water op! :wow: )

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 16:34

mar_fay schreef:
met zelfs een TIEN! jawel, mijn eerste ;) en nog wel op nmr 28 ook (rijvaardigheid en effect van de hulpen, 2x!! :D) maar aan de andere kant vind ik dat ook weer niet helemaal rijmen met mijn ''te weinig voorwaarts''''meer impuls''''geen verruiming''....

dat betekent dus dat je een VIJF had, dat onderdeel telt namelijk MAAL 2, dus idd 10, maar gedeeld door 2 dus een 5, dat onderdeel telt zwaarder, dus jou 5 telt dan nu tweemaal.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 16:51

Auw....

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 16:55

Sann, ik heb jou ook op de foto: op de wijnvaten. Ben nu mijn foto's aan het uploaden: zet het zo even neer bij het fotograven topic.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 16:58

Oh, leuk!Ben benieuwd, iig bedankt. :) Al zal die niet zo charmant zijn, ik wou even het gas uit proberen en kreeg hem niet op tijd terug. Toen dus die wijnvaten niet fijn gesprongen, hij raakte hem goed aan nog.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 17:02

Sannnn schreef:
Oh, leuk!Ben benieuwd, iig bedankt. :) Al zal die niet zo charmant zijn, ik wou even het gas uit proberen en kreeg hem niet op tijd terug. Toen dus die wijnvaten niet fijn gesprongen, hij raakte hem goed aan nog.

Oh, was jij dat? Ik herinner me wel iemand die hem flink aanraakte 8-) .

Het aanrijden is wel leuk:

Afbeelding

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 17:04

@ Benthe, super van Anoes! Ze leert het wel :D
@ Karin, jammer dat het niet zo top ging, maar volgende keer beter
@ Yvetjes, leuk dat het goed ging
@ Madelenen, goeie grap van Coop :=
@ Marjan, gefeliciteerd met je debuut
@ Ruud, balen dat Oasis toch weer vervelend was met springen
@ Bianca, jammer van je fout
@ Venthe, jammer dat hij het toch nog zo spannend vind
@ Sannn, leuke foto's!
@ Mar_fay, netjes voor de tweede keer M

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 17:09

Dat was ik idd Leliaardje. :o Die aanrijdfoto is idd gaaf!