[SGW] Verslagen Indoor Wanroij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:57

dankzij 11a fotografie ;) Bull en ik op Wanroij.
Afbeelding
Afbeelding

muts_marijke

Re: Verslagen Indoor Wanroij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:06

Bianca !!!! hij blijft zooooo gaaf! Kan ook niet anders met zo'n geweldige papa!!!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:07

muts_marijke schreef:
Bianca !!!! hij blijft zooooo gaaf! Kan ook niet anders met zo'n geweldige papa!!!

hihihihih....ja ik zit ook altijd nog op jou onderschrift te kijken...Manhattan..... <3

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:08

Het zijn leuke foto's maar ik zou liever meer lengte in de hals zien. Hij blijft wat opgekropt springen, alsof hij tussen zijn voorbenen door wil kijken waar hij nou eigenlijk overheen springt. :D
En op de eerste foto zit je zelf bijna achter zijn oren. Mag wel wat minder plat en minder ver uit je zadel.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:14

Heb Manhattan toen ook overwogen voor Gwendolyn, maar ben toch voor Metall gegaan. Ik weet niet meer zo goed waarom. Heb er nog geen spijt van, maar jou paard mag er ook zeker weten zijn! Bij die eerste foto lijkt het idd net of er een gevaarlijk beest op de hindernis zit, waar hij ver bij uit de buurt wil blijven ;)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:16

Toen ik nog bij Team Nijhof werkte kocht ik Zeus (wel ergens anders ) en Hanno Ellerman verzekerde mij toen dat alle Manhattan nakomelingen nog fijner zijn dan Manhattan zelf. En kijk nou hoe fijn die van jou springt. Zoveel lucht... springt met 2 vingers in zijn neus. (en wil niet opscheppen maar ik heb ook zo'n fijne manhattan <3 <3 <3 )

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:16

_Sim_ schreef:
Het zijn leuke foto's maar ik zou liever meer lengte in de hals zien. Hij blijft wat opgekropt springen, alsof hij tussen zijn voorbenen door wil kijken waar hij nou eigenlijk overheen springt. :D
En op de eerste foto zit je zelf bijna achter zijn oren. Mag wel wat minder plat en minder ver uit je zadel.

Ik moet juist leren meer uit het zadel te komen, want wat je nu niet ziet is de enorme wapper die ik erachteraan krijg van het zadel op mijn rug. Ik klapte dan meer door dan nu. Daar heb ik in mijn eerste springlessen nu al behoorlijk baat mee gehad. De lengte in de hals is iets wat hij zelf doet, hij springt eerst bol en sterkt pas dan zijn hals, dat zal met de kilometers en ervaring wel beter worden. Op de eerste foto hangt mijn teugel zelfs weer te los, maar dan nog gooit hij enorm de schoft omhoog. Hij springt volgens Jan Hein ook nog wel TE overdreven. Maar dat zou volgens hem vanzelf beter worden. Ik heb ook een foto op het huisje, dan duikt hij nog erger met de schoft en hangt mijn teugel ook los.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:17

Heb nog even in je profiel gekeken, maar het is inderdaad wel een onwijs gave en mooie bok zeg!!!! Was Gwendolyn nog maar een paar jaar jonger ;)
Sorry... wel erg off-topic. :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:18

Ik heb je ook irl gezien, Bianca.
Meer uit je zadel komen dan op foto 1? := Maar goed da's een andere discussie. :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:30

_Sim_ schreef:
Ik heb je ook irl gezien, Bianca.
Meer uit je zadel komen dan op foto 1? := Maar goed da's een andere discussie. :D

foto's zijn idd moelijk op dat moment, ook met zijn hals ed, maar tis moeilijk te omschrijven wat ik voel als je erop zit. Heb de eerste twee lessen bij JH alleen maar zitles gehad... :o :o zelfs zonder bescherming gesprongen.. :o om te kijken of het daaraan ligt, maar ik had al best wel wat klappen in mijn rug gehad. Toen ik van JH nog zoveel korter moest dacht ik echt dat eraf zou sodemieteren omdat ik mijn balans niet wist te houden. Hij springt ZO ruig af dat ik veelal achter de beweging kwam en vervolgens kreeg de beuk van het zadel., Op de foto lijkt de moment opname dat ik er voorover op ga liggen, maar ik kan nu zoveel beter mee komen.... (maar goed.... :D :D aan zitlessen kan ik voorlopig nog wel werken hoor... := )
Bull doet het duiken met zijn hoofd ook op het vrijspringen, dus dat ligt gelukkig niet aan mij.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:41

Waar bestaan je zitlessen uit als ik vragen mag? Ik heb namelijk zelf de nodige balansproblemen :o :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:45

Zucchero schreef:
Waar bestaan je zitlessen uit als ik vragen mag? Ik heb namelijk zelf de nodige balansproblemen :o :)

rechtstreeks bij je instructeur, als die het goed aanpakt zou je daar beter van moeten worden.??

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:50

Euh....? ik geloof niet dat ik je antwoord begrijp... Lijkt me logisch dat je door je instructeur begeleid wordt, maar dan weet ik nog niet op welke manier jullie aan je balans werken. :) Alle tips zijn welkom. Van iedereen kun je weer iets anders leren.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:59

Zuccherreo @ elk paard is anders. Ik heb paarden gereden waarmee ik 8 in uitjes (niet zuinig gebouwd) los met de handen kon springen bij de bereden politie destijds. Met mijn eigen paard moet ik dat nu echt niet proberen want dan word ik gelanceerd. Mijn balans word nu verstoord door mijn zadel wat op dit paard niet optimaal zit en zijn manier van springen. Daarom bedoel ik dat een instructeur je daarmee moet helpen op wat op jou van toepassing is... ;) dat kan voor iedereen anders zijn.
Maar mijn balans is jaren geleden idd enorm gegroeid door de teugels in een knoop te leggen met paarden waarbij dat kan (ivm sturen) en springen in lijntjes met de handen los, alles op gevoel. zowel steiltjes als oxers. toen dacht ik altijd : die kerel is gek, maar ik heb er wel heel veel gevoel van ontwikkeld.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:02

Hihi en ik heb nog niet eens de moed kunnen verzamelen om zonder beugels te gaan rijden :o Maar niet tegen mijn instructie zeggen voorlopig ;) Hihi ik vrees dat mijn springinstructeur hier vanzelf een keer over gaat beginnen ;)
(hmmm en nu maar hopen dat ze dit niet lezen :+)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:34

Moet je bij Rob Jansen gaan crosstrainen in Lunteren; Mag je het hele achterste lijntje met piano, greppeltjes en trakhenertjes (mini) zonder beugels doen. Da's pas goed voor je balans.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 00:57

Annetje schreef:
Eventinggek stond jij trouwens zelf bij je shop? Ik heb bij jou helmen gepast en heb de dag erna besloten dat als ik mijn winstpunt rijd in het springen dat ik mezelf zo'n helm kado doe.
Ik moet zeggen dat je shop er ook wel heel erg tactvol stond, niemand kon er omheen, zeker niet die beenbeschermers die zo ongeveer in het pad stonden.

Het viel me op bij de ponyruiters dat er best wat waren die gewoon met peesbeschermers reden, of zelfs zonder beschermers aan de achterbenen. Dat had ik eigenlijk niet verwacht.

Yep, woensdag en donderdag stond ik er zelf :D Die helm zit echt lekker hé :P Ben blij dat ik ze mag verkopen :))

Zucchero: van zo'n verhaal wordt ik ook weer helemaal happy :D Bedankt voor de complimenten vh lesgeven :P Ik doe m'n best :Y) Komt helemaal goed met jullie!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 08:13

_Sim_ schreef:
Moet je bij Rob Jansen gaan crosstrainen in Lunteren; Mag je het hele achterste lijntje met piano, greppeltjes en trakhenertjes (mini) zonder beugels doen. Da's pas goed voor je balans.

Dat lijntje zonder beugels :wow: Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt :n :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 08:38

Mootje schreef:
_Sim_ schreef:

Dat lijntje zonder beugels :wow: Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt :n :D

Ook hier niet, Bon word vele te enthausiast daar, eerst maar trainen op rustig worden _O- mn zadel heeft wel hele dikke wrongen dus dat scheelt _O- ik zou alleen denk wel dr manen vastpakken _O-

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:00

En laat ik nou totaal niet enthousiast zijn over het zonder beugels rijden ;) Ik kan zonder beugels springen en lichtrijden (van vroeger nog) en laat nou dat net mijn balansprobleem opleveren. Je gaat teveel op de bovenbenen en knieeen rijden en je leert er nog altijd geen druk mee op de beugel krijgen waar bij het gros van de ruiters het probleem zit.

Bianca bull is gaaf! Maar hij springt nu nog met errug veel verspilling voor het crossen, hoop dat hij dat in de toekomst af gaat leren anders gaat hij het nooit lang uithouden. Ik snap alleen jou redenatie niet over het uit het zadel komen, moet je meer uit het zadel komen of moet je ook werkelijk in zijn nek gaan hangen?

Als ik het zo zie zou ik dus je hakken meer naar voren willen zien en je schouders meer terug waardoor je kont wel uit het zadel is, maar verder naar achteren en je schouder heup hak in balans zijn. Die handhouding vindt ik zo erg nog niet daar zie ik totaal geen spanning of kracht vanuit de ruiter. Je kan moeilijk de teugels het hele parcours los laten hangen omdat hij zo opkrult.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:59

@ VERA : ik kan helaas door het zadel wat ik heb niet mijn knie en hakken verder naar voren krijgen. Ik heb een veelzijdig..Ik weet het niet ideaal, maar ik zal het er nu wel mee moeten doen. Daar zit ook wel een deel van het probleem op dat zadel...(ik hoop aankomend jaar iets beters te vinden hetzij tweedehands) .
Ik bleef in het begin met Bull te ver achter met springen en kreeg enorme klappers in mijn rug en nek. Hij kan soms teveel afschieten en voelt alsof ik naar achteren spring. Ik probeer dus nu wel boven de schoft te blijven, anders heb ik de indruk op foto's dat hij meer krult.
Hij springt zeker niet economisch....hij is nog TE voorzichtig, helemaal van achteren, hierdoor vergeet hij zijn balans aan de voorzijde. Ik heb nu prive lessen, dus dit is wat ik er een beetje aan meekrijg. Ik heb nog wel de vervolgfoto van de punt. Dan zie je het tweede deel op foto. Verder gaat het anders nu ook teveel off topic. Ik werk er met lessen constant aan, dus hoop dat het goed komt... ;) Hij is nog jong en ik hoop hem aankomend jaar te verbeteren.
Kheb ook een filmpje waarin je de hele beweging van hem ziet, dit is wel klassiek B.
http://www.youtube.com/watch?v=IXDcYP-lJi4
Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:29

Bianca: Het komt goed met Bull. Paard is gewoon gruwelijk voorzichtig (wellicht te voorzichtig voor dit werk). Veel meenemen en laag springen.
En misshien toch een vlak springzadel nemen. Mijn oude paard Little Stuart sprong van achter zo gruwelijk ruig dat ik regelmatig ben gelanceerd door zijn slag. Iedere sprong die dat paard nam kreeg ik zijn staart in mijn nek en een giga klap in de rug. Hij maakte altijd een handstand. Heb toen een passier comet FS gekocht (vlak maar wel met steun) en dat heeft mij heel erg geholpen. Heb het zadel overigens te koop.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:57

LAU @ godfried bellen staat nu bovenaan mijn lijstje om te kijken wat hij tweedehands heeft en wat voor Bull en mij beiden passend is,ook in de portomonnee Ik moet ook gewoon nu wat andere zadels gaan rijden om te kijken waar ik me goed op voel. Dat heb ik nog nooit eerder gedaan.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:02

Hoop dat hij wat voor je kan betekenen. Anders kun je ook altijd nog die van mij proberen, die ligt nu op maat, maar die is natuurlijk een stukje breder denk ik..

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:59

_Sim_ schreef:

En als je levensmoe bent, helemaal met die kanonnen van mij. :=

Bianca, Bull is echt ruig. Snap heel goed dat je moete hebt om te blijven zitten met een VZ zadel, hoop dat je snel iets passends vind.
Waarschijnlijk wordt het overspringen wel minder als hij wat meer ervaring heeft.
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 09-01-11 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt