[SGW] Verslagen SGW Markelo 2/3 april

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:37

tientjeh schreef:
En ook BWV nog gezien met het paard met de heeeele grote bles op hindernis 4. Die ging nog niet helemaal vanzelf en ging ontzettend vroeg af. We hebben onze harten vast gehouden, maar hij landde netjes aan de andere kant van de hindernis, om zijn weg weer te vervolgen.

caro29 schreef:
Volgens mij heeft BVW wel vaker van die acties :D :D

:+ Frits had gister wel vaker het idee dat de hindernissen drie keer zo breed en een keer zo hoog moesten worden gesprongen! Hindernis 3 was denk ik wel zijn topper, mensen riepen ech "woooooh"

Motje11 schreef:
Het springen was nog even spannend. Het losrijden ging hartstikke fijn, tot de laatste paar sprongen: bijna stoppen en toch nog springen, balk flink raken, ik zag geen afstanden meer.

volgens mij hoorde ik toen ook nog een hele harde K*T uit je mond komen...

Nu mijn verslag:
Frits stonde tweede na de dressuur met 199 punten en springen foutloos! Cross deed hij super zijn best, en had had daardoor ook een behoorlijk aantal "3*** sprongen" zoals tientjeh al omschreef...
Wending 7-8 deed frit keurig netjes in één keer! Na hindernis 9 lag en plasje en daar lag ik echt bijna naast omdat frits ineens stil stond! Paddestoelen van de L en M waren heel eng. Gelukkig ging hij snel weer verder. Water twijfelde hij nog wel even (vast om zijn nieuwe springschoenen) maar deed hij dan toch braaf! Toen de paddestoelen, reed denk ik te flauw. Ik wist inmiddels dat hij ze eng ging vinden, wou er daarom perfect bij komen en dat werkte dus niet. Dus helaas één weigering! Verder foutloos dus was wel tevreden maar baalde vreselijk van de weigering!

Wiso had een waardeloos proefje, had ook niet anders verwacht want die loopt op dit moment ook echt waardeloos en ik weet op dit moment ook niet waarom ze zo vervelend doet. Had nog 177 punten. Springen foutloos maar ze was wel heel druk. Los rijden voor de cross maar niet gedaan want het was echt een kamikaze piloot, alleen even beide hindernissen gesprongen die met gruwelijk veel geweld gingen... Richting starthok wou ze niet, maar dat had ik al verwacht dus daar waren de grooms! Eenmaal bij het starthok was het klaar, was misselijk van de rondjes die we liepen. Toen we mochten starten deed ze het super! Liep eigenlijk de cross heel simpel foutloos, wat ik niet had verwacht want ik ging voor een controle rondje en wou de finish halen! Wel even een volte gereden van h7 naar h8 omdat ik anders zo belabberd naar beneden zou gaan.

Ik heb geen idee van mijn stijlpunten, ben dus niet op de hoogte van eventuele wp's dus als iemand iets weet of de formulieren nog mee kan nemen (nummer 3 en 71) graag!

Evony

Re: Verslagen SGW Markelo 2/3 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:21

Sanuarie: wat ik niet snap is waarom je een horloge om hebt bij je eerste cross? Maar goed zat wel aan mij liggen!

Wat leuk verder al die verslagen van iedereen :D Vind het erg jammer dat ik helaas niet heb kunnen mee doen. Maar volgend jaar ben ik er bij.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:36

BVW, toen ik je later op je 2e paard zag herkende ik je pas van 'bokt' :P. Ik vroeg nog of ik je paard vast moest houden toen die lekker aan het flippen was bij de DA haha :)

Jammer Ruud! Volgende keer beter.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:46

ik bedacht me net dat jij dat wel eens kon zijn geweest ;)
Maar ja dus!
Wiso doet trouwens altijd zo dom...

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:46

Evony schreef:
Sanuarie: wat ik niet snap is waarom je een horloge om hebt bij je eerste cross? Maar goed zat wel aan mij liggen!

Wat leuk verder al die verslagen van iedereen :D Vind het erg jammer dat ik helaas niet heb kunnen mee doen. Maar volgend jaar ben ik er bij.

Ik vind het uberhaupt knap dat je een tijd van 5 minuten rijd met twee weigeringen.... :? waarom dan nu zeggen dat je de volgende keer harder moet galloperen in het begin ?? wanneer je weigeringen hebt zul je de tijd nooit zomaar halen, want dan ben je het BEhoorlijk aan het compenseren geweest ..... Ik was zelf in Chaam 1 minuut buiten de tijd met 1 weigering. In Wieringerwerf reed ik er vorig jaar ruim 7 minuten over, tis toch veel belangrijker dat je weet dat je controle kunt houden als dat nodig is.

Als je gek word van dat piepen van je horloge moet je het niet gebruiken met de Count DOWN functie. Ik zet zelf de klok AAN als er word afgeteld bij 5 seconden, aan het einde van de finisch weet je dan zelf ook je tijd en onderweg geeft hij alleen bij de volle minuten 3 signalen, daarmee tel ik...oke nu 2 min....3 min...etc. Maar dat constante doorpiepen waarmee jij denkt oke nu gas op de plank want ik kom te laat !!! ( zo komt het op mij over ) vermijd je dan wel.

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:50

met twee wijgeringen kun je nog best binnen de tijd aankomen. als je paard voor de waterbak en voor de afsprong allebei een stapje terug zet kun je zelfs nog te snel zijn.
ik had in diepenheim ook een keer weigering en toch 15 sec binnen de tijd..

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:51

bij mij geeft mijn paard het tempo aan, jaag ik ze in elk geval nooit over de kop!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:54

Ik heb hem geleed van iemand, omdat het mijzelf toch wel handig leek. Ik heb hem laten oplopen dus kreeg om de minuut een piep. Dat vond ik overigens juist fijn.
Maar ik ben niet als een gek gaan rijden op het eind hoor, heb hem gewoon laten lopen, de eerste paar hindernissen had ik hem namelijk iets terug genomen steeds. Maar dit was ook de eerste keer voor mij, en in een springparcours kan je nog binnen de tijd rijden ook al heb je een weigering. Dus daar heb ik het mee vergeleken, maar als jullie zeggen dat ik dan nog snel was. Dat kan, het is mijn eerste ervaring, dus weet alles nog niet zo goed. Maar dan heb ik toch weer wat geleerd, ik ben benieuwd naar de volgende keer.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:07

ai_luf_u schreef:
met twee wijgeringen kun je nog best binnen de tijd aankomen. als je paard voor de waterbak en voor de afsprong allebei een stapje terug zet kun je zelfs nog te snel zijn.

ik heb het over een echte weigering omdat je paard iets eng zou vinden, niet over een stapje terug. Ik heb in Chaam, omdat mijn paard een hindernis heel eng vond om naar toe te rijden, erom heen laten stappen om hem het vertrouwen te geven, daarna rustig een volte aangegaloppeert en verder gegaan, daarmee ben je dan niet meer binnen de tijd.
Als je paard stopt en je kunt heel vlot draaien en doorspringen is dat imo wel iets anders in de tijd terug te zien ja.....

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:40

bianca1980 schreef:
ai_luf_u schreef:

ik heb het over een echte weigering omdat je paard iets eng zou vinden, niet over een stapje terug. Ik heb in Chaam, omdat mijn paard een hindernis heel eng vond om naar toe te rijden, erom heen laten stappen om hem het vertrouwen te geven, daarna rustig een volte aangegaloppeert en verder gegaan, daarmee ben je dan niet meer binnen de tijd.
Als je paard stopt en je kunt heel vlot draaien en doorspringen is dat imo wel iets anders in de tijd terug te zien ja.....

ik had foutloos gecrost en had een tijd van 5 min 7 sec. ik wilde mijn paard niet over de kop jagen en ze had gewoon wat moeite met de heuvels. ik heb ook vaak zat binnen de tijd gecrost met dit paard, maar ik jaag haar nooit over de kop.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 16:07

Foto's van vandaag staan ook op mn site.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 16:09

Sanuarie: je bent voor mijn gevoel een beetje met de verkeerde dingen bezig als je de eerste cross al met horloge gaat rijden. De tijd hoort je nog helemaal niet te interesseren, je hoort je paard lekker rustig en vertrouwd rond te sturen zodat je paard het gaat begrijpen en er meer vertrouwen in gaat krijgen ;)
Ik rij alleen tijdens de galoptrainingen mijn paarden met horloge, tijdens de cross rij ik op gevoel maar voornamelijk vertrouwen. De tijd kan me niet zo veel schelen rij liever lekker en foutloos rond.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 16:44

Het is ook niet zozeer dat ik op tijd rijd en niet kijk naar wat me paard doet. Ik kijk juist naar me paard, hoe kijkt hij naar de hindernis. Ik kan hem beter voorwaarts rijden, dan krijgt hij van mij meer vertrouwen dan dat ik hem terug ga vragen. Maar omdat ik benieuwd was hoe ik dan met de tijd zit heb ik een horloge geleend. En niet zo zeer om meteen binnen de tijdslimiet binnen te komen.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:15

Sanurie: Jammer dat je zo laag stond met de dressuur, resultaat van het springen wel goed, en jammer van de stops in de cross. Mar zoals je zegd voor de eerste keer ben je mooi rond gekomen.
BVW: jammer van de weigering met Frits op de paddestoelen. Ik wou ook door dat plasje water na hindernis 9. Maar Zissi dacht er anders over, die sprong er mooi overheen hahaha.
Super van je rondje met Wiso!

Dan mijn eigen verslagje: Vanmorgen om 4.15 werd ik wakker van de regen dus had er nog niet zoveel zin in. Toen hadden we ook nog minstens 20 minuten vertraging onderweg aangezien de tomtom graag door afgesloten natuur gebieden wou :o . Niet zo'n lekker begin.
Heel snel de cross gelopen en toen gauw dressuur inrijden. Zat ik er door alle gehaast te vroeg op, dus lekker veel gestapt. Ze was best braaf maar nogal zoekend in tempo, 187 punten. Springen werd ze toen ze het parcours in kwam helemaal crazy. Gelukkig ging het parcours redelijk, ze was een beetje druk, één balk door mijn fout en één doordat ze een been liet hangen. Dit waren dure strafpunten bleek uiteindelijk ;) .
De cross vond ik de sprongen niet zo moeilijk alleen het terrein wel lastiger. Zoals voorspeld was het water erg eng en zijn we na een stop bovenop de bult rustig naar beneden het water in gesjokt. Maar er is geen minimale voorwaartse snelheid dus foutloos gecrosst. Ik had alleen de verkeerde tijd in mijn hoofd waardoor ik net te langzaam was. Uiteindelijk een 5e prijs, dus dat was wel mooi.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:39

Ruud, wat jammer van je val!
Haha Sanne, iedereen reed iedereen gisteren in de weg! Net resultaat hoor! En in de BE zijn er heel veel niet gefinisht, dus laatste zal je wel niet wezen!
Jammer van Frist zijn stop Bianca, Wiso deed het goed!
Anke, bij nader inzien zijn we jou ook tegengekomen! Hebben een poosje tegelijk bij hindernis 5 staan fotograveren. Ik zat daar aan de andere kant van het pad op een boomstam en Ilse stond er met de camera. Zie het terug aan je foto's :+
Gefeliciteerd Corien! Wij dachten we nemen je prijs mee naar huis omdat je ook aan ons had gevraagd voor je stijlbeoordelen (6,7 meende ik) maar die had je zelf al opgehaald :D
Simoon, jij had bij het water 8-8-8 en bij de piano 6-6-6

Dressuur 180 (wat een grap _O- ), springen foutloos. Cross ging fijn van start, wegloper bij 4, bochtje na 7 ging erg mooi & 9 ook, wegloper bij 11 en vrijwillig verlaten bij de waterbak. Desondanks wel tevreden.
Hebben nog heel erg geluk gehad, ging Ul afladen thuis en hij zet een voet op de laadklep en zakt er zo doorheen!!! Schrok me vierkant kapot

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:47

Corien, gefeliciteerd! Netjes gereden zeg!
Mirthe, mooi dat je ondanks de fouten in de cross wel tevreden was. Dat van die laadklep is ook wel schrikken zeg :oo Die heeft zijn beste tijd ook gehad dus... (heb je trouwens toevallig mijn stijlpunten ook gezien? die heb ik gister ook niet meer opgehaald)

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:50

@ BVW: mijne schrok ook van dat plasje na hindernis 9, en schoot naar rechts, terwijl ik nog links hing. Lag er bijna naast!

over de stijlpunten: die bijna van van mij zal vast ook meetellen in de 5 voor mijn rijstijl, daar stond nl een stijljury te kijken ;-). Ik weet dat ik meer uit het zadel moet komen, maar als hij zo kijkerig is en snel wil stoppen zit ik toch liever op mijn kont en dat ik blijf zitten, dan dat ik een val krijg. Naarmate we allebei meer ervaring en vertrouwen krijgen ( dit was onze allereerste SGW wedstrijd) kan ik ook mooier gaan rijden.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:10

Ooh dus daar kende ik je van Mirthe! Ik herkende je gezicht maar kon het echt niet plaatsen, zat te denken bij bokt maar had het idee dat ik je gezicht ergens anders van kende haha :P Handig..

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:13

mistid schreef:
Simoon, jij had bij het water 8-8-8 en bij de piano 6-6-6

Dankjewel! Bij de piano had ik wel verwacht, nam dr al vroeg terug naar draf maar we gingen er nog met een nogal rare sprong af haha :=

Corien super ja, gefeliciteerd!

Was Eventingphoto/Evenementenfoto.com er eigenlijk ook? staat wel op de site, maar heb niemand gezien.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:21

Zusje en Uk zijn 1ste geworden vandaag! *\o/* 195 in de dressuur, foutloos gesprongen en foutloos gecrosst. 17 sec binnen de tijd ( laatste 4 hindernissen moesten in handgalopje genomen worden). En zusje was ook trots op de hoogste stijlpunten van de B vandaag :D

en nu jullie verslagen lezen....

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:24

Super zeg tientjeh! :) toen ik aankwam ging ze net van start geloof ik.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:24

@siep, ik heb ze ook niet gezien.. heb wel bij elke hindernis zo ongeveer gefotografeert en heb geen andere fotograaf gezien. Wel raar dat ze het wel op hun site zetten.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:35

gefeliciteerd tientjeh!

je hebt van mij ook een foto anke, op de bult voor de waterbak :)

mijn foutje :+ filmpje waar het wel goed gaat is bezig met uploaden ;)
en ik had voldoende op stijl heb ik net gehoord dus weer een wp erbij :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 18:40

Tientjeh ik had nog een paar woorden gewisseld met je zusje! Super van haar en Uk!

Zo mijn verslagje!

Veel te vroeg naar mijn idee eraf, maar goed het is voor een goed doel! Wij reden als eerste het parkeerterrein op en bij de manege was nog niemand. Dus even gewacht en toen de cross gaan lopen. Aantal bulten vielen mij mee, de hoogtes en de hellingsgraad niet. :+ Maar goed leuke sprongen etc. Enige waar ik moeilijkheden verwachtte was 5. Na wat geslinger is hij dan wat uit zijn doen, en weet hij het soms even niet meer.

Dressuur hebben we het maar niet over. Iig daar ging mijn wp en baal er gigantisch van. :\ Dat wordt erg veel dressuur rijden! Springen ging echt super fijn! Heerlijk gereden en mooi foutloos. Cross ging ik goed van start, hij was ook lekker wakker. Maar idd een langsloper op 5. 2e keer er wel mooi overheen. Piano ging super en na 7 schrok hij erg van de afgrond dus hij sprong direct naar rechts weg, dus direct doorgedraaid. De bulten vond hij maar vreemd. Telkens bovenaan even kijken en dan weer de vaart erin. Vanaf het smalletje ging het vanzelf en heb ik weer heerlijk gereden met een smile van oor tot oor. :D Op de paddestoelen nog wel extra gereden want ook hij vond de grotere voor de waterbak doodeng. Maar ook daar ging hij mooi door. Was een minuut te laat, maar had een volte, weigering en drafstukjes dus helemaal niet raar. :n Ik ben iig tevreden en nu hard aan het werk met de dressuur. #) Mijn steilpunten van hindernis 7/8 waren 6-6-6. Bij 14/15 had ik een 7-8-7. Dus ook dat was goed. Maar om die rotpunten dus geen wp. -O-

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:42

Lees goede en minder goede resultaten. Voor degene met wie het minder ging :(:) Voor degene bij wie het goed ging: top!

Gefeliciteerd met je zusje tientjeh! Super, nu wil ze Uk zeker helemaal niet meer afstaan. ;)

Ik zou ook nog niet met horloge gaan starten Sanurie, gewoon lekker even je eigen ritme te pakken krijgen en dan zie je wel verder. Ik begin nu pas met cross horloge, met mijn andere paard heb ik het zonder gedaan en was altijd redelijk in de buurt van de tijd. Zou je nu eerst bezig houden met lekker rond rijden dan met de tijd, die komt vanzelf wel! :)

Wat jammer Margriet.