[SGW] Verslagen Westerbork 16/17 April

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: Verslagen Westerbork 16/17 April

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 18:41

bouierenaat: stijlpunten maken voor de uiteindelijke uitslag niets uit! Dus volgens mij was er wel meer aan de hand.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:42

Evony: dan heb je ook nog een "snoek" gehad vandaag. :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:53

Caro: had jij iets in het roods aan? want er waren heel veel mensen die dat vroegen hahaha :+
Texelse: ja klopt een oudere man!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:57

evony: wist niet dat jij bij de waterbak stond. wij hebben nog gepraat dan namelijk haha. ik vertelde dat ik het goed vond dat hendrika streng was met het zorgen dat niemand de ruiters in de weglopen. en dat ik een aantal keer had meegemaakt dat ik in de weg gereden werd.
ben je er morgen weer? dan doe ik mee in het L.

super van je zusje tientjeh!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:57

Evony dan heb ik je wel gezien. Maar je had je haar niet in een vlecht toen. Ben er later ook nog langs geweest, maar heb toen niet meer opgelet eigenlijk.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:07

Evony: klopt, bijna 69 geloof ik. Lid van onze vereniging.

xhipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:12

Goede uitslagen hier!
Aangezien ik normaal M1/M2 dressuur start, moest de B toch makkelijk zijn.. al vond ik 't zelf toch moeilijker maar het resultaat was er: 215 punten! Volgensmij de hoogste punten van de hele dag (voor zover ik 't gezien heb). Wij hebben ook een mooi B debuut gemaakt, foutloos in het springen&de cross.. maar tijdsoverschrijding en dat kostte blijkbaar veel punten. Maar als nog snap ik niet dat ik met 215 niet tussen de prijzen zat, net zoals velen het niet snapten want heel veel zeiden: je bent verzekerd van een prijs.. maarja.. trots op mijn toppertje. ;D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:13

Margriet: klopt was ik vergeten had haast vanochtend :o
Kim: oja klopt hihi :)*
Texelse: jammer dat hij gevallen was, dacht nog even die klimt zo weer terug maar toen besloot het paard dat hij toch wel erge dorst had en begon te drinken en toen viel hij er zo voor over af!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:17

Zo dat was een lang dag. Vanmorgen om 4.30uur op. Bij de dressuur was ze behoorlijk explosief, gelukkig kreeg ik haar netjes rond gestuurd met zeker voldoende drang naar voren. Helemaal als juryleden direct achter haar ring auto's voor de ring gaan plaatsen en met deuren gaan slaan; 200 punten. Springen eveneens best heftig maar wel foutloos. De cross deed ze heel braaf. Wel erg veel geslinger over die paden. De waterbak gingen we weer heel langzaam in maar wel . Wel iets buiten de tijd, maar dat hadden bijna alle paarden. Na uuuuren wachten uiteindelijk 3e van de ring en reserve kampioen van Groningen/Drenthe. :D

Ik zal nu weer eens gaan bij lezen.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:18

@ evony nee had een donkerblauw vest aan met donkerblauwe rijbroek. Haar in een hoge rommelknot op mijn hoofd. Weet niet meer wat mijn moeder aan had. Was na 1600

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:20

Hmmm, val ik ook onder de laatste groep stijlpunten (71) die weer ingeleverd hoorde te worden?
Die had ik nl. al gauw mee naar huis gegraaid :o Zijn kwart over 3 richting huis vertrokken.

Eigenlijk best wel een prachtige en relaxte dag gehad, gang van zaken bij het springen heeft me alleen wat van m'n apropos gebracht. Bleek dat ze daar inliepen (20 min. ofzo), startvolgorde door elkaar.

Dressuur liep die heel fijn :D Galop een beetje jodelig, maar hij liep voor de rest erug fijn ... m'n laatste middendraf ging echt wow. Heb ik maar 181 punten, snap d'r geen hol van ... alleen maar zessen. Papiertje is ritueel ergens in een hoekje gestopt :o
Springen ging wel aardig, hij trok meestal lekker aan ... had alleen een finale misafstand op H4. Hij ging toen toch maar half vroeg af en toen zaten we er zo'n beetje middenin. Ik er half naast, met 1 beugel 5 kunnen springen .. daarna maar ff buitenom naar H6 om de beugel weer te zoeken :+ 4ft dus.
Bij het wachten bij de start werd ie helemaal hyper de pieper, das heel wat voor zijn doen ... hij weet dus inmiddels wel dat er wat komen gaat :):) Helaas trok ie in de cross niet helemaal fijn aan ... beetje uit z'n hum door al dat geslinger tussen de bomen door denk ik oa.
Ben ook nog verkeerd gereden O:) Kwam bij het pad naar de waterbak en twijfelde aan de rechter- of linkervork ... besloot de meeste sporen in de grond te volgen, bleek helaas de verkeerde :Y) Snel op de rem, peerd kop naar benee ... heb ik dat plastic afzetlint in ene bij me op schoot. Stond er nog wat verbouwereerd van "eh, moet ik nou het lint dus kapot rijden of zal ik eraf" ... hoe kom ik daar überhaupt op :o naja, ff 2 stapjes gedaan en lint dus kapot gegaan ... sta ik daar nog wat met het ene uiteinde in m'n hand te bedenken wat ik ermee moet (weer ergens vastmaken oid) ... wederom: ik snap niet waar zulke tijdrovende gedachtes op dat moment überhaupt weg komen :o? ... lintje toch maar los gelaten en verder gereden en uiteindelijk toch foutloos gecrosst en ca. minuut uit de tijd.
Had totaal ook voldoende stijl, dus weer 2 wp-jes erbij :) Ene stijljury stond bij H5a+b ... had gehoopt dat daar niet 1 stond. Paard wilde die eigenlijk absoluut niet, en dan moest die oxer (b-sprong) ook nog := Wat er nou zo apart aan de hindernis was weet ik nog niet, had daar 6-5-6. De andere 7-7-6.
Waar stond de 2e stijljury eigenlijk?

Verder ben ik heel blij met paard z'n gedrag vandaag, lekker rustig wachten op de trailer bij aankomst en net voor het weg gaan. Daartussen lekker rustig aan de trailer, kon mooi de hele dag buiten aan de trailer staan. Was blijkbaar relax genoeg om een halve emmer te drinken ( *\o/* ) .. best wel aardig wat van z'n ruwvoer gehad en ook wat aardig wat van z'n muslie+biks+wortels(beloning) gegeten :D

@ Matty ... schrok wel beetje toen m'n zusje met het verhaal bij me kwam. Daar ga je niet voor op pad.
@ Tientjeh ... Uk en je zusje gaan wel erug goed zeg :D
@ Benthe ... het daagde me de hele dag niet helemaal wie je nou was, ja pas later toen ik aan het naverzorgen was v/d cross :o
Anous deze cross ook heelhuids doorstaan dus :)
@ Never_Mind ... ik hing ook in die takken naar H2 toe :P
@ Margriet .. zweette W niet, wow :oo Super nette stijlpunten hoor!
@ Kim .. lekker debuut met Bobo! :D
@ Evony ... ik vind de aankleding v/d achterkant v/d afsprong vanaf het eilandje bij de waterbak voor de hogere klassen zo mooi, echt een super fotoplek :j
@ ai_luf_u ... had je nou serieus de prijs nog op het dak v/d auto laten liggen en toen weg gereden? :')
@ pietsie ... hoe bedoel je fout op je protocol hoezo nieuwsgierig O:)
@ kristianneb .. ook een super debuut!
@ xhipper ... wat een dressuurpunten zeg :oo Je kan wel stellen dat je een mooi debuut hebt gehad :)
@ Kylyco ... haha, was ze weer lekker fel :P Super resultaat.

M'n zusje heeft ook een heel aantal foto's gemaakt bij het springen en de cross. Maar die meld zich vanzelf wel denk ik :)
Laatst bijgewerkt door Lappie_Lap op 16-04-11 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:20

Goed zo, Corien!!! :D Ik ben er morgen als hindernisjury... Hoop dat we veel zon hebben, want de hele dag buiten zitten moet natuurlijk wel leuk blijven :)

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:21

xhipper, ja het gaat op strafpunten, dus als je niet weet wat je tijd was, kun je alsnog heel veel strafpunten hebben.
maar dat maakt voor je debuut ja niet uit, het gaat er om dat je foutloos bent :D

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:22

LL, hahahahah ja idd xD
zoooo dom!
maar ze hebben hem gevonden :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 19:22

xhipper. Hoeveel was je buiten de tijd dan? Als de punten vrij dicht bij elkaar liggen, dan kan het maarzo zijn dat als de rest verder helemaal foutloos is, je enorm naar onderen zakt. per sec tijdsoverschrijding tellen ze 0.4 punt.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:25

De ene stijljury stond voor ons dan bij de piano (B-pony's), de andere stond bij de gebroken lijn ;)

Ik lees veel goede verslagen :)
Voor de rest, volgende keer beter :)

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:27

xhipper schreef:
Goede uitslagen hier!
Aangezien ik normaal M1/M2 dressuur start, moest de B toch makkelijk zijn.. al vond ik 't zelf toch moeilijker maar het resultaat was er: 215 punten! Volgensmij de hoogste punten van de hele dag (voor zover ik 't gezien heb). Wij hebben ook een mooi B debuut gemaakt, foutloos in het springen&de cross.. maar tijdsoverschrijding en dat kostte blijkbaar veel punten. Maar als nog snap ik niet dat ik met 215 niet tussen de prijzen zat, net zoals velen het niet snapten want heel veel zeiden: je bent verzekerd van een prijs.. maarja.. trots op mijn toppertje. ;D

Hee wij liepen met jullie naar de waterbak vandaag :D
Had ook echt wel verwacht dat jij zou winnen, hoge dressuurpunten en verder alles foutloos... mjah schijnbaar telt de tijd dan toch wel heel zwaar...
Mijn zusje *KristianneB* was uiteindelijk vierde geworden en reservekampioen van Drente dus echt een superdebuut *\o/*
Heb haar prijs maar opgehaald (zij moest werken) ach we zijn toch tweeling dus dat ziet niemand O:)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:28

Corien gefeliciteerd!
LL zag je al verkeerd gaan bij de waterbak. Deden er meer idd. Andere zat bij de gebroken lijn. Hindernis 10 en 11.
Xhipper wel jammer, maar toch super gedaan voor de 1e keer!

Er gingen trouwens ook heeeeeeeeeeeel veeel verkeerd na hindernis 6. Allemaal de heide op. Hebben 3 combis gezien en daarvan gingen er 2 de heide op. Dat is toch echt dom, heb je dan wel verkent vraag ik mij af?? Maar de Hjury van 7 riep ze allemaal terug, wat ik voor degene die wel goed reden ook eigenlijk weer niet vind kunnen. Laat ze maar rijden, eigen schuld.

xhipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:28

haha, klopt.. maar het is me toch verteld door de 'commissie' dat de dressuur wel hoog telt, en als je dan 215 hebt en de eerste 187 ga je dat toch niet snappen.. maarja, voor een debuut mag ik meer dan tevreden zijn. had zelfs een 9 en maar 4 6'en! pony pakt het goed op en sprong alles zonder twijfeling, al was 't springparcours iets rommelig (en laaaag

@tientjeh ik weet 't zo niet meer uit mijn hoofd, 361 seconden had ik.. maarja 't maakt me niet uit ben foutloos rond gekomen en 2 wp volgensmij? xddd zit er niet zo in.

@bouierenaat haha, klopt! ik was echt trots op hem, al mijn vriendinnen+commissie waren ook hard overtuigd.. maarja. ;}!

morgen ben ik met nog 3 meiden te vinden bij de 3 sprong op het land. ;]!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:33

Netjes van je zusje Jantine!
Kim, wat goed van Bobo :D
Margriet, geen bomen geknuffeld dus ;) super!
Netjes Kristianne!
Matty wat jammer!!
Zoe, netjes L debuut hoor!
Jammer van de stop Astrid!
xhipper, er wordt tegenwoordig bij de pony's vrij sterk gecrosst. In de B is het ene deel foutloos en het andere deel uitgesloten. In de L is vaak meer dan driekwart foutloos
Super Corien! Gefeliciteerd!
_O- Ingrid. Netjes van je cross!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:36

Ook mijn verslagje:

Dressuur ging met de hengst erg fijn!
maar hij had afentoe last van zijn hengst zijn :+
maar toch goed genoeg voor 197 punten wat me wel tegenviel...
Springen stond erg laag! maar foutloos.
De cross ging super!
Hij trok erg aan en we waren foutloos.

Na de dressuur stond ik 4e van gr,fr,dr dus was wel even afwachten.
Duurde erg lang tot de uitslagen er uiteindelijk hingen maar ik was 1e en kampioen :D

En dat voor zijn 1e cross! :)
Super!

Mijn zusje haar dressur ging erg slecht!
bij galopaanspringen ging hij bokken en stilstaan en vanaf toen is de hele proef verknald wat resulteerde in 165 -6 omdat ze niet meer luisterde :+

Het springen ging erg fijn alleen had ze helaas een val bij h. 7.
Erg balen!
maar ze hebben nog genoeg tijd,ze is pas 10 (sinds vandaag := ) dus nog genoeg tijd en de pony heeft ook nog nooit een cross gelopen.
Al met al hebben ze allebei erg veel geleerd.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:38

voor iedereen waar het goed ging: super!
En waar het wat minder gang: jammer!
volgende keer beter toch?

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:39

Gefeliciteerd met het kampioenschap!
Jammer van je zusje..

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:42

Kimdepim: fijn debuut!
Tientjuh: Gefeliciteerd met de prijs van je zusje.
Kristianneb: Super netjes! Gefeliciteerd!
Margriet: springen stond ook heel laag. Fijn dat je foutloos gecrosst hebt. Tijd was nogal krap ja. Goede stijlpunten zeg!
Tientjuh: weet er alles van hele middag gewacht. Van 11.30uur tot de prijsuitreiking om 17.00uur ongeveer.
Puera: Tje wat balen.
Ai_luf_u: Gefeliciteerd. Maar wat stom dat de prijs op de auto is blijven liggen. Hopelijk heeft iemand hem gevonden en terug gebracht.
Never_mind: Ja sommige taken mochten wel even gesnoeit worden. Maar goed gecrosst verder.
Xhipper: Zo nette punten! Moet je nog maar eens kijken hoeveel je buiten de tijd was. Want als je ook foutloos was met springen en cross. Of er waren nog veel meer met hoge punten in jou ring?
Lappie_Lap: Tje lekker handig met de springen. Dat ze geen pauze inlasten om niet te ver voor te gaan lopen. Fijn dat je foutloos gecrosst hebt.
Rindin: Bedankt :D ! Vandaag zon genoeg, en tja daar kan ik nu net niet tegen >;) Maar ik gun jullie morgen wel een zonnetje :D
TheHorseInn: Gefeliciteerd! Super resultaat!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:49

@Tientjeh: Je zusje ging inderdaad erg netjes en safe rond met Uk :)
@Puera: Wat balen van je abrupte einde in het springparcours.....
@Never_mind: Die takken bij H2 waren inderdaad erg onhandig :P
@Kim: Netjes gedaan met Bobo! Wanneer start je hem weer in de cross? En alvast veel succes morgen met Sofie!
@Evony: Je had wel een heel mooi plekje bij de waterbak ;)
@Margriet: Netjes van je stijlpunten! En fijn dat W weer zo lekker ging!
@Kristianneb: Netjes voor je debuut hoor!
@Ai_luf_u: Dat is ook niet handig om de prijs op het dak van de auto te leggen := Nog erover gebeld?
@Kylyco: Gefeliciteerd!
@LL: Had al zo'n vermoeden dat het lampje niet helemaal ging branden :P Ik vind Bandit wel enorm opgeknapt in vergelijking met vorig jaar (of was het alweer het jaar daarvoor :o )
@Xhipper: Zo, dat zijn nog eens flinke dressuurpunten! In ieder geval een super mooi debuut!

Ik heb ook weer een lekker dagje in WB gehad. Vanmorgen was ik er wel wat aan de late kant, er was een brug afgesloten richting de snelweg en toen kon ik 20 min om rijden.... Uiteindelijk dus wat later als gepland in WB. Snel cross gelopen en richting H5 kwamen we de parcoursbouwer en de DA tegen in een soort quad, wij vragen of we mee konden rijden en dat kon :D Dus zo parcours verkend, haha!
Dressuur met losrijden had ik haar fijn voor elkaar, eenmaal in de ring kon ik dat gevoel niet geheel vast houden, 188 punten. Het springen stond wel erg op struikelhoogte dit jaar, kwam bij het losspringen en toen zat degene voor mij al in de ring en liepen ze dus dik 15 min in. Ringmeester snapte ook niet dat ik nog moest losspringen en ik moest maar haast maken, toen ik zei dat dat niet zoveel zin had en ze beter even een pauze in konden lassen omdat iedereen nu bij de start van de cross moet wachten werdt met dat niet in dank af genomen :o Uiteindelijk na een paar sprongetjes dus maar het parcours in. Kon niet echt een fijn ritme krijgen maar Anoes hupte foutloos rond :D In de cross kon ik ook moeilijk een fijn ritme krijgen door alle smalle paadjes en kronkels, maar was wel foutloos :D En super trots op mijn dametje! Had wel 45 sec tijdsoverschrijding, maar had dan ook niet voor de tijd gereden. Uiteindelijk met een 8ste plek net buiten de prijzen.
Nu net alles uitgeladen en opgeruimd en onder de douche gesprongen, lig nu met kramp in beide benen op bed. Dat is iets minder tof.... maar dat heb ik er wel voor over :P