[SGW] Voorbespreking Oefencross Putten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:31

AshleyvdH schreef:
Ik rij met ijzers maar gaan kalkoenen in!!

GAAN! Niet geen :P Ik las het eerst ook verkeerd. Mijn paard heeft geen ijzers en loopt daar prima op, vaak ook op bodem die voor anderen erg glad zijn.

Mag je trouwens twee keer rond?

xSiep

Re: Voorbespreking Oefencross Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:33

Whahaha oh sorry! Ik heb het echt een paar keer overgelezen maar ik bleef maar 'geen' lezen _O-

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:34

Ja dat dacht ik al haha :)) Anders zou ik het ook nooit doen :P

Annetje, je mag 2x rond. Dat geef je aan bij inschrijven straks

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:35

Er staat idd toch echt GAAN :P maar met de tripalon in Laren heb ik ook mee gedaan met ijzers maar toen had ik GEEN kalkoenen in en dat ging ook goed..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:42

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:47

Ik moet zeggen dat ik het toch wel spannend vind hoor! Vorig jaar wel aan trainingen meegedaan en tripalons, maar dit is de eerste oefencross :D
Het zal wel weer spierpijn worden denk ik :+

M'n knollie heeft nu ook nog geen ijzers onder, dus we gaan het met blote voeten proberen! Normaal loopt hij altijd op ijzers en eventueel kalkoenen erin.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:52

Dank je, Annetje!

Spierpijn zal ik geen last van hebben. Na bijna 100 km rijden heb ik dat ook niet :D

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:54

Ik merkte vorig jaar na de eerste paar lessen van sgw training dat ik toch wel last van spierpijn had, dus daar ga ik nu ook maar vanuit :=

@ Amber, kom jij met Charlie?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:56

Nou Frank.. zeg dat niet te hard ! Ik gebruik met de Endurance hele andere spieren, dan ik met SGW training doe. Of het ligt aan mij haha O:)?

Jaa met Charlie idd ! Twijfelde, maar Fjordy is nog aan het Pappa-en :P

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:06

Ik ben heel benieuwd!

Stoere Fjorden heb jij trouwens, Amber!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:09

Ik denk inderdaad dat een endurance rit niet te vergelijken is. Daarbij zit je met lange beugels, losse teugels en zit je vooral zo dat je niet moe wordt. In een (oefen)cross, zit je met korte beugels, continu in de verlichte zit, strakke teugels, hoog tempo enz...

Ik denk dat ik kapot zou zijn na een endurancerit, maar ik verwacht na zaterdag weinig spierpijn. Afgelopen weekend sinds het najaar weer de eerste crosstraining gehad en ik heb nergens last van gehad. Paard ook niet. We waren na afloop allebei nog zo fit als het maar kan.

[edit] Josewoos, komt vast wel goed joh! Je kunt het helemaal op je eigen tempo doen he. Je mag hindernissen overslaan en als je niemand in de weg rijdt mag je vast ook wel een hindernis meerdere keren springen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:33

Ik weet nog wel mijn spierpijn, na mijn eerste Endurance rit haha :))

Frank schreef:
Ik ben heel benieuwd!

Stoere Fjorden heb jij trouwens, Amber!

Dank je wel :D!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:36

@ Annetje, de eerste ronde rijden Ashley en ik ook samen op, 2e ronde gaan we alleen doen. Die 2 paarden slepen elkaar wel mee over de hindernissen ;)

@ Amber, tsja, fjorden zijn gewoon cool he? :P Beetje jammer van je dat ik nu als enige de fjord moet gaan promoten daar :+

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:37

En dat doen jullie gelijk voor 10 :))

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:38

Uuuuh nou ga je wel heel raar praten.... _O-
Ik ga me best doen :=

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:41

Haha nou hou is op, Heb genoeg foto's gezien van jullie om te weten dat jullie het kunnen :D Komen jullie ook naar BB Vlietland trouwens *D ?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:41

Oh ik wist niet eens dat je samen mocht rijden!
Ik had met het opgeven bedacht om het eerste rondje heel rustig aan te rijden en hem rustig te laten kijken en lage hindernisjes te springen. Het tweede rondje wilde ik dan echt crosstempo en de hogere sprongen. Ik zit nu alleen toch te twijfelen of ik het niet meteen volle poel ga proberen en dan alleen de eerste hindernisjes laag spring om erin te komen en daarna de iets uitdagendere hoogtes neem als hij aanpakt.
Ik denk dat ik dat pas op het allerlaatste moment ga beslissen. Eerst maar eens bij het lopen kijken wat voor gekke dingen ze neer gezet hebben (vind bv het water er al lastig uitzien, want je moet omlaag en dan het water in, water lijkt op het filmpje ook érg diep!) en even kijken hoe goed hij aanpakt op het losrijdterein en hoe het met mijn zenuwen zit.

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:43

ik woon op 5 minuten afstand, heb der altijd een bijrijdpaard gehad plus heb der gewerkt.
ga denk ik wel kijken! misschien kan ik nog wel iemand helpen ofzo?! :j :j

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:45

@ Amber, nee ik heb me verder (nog) nergens voor opgegeven ;)
@ Annetje, ja dat had ik gevraagd met opgeven en dit was geen probleem!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:52

Oh dat is ideaal :j !
Doen hoor, is ook gave oefen ! :))

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:10

Nou ik ga dus ook naar Putten.Geen idee hoe die van mij zich gedraagt. Dus keuzes voor hindernissen wordt echt redelijk op het moment zelf. Ik ga wel in principe 2 rondjes tenzij ze meteen alle stoere dingen al het eerste rondje oppakt. Losrijdterrein ziet er ook erg stoer uit. Wat ik er wel lastig aan vind is dat ik nu zonder Rob moet kiezen wat ik aankan.

Ik hoop eigenlijk morgen te gaan lopen maar ik heb nog geen mail terug of dat mag.

EDIT: ligt het aan mij of is de startlijst foetsie?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:18

Joki, wij starten vlak bij elkaar. Samen lopen? En zonder Rob lukt het je vast wel hoor. Als je over een sprong twijfelt, gewoon niet nemen. je kunt tijdens het parcourslopen al een beetje bekijken welke sprongen je in elk geval niet hoeft te gaan nemen en welke je misschien wil nemen.
Ik zal sowieso je pm nog even beantwoorden straks. :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 12:21

linky schreef:
Geweldig PSM en Ashley! Heel veel succes! (Anderen ook uiteraard). Jullie zorgen wel voor foto's in het Gelderse topic mag ik hopen? Please?

Hahah ik ga mijn best doen ;)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:22

Ik ben benieuwd of dat schaap nog op het losrijterrein staat. Er bleef elk jaar minder van over, waarschijnlijk is het nu een tonnetje op poten geworden. := Ik vond het wel een leuke hindernis.
Ik ben ook in afwachting van de startlijst, weet nog niet hoe laat ik aan de beurt ben.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:35

Annetje schreef:
Joki, wij starten vlak bij elkaar. Samen lopen? En zonder Rob lukt het je vast wel hoor. Als je over een sprong twijfelt, gewoon niet nemen. je kunt tijdens het parcourslopen al een beetje bekijken welke sprongen je in elk geval niet hoeft te gaan nemen en welke je misschien wil nemen.
Ik zal sowieso je pm nog even beantwoorden straks. :)

Ik hoop de cross vrijdag al te kunnen lopen (maar ze moeten mijn mail nog even beantwoorden of dat mag :+ ) maar anders vind ik samen lopen een prima plan.

Dit wordt voor mij de eerste keer dat ik op een wedstrijd niet iemand heb in de vorm van een trainer die zegt dit ga je nu dan en dan dat. En aangezien Ferrose zich het laatste oefenparcours ernstig misdragen heeft (en dat ook meteen de laatste keer is dat ik gesprongen heb :+ ) vind ik het wel weer heel spannend